Nettiauton ja torin hurjat

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja umpikalsari »

Siis T3 kyseessä.Näyttää tuo VW Transportereiden hinta millä ne omistajaa vaihtaa olla siinä tonnin ja kahden välissä.Nettiautossa keikkuu samat ylihinnoitellut autot kuukaudesta toiseen.Ei vielä kuitenkaan ole sellainen "kulttiauto" jota todella halutaan. Toisaalta katselkaapas Saksassa myynnissä olevia joidenkin mallisarjan alunalkuaan jo kalleimpien mallien hinnat siellä pilvissä.No, Suomessakin yritetään http://www.tori.fi/kymenlaakso/Volkswag ... a=18&w=120
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö niiden nelivetomallien, jotka ovat suht siistejä uusi kotimaa ole yhä useammin juurikin Saksa.Täällä kaakonkulmalla myös eräät välittävät näitä aktiivikäyttöön Afrikkaan :lol: :lol: :lol: No mutta eihän nämä vielä katoava luonnonvara ole mutta eipäkai näillä (tölkeillä) enää Suomessa kukaan oikeastaan leipäänsä ansaitse-vai?
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tuosta nyt ei ota selvää mikä on kunto kuvien perusteella ja siitähän se hinta muodostuu. tosin kyllä tossa kesällä katselin tölkkiä toimeksi antona ja ei kyllä sillon hyviä edes takaveto tölkkejä tahtonut löytyä ja nekin mitä löyt eli perus rähjät oli kumminkin 2000 euron pyynillä. Joten jos hyvä yksilö niin mielestäni siitä voi maksaa. Ne ajat kun itsekin näitä hommailin 1-2 tonnin hinnalla näyttää olevan ohi ainakin jos jotain laatu tasoa pitää.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja vville »

umpikalsari kirjoitti:Siis T3 kyseessä.Näyttää tuo VW Transportereiden hinta millä ne omistajaa vaihtaa olla siinä tonnin ja kahden välissä.Nettiautossa keikkuu samat ylihinnoitellut autot kuukaudesta toiseen.Ei vielä kuitenkaan ole sellainen "kulttiauto" jota todella halutaan. Toisaalta katselkaapas Saksassa myynnissä olevia joidenkin mallisarjan alunalkuaan jo kalleimpien mallien hinnat siellä pilvissä.No, Suomessakin yritetään http://www.tori.fi/kymenlaakso/Volkswag ... a=18&w=120
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö niiden nelivetomallien, jotka ovat suht siistejä uusi kotimaa ole yhä useammin juurikin Saksa.Täällä kaakonkulmalla myös eräät välittävät näitä aktiivikäyttöön Afrikkaan :lol: :lol: :lol: No mutta eihän nämä vielä katoava luonnonvara ole mutta eipäkai näillä (tölkeillä) enää Suomessa kukaan oikeastaan leipäänsä ansaitse-vai?
Syncroja on vissiinkin myyty Suomesta lähiaikoina muistaakseni ainakin Tanskaan, Hollantiin, Puolaan ja Britteihin, ne on ilmeisen edukkaita täällä.
Suomessa taitaa olla yksi tölkkeihin erikoistunut yrittäjä joka ilmeisesti osan leivästään näistä saa. Verovapaasti toimivia "harrastelijajoppareita" jotka ostavat halpalla ja myyvät eteenpäin pienellä tai isommalla voitolla löytyy sitten taasen pilvin pimein.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Osku »

Syncroja on suomen lainsäädännön takia myyty täälä suhteessa enemmän kuin missään mualla ja siitä syystä syncro tiheys niin iso että hinnat eivät ole vielä kivunneet harvinaisuuden takia suomessa kuten mualla. Muistan jutelleeni yhden saksalaisen kaverin kanssa asiasta ja se oli ihmeisään kun sanoin että olin hommannut niitä kolme kun se oli sillä linjalla että jos saa kasiinsä yhden on hyvä. Varsinkin 14" on harvinaisempia koska niitä ei ollut armejoilla ja henkilö autoina ne oli aika kalliita joten ne ei kestäneet aikoinaan hinta vertailua saksassa toisin kun suomessa jossa maasto henkilöauton veroetu muutti tilanteen. Lisäksi tarve nelivedolle oli vähäisempää. Takatuuppareita sitä vastoin oli paljon esim poliiseilla. Tosin saksalainen romuttaa aika nopeasti ikääntyvän kaluston joten ei niitäkään nykyään hirveästi ole tosin viime kesänä bajerissa liikkuneena voin todeta että takatuupareita muutettuna matkailu käytöön on vielä aika paljon. Viikon sisään bongasin noin 8 yksilöä, ei yhtään syncroa.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Siinä mielessä Suomessa tosiaan onnellinen tilanne että keliolosuhteitten vuoksi aika paljon syncroja tullut aikoinaan. Ja mielestäni hintataso on vieläkin suhteellisen edullinen kun Tölkkejä vertaa vaikkapa kuplienkin hintoihin.
Ja uusia harrastajiakin onneksi näkyy hyvin tulevan lisää :) , foorumin rekisteröityneitten määrä hipoo jo tuhatta kohta!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Portu »

