Raisa, ryssänsininen doppeli
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Minäpäs haen tefloniset teräspunosletkut. Kiitos mitoista ja tiedoista.
EDIT 12.04.2017 => 55cm ja 80cm teräspunosletkut maksoivat päineen prässättyinä 63€.
Nyt tarvitsisin uusia kuvia ja neuvoja; voisitteko jakaa kuvan jossa AAZ:n pakoputki on vedetty. Siis turbolta aina pöntölle. Suurin kysymys onkin että kiertääkö putki moottorin kannattimen taakse (lokasuojaan päin) vai onko se moottorin kannatimen keskilinjan puolella? Ajattelin toteuttaa vakiovaimentimenna.
EDIT: tokihan se voi olla joku TDI:kin, koska tuskin toteutus juuri eroaa, vai?
EDIT 12.04.2017 => 55cm ja 80cm teräspunosletkut maksoivat päineen prässättyinä 63€.
Nyt tarvitsisin uusia kuvia ja neuvoja; voisitteko jakaa kuvan jossa AAZ:n pakoputki on vedetty. Siis turbolta aina pöntölle. Suurin kysymys onkin että kiertääkö putki moottorin kannattimen taakse (lokasuojaan päin) vai onko se moottorin kannatimen keskilinjan puolella? Ajattelin toteuttaa vakiovaimentimenna.
EDIT: tokihan se voi olla joku TDI:kin, koska tuskin toteutus juuri eroaa, vai?
Viimeksi muokannut jolkkon, 12.04.2017 10:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Oma TDI veto:
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=1810
Sittemmin tuli lisättyä jouston jälkeen kannake, korissa jopa kierteet tuossa kohtaa. Muutoin en tekisi mitään toisella tapaa, helppo ja parhaiten suojassa.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=1810
Sittemmin tuli lisättyä jouston jälkeen kannake, korissa jopa kierteet tuossa kohtaa. Muutoin en tekisi mitään toisella tapaa, helppo ja parhaiten suojassa.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Tossa pari päivää vanha ratkaisu:
Tehty vakiopönttöön eli vähän putki eri kohdassa kuin ylemmässä ratkaisussa (ja syncroissa muutenkin kone alempana). Koneen pultin mahtuu hyvin irroittamaan, sekä jousto ja irroituskappale löytyyy. Tarvikkeina puuilosta löytynyt jousto, tiukkoja 2.5" mutkia 3kpl ja yksi 45° loiva mutka
Tehty vakiopönttöön eli vähän putki eri kohdassa kuin ylemmässä ratkaisussa (ja syncroissa muutenkin kone alempana). Koneen pultin mahtuu hyvin irroittamaan, sekä jousto ja irroituskappale löytyyy. Tarvikkeina puuilosta löytynyt jousto, tiukkoja 2.5" mutkia 3kpl ja yksi 45° loiva mutka
< 15kWh/100km
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Ja sinänsähän tolla putken reitillä ei ole mitään väliä, jos pohjaan ei tule sitä äänenvaimennuskoppaa.. mutta ne nyt on kaikista tölkeissä jo kadonneet
< 15kWh/100km
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Minä olen sovittanut tuosta moottorituen yläpuolelta putken, motonet taisi olla mistä ostetusta J-putkesta sai hyvän aihion. Siitä jousto ja 90 mutkalla pönttöön. Sopii hyvin paikalleen ja saa pois.
:edit: löyty kuvakinWhy do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Tuo on varmaan edullisin tapa tehdä kun ei tarvitse montaa irtomutkaa ostaa!
< 15kWh/100km
Intercooler probleemaa
Olen saanut kovasti tukea välijäähdyttimen virittelemiseksi. Kiitos siitä. Nyt kuitenkin tajusin että doppelissahan tuo aukko takavalon taakse on ihan erillainen kuin muissa. No jaa, ehkä pritsenissä on samanlainen. Lavaa on vissiin jotenkin tuettu. Kaikista hienoista ehdotuksista mikään ei vaan mahdu vaikka laikkaisinkin tuon kolmiotukipellin huiskuikkaan.
Mitäs nyt tehdään? Neuvoja! Uskaltaisko jäähdyttimen laittaa jotenkin tuolleen pystyyn ja porata yläpalkkiin reiän letkua varten? Lujuus kärsii, mutta voihan se olla että minun kuormat kestää oli se mitä vaan...
Vai suunnitellaanko yhdessä joku muu paikka intercoolerille? Joka tapauksessahan tuonne voisi laittaa moottorin ilmanoton.
Mitäs nyt tehdään? Neuvoja! Uskaltaisko jäähdyttimen laittaa jotenkin tuolleen pystyyn ja porata yläpalkkiin reiän letkua varten? Lujuus kärsii, mutta voihan se olla että minun kuormat kestää oli se mitä vaan...
Vai suunnitellaanko yhdessä joku muu paikka intercoolerille? Joka tapauksessahan tuonne voisi laittaa moottorin ilmanoton.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Mulla oli pritsenissä koneen päällä ISO välijäähdytin propellilla
< 15kWh/100km
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Pitääkö tuolla ajaa aina lavan moottoriluukku auki?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Muistanko väärin mutta eikö pritsenissä niitä tungeta sinne välitilaan. Muistelen katsoneeni jotain sellasta ratkasua kateellisena Kun itsellä oli koppi malli.
Eikä toi mihin olet survomassa pahalta näytä. Reikää voi vahvistaa paksuseinämäisellä putkella. Varmista vaan että imee ulkona ja puhaltaa esim konehuoneeseen tai auton alle.
Eikä toi mihin olet survomassa pahalta näytä. Reikää voi vahvistaa paksuseinämäisellä putkella. Varmista vaan että imee ulkona ja puhaltaa esim konehuoneeseen tai auton alle.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Miten sinne välitilaan saa ohjattua ilmavirran?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... c&start=20
Tässä yksi tosin tää on vesi versio, muistelen nähneeni jonkun leveän kapeen samalla paikalla ilma versiona.
Tässä yksi tosin tää on vesi versio, muistelen nähneeni jonkun leveän kapeen samalla paikalla ilma versiona.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Oliko Sun vehe SYNCRO vai ei. Jos ei niin voi varmaan iskeä myös laatikon päälle ja laita puhaltimet välitilasta puhaltamaan alas laatikkoa päin. Voi olla että Puhun läpiä päähän kun ei ole ollut itsellä noita lava malleja. Mutta kuten sanoin toi Sun nykyinen paikka on aika jees peltejä, puhaltimia ja reikiä sovittelee.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Tai ehkä mieluummin jopa imisi laatikon puolelta. Se Oi varmaan viilermoi puoli.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
2WD:hän tää on ja ilma-ilman ajattelin tehdä
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Laita siihen mihin ajattelit jos se ei onnistu niin sitten laatikon päälle/viereen välitilan alapellin pohjaan ja kuppi terällä muutama reikä ja flekti välitilaan, pitäs mahtua kun syncrossa tohon mahtuu tankki.
Viimeksi muokannut Osku, 16.04.2017 10:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Laatikon päällä tosiaan hyvin tilaa, tai sitten sinne kidusten taakse konehuoneen etu-sivupuolelle. Tosin parempi ilmavirta ilman flektejäkin on siinä laatikon päällä tai sivulla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Raisa sai moottorin
Nyt kääntyi uusi lehti projektissa. Moottori on paikallaan. Toki yhtään letkua ja johtoa ei vielä, mutta AAZ on joka tapaukseesa kontissa.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96