Bokserit kunniaan - wbx kuntoon ja kunniaan

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Nyt täytyy kyllä puolustaa DJ- konetta! Moottori on yksinkertainen, luotettava, edullinen huoltaa ja ruiskujärjestelmä ymmärrettävä ja helppo itse korjata, jos ongelmia on. Myös tuo paljon parjattu kulutus on huomattavan paljon pelotteluita pienempi. Viimeisin Turun reissu rajoitusten mukaan ajettuna, eli moottoritiellä 120 km/h, aika tarkkaan 10L/100km. Pätkäajossa kauupungissa noin 12-14, riippuen pätkien pituudesta. Nämä lukemat maastohenkilöautolla.

Parasta siinä on tietenkin teho ja ajomukavuus, pysyy helposti liikenteen mukana ja voi maantiellä tehdä Hiacesta ohituksia helposti, ja tietenkin se, ettei mene dieselveroa, joka on 8-paikkaisessa bussissa jo aikamoinen.

Autolla on ajettu noin 330 tkm. Ainoat ruiskun osat jotka on uusittu ovat polttoainepumppu (lukemalla 330 tkm) ja tehdasuusi ilmamäärämittari (lukemalla 280 tkm) eli kustannukset alle 400 euroa. Ei pahat kulut 27 vuotta vanhalle autolle.

Näillä kokemuksilla en suostu pitämään DJ:tä huonona, kalliina tai epäluotettavana vaan erinomaisena, edullisena ja poikkeuksellisen luotettavana.

Jotta oma mielipide vaikuttaisi vielä paremmalta, niin hyvän tavan mukaista on tietenkin haukkua muiden omasta poikkeavat valinnat :D Mutta kun jokaisella on omat tarpeet ja halut, niin en mainitse sanallakaan diisselimiesten harrasteluista kansien, turbojen, syöttöpumppujen, swappien tai nokkahihnojen kanssa, koska he luultavasti pitävät sitä tuoksusta, joka 25 asteen pakkasessa irtoaa naftan kostuttamista sormista lumisessa, pimenevässä suomalaisessa talvi-illassa :)

Ilman sarvia ja hampaita

Pekka
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Osku »

DJ on kiva tölkki kuriositeetti. Ja perustelee paikkansa jos ajaa usein mutta kilometrissä vähän(eli ei voi seisottaa tai maksatta veroa ajetuilla halvemilla kilsoilla). Arvostan sitä että jotkut pitävät näitä hengissä onhan ne osa VW historiaa ja olisi sääli jos ne kaikki katoaisi. Mutta luotettavuus ja kulutus puhuu yks kantaan dieselin puolesta. Jos aikoo taittaa vähänkään enemmän kilometrejä. Tehoja saa dieselistä oikealla koneen valinalla niin paljon kun tarvitsee. Tosin jos orginaalina haluaa pitää niin eittämättä vähempään tehoon on tyytyminen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuntuu vaan olevan ne noin hyvin toimivat DJ koneet hyvin hyvin harvinaisia, lähes harvinaisempia kuin oikein toimivat JX koneet. Oma DJ-kokemus perustuu yhteen syncroon, ja sillon kun kone kävi kuten olettaisi niin jollain tavallahan sillä liikenteen mukana pysyi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kyllähän tuolla liikenteen mukana pysyy, jos on bensaa tankissa, huoltoasemia tuhkatiheään ja lompakko pullollaan rahaa :) Ei siinä, hienoa että sinulla on toimiva värkki, kaikilla sitä tuuria ei ole. Tuolta voipi katsella noin ikään keskikulutuksia jollain keskiarvolla http://www.fuelly.com/car/volkswagen/vanagon , näyttäisi asettuvan sinne 13-14 litran luokkaan. Jos diiselillä pääsee 50% tuosta menovedestä, koen sen jo kannattavaksi.
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Jep jep. Kaikki Tölkin moottorit ovat toivon mukaan olleet toimivia tehtaalta lähtiessään ja edustaneet sen hetken hienointa moottoritekniikkaa.
Kovan ajon ja huonon huollon määrä määrittelevät millaisia ne ovat sen jälkeen.

Jotta ei haukuttaisi tämän enempää väärää puuta, poistetussa ilmoituksessa kaupattiin 2.0 8V 2E-moottoria vaihteistoineen 80€:lla.
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Pastori kirjoitti:Kyllähän tuolla liikenteen mukana pysyy, jos on bensaa tankissa, huoltoasemia tuhkatiheään ja lompakko pullollaan rahaa :) Ei siinä, hienoa että sinulla on toimiva värkki, kaikilla sitä tuuria ei ole. Tuolta voipi katsella noin ikään keskikulutuksia jollain keskiarvolla http://www.fuelly.com/car/volkswagen/vanagon , näyttäisi asettuvan sinne 13-14 litran luokkaan. Jos diiselillä pääsee 50% tuosta menovedestä, koen sen jo kannattavaksi.
Jenkkibensaa Digifantissa :D Nuo on tosiaan matalapuristeisen koneen lukuja.

Alkuperäinen tarkoitus kirjoituksellani oli ottaa kantaa väitteeseen, että DJ on paska! Ei suinkaan väittää, että diisselit ovat sitä! Diisselin huonous tai erinomaisuus ei vaikuta mitenkään oman autoni ominaisuuksiin. Olen todella iloinen että Tölkkejä yleensä vielä on olemassa ja ainakin osa Tölkeistä on jo selvinnyt halvimman vaiheen yli, jolloin niitä hankittiin suurimpana kriteerinä edes puoli vuotta voimassa oleva katsastus! Tai että katon pitää olla ehjä, ettei pilkkeet kastu.

Minulle Dj on ainoa järkevä ratkaisu jo pelkästään vuotuisten ajokilometrien vuoksi. Niitä kun on vain 3-7tkm vuodessa. Pelkällä käyttövoimaverolla, noin 500 euroa, ajan vähintään 3000 km. Ymmärrän hyvin, että jos ajosuorite on kymmeniä tuhansia kilometrejä, tai möyritään paljon metsässä auton äärirajoilla, ja pitää valita joko huonosti toimiva, oikutteleva, puolittain epäkuntoinen ja paljon syövä bokseri tai vähäruokainen, hyvin toimiva diisseli, niin valinta on ilmeinen!

Mutta minulle (toistan: minulle,) näillä perheeni ajoilla, hyvin toimiva, luotettava ja kohtuuruokainen bokseri DJ on paras ja kustannuksiltaan edullisin Tölkki. Eikä sen moottori ole paska ;)
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Jos bensaruiskun tyhjäkäynti huojuu eikä oikein saada säätöjä kohdalleen, kannattaa kokeilla tätä sarjaa:


https://www.tk-carparts.de/article/1224 ... itzer.html
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Peksi kirjoitti:Jos bensaruiskun tyhjäkäynti huojuu eikä oikein saada säätöjä kohdalleen, kannattaa kokeilla tätä sarjaa:


https://www.tk-carparts.de/article/1224 ... itzer.html

Mikäs setti tämä on?
Hulluna tölökkeihin.
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Siinä on tiivisteet kaasuläpän akselille, tyhjäkäyntiruuville ja imusarjan jakosäiliön ja kaasuläppämurikan väliin. Siitä kaasuläpän akseliltahan se usein vuotaa ja aiheuttaa kaikenlaista häröä. Edellyttää murikan purkua, jossa jännin juttu on itse läpän irrottaminen akselista, ruuvit kun on halkaistu ja levitetty takaosastaan. Mutta onnistuu kyllä.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja vville »

Peksi kirjoitti:Nyt täytyy kyllä puolustaa DJ- konetta! Moottori on yksinkertainen, luotettava, edullinen huoltaa ja ruiskujärjestelmä ymmärrettävä ja helppo itse korjata, jos ongelmia on. Myös tuo paljon parjattu kulutus on huomattavan paljon pelotteluita pienempi. Viimeisin Turun reissu rajoitusten mukaan ajettuna, eli moottoritiellä 120 km/h, aika tarkkaan 10L/100km. Pätkäajossa kauupungissa noin 12-14, riippuen pätkien pituudesta. Nämä lukemat maastohenkilöautolla.

