Alipaineesta mekaaniseksi

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift

Alipaineesta mekaaniseksi

ViestiKirjoittaja jk1972 » 16.01.2017 17:44

Moi.Minun syncrossani ei alipainelukot oikein tahdo toimia.Oliskohan joku muuttanut lukkoja mekaaniseksi,ja millanen työmaa se mahtais olla? Saiskohan täältä vähän tietoa,että mitä osia siihen hommaan tarvitaan ja mistä niitä osia kannattaisi haeskella. Kiitos !! :)
jk1972
Vasta alkaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 04.05.2015 16:37

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

ViestiKirjoittaja dmn » 16.01.2017 21:22

Taitaa kuitenkin olla pienempi vaiva ehjätä se alipainejärjestelmä ja herkistellä lukon akselit - ja säännöllisesti käytettynä pitäisi toimintakyky säilyä.

Kannattaa tsekata alipaineen määrä järjestelmässä, itsekin eilen tappelin yhden auton kanssa jossa lukoilta näytti vain 0,2bar, mutta suoraan pumpusta mitattuna yli 0,8bar. Vikaa löytyi mm. vuotavasta alipainekellosta ja suuntaventtiilistä alipainepumpun lähdössä. Jarrutkin parani huomattavasti :-)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2444
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

ViestiKirjoittaja Mic_Coo » 16.01.2017 22:35

Jepj!! Ääni tuolle järjestelmän tarkistukselle. Itselläni kans oli samaa vikaa ja vika lopulta löytyi alipainesäiliön saumasta jossa oli ratkein. Ja tuolloinki jarrut parani myös. Jarruissa oli silloin sitä vikaa että muutamalla polkasulla poljinta peräkkäin se poljin meni jo ihan kovaksi. Sillon vian ollessa päällä mietin mielessäni rakentaa alipainejärjestelmä lukoille päinvastaiseksi eli paineilmalle. Oli jopa valmiit kaulat ulosotolle pyörittämään pientä kompressoria ja siihen säiliöt ylipaineventtiilit yms.....mutta se kuitenkin jäi tekemättä. Mekaaniseksi muuttaminen saattaa olla homma. Mahdoton homma se ei kuitenkaan ole....
Volkswagen Transporter Doppelkabine Syncro 2.1 MV-kat 1992 (käyt.ott. 1994)
Volkswagen Transporter Syncro 1.9WBX 5/1985
Volkswagen Transporter Caravelle CL Syncro 1.9TD 1990
Volkswagen Transporter Matkaaja 1.6TD 1987
Volkswagen Kleinbus 1962 *junakeula*
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 144
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

ViestiKirjoittaja AT5nok » 16.01.2017 23:48

Jamillakin oli joskus suunnitelmia ja osat lukkojen muuttamiseksi paineilmalla toimiviksi. Kyseli Simoa koekaniiniksi, mutta siinä lukot toimii hyvin, jarrutehostimelle saisi tulla alipainetta enemmänkin. Ilm jostain vuotaa.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7222
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

ViestiKirjoittaja Pastori » 23.01.2017 13:17

Saako noita alipainesäiliöitä tarvikkeena? Omassa on aika kyrvähtäneen näköinen.
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 848
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

ViestiKirjoittaja Mic_Coo » 23.01.2017 16:46

Saa niitä. Busschmiedellä niitä tais olla eikä ollu kovin kalliita ees.... Ei se ulkonäkö haittaa jos vain ehjä on. Mullaki toisessa syncrossa se näyttää ihan ananakselta mutta hyvin toimii...
Volkswagen Transporter Doppelkabine Syncro 2.1 MV-kat 1992 (käyt.ott. 1994)
Volkswagen Transporter Syncro 1.9WBX 5/1985
Volkswagen Transporter Caravelle CL Syncro 1.9TD 1990
Volkswagen Transporter Matkaaja 1.6TD 1987
Volkswagen Kleinbus 1962 *junakeula*
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 144
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

ViestiKirjoittaja Pastori » 20.02.2017 14:19

Kuin hirviä työmaa noitten lukkojen herkistely toimivaksi on? Onnistuuko "kotikonstein"?
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 848
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

ViestiKirjoittaja TT| » 20.02.2017 21:48

Pastori kirjoitti:Kuin hirviä työmaa noitten lukkojen herkistely toimivaksi on? Onnistuuko "kotikonstein"?

Takalukon voi saada herkisteltyä paikallaan ollessa, merkkivalon anturin reiästä öljyämällä ja tankoa väkisin liikuttamalla, mutta jos ei tuo onnistu niin sitten laatikkoa sen verran irti koneesta että saa kytkinkopan irti ja kunnolla hoonattua tangon herkäksi. Periaatteessa etulukolle sama ensimmäinen konsti, mutta helpommin tippuu koko möntti alas.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6171
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Syncro

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa