Onko tölkissä lyötävät vai kierteellä olevat pinnapultit? Edessä ainakin ittellä on normi rengaspultit, niin kysyisin niihin liittyen, kuinka pitkät ne voi olla että eivät ota rummun sisällä mihinkään kiinni? Ainakin Polossa mulla otti jonnekin sinne sisuksiin ilkeesti ku yks pulteista (lukkopultti) oli muita pari mm pidempi...Portu kirjoitti:Muistaakseni 3,5cm orkkikset. Ja jos kierre osuu kohdilleen niin miksikäs ei onnistuisi.
Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Pikkukysymykset
Osta oikeat pultit tuo on väärä paikka säästää.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Syncrossa on "lyötävät" pinnapultit edessä ja takana, 2WD:ssä vain takana, edessä pultit. Aiheesta on tekniikkaosiossa tarkemmin.Erola kirjoitti:Onko tölkissä lyötävät vai kierteellä olevat pinnapultit? Edessä ainakin ittellä on normi rengaspultit, niin kysyisin niihin liittyen, kuinka pitkät ne voi olla että eivät ota rummun sisällä mihinkään kiinni? Ainakin Polossa mulla otti jonnekin sinne sisuksiin ilkeesti ku yks pulteista (lukkopultti) oli muita pari mm pidempi...Portu kirjoitti:Muistaakseni 3,5cm orkkikset. Ja jos kierre osuu kohdilleen niin miksikäs ei onnistuisi.
Re: Pikkukysymykset
Paluu lämpömittarin ledin toimintaan:
Lämpömittarin johto roikkui moottoritilassa vapaana, ja aiheutti satunnaisia neulan värähdyksiä kun osui hehkuihin tai suodattimen jalkaan tai johonkin. Myös mittarin ledi vilkkui epämääräisesti, jonka tulkitsin paisarin anturin häiriöiksi.
Nyt kietaisin sen mittarin johdon kaasuvaijerin ympärille, jotta loppuu häiritsevät neulanliikkeet. Samalla loppui myös ledin vilkkuminen.
Eli sillä lämpömittarin piuhallakin on joku yhteys siihen ledin toimintaan, jos on liikaa lämpöä, ledi vilkkuu, ledi ei ole pelkästään veden määrään liittyvä? Aina ledin vilkkuessahan ei mittarin viisari tehnyt mitään liikettä.
Lämpömittarin johto roikkui moottoritilassa vapaana, ja aiheutti satunnaisia neulan värähdyksiä kun osui hehkuihin tai suodattimen jalkaan tai johonkin. Myös mittarin ledi vilkkui epämääräisesti, jonka tulkitsin paisarin anturin häiriöiksi.
Nyt kietaisin sen mittarin johdon kaasuvaijerin ympärille, jotta loppuu häiritsevät neulanliikkeet. Samalla loppui myös ledin vilkkuminen.
Eli sillä lämpömittarin piuhallakin on joku yhteys siihen ledin toimintaan, jos on liikaa lämpöä, ledi vilkkuu, ledi ei ole pelkästään veden määrään liittyvä? Aina ledin vilkkuessahan ei mittarin viisari tehnyt mitään liikettä.
Re: Pikkukysymykset
Oikeita oikeita, ei mitään leluja Mitta vain kiinnostaa että ottaako herkästi sinne sisuksiin kiinni. Pituushan on vaihduttava riippuen (alu)vanteesta, kuinka pitkän pultin vaatii... Orjkkis peltivanteen pultti on 19mm kierteellä. Ei tässä nyt mistään säästämisestä olekaan kysymysOsku kirjoitti:Osta oikeat pultit tuo on väärä paikka säästää.
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Pikkukysymykset
Niin no riippuu vanteesta tietty edessä, kuinka pitkän tarvii. Neljä kierrosta min. täytyy ottaa kiinni. Takaa ei ota kiinni, kun tulee se jenka vaan ulospäin yli. Takaa se ei voi ottaa kiinni, jos käyttää lyötäviä/painettavia. Vanne mukaan rengasliikkeeseen ja kokeilee etupään pultteja vanteen läpi paljonko tarvii. 30mm tai 35mm varmasti riittää vanteeseen kuin vanteeseen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
DJSigma kirjoitti:Paluu lämpömittarin ledin toimintaan:
Lämpömittarin johto roikkui moottoritilassa vapaana, ja aiheutti satunnaisia neulan värähdyksiä kun osui hehkuihin tai suodattimen jalkaan tai johonkin. Myös mittarin ledi vilkkui epämääräisesti, jonka tulkitsin paisarin anturin häiriöiksi.
