Caravelle -89 reissuauto projekti

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

Joko ne kolot caravellessä alkaa loppua uhkaavasti?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Joo kyllä ne vähentyy ku hitsaa. Tuskin loppuvat koskaan.

Tekemättä on ainakin:

-kuskin takakaaren alaetukulma
-molempia ulompia takatukivarren kiinnikkeitä pitää vielä vähän korjata
-molemmissa takakulmissa on vielä vähän tekemistä
-sivuoven kynnyksen paikkaus on kesken
-konehuoneen peltiseiniä pitää vaihtaa vielä
-takakaaret asentamatta paikalleen

Eli on siinä vielä hommaa... mut paljon vähemmän kuin ne, mitä on jo tehty
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Kuva

Kuva

Otin tommosen kuvaparin tuolta arkistoista kun vihdoin tuo peräpää alkaa olla jotenkuten järjissään ja epoksia pari kerrosta päällä.
lukas_pastardo
Vasta alkaja
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2015 23:27

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja lukas_pastardo »

Jaa me ihan tosissaan hiekkapuhallettiin ja maalattiin toi eilen :shock: Aamulla kun heräsin, olin varma että se kaikki oli vaan pahaa unta..
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

lukas_pastardo kirjoitti:Jaa me ihan tosissaan hiekkapuhallettiin ja maalattiin toi eilen :shock: Aamulla kun heräsin, olin varma että se kaikki oli vaan pahaa unta..
Joo, ite mietin kesken tuon synkän operaation että "luoja ota minut pois täältä" no ei ottanu ni otin ite ruosteet pois caravellen takakalustosta.
Urho
Vasta alkaja
Viestit: 19
Liittynyt: 02.11.2014 23:22
Paikkakunta: P-Savo

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja Urho »

Pakko nostaa peukkua!
Ei kaikki jaksas noin pahaa ruveta edes laittamaan ja antaa tämä nyt vähän parempaa uskoa siihen että se oma aihio ei vielä ehkä ollutkaan se pahin mahdollinen :P
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Piti tulla ihan tänne pällistelemään että onko mulla vielä täällä topic :D

Tallin muutto, firman perustaminen ja kova työ on viimeset puolvuotta rokottanu kaiken ylimääräsen ajan pois harrastuksista, siksi projekti seisoo.
Nyt olisi syksyn aikana tarkoitus yhdistää kone ja laatikko ja ripustaa jotenkin paikoilleen.
Hitsihommaakin olisi kyllä vielä vähän.
lukas_pastardo
Vasta alkaja
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2015 23:27

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja lukas_pastardo »

Noniin. Syksy saa - minä en. Talkooilta saatiin kaikesta huolimatta pidettyä. Vaikkei elinluovutustestamenttia löytynytkään niin Audista elin irroitettiin, ja näppärästi sijoitettiin se tässä vaiheessa Adelainen peräosaston lattialle lojumaan.


Kuva

Koneen mukaan Audista irroteltiin tarvittavat sähköt, eli virtalukko, tarvittavat releet ja moottorinohjausboksi. Koelaudan alta paljastuneesta johtoviidakosta saatiin riisuttua aika mukava paketti, jolla konenyt tuntuisi pelaavan. + ja - kiinni ja startista käyntiin.

Kuva

Nythän se on taas mukava pitää tästä hommasta vuoden tauko, ja jatkaa sitten ( sopivan kytkinlevyn löydyttyä ) koneen ja laatikon lopullisella yhdistämisellä.
Viimeksi muokannut lukas_pastardo, 17.08.2017 11:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei ole oikeuksia nähdä kuvia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
lukas_pastardo
Vasta alkaja
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2015 23:27

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja lukas_pastardo »

Sorry, nyt ehkä näkyy!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Mulla ei ainakaan näy. Kuvan kohdalla on vaan teksti: "Kuva". Niin hienoa jälkeä teet, niin tämän hetken tilanne kiinnostaa kovasti!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ei näy vieläkään. Onko kuvan jakoasetuksena julkinen?
lukas_pastardo
Vasta alkaja
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2015 23:27

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja lukas_pastardo »

No nyt. Ei ihan aukea toi google driven toiminta. Eipä nuo kovin tärkeitä kuvia ollutkaan, mutta jotain väriä tähän ketjuun!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hyvin toimii tänks!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

Näin se homma etenee!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Audi 100 MC koneen kytkinlevy lojuu nyt minun tallin pöydällä.
Siitä se homma lähtee etenemään.
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Jaahas, kerrotaanpa nykytilanne.

Kytkinkoppa on tehty kaksoismassalle. Asia joka meille tuli puskista on se, että tässä koneessa kampiakselin asentoanturi onkin koneen perseessä. Ja meidän kytkin/ vp paketti on siis uudemmasta jossa anturi on eripaikassa. Tästä syystä vauhtipyörässä ei ole viittä lovea jota anturi lukee ja ne joudutaan nyt tekemään.
MC koneen kytkinlevy ei periaatteessa pelaa kaksoismassan kanssa, jouset ottaa kiinni vauhtipyörään, tämä asia hoidettiin rälläkällä kylmästi.
Kova vauhtipyörä taas ei sovi kytkinkoppaan kirveelläkään.

Että vähän lyö näpeille mutta periksi ei voi antaa... viisain olisi ollut uudempi kone ja poistaa ajonestot jne. Mutta nyt mennään näin.

Ajanpuute on kova tässä touhussa
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mulla on 4mm sokkatapit porattu anturin triggereiksi, 5kpl. Tietysti jos se vauhtipyörä on niin massiivinen että tulee niin syvälle ettei mahdu tappeja, niin rälläkällä vaan viillot siihen :)

Ainut huomioita asia lienee se että jos alkuperäinen ecu on tehty tapeille eikä loville (tai päinvastoin), pitänee asentoanturin johdot ehkä vaihtaa päittäin, näin nopeasti mietittynä.
< 15kWh/100km
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Hyvä tietää...
Osaatko sanoa onko lovet oltava miten tarkkaan kohdallaan? Kone ilmeisesti käyttää ennakonsäädön vertailutietona tuota kampiakseli tunnistimen tietoa?
Uskon että nuo saa kyllä riittävän tarkasti kohdalleen naapurin manuualijyrsimellä ja jakolaatikolla
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ihan penkkiporakoneellakin saavutetaan riittävä tarkkuus, toki hiukan tulee matemaattista pähkäilyä kun pitää siirtää ne merkit oikeaan kohtaan kehällä. Olikohan mulla joku oma muistiinpano että olin mitannut että ne on 11.5° ATDC.

Ennakon laskannan lisäksi tästä saadaan sellainen tärkeä signaali kuin kierrostieto :-)
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin