Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja hezuz » 10.10.2017 22:52

Syncroon mutta tuo syncro-osio on ollut mun silmälle näkymätön tähän hetkeen saakka. :D
Viimeksi muokannut AT5nok päivämäärä 10.10.2017 23:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Siirretty
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 172
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja hezuz » 11.10.2017 10:02

Onko kokemusta Michelin Latitude Cross -renkaista kellään?
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 172
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Una » 11.10.2017 10:10

Mulla oli alla 225/75R15 koossa kun auton ostin. Ihan tukevan tuntuiset olivat kestopäällysteellä eikä rengasmelua kantautunu ainakaan muun melun yli eli voin suositella. Maastokäytöstä ei vielä kokemusta.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
Mazda MX5 Unplugged 1.8 -04
Una
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 11.10.2017 13:29

Una kirjoitti:Mulla oli alla 225/75R15 koossa kun auton ostin. Ihan tukevan tuntuiset olivat kestopäällysteellä eikä rengasmelua kantautunu ainakaan muun melun yli eli voin suositella. Maastokäytöstä ei vielä kokemusta.


225/75R15 korkeus on "vain" 28,29", kun suurin 14" M1 syncroon sallittu on reilun 29" ja 14" M1G syncroon reilun 30".
Kaikki eivät tietysti hae maksimikorkeutta ja siitä saatavaa hyötyä maastossa maavaran tai maantiellä välitysten parantamiseen.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Una » 11.10.2017 13:44

Vastasinkin tuohon latitude crosseja koskevaan kysymykseen :?
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
Mazda MX5 Unplugged 1.8 -04
Una
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 75
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja ossiwho » 11.02.2018 23:26

Jokunen vuosi sitten olikin ketjussa juttua noista Foxin iskaripaketeista. Onko joku sellaista jo ehtinyt asennella omaansa? Vähän kiinnostaisi kuulla kokemuksia miten on toiminut? Tölkki toimittaa käyttiksen virkaa ja välillä käydään maaston puolella.
Mietinnässä olisi että onko mitään järkeä lähteä sijoittamaan tuohon jäykkyys säädettävään sarjaan jossa myös 1" enemmän down travelingia.
http://campervanculture.com/shop/fox-shock-kit-4wd-syncro/
Avatar
ossiwho
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 33
Liittynyt: 25.05.2016 21:48
Paikkakunta: Turku

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Caramelli » 07.04.2018 22:41

Miten on porukalla kestänyt murrokset korottamisen jälkeen / jos korottaa sen 50-60mm niin onko ns. huoltovapaista suojakumeista/murroksista haaveileminen turhaa?
Tällä huolto vapaudella nyt lähinnä sitä tarkoitan ettei öljyn vaihdon yhteydessä ole pakollista tiputtaa kaikkia tikkuja irti ja huoltaa murroksia eli n.10tkm välein..
¯\_(ツ)_/¯
Avatar
Caramelli
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 62
Liittynyt: 05.10.2015 19:13

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 08.04.2018 06:12

Suojakumeja ja niveliä on mennyt useita vuosien aikana Tölkkifoorumi Special Edition korotussarjalla.
viewtopic.php?f=11&t=1091

Nyt on ollut takanivelinä käytettyjä Löbroja, joita on kertynyt purkuun menneistä varaosa-autoista. Ne on kestänyt ajaa maastossakin.
Edessä on muistaakseni GKN nivelet, tosin suojakumeja on saanut vaihtaa sinnekkin aina välillä.

Vaihtoehtoisia suojakumeja on lueteltuna:
viewtopic.php?f=3&t=4099
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja keikaloine » 24.05.2018 18:59

Jatketaan täällä tuota muutoskatsastus keskustelua, kävin tarjoamassa konttorille noita lappuja mutta täytyy kuulemma saada alustanvalmistajan antamat ohjearvot. Kertokaahan että mitä piti tehdä jos joku on trailmasterin alustan muutoskatsastanut autoonsa. Onko tossa konttorilla äijät vaan vitun kujalla?
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 128
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Joker » 24.05.2018 19:34

On ne niin kujalla, vaihda konttoria, äläkä katso taaksesi.

Muoks by Joker: otettu kehotuksesta pois vanhentunut linkki. Kattokaa trafin sivulta.
Viimeksi muokannut Joker päivämäärä 26.05.2018 05:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 498
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 24.05.2018 20:02

Jos korjaamolla kunnon laitteilla tarkistetaan kulmat ja siitä saa mustaa valkoisella, niin en kyllä ymmärrä miten voidaan mitään muuta enää vaatia. Toiselle konttorille vaan!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2417
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 24.05.2018 23:28

Kulmat valmistajan ohjearvoihin, siitä printti ja leimalle.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 24.05.2018 23:32

Asensin Simoon 2012 Tölkkifoorumi special edition korotussarjan. Muutama vuosi sitten jääradalla katkesi toinen etuiskari, siisrsin jatkon varastosta löytyneeseen iskariin.
Tiistaina asentaessani uusia jousia ja iskareita etupäähän, selvisi että se katkenneen iskarin jatkopala oli hieman vääntynyt.
Takuuna sain uuden jatkon.

