No ilman lämpötila vaikuttaa sen tiheyteen, eipä sillä nyt kauhean suurta merkitystä ole jos näyttää väärin.
Mutta muistinvarainen tarkastuslista mitä itse tekisin (DJ-koneeseen):
Tarkistetaan perussäätö kaasuläpästä (niin että jakajalle menevä myöhästys tyhjäkäynnillä toimii - eli se kaasuläpän kyljestä lähtevä letku ei saa alipainetta ennen kuin läppää avataan. Myös mikrokytkinten tarkastus. Joskus jos kulunut akseli niin mikrokytkimet saattaa toimia käsin kääntäen akselista, mutta vaijerin kanssa jää palauttumatta nolla-asentoon.
Tarkistetaan lämpömittarit yleismittarilla. Myös ecun puolelta. Joskus vanhuuttaan saattavat johtimet napsahdella poikki jos ovat saaneet öljyä/lämpöä.
Tarkistetaan ennakko. Ennakonsäätömokkula piti vissiin olla ohitettuna.
Säädetään tyhjäkäynti kaasuläpän ohituskanavan ruuvista lisäilmaventtiili irti. Pitäis varmaan olla luokkaa 750rpm ja lisäilmaventtiili kytkettynä nousta reiluun 800rpm (huom! jos käynnissä ollessa kytket lisäilmaventtiilin, se ei enää aktivoidu).
Viimeisenä sitten vaihdetaan TDI tilalle

No ei vaan, kyllä toi DJ kone on ihan kun on iskussa..