LT45 4X4
LT45 4X4
Tehdäänpäs tästä oma lanka tänne. Tuli tosiaan vuoden harkinnan jälkeen haettua Sipoosta tälläinen komistus. Saas nähdä mitä tästä kehitellään. Ihan aluksi pitää tarkastaa ohjauksen nivelet välyksiltä, katsoa jarrut kuntoon ja koittaa leimaa. Sitten hytin siistiminen ulkoa, eli ruosteet ja mädät pois sekä raptoria pintaan.
Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa tässä vaiheessa:
Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa tässä vaiheessa:
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: LT45 4X4
Hyvä juttu, jäi Suomeen ja oikealle harrastajalle
Mielenkiinnolla odotetaan projektin etenemistä...
Mielenkiinnolla odotetaan projektin etenemistä...
Re: LT45 4X4
Hienoa että sait tämän hankittua! Tästä tulee vielä hieno
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: LT45 4X4
Ennustan, että tuonne tulee airsoft lavettitykki lavalle? Tai Crotale-asema
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: LT45 4X4
Onnea Hankinnasta! Komea peli on!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: LT45 4X4
Toi on kyllä rujoudessaan kaunis. Toimiiks toi takalaita nostin? vai onko remmi pitämässä sitä ylhäällä.
Onko noita LT Doka Synctoja tehty paljon, ei ainakaan itselle ole tullu vastaan montaa.
Onko noita LT Doka Synctoja tehty paljon, ei ainakaan itselle ole tullu vastaan montaa.
Re: LT45 4X4
Nostin toimii, mutta valuu itsestään alaspäin. Liemet vähissä, remmi lähinnä varmuutena ettei satu mitään. Syncrojahan LT:t ei ole vaan ihan täysverinen 4X4 alennusvaihteineen ja lukkoineen. Dokan valmistusmääriä en osaa sanoa mutta netistä luin että 4X4 LT:tä olisi valmistettu 1250kpl, ei siis mikään hirmu yleinen auto maailmallakaan.Osku kirjoitti:Toi on kyllä rujoudessaan kaunis. Toimiiks toi takalaita nostin? vai onko remmi pitämässä sitä ylhäällä.
Onko noita LT Doka Synctoja tehty paljon, ei ainakaan itselle ole tullu vastaan montaa.
Re: LT45 4X4
Paljonko tollanen nostin nostaa?
Re: LT45 4X4
Tällee mutu-tuntumalla sylinterien koon perusteella sanoisin että noin 1000kg nostimOsku kirjoitti:Paljonko tollanen nostin nostaa?
Re: LT45 4X4
Noniin, kohta on kuukausi kulunut ostosta ja on päässyt hieman alkuun tämän kanssa. Päässäkin pyörii monta suunnitelmaa ja mietelmää. Tarkoituksena olisi saada auto näytille kesäkauden päättäjäisiin. Sitä ennen pitäisi saattaa ruostekorjaukset loppuun, maalata auto sekä saada se kasastettua.
Ensitöikseni ajattelin poistaa hytin ulkopuolelta ruosteet ja paikata reiät, ja muutamahan niitä löytyikin. Kuvat kertoo enemmän:
Apukuskin puoleinen helma, sisäpuolella myös reikää
Kuskin takaa hyttiä
Kuskin takaa sivuikkuna
Ja tuulilasin molemmat kulmat
Tänään ehdin tosin paikkaamaan nuo reiät, mutta hitsauksista ei kehtaa kuvia laittaa. Kittauksen jälkeen tulee kuvat.
Ruostekorjauksien jälkeen on tarkoitus maalata hytti Raptorilla, jotka tilasinkin torstaina Automaalit.eu sivustolta, väriksi valikoitui RAL 8000, Green brown. Suosittelen lämpimästi, hyvä asiakaspalvelu!
Alkuperäiset lukkovanteet on tarkoitus hylätä, ja tilata Saksasta Mefron vanteet ja viedä ne levitykseen Vannepajalle. Ajatuksissa olisi levittää ne 6" -> 8" ja laittaa päälle esim. 265/75/16 renkaat, tai miksei isompaakin. Jää nähtäväksi.
Hytiin on ajatuksena tehdä takapenkit 3-4 henkilölle, pitänee kysyä katsastuskonttorilla onko jotain erityistä huomioitavaa.
Ensitöikseni ajattelin poistaa hytin ulkopuolelta ruosteet ja paikata reiät, ja muutamahan niitä löytyikin. Kuvat kertoo enemmän:
Apukuskin puoleinen helma, sisäpuolella myös reikää
Kuskin takaa hyttiä
Kuskin takaa sivuikkuna
Ja tuulilasin molemmat kulmat
Tänään ehdin tosin paikkaamaan nuo reiät, mutta hitsauksista ei kehtaa kuvia laittaa. Kittauksen jälkeen tulee kuvat.
Ruostekorjauksien jälkeen on tarkoitus maalata hytti Raptorilla, jotka tilasinkin torstaina Automaalit.eu sivustolta, väriksi valikoitui RAL 8000, Green brown. Suosittelen lämpimästi, hyvä asiakaspalvelu!
