Hudemi kirjoitti:Onko mahdollista saada 14" syncron caster-kulmat pysymään ohjearvojen sisällä (4°25' -- 4°55'), kun käytössä 40-50mm korotus?
Lopputulema tällä hetkellä 6° tienoilla.
Kuulemma aikaisemmin riittänyt, että arvot molemmin puolin identtiset.
Uuden säädöksen mukaan pitää saada sattumaan ohjearvoon, ellei alustavalmistaja (tässä tapauksessa Trail Master) pysty esittämään vaihtoehtoista kulmaa?
Onko siellä säädöt tapissa jo vai onko yritetty säätää vielä?
Sama kysymys kiinnostaa kyllä itseäkin kun jonkunlainen korotus on suunnitelmissa myös.. Oliko Camberin kanssa ongelmia?
Mun pitäis tehdä jotain ton käyttiksen viskolle (ei vedä enään mitään) ja koska hyllystä löyty yksi AHU lukollinen prerä ajattelin käyttää sitä mikäli välitykset täsmää, mutta en heti löytänyt tota välitys listaa, olen varma että se löytyy tölkkifoorumilta jostain. Nykyinen perä mikäli katsoin oikein olisi 6N. Eli vaihdanko pelkän viskon vai koko perän? voin toki pyöritelläkin ne läpi mutta enemmänkin varmistaaksen kun perä on jo ulkona. Nyt olen siinä tilanteessa että mietin tarvitsenko hakea tiiviste liimaa vai menisko koko perän vaihtamalla. sillä hetkellä kun irrotan perän en enään viitsisi lähteä säätämään kauppoihin eli toivoisin sen menevän kerralla. Kokska kun auto on osina oven edessä en saa toisia autoja ulos ja muut tän tallin autot on seisonnassa joten senkin kanssa pitäis säätää.
Pitää varmaan vielä tarkistaa laatikko, ottaenhuomioon että mulla kaikki noi on tullu 14" diesel malleista ulos.
Oliko tuo siis varma tieto vai hatara muistikuva?
leppajukka kirjoitti:Onko kellään ylhäällä laatikko-etuperä pareja, minkälaisina ne on aikoinaan lähteneet maailmalle? Minulla on ALK 17 aski ja etuperä on ADM. Kiinnostaisi tietää onko alkuperäinen pari vai onkohan molemmat muutettu. Kuskin jalkatilan lapussa on 6PA ja koneena 1,9 bensa. Onko tuolla numerolla laatikon koodin perässä joku merkitys?
Jep toi riittää ja hyvä tieto että ainakin jos perän haluaa vaihtaa niin onnistuu, tosin nyt kun olen tutkinut enemmän ongelmaa niin joo ei ole nelivetoa mutta ei ole visko pettänyt vaan vetoakselin poorit. joten olen purkanut auton osiksi vain todetakseni että minulla on väärät varaosat. Se mitäå tarvittais olis koko vetari ja ne taas on helsingissä, ulompia n iveliä täälä olis kaksinkappalein mutta ei itse akselia. Eli pitää kai ruveta miettimään uudestaan tota hommaa.
Joo voi valita että se valehtelee paljon liiikaa tai sitten vielä enemmän. Onko kellään edes noilla isoilla jälkiasenteisilla renkailla menny koskaan niin että olis näyttänyt lian vähän?
Laskeskelin tossa että minkä kokoiset mulla pitäis olla alla että näyttäis oikein niin 225/80R16 näyttäis just oikein. Ja tämä siis 5N perällä joka siis kai nyt sitten on 14" Bensa syncron perä. Kuinkakohan isot renkaat pitää 16" syncroon laittaa?
Tuire nykyisillä 14" 5,43 perillä näytti 31" renkailla just oikein, ehkä yli 100 vauhdissa alle, alkuperäsellä 5,83 ja suht saman korkusilla 245/75-16 tais olla aikalailla kans just. 16" Hansu alkuperäsillä 5,43 välityksillä näytti 245/75-16 renkailla jotain 2-3km/h yli todellisen, ja nykysillä 225/75-16 jotain suht sopivasti 5 liikaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Wiskibasso kirjoitti:Nyt kun on dj kannet kädessä, niin kysymys kuuluu Tampereen alueelta koneistamoa, missä pestä kannet ja mahdollisesti tasoittaa? .
Käyttäisin koneistamoa jolle kuplan kannet ovat tutut. Varsinkin jos aiot niitä tasoittaa.
Mitä porukka suosittelisi käytettäväksi kannen tiivisteelle tahnaksi ja kannen pulttien tahnaksi wbx koneelle?
Alkaa seuraavaksi koneen kasaaminen ja jännityksellä ootan, mitä tästä lopulta tulee..
Miksi tölkkiauton laturin valo sammuu vasta kun kone saa rutkasti kierroksia?
Jiiäksässä kierroksia piti olla noin 1700rpm, AAZin laturin valon sammuttaminen vaatii korvakuulolla arvioiden noin 2980rpm. Hihna ei tuntunut/kuulostanut luistavalta. Onko laturin tunnit täynnä?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Mulla oli löysän maadoituksen takia joskus latausongelmia, mutta latauksen valo käyttäytyi täysin normaalisti. Eli luulisin, että tuossa tilanteessa ongelman lähde on itse laturissa?