Parasta siinä on tietenkin teho ja ajomukavuus, pysyy helposti liikenteen mukana ja voi maantiellä tehdä Hiacesta ohituksia helposti, ja tietenkin se, ettei mene dieselveroa, joka on 8-paikkaisessa bussissa jo aikamoinen.

Autolla on ajettu noin 330 tkm. Ainoat ruiskun osat jotka on uusittu ovat polttoainepumppu (lukemalla 330 tkm) ja tehdasuusi ilmamäärämittari (lukemalla 280 tkm) eli kustannukset alle 400 euroa. Ei pahat kulut 27 vuotta vanhalle autolle.

Näillä kokemuksilla en suostu pitämään DJ:tä huonona, kalliina tai epäluotettavana vaan erinomaisena, edullisena ja poikkeuksellisen luotettavana.

Jotta oma mielipide vaikuttaisi vielä paremmalta, niin hyvän tavan mukaista on tietenkin haukkua muiden omasta poikkeavat valinnat :D Mutta kun jokaisella on omat tarpeet ja halut, niin en mainitse sanallakaan diisselimiesten harrasteluista kansien, turbojen, syöttöpumppujen, swappien tai nokkahihnojen kanssa, koska he luultavasti pitävät sitä tuoksusta, joka 25 asteen pakkasessa irtoaa naftan kostuttamista sormista lumisessa, pimenevässä suomalaisessa talvi-illassa :)

Ilman sarvia ja hampaita

Pekka
Varsin jännää että monien wbx:ät tuntuu kuluttavan vähemmän kuin tehtaan lupaamat arvot. Omat useamman 10tkm Dj kokemukset oli että kyllähän se kulki +140kmh gps vauhtia, mutta melko verkkaista oli ohituskiihtyvyys. Jos tuo syncro TDI vie 7-9l satasella, wbx vei palttiarallaa 13l matka-ajossa ja +20l kaupungissa. 120kmh nopeudella tuskin alle 15l kulutuksiin pääsee.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
Viestit: 347
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Perniö

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Caravellix »

2wd-doka DJ-moottorilla bahnalla ajaessa kulutti niin vähän, että ensimmäisen tankillisen aikana luulin polttoainemittarin hajonneen, kun putosi niin hitaasti vaikka tuli työnnettyä suht reippaasti. En mitään tieteellisen tarkkaa mittausta tehnyt, mutta kympin nurkilla oli kulutus parin tuhannen kilometrin reissulla, sisältäen Alpeilla vähän ylämäkiäkin. En pidä pahana, JX:n kanssa olisi ollut aika v-mäinen reissu, vaikka muutama kymppi ehkä olisi polttoaineessa säästynytkin. Pelkästään matalammasta melutasosta maksaa jo mielellään kuluerotuksen, puhumattakaan suorituskykyerosta.
Jos DJ kuluttaa pari kymppiä satasella, niin joko moottorissa tai kuljettajassa on jotain vikaa.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

14" renkailla kun laskee kulutuksia matkamittarin näyttämän mukaan, niin kannattaa laskea virhemarginaali, veikaan että samaa luokkaa kuin nopeusmittarin virhe.
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Portu »

Caravellix kirjoitti:2wd-doka DJ-moottorilla bahnalla ajaessa kulutti niin vähän, että ensimmäisen tankillisen aikana luulin polttoainemittarin hajonneen, kun putosi niin hitaasti vaikka tuli työnnettyä suht reippaasti. En mitään tieteellisen tarkkaa mittausta tehnyt, mutta kympin nurkilla oli kulutus parin tuhannen kilometrin reissulla, sisältäen Alpeilla vähän ylämäkiäkin. En pidä pahana, JX:n kanssa olisi ollut aika v-mäinen reissu, vaikka muutama kymppi ehkä olisi polttoaineessa säästynytkin. Pelkästään matalammasta melutasosta maksaa jo mielellään kuluerotuksen, puhumattakaan suorituskykyerosta.
Jos DJ kuluttaa pari kymppiä satasella, niin joko moottorissa tai kuljettajassa on jotain vikaa.
Komppaan tätä täysin! Ainoa oikea mylly näihin, mut nelikko on tietty ehkä hieman eri juttu ja kulutuskin on varmasti suurempi noissa. Takaveto dj vie todellakin noin 10l satasella ja saa laulattaakin siihen lukemaan. Boxerit kunniaan!
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Muitten Dj -tölkeistä en tiedä, enkä siksi ota kantaa heidän juttujensa jännittävyyteen! Omani tiedän ja siitä voin kertoa jänniäkin juttuja.