Niin no pakut on halpoja, mut jos haluaa enemmän kuin kolme paikkoja niin hinnat nousee. Itse pidän arvokkaampana lähes kaikkia muita versioita kuin pakuja ja niitä ei oo tarjolla! Jos tuo torin paku olis bussi ja hyvä oikeasti niin hinta alkaa olemaan lähelle oikeaa. Lisäksi jos haluaa muuta kuin dieselin niin taas ollaan harvinaisemmassa asetelmassa. Eli hyvästä ja harvinaisemmasta hyvä hinta ja näistä diesel pakuista joita Suomessa paljon niin ei niistä montaa tonnia viitsi kukaan maksaa. Itsekin ostan esim. GL bussin mielellään, jos hyvä tarjolla. Lisäksi maksan jopa yli 5000e sellaisesta! Osto housut ollut jo jalassa pitkään tällaisen suhteen, mut ei oo vastaan tullut. Kunnon mukaan nää hinnat näissä menee, mut itsellä on muitakin vaatimuksia kuitenkin kuin korin kunto, josta kuitenkin liikkeelle lähdetään..
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Osku »

Moni Bussi raiskattu pakuksi halpojen diesel verojen toivossa, saako ne muuten muutettua takaisin maasto henkilöautoks vai vaatiko taas verottaja osansa?
Itse kyllä pidän dieseliä ehdotomana edelytyksenä tölkin ostamiselle, mutta lopusta samaa mieltä.
Tossa pakussa on potentiaalia jos kilsat pitää paikkaansa. Mutta kuten snottu yhden huonon valokuvan pohjalta vaikea sanoa mitään.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Portu kirjoitti:Lisäksi jos haluaa muuta kuin dieselin niin taas ollaan harvinaisemmassa asetelmassa.
Tämä on jännä, itse olen huomannut päinvastaista, harvassa tulee vastaan myynti-ilmoituksia diesel-busseista, kaikki on wbx:iä. :D
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja vville »

DJSigma kirjoitti:
Portu kirjoitti:Lisäksi jos haluaa muuta kuin dieselin niin taas ollaan harvinaisemmassa asetelmassa.
Tämä on jännä, itse olen huomannut päinvastaista, harvassa tulee vastaan myynti-ilmoituksia diesel-busseista, kaikki on wbx:iä. :D
Päinvastaisia kokemuksia täälläkin, busseja löytynyt kyllä edukkaasti bensana muttei kiisselinä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Portu »

vville kirjoitti:
DJSigma kirjoitti:
Portu kirjoitti:Lisäksi jos haluaa muuta kuin dieselin niin taas ollaan harvinaisemmassa asetelmassa.
Tämä on jännä, itse olen huomannut päinvastaista, harvassa tulee vastaan myynti-ilmoituksia diesel-busseista, kaikki on wbx:iä. :D
Päinvastaisia kokemuksia täälläkin, busseja löytynyt kyllä edukkaasti bensana muttei kiisselinä.
No itseasiassa en ajatellut tuota noin vaan et jos haluaa yleisesti bensan niin ei juuri oo myynnissä ainakaan tällä hetkellä.
Eli malli mikä tahansa bensana on paljon harvemmassa, kuin nuo paketti dieselit mitä nyttenkin on myynnissä useita.
Joo on totta et verottaja on vienyt aikanaan diesel bussit vähiin..
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Aikalaista diiselitekniikkaa on tarjolla edelleen ilman tai puoli-ilman, joten diisseli tölkkkien elvyttäminen on helppoa/halpaa, mutta wbx:issä valitettavasti tilanne alkaa olemaan toinen. Joku vuosi sitten tilanne oli vielä satku ehjästä valmiiksi puretusta lohkosta ja satku 2,1 kammesta ja muu oli ilmaista shittua. Jälkiviisaana voi taassa harmitella, että olisi pitänyt kerätä lohkoja enemmän talteen kuplien moottoriaihioiksi.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Portu kirjoitti:
vville kirjoitti:
DJSigma kirjoitti:
Portu kirjoitti:Lisäksi jos haluaa muuta kuin dieselin niin taas ollaan harvinaisemmassa asetelmassa.
Tämä on jännä, itse olen huomannut päinvastaista, harvassa tulee vastaan myynti-ilmoituksia diesel-busseista, kaikki on wbx:iä. :D
Päinvastaisia kokemuksia täälläkin, busseja löytynyt kyllä edukkaasti bensana muttei kiisselinä.
No itseasiassa en ajatellut tuota noin vaan et jos haluaa yleisesti bensan niin ei juuri oo myynnissä ainakaan tällä hetkellä.
Eli malli mikä tahansa bensana on paljon harvemmassa, kuin nuo paketti dieselit mitä nyttenkin on myynnissä useita.
Joo on totta et verottaja on vienyt aikanaan diesel bussit vähiin..
Juu, sillain se kyllä on, etä tarjolla on joko wbx-busseja tai enemmässä määrin dieselpakuja. Jos ei pakua halua, on dieselivaihtoehdot aika vähissä.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Osku »

Hyvä muistaa että viime vuosina suurin osa pakuista taas on muutettu retki käyttöön joten kyllä ne pakut yleensä häviää. yritäppä löytää umpi kylki junis markkinoilta ei ihan heti löydy. Porukka puhkoo kylkiä minkä kerkiää. Sama kohtalo tulee olemaan todenäköisesti myös tölkeillä kun katsoo miten porukka niitä modaa. Kyllä ne saksassa näkemänikin T3 oli kaikki retki mallisia. Ja hieno umpi kylki paku on mitä makein veto peli kun siirtä trailerilla muita hienoja harrastus pelejä.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja vville »

Osku kirjoitti:Hyvä muistaa että viime vuosina suurin osa pakuista taas on muutettu retki käyttöön joten kyllä ne pakut yleensä häviää. yritäppä löytää umpi kylki junis markkinoilta ei ihan heti löydy. Porukka puhkoo kylkiä minkä kerkiää. Sama kohtalo tulee olemaan todenäköisesti myös tölkeillä kun katsoo miten porukka niitä modaa. Kyllä ne saksassa näkemänikin T3 oli kaikki retki mallisia. Ja hieno umpi kylki paku on mitä makein veto peli kun siirtä trailerilla muita hienoja harrastus pelejä.
Ei kai se pakua hävitä jos pakun takaloosteriin virittää laverin? :? Umpipakujen puhkominen toki sitten eriasia. Aika minimaalista taas taitaa olla pakujen matkailuautoksi rekkaaminen.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Osku »

Joo siis puhkomista lähinnä tarkoitin ja umpi kylki tölkejä ei ihan hirveesti ole jopa merkitävä osa oli ikkuna pakuja jo tehtaalta. Eikä siinä mitään ihmiset tekee omaan käyttöön istuvia pelejä, kunhan vain totesin kun noita pakuja pidetään maan alhasimpina niin juuri sillä ajatuksella ne yleensä katoaa ja yks kaks niitä ei ole enään. Osa romuetaan niiden hienompien osiks osa muutetaan pois alkuperäsestä jne.
Niin ja syylistyn tähän itsekin yhden auton kanssa.
Itsellä on tällä hetkellä kolme tölkkiä jotka kaikki on alkujaan tehtaalta lähtiessä ollut Jx busseja. Vain yksi on enään bussi ne kaksi muuta joku edellinen omistaja oli jo raiskannu pakuiks ja toisen raiskatuista pakuista olen itse muutanut retki käyttöön ja virittelen sitä muutenkin esim. ALH koneella joten se on niin sanotusti menetetty jo ajat sitten.
Joten ymmärän hyvin ajatuksen niin matkailu käytöstä kuin myös vero pakoilun, on se vero ollut ärsyttävä joka vuosi kun sen bussista on maksanut mutta juuri edellä mainituista syistä haluan maksaa sen koska niitä vain on niin vähän ja läheneehän tuo museo ikäkin ja JX on jo tekeilä jolla nykyinen 1.9 siitä korvataan. En tuomitse ketään kunhan totesin että sinne katoavat ja kohta itketään.
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Ei niitä varmaankaan edellisten omistajien toimesta, ainakaan kaikkia, muutettu pakuiksi. Ainakin Postipankin kuljetusosastolla oli useita Caravelle-pakuja, joissa oli Caravellen sisusta tavaratilan sivupahveja ja takatuhkiksia myöten. Näihin oli laitettu Suomessa vaneri tavaratilan päälle ja pystyvaneri takapenkin paikalle. Niissä oli takalämppärit ja vain kaksi istuinta ohjaamossa, ei väliseinää lainkaan.

Olen siinä käsityksessä, että ne tulivat ilman takapenkkejä jo tehtaalta ja rekisteröitiin täällä pakuina.

Näin jälkeenpäin ajatellen oli aika mielenkiintoinen kalusto! Muistan ainakin ikkuna-Transuja automaatilla ja WBX:llä. Nämä olivat väliseinällä ja kahdella sivuovella. Näillä pääsi kesäheikit helposti 28 litran kulutuksiin. Kulkivat kyllä tosi hyvin. Sitten oli näitä automaatti-Caravellejä useita, kaikki 1,9 ruiskulla. Yksi kaveri lähti sellaisella Palacen liikennevaloista Olympialaituria kohti ja puolessa välissä oli tutka. Poliisikin kiinnostui, että mikä ihmeen helvetinkone siellä moottoritilassa luuraa. Sakot tuli silti.

Yksi Caravelleistä oli kaksivärinen bussi, tumman-/harmaansininen väritys. Tämä myös ruisku/automaatti.

Muistini mukaan kerkisi ennen osaston alasajoa tulla lähettiajoon 2,1l automaatti Caravellet? Myös Caravellejä turbolla oli loppuvaiheessa puolisenkymmentä kerrallaan, 5-lovisia, Nämä kaikki pakuja.

Tätä kirjoittaessani muistin, että vanhempani ostivat pakuna 2-värisen Caravellen uutena (tumma-/vaalea ruskea, 50 hv vapari). Siinä myös oli kaikki muu Caravelleä paitsi takapenkit puuttuivat. Siinä oli tosin 3 hengen ohjaamo ja matala, verhoiltu väliseinä.

Olen joskus ajatellut, että bussisisustuksella ja kahdella sivuovella olisi kyllä pähee...
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Osku »

Suomessa maasto henkilö autoksi alkujaan rekiströidyt tunnistaa siitä nupista vaihde kepin vieressä koska ovat erikseen tilanneet sen verohelpotus voiman ulosoton jolla ei oikeasti tee muuta kuin vähensi veroja. Jos tuon nupin tai sen reijän löytää on vekotin ollut alkujaan maasto henkilöauto. Tämä siis syncroissa. Tästä tiedän että kaksi omaani on muutettu.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja TT| »

Juurikin tuommoisia caravelle ikkunapakuja on voinut tehtaalta tilata, kuten on myös T4 ja T5 samoin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja Osku »

Siis tarkoitatko että tilatan voiman ulosotto lisä hintaan jolla ei tee mitään ja rekisterröidään se sitten pakuksi jolloin se ei alenna edes veroja koska paku oli jo valmiiksi veroton enpä usko kovin monen niin tehneen. Kyllä ainakin itselle vastaan tulleet aidot ikkuna pakut on ilman tuota vero vipua. Jos tarkoitat että oli ikkuna pakuja ´niin kyllä ehdotomasti oli enkä epäile sitä yhtään yleensä ne oli ilman tuuletus osuutta taimaisissa sivu ikkunoissa. mutta seinä pahvit ja tuhkakuppit kyllä oli.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Viesti Kirjoittaja vville »

Peksi kirjoitti: Muistan ainakin ikkuna-Transuja automaatilla ja WBX:llä. Nämä olivat väliseinällä ja kahdella sivuovella. Näillä pääsi kesäheikit helposti 28 litran kulutuksiin. Kulkivat kyllä tosi hyvin. Sitten oli näitä automaatti-Caravellejä useita, kaikki 1,9 ruiskulla. Yksi kaveri lähti sellaisella Palacen liikennevaloista Olympialaituria kohti ja puolessa välissä oli tutka. Poliisikin kiinnostui, että mikä ihmeen helvetinkone siellä moottoritilassa luuraa. Sakot tuli silti.
Vai että 82 hevosvoimainen 1.9 wbx automaatti oli helvetinkone ja kulki tosi hyvin. Manuaali JX tais olla sitten Jeesustakin nopeampi :)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Vastaa Viestiin