2WD Tölkin HD jouset ja syncron iskarit korotussarjan kanssa, nyt etupää on suurinpiirtein samalla korkeudella takapään kanssa, siellä vanhat jouset ja iskarit.
Kuva
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Joker » 25.05.2018 08:31

Vielä tähän aiheeseen: Luin Audifoorumilta kokemuksia alustaleimauksista. Sillä perusteella listasin nämä. Pitäisi riittää missä vaan, mutta vähemmälläkin pääsee varmasti.
- Myyjän, valmistajan tai TUVin lappu, kuitti tms, että alusta on tarkoitettu autoosi ja jossa korotus mielellään mainittu.
- pyöränsuuntauslaput VW ohjearvoissa seuraavilla lisämaininnoilla, pyydä säätäjältä:
* mitta kaaresta napaan
* alustan merkki ja malli kirjoitettuna
* säätäjän nimikirjoitus, nimenselvennys ja päiväys
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 498
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja keikaloine » 25.05.2018 10:11

Vastaavaa säätölappua tarjottu missä kaikki arvot olivat vihreällä ja on leimat ja nimmarit, muokkasin vaan henk.koht tiedot piiloon. Puuttuuko lapusta jotakin?
Ei kelvannut tuv lapun ja ton kanssa...

Kuva
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 128
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Joker » 25.05.2018 19:07

No ei mun mielestä ja tohon varmaan auttaa se konttorin vaihto varsinkin jos inssi ei pysty selvästi artikuloimaan mikä on hylyn syy.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 498
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Hudemi » 25.05.2018 19:51

Joker kirjoitti:Vielä tähän aiheeseen: Luin Audifoorumilta kokemuksia alustaleimauksista. Sillä perusteella listasin nämä. Pitäisi riittää missä vaan, mutta vähemmälläkin pääsee varmasti.
- Myyjän, valmistajan tai TUVin lappu, kuitti tms, että alusta on tarkoitettu autoosi ja jossa korotus mielellään mainittu.
- pyöränsuuntauslaput VW ohjearvoissa seuraavilla lisämaininnoilla, pyydä säätäjältä:
* mitta kaaresta napaan
* alustan merkki ja malli kirjoitettuna
* säätäjän nimikirjoitus, nimenselvennys ja päiväys


Juurikin nämä ja lisäksi renkaiden koko vaadittiin pyöränsuuntauslappuun Pohjois-Savon konttorilla viime vuoden lopulla, kun itse Trail Masterin sarjan katsastin.
Multivan Atlantis 2.5 TDI AHY -99
Avatar
Hudemi
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 33
Liittynyt: 24.08.2015 20:56

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja dmn » 25.05.2018 20:01

Hudemi kirjoitti: renkaiden koko vaadittiin pyöränsuuntauslappuun Pohjois-Savon konttorilla viime vuoden lopulla, kun itse Trail Masterin sarjan katsastin.


:lol: :lol: :lol:
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2507
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja jarke » 25.05.2018 22:48

mistähän se katsuri voi tietää onko ohjearvoissa kun ei niitä noissa lapuissa lue?, ohjearvot pitää näkyä tai sitten vaikka korjaamokirja/autodata kainaloon mistä ne näkyy. kyllähän nuo mittarit vihreälle saa kun sopivat pohjatiedot laittaa. arvot pitää olla auton valmistajan, alustasarjan valmistajan tai tutkimuslaitoksen ilmoittamien arvojen mukaiset (tutkimuslaitos ilmoittaa arvot jotka jousituksen valmistaja heille ilmoittaa, ei keksi omia). Mitenkäs nuo casterit?, jotenkin veikkaan että Eiccan tuotekehitys omiin sarjoihinsa saattaa liittyä ainakin osittain tuohon caster ongelmaan näissä paljon korottavissa sarjoissa. Ja tässäpä korostuu taas vanha ongelma, tuo aiemmin linkattu tieto race.fi sivulle on jo aikoja sitten vanhentunut, kannattaisi etsiskellä näitä ohjeistuksia mielummin tuolta trafin sivuilta ja sittenkin lukea ne niin kuin on kirjoitettu, silloin tulee aika hyvä. Eli ainoana opposition ääni katsurille, kulmasäätäjälle mittausohjeet käteen ja homma takuuna uudelleen säätöön.
jarke
AktiVWisti
 
Viestit: 1101
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja dmn » 25.05.2018 23:28

Renkaan kokohan ei vaikuta kulmiin, sinänsä outoa että se pitäisi olla mainuttu. Toki olkapoikkeamaan se vaikuttaa, mutta silloin pitäisi olla huomioituna vanteen ET:n vaikutus koko yhtälöön.

Ja toisaalta miksi näitä ei saisi muuttaa, eihän se tehtaan näkemys välttämättä ole kuin kompromissi tiettyjen vaatimusten pohjalta.

Tietysti toinen ääripää on se kun vaikka jäykällä etuakselilla olevaa suzukia nostetaan se muutama tuuma tekemättä muutoksia tukivarsiin, niin sillois casteri muuttuu ihan päinvastaiseksi, ja tätä fiilistä voi vaikka simuloida polkupyörällä kääntämällä tankoa 180 astetta.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2507
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

EdellinenSeuraava

Paluu Syncro

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa