Kytkinputken vaihto

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Kytkinputken vaihto

Viesti Kirjoittaja CanCanMan »

Aloin vaihtaa risaa työsylinteriä, mutta kupariletkun liitin oli todella tiukassa ja sitä irti riuhtoessani onnistuin tekemään putkeen reiän. Nyt tarvitsisi sitten vaihtaa ainakin metrin verran sitä kupariputkea. Mistä saan sopivan putken ja liittimet? Kannattaako vaihtaa koko linja vai korjata jollain liittimellä vuotokohdasta eteenpäin?
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Kytkinputken vaihto

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Palvelevassa varaosakaupassa tekevät mittojen mukaan.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kytkinputken vaihto

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ja eikä kannata tehdä sitä ohkaisemmasta "normi" jarruputkesta, tulee mielenkiintoinen viive kytkimen toimintaan.
< 15kWh/100km
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkinputken vaihto

Viesti Kirjoittaja CanCanMan »

Kytkimen työsylinteri ja kupariputki tuli vaihdettua. Ensin tuntui että homma lähti sujumaan, mutta testi lenkillä kytkin lopetti taas toimintansa eikä mikään vaihde mennyt silmään. Sitten paikallaan ykkönen päälle auto ryntäämällä käyntiin ja ykkösellä kone huutaen kotiin. Mitähän seuraavaksi tekisi? Olisiko se pääsylinterin vaihto?
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kytkinputken vaihto

Viesti Kirjoittaja Osku »

Onko nestettä kadonnut?
Jos ei niin onko gyösylinteri kunnolla kiinni.
Jos nesteet on talella ja työsylinteri on tukevasti kiinni katseet suuntautuu työsylinteriin. Tosin jos toimii hetken ja oncelmia oli aikasemmnkin niin ei oikeen siltäkään kuulosa. Jos suoraan sanon jokin tärkeä tiedon jyvänen puuttuu.

Systeemi on yksinkertainen ja harvoin lopettaa toimintaa keralla ellei nesteet lopu ja näin kuvailit tapahtuneen. Yleensä kun pääsylinteri menee niin se pikku hiljaa huononee eli kun kytkee men painaa nopeesti pohjaan just ennenkuin vaihtaa niin toimii ja jos pitää kauan pohjassa niin ei saakaa.

Eli tarkista aluksi nesteen määrä ja mahdolliset vuodot. Vuoto voi olla myös jarruissa koska samat nesteet kieftää molemissa ja kun neste pinta laskee niin ensin lakkaa kytkin n toimimasta ja vasta sen jälkeen jarrut.
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkinputken vaihto

Viesti Kirjoittaja CanCanMan »

Nestettä ei katoa ja vuotoa ei löydy. Voiko se pääsylinteri toimia tollain osittain ja huonosti ilman että vuotaa nesteitä? Miten pääsylinterin kunnon voisi todeta?
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kytkinputken vaihto

Viesti Kirjoittaja Osku »

voi se yleensä ei vuoda ulos vaan se vuotaa männän ohi jolloin se ei saa tai kykene pitämään painetta koska paine vuotaa männän ohi. yleensä se aluksi ei kykene pitämään painetta ja lopulta ei edes kykene luomaan sitä.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Kytkinputken vaihto

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla on muistaakseni kahteen otteeseen tölkkien kanssa pitänyt ensin vaihtaa joko pää tai työ ja sen jälkeen se toinen. Viimeksi kun vaihdoin pääsylinterin, tuli vissiin putkiin sen verran painetta lisää että työsylinterin kumi repesi ekalla polkasulla ja kaikki nesteet pihalle..
Hulluna tölökkeihin.
Vastaa Viestiin