Alkuperäiset lukkovanteet on tarkoitus hylätä, ja tilata Saksasta Mefron vanteet ja viedä ne levitykseen Vannepajalle. Ajatuksissa olisi levittää ne 6" -> 8" ja laittaa päälle esim. 265/75/16 renkaat, tai miksei isompaakin. Jää nähtäväksi.
Hytiin on ajatuksena tehdä takapenkit 3-4 henkilölle, pitänee kysyä katsastuskonttorilla onko jotain erityistä huomioitavaa.
Re: LT45 4X4
Takapenkit kuorma-autossa ja vielä vanhemmassa on aika helpot. Valmiita penkkejä löytyy helposti ja muistelisin että dokan hytissä olisi ainakin reunoissa tehtaan jäljiltä vyön kiinnityspaikatkin, keskellä ne voi olla haastavat, en muista että olisiko lattian rajassa vai takaseinässä rungon jatkokiinnityksen kohdalla.
Siellä takaseinässä voi olla sellainen reikälevy runkopalkin yläpuolella, siitä tehdas on antanut ohjeet rungon jatkamiseen ja tuennan kohdaksi sen levyn.
Hieno tuollanen on kyllä.
Siellä takaseinässä voi olla sellainen reikälevy runkopalkin yläpuolella, siitä tehdas on antanut ohjeet rungon jatkamiseen ja tuennan kohdaksi sen levyn.
Hieno tuollanen on kyllä.
Re: LT45 4X4
Kittauksien jälkeen jäikin kuvat ottamatta, mutta tässä nyt lähes valmiista. Taisiis hytti on lähes valmis ulkoa
Re: LT45 4X4
Päivitystä hieman.
Torstaina 4.10 kävin näyttämässä katsastuskonttorilla, ja tulos tälläinen:
Keskiviikkona 10.10 kävin jälkitarkastamassa ja tulos tälläinen:
Ja tältä se näyttää tällä hetkellä:
Seuraavaksi pitäisi saada tärinät ja voblaukset kuriin, maalailla runkoo, lokareita jne sekä alkaa suunnittelemaan takapenkkiä.
Torstaina 4.10 kävin näyttämässä katsastuskonttorilla, ja tulos tälläinen:
Keskiviikkona 10.10 kävin jälkitarkastamassa ja tulos tälläinen:
Ja tältä se näyttää tällä hetkellä:
Seuraavaksi pitäisi saada tärinät ja voblaukset kuriin, maalailla runkoo, lokareita jne sekä alkaa suunnittelemaan takapenkkiä.
Re: LT45 4X4
Hyvältä näyttää ja näytti ihan livenäkin. Jos voblauksia haluaa mieluummin vähentää niin suosittelen vaikka levittää ne vanteet itse. Yksi kovassa huudossa oleva vanteita levittävä "paja" ainakin tekee sen verran epäkuranttia jälkeä hitsauksen ja heittojen osalta että tuon painoisessa autossa harkitsisin kahdesti miten homman hoitaa ja varsinkin missä. Jokusen ed.mainitun "pajan" vanteen korjanneena tuli vaan tää mieleen
Re: LT45 4X4
Voblauksen syy taisi selvitäkkin tuossa sunnuntaina. Noissa vanteissa jossa all terrainin on päällä, ei ole yhtäkään painoa missään eli ei ole taidettu tasapainottaa. Laitoin yhden tuollaisen keltaisen vanteen paikoilleen jossa oli joitakin painoja, niin voblaus katosi lähes täysin.
Kardaanin tärinä taitaa tulla väljistä ristinivelistä, kun ihan käsin tuntuu väljää.
Vanteet sain tilattua tänään paikallisesta rengascenteristä, joka pystyy tilaan NDI:n maatalousvanteita. Löytyi suoraan 8x16" vannetta, joten se huoli on myös pois.
Seuraavaksi pitäisi mennä ottamaan kardaani pois ja mittaamaan nivelet, en löytänyt mistään tietoa minkä kokoiset nivelet kardaaniin menee.
Kardaanin tärinä taitaa tulla väljistä ristinivelistä, kun ihan käsin tuntuu väljää.
Vanteet sain tilattua tänään paikallisesta rengascenteristä, joka pystyy tilaan NDI:n maatalousvanteita. Löytyi suoraan 8x16" vannetta, joten se huoli on myös pois.
Seuraavaksi pitäisi mennä ottamaan kardaani pois ja mittaamaan nivelet, en löytänyt mistään tietoa minkä kokoiset nivelet kardaaniin menee.
Re: LT45 4X4
Tasapainotuksen voi tehdä myös laittamalla esim. 100g airsoft kuulia renkaan sisään
< 15kWh/100km
Re: LT45 4X4
Miten toi toimii?dmn kirjoitti:Tasapainotuksen voi tehdä myös laittamalla esim. 100g airsoft kuulia renkaan sisään
Miksi ne kuulat sielä tasapainottaa??
Re: LT45 4X4
https://www.youtube.com/watch?v=eq263AYgyYg
Kaupallina tuotteena löytyy tarkoitukseen hiekasta teräskuuliin tuotteita.
Kaupallina tuotteena löytyy tarkoitukseen hiekasta teräskuuliin tuotteita.
< 15kWh/100km