Reissuauto T4 Syncro

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Jep hiililtä vaikuttas. Itelläki etupuhaltimen moottorissa hiilet loppu. Moottori lähtee vielä pyörimään ku lämäsee nyrkillä kojelautaan.

Tänään tempasin töitten jälkeen lisävalot keulille. Entinen seppä käyttäny suojaamattomia apikoja.. Pari kertaa löi maihin ja sit luovutin ja laitoin suojatut. Jonku onnettoman aktiivisubbarin tökkäsin kuskin penkin alle. Eipä tuo juuri kuulu kun ei ole muuta äänentoistoa kun auton omat diskanttimaiset kajarit kojelaudassa. Joku 12" subi ohjaamon taakse, hyvät kajarit mahollisesti ovipahveihin eteen jossain kohtaa myös niin niillä varmasti pärjäilee jo paremmin. Takatilan lämppärinkin sain nyt toimimaan moitteetta esivastuksen vaihdolla. Vanha olikin aika maalissa jo. Kaikki metallipinnat aivan ruskeeta keksiä :D

Ewona villa pakka lojuu kontissa. Lauantaina mahollisesti kirmaan työmaalle purkamaan loput sisustasta, sitten huolellinen sisäpesu ja jos ei lattiavilttien alta löyty mitään mätä ongelmia niin sitten bitumi käsittely ensin ainakin pyöräkaarien päälle ja seinien/katon isoille pinnoille. En tiedä laittasko lattiaan vaikka polyuretaani levyä ni siihen sais kätevästi sitten laittanee laminaatin päälle. Ewona on vähän pehmone alusta semmoselle.

Mikähän se on trafin määritelmä kahden aikuisen ihmisen sängystä? Montako senttiä leveyttä yks ihminen vie? Kävin työasioissa konttorilla yks päivä ja kysäsin niin katsuri lähestulkoon tyrmäsi koko ajatuksen tehdä pakettiautosta matkailuauto johtuen uusista uudistuksista joissa pakollisiksi varusteiksi tulis jo kylmäsäilytystila ja vesipiste. Jälkeenpäin mietin että hää varmaan luuli että havittelen jonkunlaista verovapautta tällä. Kylmäsäilytystila ja vesipiste on tulossa joka tapauksessa niin ei liikuta minua.

Mistä päästäänkin taas seuraavaan aiheeseen. Nimittäin se jääkaappi. Joltain karavaanari foorumilta lueskelin kun porukka keskusteli 12v jääkaapeista. Yks oli sitä mieltä että 120ah akku pitää semmosen jääkaapin hengissä kolme päivää ilman mitään latausta. Johtuen siitä että kaappi käyttää sähköä vaan about 30% ajasta riippuen ulkolämpötilasta. Mutta toiset taas tyrmäs koko 12v kaapin jos ei aurinkopaneelia laita. Auto täytyis istuttaa loppuiäkseen tolpan viereen.
Mimmosia kokemuksia teillä on noista 12v kaapeista ja niitten sähkönkulutuksesta? Se kaasukaappi vähän arveluttaa kun jos se vuotaa yhtään sisätiloihin niin sit oksennetaan ja reilusti.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja TT| »

60x180cm on periaatteellinen minimi ollut sängylle per aikuinen. Eli 120x180 pitäisi riittää. Multivan takapenkki on kätevä, jos on tarkoitus saada myös ajonaikana istuinpaikat. Ja nuo konttorin höpinät tosiaan koskee vaan verotonta matkailuautoa, sinulle riittää sänky, säilytystila, pöytä ja keittomahdollisuus. Foorumilta löydät keskustelua aiheesta ja useita esimerkkejä ratkaisuista.
12V kaapeista puhuttaessa kannataa muistaa että niitä on karkeasti ottaen kahta erilaista, kompressorikaappi ja "muut". Kompurakaappi pysyy tosiaan tuolla akulla suunnilleen sen 3vrk ainakin. Itsellä on nyt 100AH akku kaappia varten ja testiksi laitoin sen hyrräämään ilman latausta ja 1,5vrk taisin jaksaa odotella eikä virta ollut loppumassakaan. Aurinkopaneeli on toki erinomainen kaveri tuolle kaapille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Mulla on sellainen vähän peruskylmälaukkua isompi 12V "jääkaappi"/kylmälaukku (~40 litraa), about tuommoinen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/482161/M ... ku-12230-V.

