VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Nyt se löytyi!
Vuoden päivät haaveillut omasta tölkistä, kiitos kaverin tuomasta kokemuksesta kyseiseen autoon.
Useita käyty kahtomassa, kunnes se viimein loksahti.
Pankin herrojen kulkupeliksi aikoinaan hommattu, mielenkiintoisin lisävarustein varustettu, 25 vuotta toiminut tiepalvelun autona ja autosuunnistuksen tukikohtana.
GL varustus, tupakki akkunaa, aukeavaa sivuikkunaa, kapteeninpenkit, bussipenkit, 160tkm ajettu 1,6td, 3 vuotta sitten läpikäyty vaihdelaatikko uusin osin jne jne.
Nyt olen kolmas omistaja.
Tarkoitus olisi aluksi verhoilla etupenkit ja liukuoven puolen reunimmainen. Ottaneet osumaa istuinosaan ja muutenkin likaisuus on työautona tuonut osansa. Eli ensimmäinen kysymys on, mistä löytää alkuperäistä kangasta?
Toiseksi kuskin puoleinen etukaari omistaa yhden reiän ja astinlauta alkanut lahoamaan, joten siihen vaihtuu uusi askelma.
Kolmas toimi on pestä märkäpesurilla kaikki penkit ja katto. Lattian matot olisi tarkoitus ottaa irti ja hankkia uudet tilalle ja samalla niiden alta tarkistaa kaikki saumat ja alueet kosteudesta/ruosteesta tai mitä vain löytää ja käsitellä sisäpuolelta lattian pinnat.
Neljäntenä listalla on auton maalaaminen.
Viides, decouplerin pohdintaan, onko hyötyä.
Ja kuudes, se mielenkiintoisin. Mitä vaatii saada autoon mahtumaan 2 penkkiä lisää, nostamaan painoa 1875 kiloon ja muutosrekisteröimään auto M2 luokkaan, D1 ajettavalla ajokortilla ja näin käyttövoimaverosta eroon.
Näistä lähtään, kuvia alla.
Vuoden päivät haaveillut omasta tölkistä, kiitos kaverin tuomasta kokemuksesta kyseiseen autoon.
Useita käyty kahtomassa, kunnes se viimein loksahti.
Pankin herrojen kulkupeliksi aikoinaan hommattu, mielenkiintoisin lisävarustein varustettu, 25 vuotta toiminut tiepalvelun autona ja autosuunnistuksen tukikohtana.
GL varustus, tupakki akkunaa, aukeavaa sivuikkunaa, kapteeninpenkit, bussipenkit, 160tkm ajettu 1,6td, 3 vuotta sitten läpikäyty vaihdelaatikko uusin osin jne jne.
Nyt olen kolmas omistaja.
Tarkoitus olisi aluksi verhoilla etupenkit ja liukuoven puolen reunimmainen. Ottaneet osumaa istuinosaan ja muutenkin likaisuus on työautona tuonut osansa. Eli ensimmäinen kysymys on, mistä löytää alkuperäistä kangasta?
Toiseksi kuskin puoleinen etukaari omistaa yhden reiän ja astinlauta alkanut lahoamaan, joten siihen vaihtuu uusi askelma.
Kolmas toimi on pestä märkäpesurilla kaikki penkit ja katto. Lattian matot olisi tarkoitus ottaa irti ja hankkia uudet tilalle ja samalla niiden alta tarkistaa kaikki saumat ja alueet kosteudesta/ruosteesta tai mitä vain löytää ja käsitellä sisäpuolelta lattian pinnat.
Neljäntenä listalla on auton maalaaminen.
Viides, decouplerin pohdintaan, onko hyötyä.
Ja kuudes, se mielenkiintoisin. Mitä vaatii saada autoon mahtumaan 2 penkkiä lisää, nostamaan painoa 1875 kiloon ja muutosrekisteröimään auto M2 luokkaan, D1 ajettavalla ajokortilla ja näin käyttövoimaverosta eroon.
