Kylmänä. Kuumia pintoja on ikävä kosketella
Tee sellainen lammaspaimenen sauvan mallinen koukku polkupyörän pinnasta. Avoimen lenkin koko, niin, että sopii hehkutulpan mutteriosan alapuoliseen uraan. Tällä on helppo kääntää ja nostaa tulppa pois reiästä ja samoin sovittaa takaisin. Ruiskupumpun alla on tosi vähän tilaa.
Tee joka tulpalle oma virtajohto riittävän vahvasta kaapelista (6mm2) Näillä voit korvata sen kuparikiskon. Tulevaisuudessa voit mitata jokaisen tulpan erikseen irroittamalla vain johtojen päät. Tee sopiva liitin vaikka poistamastasi kuparikiskon pätkästä 1½-2cm. Kiskonpätkän toiseen päähän 4 sylinterin tulppa ja toiseen päähän pultilla kaikkien muiden tulppien johdot sekä tulpille tuleva punainen kaapeli.
Hanki, ellei ole magneettipidin. Sillä on "helppo" ujutella hehkutulpan pikkuista mutteria tulpan päähän.
Edelleen tarvitset "lehmän hermot" Älä lannistu, vaikka muttereita, prikkoja ja tulppia tippuukin ympäri konetta.
ÄLÄ osta motonetin tai muidenkaan NO NAME tulppia, vaikka saisit kuinka edullisesti. Kerjäät vain uutta vaihtoa lähiaikoina. Mistäkö tiedän? 3 tulppaa mykkänä kuukausi vaihdon jälkeen.
Panosta esim Bosch platina tai vast tulppiin.
Edelleen helpotusta elämään: Vaihda mustassa boksissa konehuoneen takanurkassa oleva 50A:n sulake 60A:n sulakkeeksi. Tulppa ottaa 12-14A. 4x12-14A= 48-56A
Jos haluat helpompaa käynnistystä tosi pakkasella vaihda vielä samaisessa boksissa oleva hehkurele jälkihehkun omaavaan. SE hehkuttaa automaattisesti pisimmillään 3min senkin jälkeen, kun olet lopettanut avaimella hehkutuksen. Kone jää helpommin käyntiin, eikä lykkää niin valtavasti valkeata savua.
Käynnistää tällä releellä ei kannata heti hehkuvalon sammumisen jälkeen. Odota vielä 10-20sek avain hehkuasennossa. Hehkutus jatkuu ja lämmittää esikammiota (JX). Itse odotan lämpömittarin valon vilkutuksen päättymiseen.
Pari harjoituskertaa ja homma menee alle tunnissa. Asennuskaljat kannatta vasta ottaa onnistumisen kunniaksi!
Onnea.