Henkan tölkkejä.
Re: Henkan tölkkejä.
Jäi Suomeen kiitos. Tämä on tarkoitus pitää itsellä ja rakentaa rauhassa.Pastori kirjoitti:Jäikö kotimaahan kuitenki? Komia 16" möhkö!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Henkan tölkkejä.
Nyt on komea peli!! Itsellä oli kans haaveena armeijan tölkki mutta se taitaa nyt tässä elämässä jäädä haaveeksi. Onnea hankinnasta!!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Henkan tölkkejä.
Kirjoittelee ainakin tämän kerranHemu kirjoitti:
Aamulla päätyi tämän syncron tarina minun osaltani tähän, toivottavasti uusi omistaja kirjoittelee foorumille joskus
Perille päästiin hienosti. Alkumatka mentiin hanat auki 80km/h, mutta loppumatkasta päästiin jo satasta! Tuntu röörit aukeevan pikkuhiljaa... (ei kyllä tehny mieli montaa hetkeä satasta ajella )
Tänään pääs sit jo vähä enemmän tutustumaan autoon ja kankeen alun jälkeen löytyy nyt jo vaihteetkin lootasta! Lukkoakin pääs testaamaan paikallisella mäkihyppytornilla...
Re: Henkan tölkkejä.
Hienoa nähdä että auto meni heti käyttöön! Kyllä syncrolla on vaan mukava päästellä kun on vähän mäkeä ja monttua.
Kiitos! Kyllä tämä oli itsellekkin tuskaisen pitkän harkinnan/etsimisen/pohtimisen tulos.Neanterdaali kirjoitti:Nyt on komea peli!! Itsellä oli kans haaveena armeijan tölkki mutta se taitaa nyt tässä elämässä jäädä haaveeksi. Onnea hankinnasta!!
Re: Henkan tölkkejä.
Hienoa että tuo armylanssi pääsee vihdoinkin kunnostukseen
Onkos nuo Reimon kaarilevikkeet ihan normi postipatet, vai jotain uustuotantoa? Mikä sai ruuvaamaan ne kaareen eikä alkuperäisen idean mukaisesti oveen? Nyt niiden suurin hyöty jää saavuttamatta.
Adventurevagen on kyllä aivan loistava, hienoa että tätä tyyliä näkee vihdoinkin Suomessakin!
Onkos nuo Reimon kaarilevikkeet ihan normi postipatet, vai jotain uustuotantoa? Mikä sai ruuvaamaan ne kaareen eikä alkuperäisen idean mukaisesti oveen? Nyt niiden suurin hyöty jää saavuttamatta.
Adventurevagen on kyllä aivan loistava, hienoa että tätä tyyliä näkee vihdoinkin Suomessakin!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Henkan tölkkejä.
Sen restaurointia tulikin harkittua melkein pari vuotta lanssi on yllättänyt positiivisesti, siihen nähden kauanko se on ollut ulkoruokinnassa.TT| kirjoitti:Hienoa että tuo armylanssi pääsee vihdoinkin kunnostukseen
Onkos nuo Reimon kaarilevikkeet ihan normi postipatet, vai jotain uustuotantoa? Mikä sai ruuvaamaan ne kaareen eikä alkuperäisen idean mukaisesti oveen? Nyt niiden suurin hyöty jää saavuttamatta.
Adventurevagen on kyllä aivan loistava, hienoa että tätä tyyliä näkee vihdoinkin Suomessakin!
Nuo kaaret on ihan puolalaista uustuotantoa yritin laittaa oveen niinkuin kuuluisi, mutta istuvuus ei ollut ihan niin hyvä että siitä asennustavasta olisi tullut siisti. Siksi laitoin ne vain kaariin kiinni. Pitää tarkkailla ettei ala kovasti ruostumaan tuolta alta.
Re: Henkan tölkkejä.
Oisko sulla linkkiä tuolle puolalaiselle sivustolle?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Henkan tölkkejä.
Olisiko se tämä..?
Re: Henkan tölkkejä.
Jukkapoika kirjoitti:Olisiko se tämä..?
Yksi henkilö täältä foorumilta kyselikin jo aiemmin, eli http://shop-cartuning.com/en/wyszukiwar ... m=1&page=1 tuolta noita löytyy. Lasikuitua, vähän hioin reunoja istuvammiksi. Etummaiset kaaret tosiaan pitää vähän pakottaa paikalleen, itselläni se oviasennus jäi sen takia haaveeksi. Hintaansa nähden mielestäni oikein passelit. Tuolta tarttuu koriin herkästi paljon muutakin...!!jolkkon kirjoitti:Oisko sulla linkkiä tuolle puolalaiselle sivustolle?