Näistä lähtään, kuvia alla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
pelkääjän penkin voi vaihtaa kahden istuttavaan mutta se toinen penkki alkaa olla aika haastava. Väärään suuntaan olevia hyppypenkkejä on ollut kämppreissä pelkääjän penkin takana mutta tähän ei taida mahtua millään järkevällä tavalla
decouplerin hyödyt on ainakin laskenut kulutus ja mahdollisuus vaihtaa visko kiinteään akseliin jos aikoo möyriä tosissaan.
decouplerin hyödyt on ainakin laskenut kulutus ja mahdollisuus vaihtaa visko kiinteään akseliin jos aikoo möyriä tosissaan.
Home is where you park it.
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Tietenkin jos katsastukseen hankkii eri penkit, niin eihän sitä sitten ole väliä, montako penkkiä paikallaan jälkeenpäin on. Ainoa vain tuo painon kasvatus. Lyödä penkkeihin muutama lyijypaino tmv?
Saa myös hihkaista jos joku tuntee auton historiaa. Espoosta löytyi tämä.
Saa myös hihkaista jos joku tuntee auton historiaa. Espoosta löytyi tämä.
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Kävin kans kattomassa tuota, myyjä kertoi mulle auton olleen Raha-automaattiyhdistyksen käytössä ensimmäiset vuodet ja sen jälkeen 25v hänellä. Käytön jälkiä ja erilaisia asennettuja laitteistoja oli autossa runsaasti Myyjäkin oli kyllä sen oloinen 72v herrasmies että olisi osannut kasata auton vaikka silmät sidottunaWiskibasso kirjoitti:Tietenkin jos katsastukseen hankkii eri penkit, niin eihän sitä sitten ole väliä, montako penkkiä paikallaan jälkeenpäin on. Ainoa vain tuo painon kasvatus. Lyödä penkkeihin muutama lyijypaino tmv?
Saa myös hihkaista jos joku tuntee auton historiaa. Espoosta löytyi tämä.
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Mikäs tuo näppäimistöhomma on kojelaudassa ? Tulee melkein mieleen tämä: http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/navigaattori.jpg
< 15kWh/100km
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Halda Rally Computer
Joku ralliautokompuutteri. Olisko jotain tasanopeuskisoja joku ajellut tms..
Pikaisella guuglauksella toimiva tuollainen on yhtä arvokas kuin loppuauto.
Esim. http://www.racedandrallied.com/rally-ca ... up-b-rally
Joku ralliautokompuutteri. Olisko jotain tasanopeuskisoja joku ajellut tms..
Pikaisella guuglauksella toimiva tuollainen on yhtä arvokas kuin loppuauto.
Esim. http://www.racedandrallied.com/rally-ca ... up-b-rally
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
No siinä tapauksessa oli hyvä löytö ja autossa oli tuplalukotkin
Ja käyttövoimaverosta pääsee museorekisteröimällä.
Ja käyttövoimaverosta pääsee museorekisteröimällä.
< 15kWh/100km
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Eiku niin se sanoikin, Raha-yhdistys eikä pankki, no mutta melkein sama asia.lauri a. kirjoitti:Kävin kans kattomassa tuota, myyjä kertoi mulle auton olleen Raha-automaattiyhdistyksen käytössä ensimmäiset vuodet ja sen jälkeen 25v hänellä. Käytön jälkiä ja erilaisia asennettuja laitteistoja oli autossa runsaasti Myyjäkin oli kyllä sen oloinen 72v herrasmies että olisi osannut kasata auton vaikka silmät sidottunaWiskibasso kirjoitti:Tietenkin jos katsastukseen hankkii eri penkit, niin eihän sitä sitten ole väliä, montako penkkiä paikallaan jälkeenpäin on. Ainoa vain tuo painon kasvatus. Lyödä penkkeihin muutama lyijypaino tmv?
Saa myös hihkaista jos joku tuntee auton historiaa. Espoosta löytyi tämä.
Miksi ei lähtenyt sulla matkaan? Näitkö jotain mikä itsellä jäi näkemättä?
Sinällään tarkoitus olisi entisöidä tuo, joten joten mitä kaikkea sitten löytyykään.
Lukko vain takana, toinen vetonipukka on laitettu lisävaloille. En tiedä sitten, onko tuossa lukkoa keulassa, mutta täytyy tutkia.
