Aaz turbon poisto

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Aaz turbon poisto

Viesti Kirjoittaja CanCanMan »

Nyt pari tyhmää kysymystä. Ensiksi, jos otan tuosta aaz koneesta turbon pois ( vuotaa öljyä) ja teen siitä vapaasti hengittävän niin riittääkö että tulppaan öljyn lähdön ja paluun ja isken pakoputken suoraan pakosarjaan? Toiseksi moottoritilaan tulevat johdot on osaksi vielä irrallaan. Muistaako joku ulkoa tai onko jossain topicissa ohjeet johtojen kiinnittämiseen. Kolme johtoa on irrallaan enkä keksi niille paikkoja? Kiitoksia vastauksista?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Aaz turbon poisto

Viesti Kirjoittaja dmn »

Näinhän se menee. Kerroppas johtojen väriä, niin pystyy päättelemään mitä ne on.
< 15kWh/100km
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Re: Aaz turbon poisto

Viesti Kirjoittaja CanCanMan »

Keltanen punaisella raidalla, ruskea punaisella raidalla ja valkoinen sinisellä raidalla. Tämän lisäksi peruutusvalot ei syty millään.
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: Aaz turbon poisto

Viesti Kirjoittaja vesku »

Ke/Pu lämpömittarin anturi
Ru/Pu Turbon lisäpumppu
Va/Si ? radion liittimessä on tällainen
Näin sähkökaaviota tulkiten. Tarkentakaa viisaat jos olen väärässä
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Re: Aaz turbon poisto

Viesti Kirjoittaja CanCanMan »

No nyt kun kone käy ja kukkuu niin kytkin temppuilee. Vaihteet meni aluksi ihan ok päälle ja menee vieläkin jos auto ei ole käynnissä, mutta kun on käynnissä niin ei mene vaihteelle kuin väkisin sirvomalla. Ilmasin työsylinterin, oli vähän ilmaa, mutta vieläkin vähän löysän oloinen eikä irrota kunnolla koneen käydessä. Mitäs nyt?
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Aaz turbon poisto

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Mulla oli täysin sama ongelma aikanaan. Kytkin putki vuoti todella vähän mutta riittävästi. Putken vaihdolla selvisi.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Aaz turbon poisto

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

CanCanMan kirjoitti: Muistaako joku ulkoa tai onko jossain topicissa ohjeet johtojen kiinnittämiseen. Kolme johtoa on irrallaan enkä keksi niille paikkoja? Kiitoksia vastauksista?
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =12&t=3586
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Re: Aaz turbon poisto

Viesti Kirjoittaja CanCanMan »

Kytkimen työsylinteri ja kupariputki tuli vaihdettua. Ensin tuntui että homma lähti sujumaan, mutta testi lenkillä kytkin lopetti taas toimintansa eikä mikään vaihde mennyt silmään. Sitten paikallaan ykkönen päälle auto ryntäämällä käyntiin ja ykkösellä kone huutaen kotiin. Mitähän seuraavaksi tekisi? Olisiko se pääsylinterin vaihto?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Aaz turbon poisto

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

CanCanMan kirjoitti:Kytkimen työsylinteri ja kupariputki tuli vaihdettua. Ensin tuntui että homma lähti sujumaan, mutta testi lenkillä kytkin lopetti taas toimintansa eikä mikään vaihde mennyt silmään. Sitten paikallaan ykkönen päälle auto ryntäämällä käyntiin ja ykkösellä kone huutaen kotiin. Mitähän seuraavaksi tekisi? Olisiko se pääsylinterin vaihto?
Onko putki normi jaruputkea vai paksumpiseinämäistä?
Vastaa Viestiin