Etuperän toimivuuden testaus
Etuperän toimivuuden testaus
Voi olla tyhmä kysymys mutta kysytäänpä silti. Kysymys kuuluu: Pystyykö etuperän toimivuutta testaamaan mitenkään? Minustakin tuli viime vuoden puolella tölkkiharrastaja kun hankin oman wbx moottorilla olevan T3 Syncron. Olin tietoinen ostettaessa että auto on pelkästään takavetoinen kun neliveto ei toimi. Epäilys oli että visco on sökönä. Myöhemmin löysin paikalliselta vw harrastajalta hänen mukaansa kunnossa olevan viscon jonka vaihdoin paikalleen. Rempan ja pienen koeajon jälkeen selvisi ettei neliveto pelaa edelleenkään. Viscon myyjä kertoi että tämä hänen myymänsä visco oli huollettu hieman turhan kevyellä Scanian tuulettimen viscoöljyllä ja että tämä kestäisi hyvin tavallisessa urbaani ajelussa mutta ei maastokikkailua. Toisin kuitenkin osoittautui. Visco ei toiminut alkuunkaan... vai pelasiko? Voiko visco olla kunnossa mutta etuperä sökönä? Pystynkö mitenkään tätä testaamaan vai alanko suoraan viscon huoltoon? Uudet viscon huoltovärkit on jo olemassa.
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: Etuperän toimivuuden testaus
Perä ilmassa pitäisi tyhjäkäynnillä pysyä tasaisella paikoillaan, mutta kierroksia nostettaessa lähteä ryömimään eteenpäin.
Tuntuu olevan enempi sääntö kuin poikkeus, että rempattu/kunnostettu/tarkistettu osa on paskana, arpana ostettu komponentti voi joskus jopa toimiakin
Tuntuu olevan enempi sääntö kuin poikkeus, että rempattu/kunnostettu/tarkistettu osa on paskana, arpana ostettu komponentti voi joskus jopa toimiakin
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Re: Etuperän toimivuuden testaus
Tämän testin minä jo teinkin mutta mitään ei tapahtunut. Toivotaan että tuo vaihtamani visco on ainoastaan paskana.Caravellix kirjoitti:Perä ilmassa pitäisi tyhjäkäynnillä pysyä tasaisella paikoillaan, mutta kierroksia nostettaessa lähteä ryömimään eteenpäin.
Tuntuu olevan enempi sääntö kuin poikkeus, että rempattu/kunnostettu/tarkistettu osa on paskana, arpana ostettu komponentti voi joskus jopa toimiakin
Re: Etuperän toimivuuden testaus
Jos sinulla on se vanha osa nyt irrallaan, niin avaa se ensin ja katso mitä on syönyt. Veikkaan että ainakin pahaa hajua Putsaat ja kokoat oikeilla liemillä ja uusilla tiivisteillä niin eiköhän se veto eteenkin löydä. Tai jos varma haluaa olla niin de-coupler ja jäykkä akseli.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Etuperän toimivuuden testaus
Ihan noin "löysään" viskoon en kyllä yhdessäkään t3:ssa ole törmännyt. Golffeissa kyllä. Itse testaan ottamalla vaikka etupyörän ylös ja käsin sitä kääntämällä kaikin voimin, pitäisi pikkuhiljaa liikkua periksi jos kaikki on ok.
Mutta paljon mahdollista että visko on kunnostettu, ylitäytetty ja lämmittyään pullauttanut tiivisteet, ja nyt viskoöljyt on peräöljyjen jatkona.
Mutta paljon mahdollista että visko on kunnostettu, ylitäytetty ja lämmittyään pullauttanut tiivisteet, ja nyt viskoöljyt on peräöljyjen jatkona.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7677
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Etuperän toimivuuden testaus
Onhan kardaanilla yhteys vaihdelaatikon akseliin?
Minulla on ollut yhdessä syncrossa laatikko, josta ei välittynyt veto kardaanille.
Laatikon nokkakappaleesta puuttui vedon välittävä "holkki".
Minulla on ollut yhdessä syncrossa laatikko, josta ei välittynyt veto kardaanille.
Laatikon nokkakappaleesta puuttui vedon välittävä "holkki".