VW Bus/BusD pakettiautona
VW Bus/BusD pakettiautona
Onko kellään tietoa, minkä vuoksi aikanaan Bus ja BusD, sekä sittemmin Caravelle-henkilömalleja rekisteröitiin jo uutena pakettiautoiksi? Oliko näissä penkit takana maahan tullessaan ja ne purettiin pois vasta Suomessa ennen rekisteröintiä? Jonkinlainen verotuksellinen peruste näissä toimissa on epäilemättä ollut taustalla, järkevää ja luonnollista selitystä en vain ole aiheesta kuullut.
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: VW Bus/BusD pakettiautona
80-luvulla takapenkit suunnilleen tuplasivat auton hinnan, siinä oli yleensä perustetta riittävästi. Bus/Caravelle oli siistimmin verhoiltu ja paremmin äänieristetty kuin Transporter, joten moni osti pakuksi mieluummin bussimallin kuin ankean vaneriseinäisen rahtiversion.
Takapenkittöminä ne pääsääntöisesti tulivat Saksasta, takaosan lattiamatto mm. ilman istuimen kiinnitysreikiä. Olivat kuulemma pitkään ihmetelleet tehtaalla erikoista peräpohjolan kansaa, joka haluaa ostaa autot ilman takaistuimia. Tosin heijastuihan sairas verokohtelu myös muuhunkin mallistoon; neekerimallejahan tänne pääasiassa myytiin ja huonolla katteella, koska tehdas joutui kompensoimaan myyntihinnan massiivista veron osuutta, että tänne ylipäätään saatiin mitään myydyksi.
Takapenkittöminä ne pääsääntöisesti tulivat Saksasta, takaosan lattiamatto mm. ilman istuimen kiinnitysreikiä. Olivat kuulemma pitkään ihmetelleet tehtaalla erikoista peräpohjolan kansaa, joka haluaa ostaa autot ilman takaistuimia. Tosin heijastuihan sairas verokohtelu myös muuhunkin mallistoon; neekerimallejahan tänne pääasiassa myytiin ja huonolla katteella, koska tehdas joutui kompensoimaan myyntihinnan massiivista veron osuutta, että tänne ylipäätään saatiin mitään myydyksi.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
- umpikalsari
- AktiVWisti
- Viestit: 176
- Liittynyt: 04.09.2016 20:35
- Paikkakunta: Kouvola
Re: VW Bus/BusD pakettiautona
Meidänkin Caravelle ollut noita "neekerimalleja".Tarkoitus oli laittaa takapenkit ja rekisteröidä henkilöautoksi mutta työ vielä vaiheessa.Turvavyötkin helpohkot asentaa koska alkuperäisen verhouksen alta löytyy rungosta paikat mihin ne saa asennettua.Siis sisäverhouskin ollut tehtaan jäljiltä räpeltämätön ilman turvavyöpaikkoja.Kumiset lattiiamatot ilman penkkien kiskojen aukkoja löytyvät myös paremmista ikkunapakettiautoista, perus Transporterhan on ollut varsin askeettinen sisustukseltaan.Lisäpenkkejä on taakse vaikea löytää koska niitä ei valtaosassa ole ollut ollenkaan.Bussimalleista GL taitaa olla ainoa, jossa alkuperäiset Saksassa väsätyt jakkarat ovat.Suomessahan noita on käsittääkseni valtion autoihin jälkikäteen väkerretty.
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: VW Bus/BusD pakettiautona
Ihan näin jyrkkää rajausta ei voi tehdä, kyllä C ja CL-bussejakin on tehtaan takaistuimilla tänne myyty, mutta toki myös jonkin verran Suomi-spesiaaleja aistikkain plyyshiverhoiluin. Toisaalta yhtään (onneksi!) GL:ää ei kyllä ole tullut vastaan Suomi-penkein.umpikalsari kirjoitti:Bussimalleista GL taitaa olla ainoa, jossa alkuperäiset Saksassa väsätyt jakkarat ovat.Suomessahan noita on käsittääkseni valtion autoihin jälkikäteen väkerretty.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Bus/BusD pakettiautona
Takseiksi varusteltiin 3+3+4, 2+3+4 penkein. Vanhemmilla oli joskus 3+2+4 penkein varusteltu ex invataxi, keskimmäisellä rivillä pyörätuolipaikka.