TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

TT| kirjoitti:Ahtolämmöt myös kiinnostaa, onko sen anturi paikallaan?
Ahtolämmöt n.65-68c
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja vville »

Raadossa max ahdot 1.5, kulutus kaupunnissa ja hissutellen seiskan luokkaa, maantiellä hiukan enempi mutta arviolta max 9l luokkaa. 5.43 bensaloota, 235/75/15 minirenkaat ja huutava moottori. 89kw. Isompi turbo. Voimaa sais olla hiukka enempi.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

ECUn liittimestä löyty tommonen lista: http://www.haywood-sullivan.com/vanagon ... ta_TDI.htm. Mulla ei ainakaan autodatan skemoissa näy läheskään kaikkia pinnejä.
-- Maastoslicksi NO GO --
MatNap
Vasta alkaja
Viestit: 5
Liittynyt: 18.02.2016 18:41

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja MatNap »

Terve! Olis halvalla tiedossa asv motti. Mitenkälie onkohan tämä semmonen moottori että ei mene niin helposti paikalleen kuten esim 1z? Ja passaako jx:n hilut tähän?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei mene kovin helposti, kun apuakseliton kone, ja ei sovi JX hilut siihen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
sammo
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 12.07.2016 19:02

1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Viesti Kirjoittaja sammo »

Elikkä tullu vaihettua 1.6 d tilalle 1z lantikan pumpulla ja nyt on sellanen ongelma, että 1.6d.ssä ei ollu ku yks öljynpaine anturi(moottorin kannessa kiinni) ja nyt tohon 1z tarvis toisenki johdon siihen öljysuodattimen jalassa olevaan. Sama homma moottorin lämpötila anturin kanssa ku tossa 1z on siellä kannen päässä olevassa vesilähdössä joku härpäke(veden lämmittämiseen tarkoitettuja vastuksia 3kpl? ) missä on jotku hehkutulpat kiinni ja siinä 1.6 d oli ilmeisesti jonkunlainen lämpötila anturi? Onko jollakin tietämystä miten ratkasista kyseiset ongelmat? Kiitosta jo etukäteen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Viesti Kirjoittaja dmn »

Toimii se moottori yhdellä anturillakin, eli jätä se öljypumpun jalassa oleva kytkemättä. Käytä 1.6d vesilähtöä kannessa tai laita se lämpöanturi hehtulpan tilalle, molemissa taitaa olla M10x1 kierre.
< 15kWh/100km
sammo
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 12.07.2016 19:02

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Viesti Kirjoittaja sammo »

juu, kiitoksia
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Nimim Salainenagentti007:n 1.6D Sylvissä oli johto sille öljyn suodattimen jalassa olevalle anturillekkin, jos oiken muistan omistajan kertoneen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mutta jos taas laturilta ei saa W-signaalia mittaristolle niin sillä anturilla ei tee mitään :)
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Dogboxin kertoman mukaan sen saa varastettua diodisillasta
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Viesti Kirjoittaja TT| »

Joo saa sen kierrostiedon tdi-laturista, kun yhden johdon kolvaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Semmonen ongelma etten saa nopeustietoa eculle.
Tilasin gowestyltä vss palikan vakiomittarin taakse. Siinä on maa ja virta johdot sekä harmaa w-signal johto,joka kaikkien ohjeiden mukaan pitäs laittaa ecun pinnille43.

Nuilla kytkennöillä homma ei kuitenkaan alkanu pelaamaan joten rupesin mittaamaan,ja selvis että ainaki virrat päällä ecun pinniltä 43 tulee +12v? Käsittääkseni siihen pitäs mennä siltä vss palikalta jotaki muutamia voltteja(1-5v). Mutta ei kai se voi mittään lukia jos siellä on jo 12v.. En ymmärrä.
Onko tietoa näistä jutuista.
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Oletuksena että sinulla on 68 pinnin ecu, niin kyllä se tuo 43 ja sinivalkoinen piuha pitäisi olla. Ja on siitä yleensä se löytynytkin. Mitä nopeuksia se näyttää, vai näkyykö mitään?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Teknisesti ottaen kaikissa signaalisisäänmenoissa on joko ns. ylös tai alasvetovastukset, eli yleismittarilla mitattuna näkyy jotain jännitettä (yleensä +5v) tai maata. Vastus on kuitenkin niin pieni ettei se haittaa varsinaista signaalia, mutta estää häiriösignaalit. Tietysti +12v kuulostaa vähän oudolta kieltämättä.
< 15kWh/100km
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Joo 68pinninen on ja sinivalkoseen piuhaan yhdistin,43pinniin.
Ei anna mittään nopeutta.
Pittää vielä mitata mitä se 43 antaa esim.käynnissä ollessa.Mutta tosiaan ainakin eilen oli noin 11.8v.

Voiko siittä vss palikan johosta mitata että toimiiko se? Vai onko se niin nopeaa signaalia että kerkeääkö yleismittari mukkaan.
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

En nyt muista kuinka pitkä pulssi siitä tulee, varmaan ehtii just ja just värähtämään. 1 pulssi = metri.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onhan sulla muuten kaikki tarvittavat maapiuhat kytketty? Eikä mitään ylimääräsiä vikakoodeja näy?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Siittä en kyllä ole varma.. Mutta käytössä toiminu jo usiamman tuhat kilometriä,että tuskin mittään kriittistä puuttuu.
Mukava olis vain saaha tuo nopeustietoki pellaamaan niin sais vakkarin ja polttoainekulutustiedot yms.
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Komento takasin!En kerenny mittailemaan ko rupes nyt toimimaan.. En tiiä oliko joku huono liitos tai jotaki..

Mutta semmonen vielä vaivaa että se antaa signaaleja puolet liian vähän. Eli 80 vauhisa näyttää 40 ja niin edespäin. Mikähän tuohon auttas?
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Vastaa Viestiin