Joo, Haldan rally compuutteri se taitaa olla, liipaisin vai mikä lie tuo johdollinen uupuu. Tällähän voi aina valoista tyypittää aikoja sitten?
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Se sitten selvisi, ettei tuosta verovapaata linja-autoa saa.
Kokonaismassa tulee vastaan ja sen korottaminen on sitten liian iso savotta.
Nykyinen omamassa 1790kg
Verovapaa M2 väh, 1875kg omamassa
75kg/hlö lakiin merkitty
M2 luokkaan vaadittava 10 paikkaa = 10 x 75kg = 750kg
1875kg + 750kg = 2620kg
Ja kokonaismassahan tässä autossa on 2500kg.
Kokonaismassa tulee vastaan ja sen korottaminen on sitten liian iso savotta.
Nykyinen omamassa 1790kg
Verovapaa M2 väh, 1875kg omamassa
75kg/hlö lakiin merkitty
M2 luokkaan vaadittava 10 paikkaa = 10 x 75kg = 750kg
1875kg + 750kg = 2620kg
Ja kokonaismassahan tässä autossa on 2500kg.
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Koritöitä ja pintaruosteiden korjauksia sekä niitä laitteita ja nappihehku virityksiä oli omaan makuun hiukan liikaa Mutta teknisesti auto vaikutti hyväkuntoiselle ja moottori kävi kuin kello eli on varmasti hyvä käyttöpeli. Siihenhän oli vaihdettu tehdasuusi sylinterikansikin suht hiljattain, pumppu remontoitu ja suuttimet huollettu. Lootarempastakin se ukko puheli. GL herkut oli mielestäni hyvin tallella ja ne autossa olevat teipit oli hienot! Eli sait varmasti hyvän auton siitä.Wiskibasso kirjoitti: Miksi ei lähtenyt sulla matkaan? Näitkö jotain mikä itsellä jäi näkemättä?
Sinällään tarkoitus olisi entisöidä tuo, joten joten mitä kaikkea sitten löytyykään.
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Joo, onhan tuossa pelleiltä laittoa nätiksi ja kuskin etukaari menee astinlautoineen vaihtoon.
Samalla lähtee viritykset pois ja nappihehkuki olisi tarkoitus muuttaa normaaliksi.
Sellainen fiilis itelläkin jäi, että autoa on näpräilty ja pidetty tekniikaltaan hyvin, mutta tyämiehillä tuppaa siisteys ja pinnat oleen mitä sattuu.
Samalla lähtee viritykset pois ja nappihehkuki olisi tarkoitus muuttaa normaaliksi.
Sellainen fiilis itelläkin jäi, että autoa on näpräilty ja pidetty tekniikaltaan hyvin, mutta tyämiehillä tuppaa siisteys ja pinnat oleen mitä sattuu.
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Sittenhän voi kokeilla toista suuntaa, eli matkailuautoksi, niin pääsisi pakun veroilla.Wiskibasso kirjoitti:Se sitten selvisi, ettei tuosta verovapaata linja-autoa saa.
Kokonaismassa tulee vastaan ja sen korottaminen on sitten liian iso savotta.
Nykyinen omamassa 1790kg
Verovapaa M2 väh, 1875kg omamassa
75kg/hlö lakiin merkitty
M2 luokkaan vaadittava 10 paikkaa = 10 x 75kg = 750kg
1875kg + 750kg = 2620kg
Ja kokonaismassahan tässä autossa on 2500kg.
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Juu olinkin aikalailla samoja asioita kirjotellut ja se viesti hävisi kokonaan. Mutta siis verolliseksi matkailuautoksi tuo olisi helpoin muuttaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Se vaatisi katon puhkaisua ja joko hightop, pop up tmv asentamista.
M1-luokan matkailuauto on autoverosta vapaa ajoneuvo, jos sen omamassa on vähintään 1 875 kiloa ja auton sisäkorkeus on vähintään 1,90 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta -Trafi
Eli tässä tapauksessa tuosta ei varmaan käyttöautoa tule, niin se jääköön henkilöautoksi.