Nehän hurisee koko ajan, ~65Ah:n akku jaksaa suunnilleen puoli vuorokautta pyörittää kesäolosuhteissa tuollaista. Eli ei sen tolpan kanssa naimisissa tarvitse olla sillä 120Ah akulla, mutta suht usein pitää päästä akku lataamaan.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Okei kiitos näistä tiedoista! Mittailin tänään tavaratilaa ja vedin seinään ja lattiaan merkit mihin kohtaan sänky tulis niin osaa myöhemmin suunnitella muuta sisustusta.

Eikös ole periaatteessa aivan sama kuinka ison käynnistysakun autoon laittaa? Tuli mahollisuus saada ilmasiks romukoppaan menossa oleva ehjä 180ah 1050A tavallinen EN akku. Mietin että jos vetäis piuhat konttiin ja tekis laatikon tolle akulle ja siihen kylkeen vielä agm hupiakku tietokonetta, mahollisesti pientä telkkaria, jääkaappia, akkulatureita ja sisävaloja varten. Sillon ei olis käynnistys akun ja hupiakun välilläkään niin suurta kapasiteetti eroa ja eberiä vois käytellä aika pitkään ennenku virta loppuu.

Tänään pureskelin tavaratilan kaljuks mätäpaiseitten varalta. Ja yks löytykin! Lattiaan vasemman pyöräkaaren viereen tarttee liimata uutta pintaa uunipellin kokonen lätty. Sitte sen jälkeen kunnollinen pesu. Voi olla että käytän auton naapuripuljussa sisäputsauksessa. Yhen mondeon käytin siinä kerran ja lopputulos oli aika uskomaton. Penkit oli muuttunu sen näkösiks ku ois hakenu auton suoraan tehtaalta. Joka pennin väärti.

Kuva

Kuva

Kuva
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Pientä päivittelyä pikkuhiljaa taas. Eilen paikkasin tuon mätäkohdan lattiasta. Tuli ihan ok. Semmonen kuitenki ettei kuvaa viiti laittaa ja oon onnellinen että jää fyllien alle piiloon :D

Tänään töitten jälkeen kävin kuuraamaan tavaratilaa puhtaaksi villapölystä ja roskista ni jumalauta harja meni lattiasta läpi samasta kohtaa mutta toiselta puolelta koria. Nuppi punasena hain rälläkin ja silvoin lattian taas auki ja uutta peltiä siihen. Noitten kahen välissä on vielä yks pesäke minkä paikkaan vielä ennen lattian muuta suunnittelua.

Onko porukalla ideaa millä sais helposti pois tommoset paksut liima soirot irti seinistä? Nuo joissa roikkuu villan jämät vielä. Työkaveri ehotti semmosta liiman irrotus laikkaa joka on tuohon tarkotettu. Vois olla hyvä mutta siltä varalta etten semmosta löydä mistään ni onko porukka jollain kantapään kikalla tuommosia joskus irrotellu? Peltikään eisais varmaan liikaa kuumeta ettei maali kuprua toiselta puolelta.

Kuva
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Mattoveitsen terä tai tiivistekaavin? Maalipinnan vaurioituminen tuskin on ongelma, joten mekaaninen poisto varmaan kelpaa?
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Mattoveitsi olikin joo aika hyvä. Terä pitkäks ja peukalolla taitto sen seinää vaste.

Nyt on iltavuorot ja naapurikaupungin komennukset lusittu taas hetkeks. Pääsee rakentelemaan!

Mitesmuuten kun ootte muut rakennellu näitä niin onko autot kokoajan liikenteessä? Mietin ku tässä kestää kuitenkin ni mitähän sanois poliisisedälle jos pysäyttää juuri sillon kun jääkaappi on paikallaan ja seinät ja lattiat valmiina. Täytyy saada äkkiä valmiiks ja leimalle muutoskatastukseen.

Minimalistista edistystä tapahtunu. Bitumit laitoin seinille. Kattoon en varmaan laita sen enempää mitä siellä onjo valmiiks. Ekat villat on paikoillaan. Huomenna menen ettimään jostain vaneri levyjä seinille. Täytyy vähän hypistellä sopivaa paksuutta paikan päällä. Villi veikkaus notta joku 2-3mm vaneri vois toimia niin saa vääntänee korin muotoihin.
Sitten alan kasata seiniä lohko kerrallaan ni ei villat tipahtele lattialle. Kaks puoleisella teipillä ripustelin niitä. Kestää päivän mutta sitten vajoaa, mutta ajaa asiansa siinä kun kestää paikallaan sen aikaa että saa vaneria nidottua päälle.

Pieniä korjauksia tänään tein. Nestevuodon paikkaus ja peräöljyjen tarkistus. En käyny stefaa vielä vaihtamaan. Pinta oli vajautunu noin puoli desiä.
Nestevuoto tais korjaantua uudella O renkaalla ja tiiviste mönjällä. Laturin joutu puottaa pois paikaltaan niin tuli samalla testattua akku. Ens viikolla laitettava sekin uusiksi. Boshin S5 tilalle.

