Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
MikaH
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 29.04.2017 17:37

Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Ongelmana siis tölkin takapään äänet. Kaikki sinällään toimii, mutta en ole saanut paikannettua kuopissa ajettaessa tai epätasaisella pinnalla syntyvää rutinaa ja kolahtelua. Olen ihmetellyt pakoputken kiinnitystä. Se on umpijäykkä alusta loppuun ilman kumikiinnikkeitä??? Voiko tällainen systeemi ollakaan äänetön? Entäpä jouset? Renkaanvaihdon yhteydessä totesin, että ne eivät ole poikki, mutta pitäisikö niiden alapäitä jotenkin rasvata? Ajo on muuten mukiin menevää maastossa äänettömän etupään puolesta.

Vai onko tämä ominaisuus?
MikaH
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 29.04.2017 17:37

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Piti vielä mainita, että kyseessä on wbx 2.1.
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Viesti Kirjoittaja Portu »

Voisko olla jokin vetonivel? Siltä kuvailun perusteella arvaisin. Toki moni asia vanhassa vehkeessä moista voi pitää..
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Viesti Kirjoittaja Osku »

Hieman on kuvaus epätarkka mutta jousia ei tarvitse rasvata.
Tarkista vaikka seuraacat:
Tukivarsien puslat
Vaihdelaatikon ja mootorin kiinnikkeet.
Jos mootorisuojata talella niin tarkista että ei pääse kolisemaan niihin.
Vetaritkin voi tarkistaa mutta ne rutisis kuopista riippumatta ja jos.
Tasauzpyörästö paukkuu mutkissa jos pikkurattaat hjajalla.
MikaH
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 29.04.2017 17:37

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Ratasperäistä ääni ei ole, enemmän kuivaa voimakasta narahtelua ja kolahtelua. Onko kallistuksen vakaajista kokemusta? Jos sellaiset sieltä löytyy, niitä voisi yrittää rasvata(erään saksalaisen foorumin juttuja)?
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tölkissä ei takana ole vakaajaa joten sen rasvaaminen voi olla hankalaa.
Puslat voi narahdella ja kolista jos kumi on kadonnut kokonaan.
Myös takalaakerit voi löystyessään saada jarru rummut pitämään ääntä.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kuten Osku sanoikin takavakaaja on Syncrossa erittäin harvinainen, varsinkin Suomessa. Jossain tehdasambulansseissa on huhun mukaan ollut. Missä kunnossa iskarit on?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Onko varmasti meteli takapäässä. Tuollaisessa laatikossa on hankalaa tunnistaa äänen lähdettä tarkasti. Jos etuylätukivarren pitkä pultti on löystynyt, aiheuttaa paukahduksia, narahtelua, naksutusta ym. Ainakin yhden kohteen eliminoimiseksi kannattanee tarkistaa :)
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Viesti Kirjoittaja Osku »

Etupäässä on muitakin kohtia jos ääni sieltä tulee, kolina voi tulla esim ruostuneestä etuperän korvakkeesta jollon perä hakkaa apurunkoon kuopissa.Apurungon taemmat korvakkeet joissa perä on kiinni nmätänee aika monesti rikki nin että sitä ei ensin huomaa mutta sitten kun purkaa ei pusla olekkaan missään kiinni. Sitten jälleen kerran kaikki puslat, keskittyen niihin yläpusliin joiden pulteista tossa jo mainittiin.,
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Rutinaa ja rusahtelua takapäästä...

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minä luulin omassani ylätukivarren puslien olevan ääntelyn syynä, leimalla meinattiin tuomita pyörän laakerit, mutta vika olikin molemmin puolin yläpallonivelissä.
Noin 30 v autossa vaihtoehtoja on loputtomasti. Yhden vian kun korjaat, niin vieressä odotaa jo seuraava, ellei rakenna autoa uusiksi kuten Osku teki.
Vastaa Viestiin