Nyt kietaisin sen mittarin johdon kaasuvaijerin ympärille, jotta loppuu häiritsevät neulanliikkeet. Samalla loppui myös ledin vilkkuminen.
Eli sillä lämpömittarin piuhallakin on joku yhteys siihen ledin toimintaan, jos on liikaa lämpöä, ledi vilkkuu, ledi ei ole pelkästään veden määrään liittyvä? Aina ledin vilkkuessahan ei mittarin viisari tehnyt mitään liikettä.
Mittarin viisari kun menee tarpeeksi oikealle, syttyy lämmön varoitusledi. En ole perehtynyt, onko mittarissa "mikrokytkin" vai reagoiko led vastuksen kasvamiseen, jolloin johdon osuminen moottoriin tuo tiedon että anturin mukaan kone olisi ylikuuma = ei vastusta tai olematon vastus anturilta.
Ehkä kannattaisi laittaa se anturi koneeseen ja johto siihen kiinni, niin saisi lämpömittarin toimimaan.
Re: Pikkukysymykset
Ledi syttyy vilkkumaan kahdesta syystä:DJSigma kirjoitti:Paluu lämpömittarin ledin toimintaan:
Lämpömittarin johto roikkui moottoritilassa vapaana, ja aiheutti satunnaisia neulan värähdyksiä kun osui hehkuihin tai suodattimen jalkaan tai johonkin. Myös mittarin ledi vilkkui epämääräisesti, jonka tulkitsin paisarin anturin häiriöiksi.
Nyt kietaisin sen mittarin johdon kaasuvaijerin ympärille, jotta loppuu häiritsevät neulanliikkeet. Samalla loppui myös ledin vilkkuminen.
Eli sillä lämpömittarin piuhallakin on joku yhteys siihen ledin toimintaan, jos on liikaa lämpöä, ledi vilkkuu, ledi ei ole pelkästään veden määrään liittyvä? Aina ledin vilkkuessahan ei mittarin viisari tehnyt mitään liikettä.
1. Nesteanturi - Jäähdytysnestettä on liian vähän tai nesteanturi ei maadoitu kunnolla.
2. Lämpöanturi - Lämpötila on liian korkea tai lämpöanturi on oikosessa.
Enemmän täällä.
1.7D Transporter -88
Re: Pikkukysymykset
Nonni. Sehän siis selvisi. Noi Gowesty vuosimallivälit koskenee ameriikan vehkeitä tai bensavehkeitä tai jotain, mulla kahdessa -88 valmistuneessa dieselissä ollut yhden punakeltaisen johdon anturi.
Josta päästäänkin seuraavaan kysymykseen, noita antureita on esim. Motonetissä ihan pari: http://www.motonet.fi/fi/varaosat/637/1 ... ne-Anturit
Mulla on yksi noista. Enpä enää muista mikä. Mutta se on kaksinapainen, ja mulla siis on yksipiuhaisia johtoja. Mitäs siihen toiseen napaan laitetaan? Ja ei ole kannen lähdössä kuin yksi anturitasku, kun hätäpäissäni piti joku siihen saada, kun alkuperäisiä ei enää saa (kuten ei antureitakaan).
Josta päästäänkin seuraavaan kysymykseen, noita antureita on esim. Motonetissä ihan pari: http://www.motonet.fi/fi/varaosat/637/1 ... ne-Anturit
Mulla on yksi noista. Enpä enää muista mikä. Mutta se on kaksinapainen, ja mulla siis on yksipiuhaisia johtoja. Mitäs siihen toiseen napaan laitetaan? Ja ei ole kannen lähdössä kuin yksi anturitasku, kun hätäpäissäni piti joku siihen saada, kun alkuperäisiä ei enää saa (kuten ei antureitakaan).