904€ vuodessa verot....
Mutta, auto lähtee nyt seisontaan ja kesän aikana se menee atomeiksi ja siirtyy tämä postaus tuonne projektit osioon.
Tarkoitus on irroittaa aivan kaikki alustasta, hiekkapuhaltaa, maalata ja päälle massata/ruostesuojaus tehdä.
M1-luokan matkailuauto on autoverosta vapaa ajoneuvo, jos sen omamassa on vähintään 1 875 kiloa ja auton sisäkorkeus on vähintään 1,90 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta -Trafi
Eli tässä tapauksessa tuosta ei varmaan käyttöautoa tule, niin se jääköön henkilöautoksi.
904€ vuodessa verot....
Mutta, auto lähtee nyt seisontaan ja kesän aikana se menee atomeiksi ja siirtyy tämä postaus tuonne projektit osioon.
Tarkoitus on irroittaa aivan kaikki alustasta, hiekkapuhaltaa, maalata ja päälle massata/ruostesuojaus tehdä.
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Ei vaan verollinen matkailuauto, nuo vaatimukset koskee ainoastaan verotonta matkailuautoa.
Keskustelua mm http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=6&t=283 ja http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 9&start=80
Tuossa taitaa olla viimeisin muutoskatsastettu http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... &start=220
Keskustelua mm http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=6&t=283 ja http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 9&start=80
Tuossa taitaa olla viimeisin muutoskatsastettu http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... &start=220
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Täytyy paneutua nuihin postauksiin ajan kanssa, mutta nopea vastaus jos jollakin on, niin kerta trafi sanoo,
Matkailuauto, joka ei täytä autoverovapauden edellytyksiä, verotetaan kuten henkilöauto. -Trafi
niin miten tässä tapauksessa verotus eroaisi nykyiseltään?
Matkailuauto, joka ei täytä autoverovapauden edellytyksiä, verotetaan kuten henkilöauto. -Trafi
niin miten tässä tapauksessa verotus eroaisi nykyiseltään?
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Siinä puhutaan nyt kahdesta eri asiasta.
Autoverosta (maahantuonnin yhteydessä/uutena kannettava) ja ajoneuvoverosta (vuosittainen perusvero+käyttövoimavero)
Matkailuautosta peritään ajoneuvoveroa aina, oli se sitten autoverovapaa tai ei.
Edit: ...ja ero tulee siitä että ajoneuvovero tipahtaa pakujen kanssa samaan kastiin.
Autoverosta (maahantuonnin yhteydessä/uutena kannettava) ja ajoneuvoverosta (vuosittainen perusvero+käyttövoimavero)
Matkailuautosta peritään ajoneuvoveroa aina, oli se sitten autoverovapaa tai ei.
Edit: ...ja ero tulee siitä että ajoneuvovero tipahtaa pakujen kanssa samaan kastiin.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Rekisteröitäessä maksettava autovero olisi henkilöauton mukainen, mutta vuosittainen ajoneuvovero olisi pienempi. Ja verovapaasta matkailuautostakin maksetaan vuosittaista ajoneuvoveroa.Wiskibasso kirjoitti:Täytyy paneutua nuihin postauksiin ajan kanssa, mutta nopea vastaus jos jollakin on, niin kerta trafi sanoo,
Matkailuauto, joka ei täytä autoverovapauden edellytyksiä, verotetaan kuten henkilöauto. -Trafi
niin miten tässä tapauksessa verotus eroaisi nykyiseltään?
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotu ... rolaskurit
Tuolla voit vertailla mitä ajoneuvovero on eri ajoneuvoluokissa.
Tuolla voit vertailla mitä ajoneuvovero on eri ajoneuvoluokissa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 Syncro GL - Rakkautta ensi silmäyksellä
Miten se päättyi se aikanaan käynyt episodi verottajan kanssa, kun auton papereissa oli ollu maastohenkilöautona ja meni muuttaan matkailuautoksi, niin oli tullut tuhansien eurojen verot päälle?
Eikö kyseessä ollut juuri syncro t3?
Eikö kyseessä ollut juuri syncro t3?