Re: Henkan tölkkejä.
Terveisiä kaikille lofooteilta
Re: Henkan tölkkejä.
Ei vieläkään näytä huonolle!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Henkan tölkkejä.
Iskarihöpinää.
Tuossa 3200km tuli viikon aikana ajeltua ja etuiskarit on vaan lyhyet. Huonokuntoisella asfaltillakin etupää lyö välillä tosi rumasti ihan selkärankaan asti. Jopa pilalle madallettu caravelle, olemattomalla rengasprofiililla oli viimekesänä kyydiltään parempi Reimossa Gowesty 1,5 tuumaa korottavat jouset siis paikallaan ja heidän mukaansa pidempiä iskareita ei tarvitse. Kirjeenvaihtoa on käyty eikä ratkaisua synny, kuulemma satoja jousia myyty eikä kenelläkään ole mitään ongelmaa, kaikki muut kehuvat kyytiä. Itsellä iskarit ovat lähestulkoon kokoajan maksimi mitassaan, eli päin ulosjouston rajoitusta. Kaikenlaisia virityksiä on kokeiltu, jatkopaloja ei takavedon iskareihin valmiina saa koska kierre on niin pieni. Itse on sellaisiakin koitettu tehdä ihan kohtalaisin menestyksin. Syncron iskaria mietin, jos jousilautasen rälläköi pois. Mutta se on liian pitkä.
Kolikon kääntöpuolella on siis se että jos ulosjousto kasvaa vaikka 50mm tuosta alkuperäisestä, niin takavedon alustageometria sanoo aika pian itsensä irti. Jokapuolelta loppuu joustovara. Nyt kun jostain saisi 20mm pidemmät iskarit tai jonkun muun vinkin asiaan!? En ymmärrä mikä vanagonissa voi meren toisella puolella olla niin erilailla että ongelmaa ei synny. Onko kukaan muu korottanut takavetoa täällä?
Myös iskari katalogeja on tullut selattua ihan kyllästymiseen asti, jos silmiin osuisi jonkun muun auton vastaavilla kiinnityksillä oleva iskari, vähän pidempänä.
Kuvassa vielä syncron ja takavedon etuiskarit.
Tuossa 3200km tuli viikon aikana ajeltua ja etuiskarit on vaan lyhyet. Huonokuntoisella asfaltillakin etupää lyö välillä tosi rumasti ihan selkärankaan asti. Jopa pilalle madallettu caravelle, olemattomalla rengasprofiililla oli viimekesänä kyydiltään parempi Reimossa Gowesty 1,5 tuumaa korottavat jouset siis paikallaan ja heidän mukaansa pidempiä iskareita ei tarvitse. Kirjeenvaihtoa on käyty eikä ratkaisua synny, kuulemma satoja jousia myyty eikä kenelläkään ole mitään ongelmaa, kaikki muut kehuvat kyytiä. Itsellä iskarit ovat lähestulkoon kokoajan maksimi mitassaan, eli päin ulosjouston rajoitusta. Kaikenlaisia virityksiä on kokeiltu, jatkopaloja ei takavedon iskareihin valmiina saa koska kierre on niin pieni. Itse on sellaisiakin koitettu tehdä ihan kohtalaisin menestyksin. Syncron iskaria mietin, jos jousilautasen rälläköi pois. Mutta se on liian pitkä.
Kolikon kääntöpuolella on siis se että jos ulosjousto kasvaa vaikka 50mm tuosta alkuperäisestä, niin takavedon alustageometria sanoo aika pian itsensä irti. Jokapuolelta loppuu joustovara. Nyt kun jostain saisi 20mm pidemmät iskarit tai jonkun muun vinkin asiaan!? En ymmärrä mikä vanagonissa voi meren toisella puolella olla niin erilailla että ongelmaa ei synny. Onko kukaan muu korottanut takavetoa täällä?
Myös iskari katalogeja on tullut selattua ihan kyllästymiseen asti, jos silmiin osuisi jonkun muun auton vastaavilla kiinnityksillä oleva iskari, vähän pidempänä.