Kuva

Kuva
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sulla kun on autovero kuitattu, niin ei pitäisi isoa ihmettelyä olla pysäyttäessä. Kuitenkin selkeästi näkee että muutosta varten teet. Varmuudeksi voit toki käydä konttorilla keskustelemassa, niin voi vaikka poliisi soittaa heille ja varmistaa että prosessi on virallisesti menossa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Mä olen joskus kolmemillistä vaneria yrittänyt ostaa jonkun hyllyn takaseinäksi, ja vanerisetä sanoi, että niin ohuet menee kaikki pääsääntöisesti lennokkiharrastajille, ja sitten se myi mulle neljämillistä. Kyllä sillä jo taivuttaa, ellei ihan joka suuntaan halua samaa levyä vääntää.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Mitenkäs se tuo jakovaihteisto toimii? Onko se pelkkä kulmavaihde kardaanille kun perässä on kuitenkin visko. Huomasin eilen että oikeen puolen etuvetoakselin stefa vuotaa. Onko tuolla jakovaihteistolla oma öljy vai käyttääkö vaihteisto öljyä? Äkkiseltään kun sitä tutkailin niin poisto tulpan löysin mutta mitään tarkistusroppua ei näkyny. Tai ei sitten vaan osunu silimään.
Sais edes tarkistettua öljymäärän ni sais mielen rauhaa.

Alussa kerroin että vaihteisto jollottaa. Taitaakin tulla perästä se ääni. Kytkin pohjassa jatkuu. Ellei ole sitten vaihteiston pääakselin laakerointi. Onkohan tuommoseen perään isokin homma vaihtaa laakerit? Saati kallis.. Öljy oli hiukka tummaa. Stefa vuotaa mutta vajausta ei ollu kun puol desiä.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja TT| »

Pelkkä kulmavaihde ja öljy tulee laatikosta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
miksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 83
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja miksi »

Jakovaihteiston ja varsinaisen vaihteiston välissä on kaks reikää ylimääräsenä mitä ei normi etuvedon laatikossa ole. Ne reiät poraamalla saa etuvetosen laatikosta toimivan sen kulmavaihteen kanssa.
Meinaatko ihan vaihteiston laakerointia vai kulmavaihteen.
Vaihteiston osat ja hinnat saa esim http://www.tamgears.com/Volkswagen%20T4.htm
kulmavaihteen laakereita en oo koskaan kattellut. Millasta ääntä se pitää??
Mulla kahisi vaihteisto vaikka oli kytkin pohjassa auto paikallaan, syy oli painelaakerissa. Liikkeellä ollessaan se ääni kuului vitosen päädyn laakereista. Eli vaihdoin samalla vitosen rattaat ja synkrot uusiksi, pikkasen pitempi vitonen tuli.
Eipä se eroo kolmoskoppasen golffin rattaista paljoa, muumipassatissa on samaa laatikkoa hännän kanssa käytetty mitä vanhemissa T4 portterreissakin. Hännän tilalla on vain se kulmavaihde synkrossa.

Eli välityksien kanssa helpoin leikkiä ettiä vaihteisto jossa on sopivat välitykset ja porata kaks reikää käyttäen mallina sitä kulmavaihteisen laatikon kuorta ja laittaa kulmavaihde kiinni laatikkoon ja sitten tehdä se normi ylitäyttö. Etuvedon laatikko kannattaa normaalisti täyttää silleen että keula on pikkasen korkeammalla kuin perä, koska vitosen päätyyn ei mene muutenkaan öljyä kierroksillakaan kunnolla.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Ahaa jooo toi onki hyvä tietää!
About 50km/h vauhissa alkaa kuulua vinkunaa. Tasakaasulla kun ajaa, ei kuulu mitään, heti kun tulee vedätystä tai moottorijarrutusta vinku jatkuu. Kytkin pohjassa ei ääni muutu juuri miksikään. Hiukan vaimenee kun veto katoaa osittain mutta kuulee silti selkeesti vielä.

