Hehkutusongelmia

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Hehkutusongelmia

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

DJSigma kirjoitti:Kannen etupäässä putkilähdössä. Oliko se nyt sitten 19 vai 22 -millinen avain joka tarvitaan.
Tuossa on se kannen päädyn vesilähtö liitettynä TDI lisälämmittimeen
Kuva
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Hehkutusongelmia

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Osku kirjoitti:Joo muuten oikein mutta avinkoko on reilusti pienempi, olisko luokkaa 13-15.
Muistin varassa päin helvettiä, niinkuin yleensä. :lol:

Itsellänihän ei noita vanhoja antureita enää ole, kun hukkasin vanhan vesilähdön, ja uusissa on erilaiset anturit...
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Hehkutusongelmia

Viesti Kirjoittaja Osku »

Itse porasin ja kierteytin jopa alhutukseen ton vanhan anturin. Niin on tuoreessa muistissa.
Avatar
JJ_S
AktiVWisti
Viestit: 163
Liittynyt: 20.02.2015 22:36

Re: Hehkutusongelmia

Viesti Kirjoittaja JJ_S »

Kiitoksia tarkentavista tiedoista - yritetäänpä etsiä kun seuraavalla kerralla availlaan moottorin kantta. Otetaan koko avainsetti mukaan. :P

Hieman ärsyttävä vaivahan tuo hehkutuksen toimimattomuus lämpimänä on kun pitää starttia pyörittää iät ja ajat.
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: Hehkutusongelmia

Viesti Kirjoittaja vesku »

Osku kirjoitti:Voi myös olla että kone on vain laiska lähtemään käyntiin ilman hehkutusta ja lämmöt sanoo että sitä ei tarvii.
JJ_S kirjoitti:
Hieman ärsyttävä vaivahan tuo hehkutuksen toimimattomuus lämpimänä on kun pitää starttia pyörittää iät ja ajat.
Ei ehjä/lämmin kone tarvitse hehkutusta.
Vedä "ryyppyvipu" ulos, se aikaistaa syöttöä. Jos ei auta katso liikkuuko syöttöpumpun "ryyppyvipu".
Vipu voi olla vaikka kokoajan ulosvedettynä. Sen vaikutus lakkaa muutaman sadan käyntikierroksen kohdalla (alle tyhjäkäynnin)
Tarkasta (-tuta) syöttöennakko. (Suuttimet ruikkii ei sumuta kunnolla? Puristuspaineet?)
Avatar
JJ_S
AktiVWisti
Viestit: 163
Liittynyt: 20.02.2015 22:36

Re: Hehkutusongelmia

Viesti Kirjoittaja JJ_S »

Kiitoksia vinkeistä. Eilinen meni kiinnittäessä retkeilyromuja, jotka piti purkaa ennen auton maalausta. Yritetään seuraavaksi päästä moottoripuolelle
Avatar
JJ_S
AktiVWisti
Viestit: 163
Liittynyt: 20.02.2015 22:36

Re: Hehkutusongelmia

Viesti Kirjoittaja JJ_S »

Vika voi tosiaan olla muuallakin. Pitänee tarkistaa ryyppyvivun toiminta - ainakaan se ei tuntunut auttavan mitenkään lämpimänä starttaukseen.

Nyt tosin ensiapuna irroitin koko lämpötila-anturin ja nyt hehkuttaa sitten koko ajan. Lähti myös lämpimänä hyvin käyntiin.

Onko muuten mahdollista laittaa jotain tarkempaa tietoa siitä 330 ohmin lisävastuksesta - miltä näyttää ja mistä sellaisen voisi hankkia?
caravelle89
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 26.02.2012 11:45
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Hehkutusongelmia

Viesti Kirjoittaja caravelle89 »

Hehkun ohjaukseen sopivia vastuksia löytyy elektroniikka komponentteja myyvistä liikkeistä. Itselläni on jemmassa vastuksia joissa merkintä MEC SBC 4 /CGS 330R J . Muistaakseni tämä vastus löytyy myös nykyisin nimim. Umpikalsarin omistamasta matkailuCaravellesta.
Avatar
JJ_S
AktiVWisti
Viestit: 163
Liittynyt: 20.02.2015 22:36

Re: Hehkutusongelmia

Viesti Kirjoittaja JJ_S »

Kiitos, pitää katsoa josko Bebekistä tai muusta elektroniikkaliikkeestä löytyisi.
Avatar
JJ_S
AktiVWisti
Viestit: 163
Liittynyt: 20.02.2015 22:36

Re: Hehkutusongelmia

Viesti Kirjoittaja JJ_S »

Omassa autossa starttimoottorin vaihto vuodenvaihteessa kummasti auttoi käynnistysongelmissa. :D

Eli vika voi olla myös vanhassa starttimoottorissa.
Vastaa Viestiin