2.4 AAB syötön säätäminen

Keskustelua T4:n moottoreista.
Discussion forum for the 4th generation Van: Engines.
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

2.4 AAB syötön säätäminen

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

Vastoin kaikkia odotuksia, nyt tarvitsisi kääntää syöttöä vähän takaisinpäin. Edellinen omistaja kääntänyt hieman liikaa ja alkaa ärsyttää tuo savupilvi takana. Mites tuota säädetään? :roll:
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 2.4 AAB syötön säätäminen

Viesti Kirjoittaja dmn »

Keula huoltoasentoon niin saa pumpun näkyviin juuri ja juuri. Pumpun kannen keskellä näkyy 13mm avainvälillä mutteri joka löysätään ja sitten sopivan pituisella tasapäisellä meisselillä pyöritetään löysemmälle sitä säätöä. Samalla voi joutua kääntämään tyhjäkäyntiä ylemmäs, johon on myös oma säätö.
< 15kWh/100km
Buuhiz
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 05.12.2016 16:32
Paikkakunta: Salo

Re: 2.4 AAB syötön säätäminen

Viesti Kirjoittaja Buuhiz »

Se tuossa näyttääkin näkyvän ilman huoltoasentoakin. Ja varoiksi, tuota tyhjäkäyntiä säädetään jostain samoilta nurkilta?

Edittiä: Olikin hommana aika yksinkertainen. Lyhensin 13mm lenkin sopivaksi, jotta mahtui mutterin ja jäähdyttimen väliin ja sitten vain syöttöjä puoli kierrosta takaisinpäin. Liika savutus hävisi, eikä tyhjäkäyntiin ainakaan vielä tarvinnut puuttua.
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 2.4 AAB syötön säätäminen

Viesti Kirjoittaja jaketech »

mä oon alakautta ruuvannut syöttöä, helppo homma ku puuttuu pohjapanssari/muovit. mulla on liikaa purkamista jos keulan kääntää huoltoasentoon.
Vastaa Viestiin