14" Syncroni on 16" renkailla, pitkällä nelosella ja decoupderilla, joten mittari on aika tarkka eikä autokaan tietenkään suoraan vakioon rinnastettavissa. Sitä en tiedä, kulkeeko Syncroni 140+, mutta niistä nopeuksista syntyisi varmaan lisää jänniä juttuja. Minulle riittää että on olemassa reserviä, tai ainakin illuusio sellaisesta.

Olen itse 70 -luvulla tienannut leipääni 1,5t 220D diesselmersuilla, joilla, jos ei muuta oppinut, niin ainakin oppi lähtemään ohitukseen imusta. Ehkä tästä syystä en ole koskaan Tölkilläni ohittaessa pulaan joutunut vaan ohituskiihtyvyys on ollut riittävä. Suomeksi: 60 kulkevalla Tölkillä ohittaa helposti 30 ajavan Ferrarin, Hiacesta puhumattakaan!

Muuten kokemukseni ovat samat kuin Caravellixillä, mukavaa kyytiä kohtuu hintaan ;)

Portun sanoin:

BOXERIT KUNNIAAN!

Ei hyvä boxeri diesselin arvoa vähennä!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja vville »

15,4l/100km sanoo ohjekirja syncro caravellen dj:n kulutuksesta 120kmh vauhdissa, tuskin volkkari tuolloinkaan kauhiasti liioitteli noita lukuja. Mun kaupunkiajot oli lyhyttä pätkää ja varsinkin talviaikaan 20l kulutus meni helposti rikki.

http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 974#p28312

Äänimukavuudesta olen samaa mieltä, verrattuna dieseliin joka on kauhean ruman äänekäs, mutta melkomoinen juoppo oli mun dj. Kiva että muilla on erilaisia kokemuksia. Hiukan yli 140kmh gpsvauhtia tasaisella kulki dj 15" rinkuloilla.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Onhan se bokseri hirveän kiva ja hiljanen, polttoainelaskurilla vaan kun vertailee noita lukuja niin ei jää ihan muutamiin kymppeihin se ero :) 3tkm ajossa ero 8 litraa vievään diisseliin (14 litraa bensin) on rapiat 300€, maantieajossa, kaupunkiajosta puhumattakaan. Mutta jos joku haluaa bokserikoneen niin tiiättä kenelle laittaa viestiä :D
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vaikka TDI:n vankka kannattaja olenkin, niin ei se EHJÄ WBX varmaan ihan kamala voi olla :lol:
Taitaa ehjät olla vaan aika harvinaisia, ellei ole hiljattain kokonaan rempattu. Täyden rempan hinnalla vaihtaa tilalle kummasti arpa TDI:n tilalle, joten ymmärrän joidenkin halun TDIswappiin.
Onneksi edes muutama Tölkki taitaa säilyä alkuperäisellä moottorillakin, peukku niiden säilyttäjille.

Kuva

14" syncron matka ja nopeusmittari näyttää oikein 205R16 renkailla, mutta 185R14 renkailla mittarivirhe pudottaa kulutuslukemia, jos virhettä ei huomioi.
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Peksi »

vville kirjoitti:15,4l/100km sanoo ohjekirja syncro caravellen dj:n kulutuksesta 120kmh vauhdissa, tuskin volkkari tuolloinkaan kauhiasti liioitteli noita lukuja. Mun kaupunkiajot oli lyhyttä pätkää ja varsinkin talviaikaan 20l kulutus meni helposti rikki.
En epäile, mutta en ihan koko matkaa Keravalta Turkkuseen ja takaisin 120 ajanut :D

