Syncron reaktiotangon kiinnitys

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
JOK-G

Syncron reaktiotangon kiinnitys

Viesti Kirjoittaja JOK-G »

-90 mallin Syncron etupään reaktiotangon kumien vaihdossa seuraava ongelma: Onko tanko kiinni alatukivarressa kierteellä?
Kyseessä nimeenomaan se malli jossa tanko uppoaa suoraan tukivarteen eikä ole pulteilla kiinni.
Onkohan yleensäkään järjellistä mahdollisuuta saada se irti vai saako kumit jotenkin muuten vaihdettua?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron reaktiotangon kiinnitys

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kuva

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :D

Saatko korin puoleisen pään auki? Sieltä olen ainakin itse purkanut aina, kun olen alatukivarrenkin joutunut irrottamaan
JOK-G

Re: Syncron reaktiotangon kiinnitys

Viesti Kirjoittaja JOK-G »

Kuva ei valitettavasti auennut ainakaan mulla.
Laiskana ajattelin päästä helpolla olla irrottamatta tukivartta vai taipuuko taaksepäin jos vain tukivarren toisen pään irrottaa.
Kyllähän sen korinpuolen varmaan saa auki joten ehkä pitää nöyrtyä harrastamaan..
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Syncron reaktiotangon kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Osku »

Valuurautasissa tanko on kierteellä kiinni, tiedän kun tänäkesänä purin sinkitsin ja uudelleen kierteytin yhden setin..
Kuva oli peltisestä. Mulla ollu aina peltiset kiinni, tosin noi yhdet sinkityt on nyt hyllyssa valuurautasina mutta en ole vielä asentanu joten paha sanoa. Juuri tuon huoltoystävällisyyden takia olen pitänyt noita mätäneviä peltitukivarsia kivempinä, varsinkin kun vaihtaa alapalloja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron reaktiotangon kiinnitys

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kuvassa on kyllä molemmat tukivarsiversiot.

Näkyykö tämä?
Kuva
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Syncron reaktiotangon kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Osku »

Joo olet oikeassa molemmat on olin vain sokea.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Syncron reaktiotangon kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Joker »

Tukivarsi korista irti sisäpuslasta ja reaktiotangon puslat saa vaihdettua. Takaisin laittaessa saattaa joutua taljaa käyttämään että puslat saa koloihinsa helposti, tukivarressa tuntuu olevan haritusta esijännityksenä. Itse en ainakaan viitsinyt näppivoimilla asentaa.
JOK-G

Re: Syncron reaktiotangon kiinnitys

Viesti Kirjoittaja JOK-G »

Mainio kuva ja aattelin pienessä mielessäni kokeilla vaihtamista niinkuin Joker neuvoi.
Näistä kiitokset T: Jokke
Vastaa Viestiin