Kuvassa vielä syncron ja takavedon etuiskarit.
Re: Henkan tölkkejä.
En tiedä onko tämä näitten korkeitten tölökkien ongelma, mutta itellä kanssa joka helevetin kuoppa ja kivi nakkelee autoa ylös alas, katsastuksessa siis ok arvot kuitenkin. Kaipaisin myös ratkaisua tähän propleemiin.
Hulluna tölökkeihin.
Re: Henkan tölkkejä.
Eikös tuohon orggisiskariin saa kierrettä jatkettua, kuten syncronkin jatkot asennetaan? Voi olla meren toisella puolen kaikki vanagonit sen verran enemmän varusteltuja että painoa enemmän jousilla. Muuten esim bilsteinin syncroiskarit on irrallisella jousijalalla.
Luulisi kyllä tuollaisia iskareita löytyvän paljonkin, eri asia sitten miten arvot osuu tölkin painoille.
Luulisi kyllä tuollaisia iskareita löytyvän paljonkin, eri asia sitten miten arvot osuu tölkin painoille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Henkan tölkkejä.
Saa jatkettua, kun vaan jostain löytyisi niitä jatkoja. Talvella käytin niiden etsimiseen aika paljonkin aikaa.TT| kirjoitti:Eikös tuohon orggisiskariin saa kierrettä jatkettua, kuten syncronkin jatkot asennetaan? Voi olla meren toisella puolen kaikki vanagonit sen verran enemmän varusteltuja että painoa enemmän jousilla. Muuten esim bilsteinin syncroiskarit on irrallisella jousijalalla.
Luulisi kyllä tuollaisia iskareita löytyvän paljonkin, eri asia sitten miten arvot osuu tölkin painoille.
Luulis kans että löytyis paljonkin tuollaisia iskareita, ja varmasti löytyykin, kun joku osais sanoa katalogin mistä näkis heti mitat ja kiinnitykset tai auton missä sellaiset iskarit on
Nyt on testissä itse tehdyt iskarijatkot.
Mulla tosiaan tilanne on niin huono että viikko sen jälkeen kun otin iskarit paketista ja asensin paikalleen, ei auto meinannut mennä leimasta läpi. Ja itseasiassa eilen kun otin molemmat etuiskarit irralleen, oli hanttimiehen puoleinen jo rikki. Hakannut itsensä päin ulosjoustoa viimeviikon reissun ajan, ei se sitä kestä. En tiedä mitä niissä vanagoneissa on sitten ilmastoinnin lisäksi painavia lisävarusteita, kun tuossa mullakin on kuitenkin kaikki retkeilyvehkeet jne, vesisäiliökin auton alla on aina täynnä.
Edit: ostin keväällä siis nämä paruzzin/oberin iskarit joidenka pitäisi olla ihan oem laatuiset.
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Henkan tölkkejä.
Mersuforumilta vastaan tullutta:
Autona w124 sportline 24v farkku, jossa takana tasonsäätö.
Osaisiko ketään auttaa kun täytyis aika kovin madaltaa, mahdollisesti ilmajouset tulee autoon niin mitä teen noille takajousille?
Eli minkälaiset jouset sinne kannattais istuttaa?
no laitat taakse ne ilmajouset Mitää rautajousia tarvi.
Siis rautajousen tilalle palje. Mikä iskunvaimennin sinne täytyisi asetella?
Eli kääntäen: Olisiko 124 farkku-Mersun takapäässä pitempää iskaria haikailevalle Tölkkeilijälle ratkaisu..??Muistaakseni VW Transporter T3 eli "Tölkki" ETUiskarit oli tarpeeksi lyhyet ja sopii ns. suoraan orginaalin tilalle ja madallukseen. ja T4 myös. ja T3/4 siks että kantavuudet on samoja, ja iskaris ei lopu performanssi. Saabeissaki o mut ne o kevyempiä autoja jne.
Re: Henkan tölkkejä.
Ei oo ku w124 farkuissa on kaikissa nuo hydrauliset tasonsäätöiskarit takapäässä. Ja alakiinnikekin on ihan erilainen, kahdella pultilla.
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Henkan tölkkejä.
Juu, en ole Merssu-tietäjä, tieto oli lainattu suoraan internetistä. Kuvahaku näytti saman minkä lauri a. jo vahvistikin, 124 sedanin pumput taas muistuttaisivat enemmän Tölkin iskareita.