mikä kestävin syncron laatikko?

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
jansix
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 12.11.2016 23:15

mikä kestävin syncron laatikko?

Viesti Kirjoittaja jansix »

hei uutena palstalaisena kyselen vanhan krossi kuplan rakentaminen (entisöinti) nelivetoseksi teiltä neuvoja arvon tietäjät ;) mikä kestävin laatikko ja perävälitys sais olla 4.1-4.6 vaihteistossa, etuperä välitys tietysti sama, onko laatikossa levy lukko, torsen vai jäykkä tappi lukko kuten esim audissa? miten tuo viskon kestävyys moottoriksi noin 300 hv bokseri? kilpureita olen rakentanu mutta volsun tekniikka on tuntematon alue :oops: auto on ollut aikonaa porssen laatikolla mutta tekniikka hävinny vuosien saatossa. kiittäen etu käteen tv janne
jansix
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 12.11.2016 23:15

Re: mikä kestävin syncron laatikko?

Viesti Kirjoittaja jansix »

eli sitä yritän kysellä jos oston tommosen laatikon/etu perän mistä mallista se kannattaisi hankkia? teistä varmaan useampi noita rassannu ja kertyny osia nurkkiin, jos sopiva laatikko on jouten niin saa tarjota, oulun aluella asustelen. tämä minun kirjotus asu on vähä mitä on mutta jospa siitä jotain tolkkua saa, tv janne
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: mikä kestävin syncron laatikko?

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Millaiseen käyttöön ja millaisella budjetilla crossikuplaa entisöidään? Jos vaan wanna-be-iskuun, niin kaippa siellä synkron vakiolaatikkokin menee, mutta jos oikeasti pitää kovaa mennä ja voimaakin on perässä, niin sitten pitänee paljon laittaa uusiksi. Mutta pirun painava tuo laatikko on, joten kuoren luulisi ainakin kestävän, mutta ei varmasti mahdu kuplaan jos vääntösauvaputki on vielä paikoillaan.

Syncon lukko on mekaaninen 100% lukko, joka kytketään alipaineella, mutta noitakaan ei taida kaikissa syncroissa olla. Visko varmaan kannattaa jättää pois crossi käytössä, eihän se ole kunnolla entisöity, jos kääntyy muutenkin kuin kaasulla :D

Ymmärtääkseni (eli luetun ja kuullun perusteella) hinnant alkaen 4wd laatikot ovat aikoinaan olleet kuplan omasta laatikosta modattuja. Muistaakseni volkkaripalstalla jokin topikki aiheesta...
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: mikä kestävin syncron laatikko?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Mielenkiintoinen aihe, varmasti foorumilaisilla on ollut muitakin ideoita syncron tekniikan hyvödyntämisestä.
Aiheeseen sen enempää perehtymättömänä voisin kuvitella, että kemppilukko ja jäykkä akseli viscon tilalle?

VWharrastaja nimimerkin kanssa kannattaa olla yhteydessä, hän osaa varmaan parhaiten laskea sinulle budjettia eri vaihtoehtoihin.
Jos syncro Tölkin tekniikalla teet, niin minun puolestani tarinaa voi laittaa vaikka tuonne projektiosioon.
jansix
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 12.11.2016 23:15

Re: mikä kestävin syncron laatikko?

Viesti Kirjoittaja jansix »

ok, projekti osastoon kirjotan jutun joku päivä
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: mikä kestävin syncron laatikko?

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tähän käyttöön saattaisi olla kustannustehokas ratkaisu audin laatikko ylösalaisin. Samalla voisi löytyä sopiva perävälitys eteenkin..
< 15kWh/100km
jansix
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 12.11.2016 23:15

Re: mikä kestävin syncron laatikko?

Viesti Kirjoittaja jansix »

vastasin mutta minne lie meni :?: mutta just jäi audin 01a laatikko ylmääräseksi kun vaihtoin 6 vaihteisen sgs tekemän 01e laatikon audiin, ja kuplasta ei ollut vielä tietoa niin se meni eteenpäin. mutta tässä on sama ku subarun lootassa, vetarit lähtee sitte liian ylhäältä.
lauri a.
AktiVWisti
Viestit: 138
Liittynyt: 21.04.2015 20:40

Re: mikä kestävin syncron laatikko?

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Niin tuossa syncron lootassahan ei ole ollenkaan keskitasauspyörästöä saati lukkoa sille. Etukardaanin lähtö pyörii aina siinä missä takapääkin. Etuperässä on sitten viskokytkin kardaanin laipan ja tasauspyörästön välissä. Etuperäksihän tommoseen vois heittää jotain aivan muutakin jos vaan välitys täsmää, mikäli ei ehdottomasti halua sitä viskoa sinne. Laatikkojen kestossa/sisuskaluissa ei liene välitystä kummempaa eroa eli valitsee vaan sopivan perävälityksen.
Vastaa Viestiin