Eli kesällä kiireessä tuli päivitettyä 85 vuoden td diisseliin vesipumppu uudempaan ja vaihdettua hihna yhteen. Nyt luonnollisesti suhteet muttui ja kiekkamittari heittää ja laturi ei herää ekasta kiekasta.
Varmaan vaihtamalla laturin kiekko pienempään niin homma voisi toimia. Nyt pitäisi vaan keksiä mikä olisi oikea koko.
Onko kukaan tapellu saman kanssa tai osaa ulkoa sanoa miten saadaan homma muutettua mieluiten niin että saadaan pidettyä yhen hihnan malli.
diiselin kiekkamittari heittää
diiselin kiekkamittari heittää
Home is where you park it.
Re: diiselin kiekkamittari heittää
Mittaristosta löytyy mittaritaulusta se välityssuhde jolle se mittari on tarkoitettu, jos vaikka auttaisi hihnapyörien sovittamisessa.
En tiedä saako tuota kalibroitua mittariston sisältä, hämärästi muistan että olisi mahdollista.
En tiedä saako tuota kalibroitua mittariston sisältä, hämärästi muistan että olisi mahdollista.
< 15kWh/100km
Re: diiselin kiekkamittari heittää
muistatko oliko välitys suhde siis mittarin takana/edessä ?
Eli saako luettua purkamatta vai meneekö osiksi?
*edit* jep jossain pitäisi olla dieselissä kiekkamittarin säätöruuvi ja itse itselleni vastaten siinähän se on suoraan keskellä kiekkamittaria suhdeluku.
Pitääpä selvitellä mikä onnais.
classic parts tunnistaa kolme suhdelukua diisselille
2,01
2,2
2,39
Eli saako luettua purkamatta vai meneekö osiksi?
*edit* jep jossain pitäisi olla dieselissä kiekkamittarin säätöruuvi ja itse itselleni vastaten siinähän se on suoraan keskellä kiekkamittaria suhdeluku.
Pitääpä selvitellä mikä onnais.
classic parts tunnistaa kolme suhdelukua diisselille
2,01
2,2
2,39
Home is where you park it.
Re: diiselin kiekkamittari heittää
Mittarin saa myös kalibroitua takaa pienellä ruuvarilla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!