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pikkukysymykset
Missä kannattaa Helsingin seudulla vaihdattaa kannentiiviste ja koneistamoa, missä kantta räpläyttää?
Tien päällä itse tällä ja 600km päässä työkalut.
Tien päällä itse tällä ja 600km päässä työkalut.
Re: Pikkukysymykset
GT motor on ihan yees koneistamo.
Korjaukset teen yleensä itse joten pajaa ei ole ehdottaa.
http://www.gtmotor.fi/
Korjaukset teen yleensä itse joten pajaa ei ole ehdottaa.
http://www.gtmotor.fi/
Re: Pikkukysymykset
1.7D:n syöttöpumppu vuotaa suutinputkien alapuolella olevasta torxista. Mistähän tähän kannattaisi hakea apua ja mikä tuon pumppun sisään menevän pultin tarkoitus on? Näitä ei varmaan osaamattoman kannata alkaa korjailemaan.
Re: Pikkukysymykset
Jos siis tarkoitat pumpun nestepäätä, ainoat torxit siinä taitaa olla se takakiinnikkeen tuki, ja ne eivät ole kosketuksissa dieselin kanssa. Ehkäpä tippuu jostain muualta?
< 15kWh/100km
Re: Pikkukysymykset
Niin siis sieltä alimman sylinterille menevän metalliputken alta löytyi sellainen pitkäkö torx joka menee sinne ruiskun sisään. En keksinyt mikä tämän tarkoitus on. Mitään tiivistettä siinä ei ollut, joten epäilin ettei sen olisikaan tarkoitus olla kosketuksissa dieselin kanssa. Latoin tiiisteen siihen, mutta edelleen vuotaa.
Re: Pikkukysymykset
Olisko kumminki joko ruiskuputken lähtö tai pumpun jakosauma joka vuotaa?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Wiskibasso kirjoitti:Missä kannattaa Helsingin seudulla vaihdattaa kannentiiviste ja koneistamoa, missä kantta räpläyttää?
Tien päällä itse tällä ja 600km päässä työkalut.
Mäntsälässä Aaltosen koneistamo on tehnyt harrastajillekkin jo monta VW kanttaa kohtuullista korvausta vastaan. Korjaamoksi Suosittelisin Mäntsälästä Terhgon pajaa, jos vaan ehtivät.
Tuupakan auto Vantaalla on myös tehnyt koko olemassa olemisensa ajan VW hommia, suosittelen.
Heinäkuu on monessa verstaassa varmasti paha aika, kun pitäisi olla lomallakin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
saketti kirjoitti:1.7D:n syöttöpumppu vuotaa suutinputkien alapuolella olevasta torxista. Mistähän tähän kannattaisi hakea apua ja mikä tuon pumppun sisään menevän pultin tarkoitus on? Näitä ei varmaan osaamattoman kannata alkaa korjailemaan.
Kuten tuossa muutkin jo epäilivät, tarkasta että suutinputkien lähdöt on kunnolla kiinni. Putsaa pumppu brakecleanerilla kuivaksi, niin näet päremmin mistä se vuotaa.
Pumpun tiivistesarja ei ole kallis, mutta jos jossain korjaamolla teetät sen vaihdon niin kyllähän sillekkin hintaa kertyy. Joku osaava harrastaja varmaan tekee edullisesti...
Re: Pikkukysymykset
Kunnostin vanhan Kempomat 150 migin. Nyt pitäisi valita kaasu ja kysymys kuuluu: voiko puhtaalla Argonilla hitsata mustaa rautaa? Netistä löytämäni jutut väittävät, että tarvitaan valtavia virtoja ja silti ei onnistu, sitten taas vanha pusaaja sanoi että siitä vaan, toimii mainiosti! Onko tietoa, kokemuksia tms. asiasta?
Re: Pikkukysymykset
Muistaakseni joskus kokeilin kun en jaksanut pulloa vaihtaa CuSi-langan ja normilangan välillä, ihan hyvää saumaa taisi tulla, mutta selkeästi eri tavalla reagoi.
< 15kWh/100km