Hiukan tekniikkaa tähän vielä: DJ:n ruiskujärjestelmä alkaa noin 2800 kierroksen kohdalla mitata syöttöä kierrosluvulla hyläten ilmamäärämittarin signaalin. Tästä syystä, jotta kone ei mene huippukierroksilla laihalle, ei kaasuläppä ole pelkkä läppä, vaan siinä on toisessa reunassa paksunnos. Kun kaasu avataan noin 75-80 %, ei ilmamäärä enää koneelle paksunnoksesta johtuen juurikaan lisäänny, vaikka kaasu painettaisiin pohjaan, koska aukon tilavuus ei suurene. Jotta kiinnleikkautumisen vaara vielä pienenisi, painamalla kaasun aivan auki sulkeutuu mikrokytkin, joka tuo seokseen vielä noin 10-15 % lisää polttoainetta.

Edellämainitusta voi karkeasti päätellä, että viimeinen viidennes koneen tehosta otetaan seosta rikastamalla, ei täytöstä lisäämällä. Jos DJ:n haluaa kuluttavan, niin kannattaa:

1. Aina painaa läppä viimeiselle neljännekselle auki ja mahdollisimman usein pohjaan
2. Pitää huolta siitä, että kukaan ei ole voidellut virranjakajan keskipakolimppuja
3. Sama koskee alipainekellon mekanismia
4. Varmistaa, että ikä on varmasti hoitanut ainakin yhden ilmavuodon imupuolelle tai virranjakajaan, mieluiten molempiin
5. Säätää virranjakaja ennakon puolesta alarajalle tai vielä senkin alle
6. Pitää huolta, että kaasuläpän mikrokytkin ei ole säädöissään
7. Muistaa ajaa ilmansuodattimen mahdollisimman loppuun (autossahan ei ole oikeaa ilmamassamittaria eikä lambdaa, jotka korjaisivat tilannetta)

Näillä ohjeilla pääsee helposti huimiin lukemiin ja saa mielenkiintoisesti toimimattoman moottorin.

Perehdyin tässä samalla hiukan omaan autooni. Siinä on 16 tuuman korkeaprofiiliset katurenkaat, decoupleri ja pitkä nelonen. Tuolla kuuluisalla 120 km vauhdilla koneessa on 3.800 kierrosta, joka on juuri suurimman väännön ja tehon välissä (puhdas sattuma :D ). Alkuperäisillä välityksillä 185 leveillä 14" renkailla vastaavalla nopeudella on kierroksia 4.800. Ehkä tässä osviittaa siihen, miksi minun dj ei ole suuriruokainen.

BOXERIT KUNNIAAN
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Linkkejä Tölkki ja VW varaosa ym ilmoituksiin

Viesti Kirjoittaja Peksi »

thumbnail_WP_20170809_19_47_10_Pro.jpg
thumbnail_WP_20170809_19_47_10_Pro.jpg (20.39 KiB) Katsottu 6000 kertaa
Peksi kirjoitti:Jos bensaruiskun tyhjäkäynti huojuu eikä oikein saada säätöjä kohdalleen, kannattaa kokeilla tätä sarjaa:


https://www.tk-carparts.de/article/1224 ... itzer.html
30 vuoden tuotekehityksen tulos: sarjan uusi kaasuläpänakselin tiiviste verrattuna vanhaan.
Timppa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 13.08.2015 16:11

Re: Bokserit kunniaan - wbx kuntoon ja kunniaan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

2,1 litrainen vesibokseriko, minulla oli tuollainen ajossa vuodesta 86 vuoteen 2012, on se vieläkin tuolla ladossa seisomassa. Ihan soiva peli, ei suuria murheita, pari kansipahvia piti vaihtaa, akkateerellä oli kyllä merkittävä osuus pahvin palamisessa, tuli näet etusäleiköstä sisään kotimatkalla ja rikkoi mokoma typerä kana syylärin, piti siitä vielä kotiinpäin yrittää noro auton perässä, hiukan liian kauan. Meni siitä se muovinen jäähdytysvedenjakotukki, hitsailin rosterista uuden.

Mielessä ollut pistää tulille, pitääkö jotain huomioida, vuosia seissyt.
Vastaa Viestiin