Alipaineesta mekaaniseksi

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
jk1972
Vasta alkaja
Viestit: 3
Liittynyt: 04.05.2015 16:37

Alipaineesta mekaaniseksi

Viesti Kirjoittaja jk1972 »

Moi.Minun syncrossani ei alipainelukot oikein tahdo toimia.Oliskohan joku muuttanut lukkoja mekaaniseksi,ja millanen työmaa se mahtais olla? Saiskohan täältä vähän tietoa,että mitä osia siihen hommaan tarvitaan ja mistä niitä osia kannattaisi haeskella. Kiitos !! :)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Taitaa kuitenkin olla pienempi vaiva ehjätä se alipainejärjestelmä ja herkistellä lukon akselit - ja säännöllisesti käytettynä pitäisi toimintakyky säilyä.

Kannattaa tsekata alipaineen määrä järjestelmässä, itsekin eilen tappelin yhden auton kanssa jossa lukoilta näytti vain 0,2bar, mutta suoraan pumpusta mitattuna yli 0,8bar. Vikaa löytyi mm. vuotavasta alipainekellosta ja suuntaventtiilistä alipainepumpun lähdössä. Jarrutkin parani huomattavasti :-)
< 15kWh/100km
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

Viesti Kirjoittaja Mic_Coo »

Jepj!! Ääni tuolle järjestelmän tarkistukselle. Itselläni kans oli samaa vikaa ja vika lopulta löytyi alipainesäiliön saumasta jossa oli ratkein. Ja tuolloinki jarrut parani myös. Jarruissa oli silloin sitä vikaa että muutamalla polkasulla poljinta peräkkäin se poljin meni jo ihan kovaksi. Sillon vian ollessa päällä mietin mielessäni rakentaa alipainejärjestelmä lukoille päinvastaiseksi eli paineilmalle. Oli jopa valmiit kaulat ulosotolle pyörittämään pientä kompressoria ja siihen säiliöt ylipaineventtiilit yms.....mutta se kuitenkin jäi tekemättä. Mekaaniseksi muuttaminen saattaa olla homma. Mahdoton homma se ei kuitenkaan ole....
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jamillakin oli joskus suunnitelmia ja osat lukkojen muuttamiseksi paineilmalla toimiviksi. Kyseli Simoa koekaniiniksi, mutta siinä lukot toimii hyvin, jarrutehostimelle saisi tulla alipainetta enemmänkin. Ilm jostain vuotaa.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Saako noita alipainesäiliöitä tarvikkeena? Omassa on aika kyrvähtäneen näköinen.
Hulluna tölökkeihin.
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

Viesti Kirjoittaja Mic_Coo »

Saa niitä. Busschmiedellä niitä tais olla eikä ollu kovin kalliita ees.... Ei se ulkonäkö haittaa jos vain ehjä on. Mullaki toisessa syncrossa se näyttää ihan ananakselta mutta hyvin toimii...
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kuin hirviä työmaa noitten lukkojen herkistely toimivaksi on? Onnistuuko "kotikonstein"?
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alipaineesta mekaaniseksi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Pastori kirjoitti:Kuin hirviä työmaa noitten lukkojen herkistely toimivaksi on? Onnistuuko "kotikonstein"?
Takalukon voi saada herkisteltyä paikallaan ollessa, merkkivalon anturin reiästä öljyämällä ja tankoa väkisin liikuttamalla, mutta jos ei tuo onnistu niin sitten laatikkoa sen verran irti koneesta että saa kytkinkopan irti ja kunnolla hoonattua tangon herkäksi. Periaatteessa etulukolle sama ensimmäinen konsti, mutta helpommin tippuu koko möntti alas.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin