1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Nyt tärähti Alhutus tulille ja sähköt alkaa olla kasassa.
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Valitettavasti näytti nopealla vilkasulla että turbon öljynpaluun letku on lian pitkä kun sen 45 asteen palikan yrittää sinne survoa menee letku lyttyyn, dääämn. Eli uutta letkua kehiin no täähän on ollut niin halpa projecti tähän mennessä että mitä yhdestä letkusta. Ai niin ja vaikutti siltä että VNT turbokin olis menny jumiin (ei säädy siivet) , joten pienet sulkeiset juuttuva siipisen kanssa myös edessä. Sit oli pieni öljy vuoto joka pitää paikantaa. Ja sit vielä ne suoja kumit mootori ympärille, ja sen jälkeen voikin sit mennä leima sedän juttusille katsoon päästäiskö kuivattelee mustetta uuden leiman muodossa.
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Olikos tässä nyt käytetty orggisturbo vai joku huollettu?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Orgis oli eli uunin puhdistus aine jumppa edessä.
Kokeilin akselivälyksen mutta kun ei niin montaa VNT vehettä ole ollu ei tullu kokeiltua sitä alipaine hässäkkää että liikuko ja nyt kun siihen sitten pääs niin liiku muutaman millin mutta ei mitenkään lähelle 1cm mitä pitäis.
Kokeilin akselivälyksen mutta kun ei niin montaa VNT vehettä ole ollu ei tullu kokeiltua sitä alipaine hässäkkää että liikuko ja nyt kun siihen sitten pääs niin liiku muutaman millin mutta ei mitenkään lähelle 1cm mitä pitäis.
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Kone on jonkun oliko 150-170 tkm (oliko 165) ajettu niin en viitsinyt vielä vaihtaa mitään itse mosaan, ja se on siis kaverin faijan auto joten ne kilsat on todellisia. Tietenkin kuluvat kuten jakopää suodattimet ja ruisku putket mutta ei isompia, esim. just turboa.
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Jos olisin huomannut tuon kun kone oli irti niin olisin irrottanut turbon ja pistänyt pöydällä osiks mutta nyt ajattelin kokeila tuota uuninpuhdistus aine kikkaa jos sillä lähtis liikumaan.
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Pistetään nyt kuva vielä konehuoneesta sellasena kuin se nyt on kun auto on ajossa kun kaikki johdot ja vesiletkut on kiinni.
- Liitteet
-
- IMG_20171016_170246_resize_20171020_230034.jpg (115.95 KiB) Katsottu 10985 kertaa
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Uuden auton konehuone!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Nyt kun tietää mitä oikeesti menee minne niin tota sais varmaan hieman selkeytettyä. Mutta saa nyt kelvata. Ainoa mitä tolle koneelle pitää vielä tehdä on löytää pieni öljyvuoto joka on joko öljypohjan ja lohkon välissä täyttö putkessa tai turbon öljyn paluussa tai sitten kampuran hihnapään stefa. Koska pansarille tulee muutama tippa öljyä. Seisoessa ei vuoda joten oletan että se ei ole öljyntäyttö. Pitää tutkia kun saa arki tölkin Helsinkiin ajoon ja voi pudottaa panssarin irti tästä tutkimuksia varten. Sitten tietysti se pitää vielä virittä eli uudet suutimet ja ohjelmat sisään. Nyt se on ollut ajozsa viikon ja VNT turbo näyttäisi olevan kunnossa, eli se takertelu oli varmaan pitkästä seisomisesta johtuvaa jo nyt kun se on jumpattu auki ei ole mennyt uudelleen jumiin.
Viimeksi muokannut Osku, 23.10.2017 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Mitkä suuttimet tulossa, ja mikä sai päätymään pois vakiosta? Turbohan tuossa rajottava seuraavaksi on ettei järkevästi kovin paljoa lisää saa. Luonne toki muuttuu mukavammaksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Turbo rajoittaa n. 140-150hp ja noi 90 hp suutimet rajoittaa jo 120hp kohdalla joten ajattelin ottaa sen 140-150 ulos ja nyt sielä noi pikku suutimet, eli isot vakiot menee sisään. Katsotaan sitten kuinka paljon ilmaa mun virittäjän väittämissä on kun joskus jaksan iskee ton dynolle. Paljonko muuten toi tölkin vetopaketti hukkaa noilla tehoilla koska rengas tehothan mä dynolla saan ja tehdas ilmoittaa mootori tehon.
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Dynohan myös osaa mittaa voimansiirron häviön siinä loppujarrutuksessa niin täysin vertailukelpoista dataa kyllä saa.
Itsellä toistaiseksi hyviä kokemuksia itäeurooppalaisista gibonta-suuttimista, ainakin ero on huomattava 140hp AEL suuttimiin.
Itsellä toistaiseksi hyviä kokemuksia itäeurooppalaisista gibonta-suuttimista, ainakin ero on huomattava 140hp AEL suuttimiin.
< 15kWh/100km
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Mistä hommannu ja mitä makso?
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Luokkaa 50e/kpl ja turbodiesel foorumilla yhteys nimimerkkiin JukkaA. Laitoin noi suoraan 190bar kärkien tilalle, avautumispaineeksi tuli näillä 200-210bar (tosin en mitannut vanhoja). Mutta sulle kyllä varmaan kaikkein parhaimmat olis AEL-koneen kärjet, niitä saa suutinrunkoineen puoli-ilmaiseksi (esim. volvoista).
< 15kWh/100km
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Gibontalta ollaan suoraan tilattu myös, postilla suuttimet sinne ja asennettuna ja säädettynä tulee takas. Tällä hetkellä paras hinta/laatu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Mitä toi valmiiks säädättäminen on kustantanut?
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Muistin mukaan max 50€.Osku kirjoitti:Mitä toi valmiiks säädättäminen on kustantanut?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Nyt on päivitetty softa ja uudet(käytetyt suutimet) koneessa. Jotain on vielä pielessä koska alhaalla vähän nykäsee pitä tutkia josko ahdin olisi edelleen syylinen. Mutta kun se sitten pääse kiekoille niin lähtee aika kivasti.öljy vuotokin löyty ja se oli paluuputki sulkeisissa siipeensä ottanut paluuputken tiiviste.
Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
110hv suuttimetko tuli?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!