Mitehä nuo vaihteiston/jakovaihteiston roput menee? Siellä on jakovaihteiston pohjassa roppu, mutta sitten on myös tasauspyörästön pohjassa. Vaihteiston etuseinässä alaviistoon kallellaan suunnilleen kytkimen keskireiän korkeudella oli yksi roppu jonka kuvittelin olevan tarkistus roppu, mutta sieltä alko kyllä oksentaa tavaraa heti ku raotti roppua. :?:

Ei muuten todellakaan paikkautunu nestevuoto tolla ekalla kerralla. Kaks kertaa purin auki ja tiivistelin. Toisella kertaa huomasin että oksa on sisäpuolelta halki. Oletin jostain syystä et toi osa maksaa maltaita. Kävelin hattu kourassa Länsi- auton tiskille ja kysyin hintaa. 27e??? Neljä tuntia yhteesä liimaillu ja purkanu sitä tötteröä. Kyllä kannatti taas säästää. Kolmannel kerralla oksa pöydällä 9 minuutissa, uus paikalleen ja ei mitään ongelmia.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja TT| »

Molemmille omat proput että saa tyhjäksi, täyttö laatikosta kuten on sanottu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
miksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 83
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja miksi »

Ensimmäisenä mä tekisin kyllä öljynvaihdon ja silleen että keula on joko pukeilla sen kolkytsenttiä korkeammalla kuin takapää. Yleensä vinkuminen tulee jostain epäonnisesta laakerista mutta se että se alkaa vasta tuossa vauhdissa ja hiljenee tasakaasulla.. mieleen tulis sellanen efekti kuten eräässä laatikossa oli että nelosella joka oli suora, harvinaista porttereiden laatikossa, ääni oli melkein kokonaan poissa. Sen vitosen päädyn alla olevat laakerit oli lopussa, syynä oli että laatikko oli ollut kuiva ja ajettu vain. Synkrot osaa myös vinkua ja siihen joskus auttaa huonojen tai väärien öljyjen vaihto oikeisiin. Tuossa avolavassa jossa vitosen synkrot rikki oli kanssa kuivana ajettu jonkin verran. Kaikki oli hieman ruosteessa siellä, ja uusien ensimmäisten öljyjen kanssa ilmestyi ulinaa ja mä rupesin epäilin että joutuis koko laatikon purkamaan ja laakeroimaan, mut vaihdoin ensin öljyt ja se kannatti. Ruosteet tais liueta ensinmäiseen vaihtoon, koska ulinat helpotti 5 km ajon jälkeen uusilla öljyillä.

Etureunassa on proppu josta täyttö, tyhjennykset perän alta ja kulmavaihteen alta. Varaisin pikkasen ylimääräistä öljyä jolla liruttaisin pohjalta sakkaa pois.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Aijai. Yksityiskohtasta tietoa!

Automyyjän mukaan ulina kuulunu koko sen ajan ku ollu hänellä eli about viisi vuotta. Mikäli myyjän puheisiin on uskomista ja ääni tulee laatikosta eikä perästä niin liekkö joskus ajettu sitten hetki kuivana. Muistinkin että myyjä puhui laatikon ylitäytöstä ja se selittää sen miksi ajoasennossa alko tursuta öljyä täyttö ropun takaa.
Täytyy varata tarvikkeet hyppysiin tässä joskus ja tehdä oikeen kunnollinen Large huolto missä vaihtaa kaiken kulutuskaman mukaanlukien öljyt, suodattimet ja kaiken muun mitä tarttee kuten noi vuotavat stefat.

Onkos se oikean etummaisen vetoakselin laippa kulmavaihteessa kiinni ihan vaan lukkolangalla? Eli lähtis niinku napauttamalla poies?

Tällä viikolla melkeen joka ilta tullu joitaki hetkiä pilkottua villoja sopiviksi palasiksi ja tänään alan leikellä vanereita. Sais tuota tavaratilaa nyt mahollisimman nopeesti siihen jamaan että pääsis ees suunnitteleen muita mööpeleitä.

Alunperin oli tarkotus tehä keittopiste kuskin penkin taakse ikkunan alle. Mutta joku yö heräsin hiestä märkänä ja tajusin että siinähä täytys kokkailla polvillaan. Yks vaihtoehto tuohon ois että keittopiste ois auton takana vaikkapa jonkunlaisessa vetolaatikossa. Takaluukun kun avaa ni siihen vois suunnitella semmosen pers-teltan. Näytti löytyvän reilu sadalla punnalla ihan bolt on mallikin. Sillon asuin tilaa tulis tavallaan jonkun verra lisää satoi tai paistoi. Tai no aurinkokelillähän mitään telttaa tartteekkan. Kylkitelttojakin oon nähny mutta millähän ne tulee kiinni sitten.. Sen pers-teltan sais ilmeisesti ruuvanee kontin sisäseinään kiinni ja siitä sit vaan levittää sen kun luukku on auki.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja dmn »

