1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Nyt tärähti Alhutus tulille ja sähköt alkaa olla kasassa.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Valitettavasti näytti nopealla vilkasulla että turbon öljynpaluun letku on lian pitkä kun sen 45 asteen palikan yrittää sinne survoa menee letku lyttyyn, dääämn. Eli uutta letkua kehiin no täähän on ollut niin halpa projecti tähän mennessä että mitä yhdestä letkusta. Ai niin ja vaikutti siltä että VNT turbokin olis menny jumiin (ei säädy siivet) , joten pienet sulkeiset juuttuva siipisen kanssa myös edessä. Sit oli pieni öljy vuoto joka pitää paikantaa. Ja sit vielä ne suoja kumit mootori ympärille, ja sen jälkeen voikin sit mennä leima sedän juttusille katsoon päästäiskö kuivattelee mustetta uuden leiman muodossa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja TT| »

Olikos tässä nyt käytetty orggisturbo vai joku huollettu?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Orgis oli eli uunin puhdistus aine jumppa edessä.
Kokeilin akselivälyksen mutta kun ei niin montaa VNT vehettä ole ollu ei tullu kokeiltua sitä alipaine hässäkkää että liikuko ja nyt kun siihen sitten pääs niin liiku muutaman millin mutta ei mitenkään lähelle 1cm mitä pitäis.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kone on jonkun oliko 150-170 tkm (oliko 165) ajettu niin en viitsinyt vielä vaihtaa mitään itse mosaan, ja se on siis kaverin faijan auto joten ne kilsat on todellisia. Tietenkin kuluvat kuten jakopää suodattimet ja ruisku putket mutta ei isompia, esim. just turboa.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Jos olisin huomannut tuon kun kone oli irti niin olisin irrottanut turbon ja pistänyt pöydällä osiks mutta nyt ajattelin kokeila tuota uuninpuhdistus aine kikkaa jos sillä lähtis liikumaan.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Pistetään nyt kuva vielä konehuoneesta sellasena kuin se nyt on kun auto on ajossa kun kaikki johdot ja vesiletkut on kiinni.
Liitteet
IMG_20171016_170246_resize_20171020_230034.jpg
IMG_20171016_170246_resize_20171020_230034.jpg (115.95 KiB) Katsottu 9731 kertaa
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Uuden auton konehuone!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Nyt kun tietää mitä oikeesti menee minne niin tota sais varmaan hieman selkeytettyä. Mutta saa nyt kelvata. Ainoa mitä tolle koneelle pitää vielä tehdä on löytää pieni öljyvuoto joka on joko öljypohjan ja lohkon välissä täyttö putkessa tai turbon öljyn paluussa tai sitten kampuran hihnapään stefa. Koska pansarille tulee muutama tippa öljyä. Seisoessa ei vuoda joten oletan että se ei ole öljyntäyttö. Pitää tutkia kun saa arki tölkin Helsinkiin ajoon ja voi pudottaa panssarin irti tästä tutkimuksia varten. Sitten tietysti se pitää vielä virittä eli uudet suutimet ja ohjelmat sisään. Nyt se on ollut ajozsa viikon ja VNT turbo näyttäisi olevan kunnossa, eli se takertelu oli varmaan pitkästä seisomisesta johtuvaa jo nyt kun se on jumpattu auki ei ole mennyt uudelleen jumiin.
Viimeksi muokannut Osku, 23.10.2017 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mitkä suuttimet tulossa, ja mikä sai päätymään pois vakiosta? Turbohan tuossa rajottava seuraavaksi on ettei järkevästi kovin paljoa lisää saa. Luonne toki muuttuu mukavammaksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Turbo rajoittaa n. 140-150hp ja noi 90 hp suutimet rajoittaa jo 120hp kohdalla joten ajattelin ottaa sen 140-150 ulos ja nyt sielä noi pikku suutimet, eli isot vakiot menee sisään. Katsotaan sitten kuinka paljon ilmaa mun virittäjän väittämissä on kun joskus jaksan iskee ton dynolle. Paljonko muuten toi tölkin vetopaketti hukkaa noilla tehoilla koska rengas tehothan mä dynolla saan ja tehdas ilmoittaa mootori tehon.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja dmn »

Dynohan myös osaa mittaa voimansiirron häviön siinä loppujarrutuksessa niin täysin vertailukelpoista dataa kyllä saa.

Itsellä toistaiseksi hyviä kokemuksia itäeurooppalaisista gibonta-suuttimista, ainakin ero on huomattava 140hp AEL suuttimiin.
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mistä hommannu ja mitä makso?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja dmn »

Luokkaa 50e/kpl ja turbodiesel foorumilla yhteys nimimerkkiin JukkaA. Laitoin noi suoraan 190bar kärkien tilalle, avautumispaineeksi tuli näillä 200-210bar (tosin en mitannut vanhoja). Mutta sulle kyllä varmaan kaikkein parhaimmat olis AEL-koneen kärjet, niitä saa suutinrunkoineen puoli-ilmaiseksi (esim. volvoista).
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja TT| »

Gibontalta ollaan suoraan tilattu myös, postilla suuttimet sinne ja asennettuna ja säädettynä tulee takas. Tällä hetkellä paras hinta/laatu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mitä toi valmiiks säädättäminen on kustantanut?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja TT| »

Osku kirjoitti:Mitä toi valmiiks säädättäminen on kustantanut?
Muistin mukaan max 50€.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Nyt on päivitetty softa ja uudet(käytetyt suutimet) koneessa. Jotain on vielä pielessä koska alhaalla vähän nykäsee pitä tutkia josko ahdin olisi edelleen syylinen. Mutta kun se sitten pääse kiekoille niin lähtee aika kivasti.öljy vuotokin löyty ja se oli paluuputki sulkeisissa siipeensä ottanut paluuputken tiiviste.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja TT| »

110hv suuttimetko tuli?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Jep
Vastaa Viestiin