Tölkisti?

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Tölkisti?

Viesti Kirjoittaja umpikalsari »

Millainen on tyypillinen tölkisti? Perheellinen vaiko yksinäinen peräkammarinpoika.Tähän ko. automalliin hurahtaneena harrastajana (perheellisenä) olen matkan aikana nähnyt monta hauskaa ja omalaatuistakin ihmistä, joita en olisi muutoin ehkä koskaan tavannut.On väkijuomaa runsaasti nauttivaa keräilijää, yksinäisiä ammattitaitoisia käveleviä tietopankkeja, satuseppoja, auliisti pyyteettä auttavia, tyhjännaurajia .Mihin ryhmään itse kuulutte?Oma ryhmäni olisi varmuudella "hamsteri" sillä noita riivatun rakkineita tuntuu vaan kertyvän ( ei voi olla ottamatta talteen).
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tölkisti?

Viesti Kirjoittaja vville »

Täällä yksinäinen ja yksinkertainen peräkammarinpoika ilman kammaria, mieluummin suvakki kuin vajakki. Mä haluun olla hippi (ja vaimo kait haluu kanssa), mutta lapset ja niiden kasvatus/työ rajoittaa. Ihanaa olisi kokeilla asustelua pidempään tuossa rämässä vanhassa volkkarinraadossa luonnon keskellä, karvanaamariaitaukset ei niinkään innosta.
Tölkissä tai etenkin syncro multivanissa viehättää kätevä konsepti (pienet ulkomitat suhteessa sisätiloihin, mahdollisuus liikkua kehnoillakin teillä), mutta ärsyttää volkkarin kehno tekninen laatu, eihän se mikään mersu ole. Aina joku paikka rempallaan. Ja melutaso. Selkeästi viha-rakkaus suhde ja kenties samalla kapinointia konservatiivisporvarisaatteita vastaan :D Naapurit nyrpistelee nenäänsä ja ihmettelee että ajat tuolla hippibussilla vaikka olisi normeihin istuva mukava autokin. :D
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Tölkisti?

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Tyypillinen tölkisti on sellainen henkilö, jolla on tölkki. Yhtäläisyydet laajemmassa mittakaavassa loppuu siihen. ;)

Itse olen perheellinen fiilistölkkeilijä jolle tärkeintä on että on tölkki jolla voi ajaa. Rassataan ja laitetaan sitä sitten sen verran kun ajokunto vaatii, paitsi joskus tulee joku aktiivisuuspuuska jolloin tulee tehtyä ihan varsinaisia huolto- ja jopa ehostustöitä, yleensä jonkun perheriidan seurauksena kun autotallissa olo kiinnostaa keskimääräistä enemmän.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tölkisti?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Joo, eipä niitä yhtäläisyyksiä taida muuta olla kuin viha/rakkaus näihin rotiskoihin. Ite olen semmonen puolitaiteellinen muusikonretale jota elämä nakkelee suuntaan jos toiseen, mutta tölkit on ja pysyy. "naisia menee, naisia tulee, mutta tölkki stays forever"
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Tölkisti?

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

En oikein usko että tölkistejä yhdistää sosiaalinen tausta juuri mitenkään.Tämä on varmaankin nolla-tutkimus, mutta puoltaa paikkansa tutustumisleikkinä, joten antaa mennä.

Itse olen perheellinen (vaimo + 3 lasta), vaalea hiuksinen (ei värjätty), mies, 183,5cm pitkä, keski-ikäinen (42v), päivätöissä (08:00-16:30) käyvä sekä insinööri (AMK).
Voiko olla enemmän tavis, häh?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Vastaa Viestiin