Itse varmaan ottaisin kardaanin pois ja kuulostelisin tilannetta. Ja jos ääni kuuluu takaperästä, niin vaihtaisin sen pienen vetopyörän laakerin, ainakin t3:ssa todella herkkä ääntämään jos väljä.
< 15kWh/100km
miksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 83
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja miksi »

T3 sessa on oikeat perät verrattuna T4sen systeemiin.
Hölmöä siis kun etukulmavaihde ja "takaperä" on yhtä kovaa pyörivät, missään oppaassa ei ole selvennetty jotta onko kardaanille miten alas ruuvattu kierrokset vai pyöriikö se 1:1 vetoakselin kanssa samaa nopeutta. Siihen asti olettaisin sen pyörivän samaa vauhtia.
Kardaanin pois otolla sais kyllä selvennettyä myös sen ettei se olis kardaanin kannatinlaakeri mikä ulisis.

Nyt en sano varmaks siitä laipasta, sen olettaisin olevan sillä sellasella sokalla miten vetarinkin niveleen asettuu eli napakka nykäsy ja poistuminen.
Ainakin vanhemmassa etuvedossa se irtoaa silleen. Uudemmassa etuvedossa on sellanen akseliholkki ja avoin vetoakselin pätkä oikealla (apukuskin) puolella. Siitä akseliholkista osaa mennä boorit salakavalasti ja se tais mennä myös itelläkin yhdestä bussista kun luulin että vaihteisto porsi sellasen präääps äänen saattelemana, mutta matka onneksi jatkui.
Vanhemman etuvetosen oikeassa laipassa sisälläon kumitulppa ja sen sisällä näkyy vetarin pää. Sen tulpan kanssa kannattaa olla sinällän varpahillaan koska se voi alkaa herkästi vuotamaan sitten öljyä sieltä perästä ulos. Se kumitulppa irrotessaan vuotaa vanhemmassa etuvedossa öljyt vetarin nivelen sisään. Sotku on muuten taattua...


Sivutelttoja on monia eri versioita ja osassa kiinniteään siihen kattokouruun hitsimutteriniittaus ja siihen puristetaan saman tyylinen jalka kuin kattotelineessä olis ja siitä sivutelttaa. Liukuoven ja apukuskin penkin väliin oon jossain nähnyt sellasen laatikoston josta tulee keittotaso ulos. Se syö kulkutilaa taakse kyllä, olikohan se kuva pinterestin puolella, T4 camping... Onhan näihin tehty liukukiskoilla sellasta takaosaa jossa takaluukku pysyy siinä liukuosassa kiinni ja pohjasta lasketaan ulosvedettynä jalat alas ja siinä on sitten täyspitkä makuupaikka. Siinä versiossa oli liukuoven lähellä kaasuliesi. Voihan siihen kaasulieden sijoitukseen miettiä vaikka jos apukuskin tai kuskin penkki pyörähtää ympäri niin siitä jakkaralta istuallaan kokkailis, ei tartteis polvillaan olla. Siltikin se käry sitten osaa tarttua matkatarvikkeisiin..
Ite mietin sellasta kun on näitä ulostyöntyviä ulokkeita asuntoautoissa jotta saadaan lisää tilaa että tekisin joskus reissuautoon liukuoven taakse sellasen keittiön mikä työntyis oven kohdalta sen autonleveyden verran puhtaasti ulos. Vaatii vain rakentamista hieman.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Täytyy joskus puotella kardaani alas. Tulee samalla lämmitettyä ja herkisteltyä kaikki pultit. Sen verta nahkeita oli tavaratilan lämppärin vieressä olevan kannatinlaakerin pultit että poikki ois menny ilman lämpöä.

Kylkitelttakaan ei ois huono vaihtoehto. Konttiin kiinni tuleva kiinnostas juuri tuon nopeuden takia. Tai mistä minä tiiä vaikka kylkitelttakin ois nopea levittää ja purkaa.

Vasen seinä vanereita vailla. Keräsin kaikki vanhat ruuvit ja kiinnikkeet pahvilaatikkoon ja säilytin sitä siinä uskossa että siellä ois reilusti poraruuveja vanereita varten. Noh kaksi löytyi. :mrgreen: Huomenna pääsee ruuvaileen vanereita paikoilleen. Nopeesti sai kaikki vaneri palaset vanhoja pahveja sabluunana käyttäen ja kuviosahalla sahaten.

Kuva
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja TT| »

Yksi vaihtoehto on markiisi ja siihen seinät.
Tuo takakontin keittiö on käytössä varmasti kätevä, mutta muutoskatsastukseen se ei käy. Kaikki varusteet tulee olla majoitustilasta käytettävissä. Eli muutoskatsastus keittolevy sisällä ja sen jälkeen keittiö oikeaan paikkaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin