2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Lukittu
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja vville »

AT5nok kirjoitti:
vville kirjoitti:Tää nyt ei ole hyötyneuvo vaan alle 500tkm ajetti multivan syncro ilmeisesti heikommalla 75 kW moottorin vaihdelaatikolla. http://www.nettiauto.com/volkswagen/multivan/8256278

Mitä tarkoittaa:ilmeisesti heikommalla 75 kW moottorin vaihdelaatikolla?

75KW taitaa olla yleisin 2.5 TDI versio T4:ssa
Olin tuommoista 75kW syncroa ostamassa ja selvitystyön yhteydessä mulle kerrottin että näissä heikommissa 2.5tdi moottoreissa on myös heikompi vaihdelaatikko.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Mutta eikös tuo ole tehokkain mitä on saanut syncrona ja etuvetoisenakin suomeen tuoduista (virallisesti kai näin) se tehokkaampi 2,5tdi?
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja vville »

Roiala kirjoitti:Mutta eikös tuo ole tehokkain mitä on saanut syncrona ja etuvetoisenakin suomeen tuoduista (virallisesti kai näin) se tehokkaampi 2,5tdi?
Minähän en tiedä näistä mitään, mutta että jotta tuota minulle kerrottiin että tuossa 75kW vahvuisessa olisi heikompi vaihdelaatikko. 75kW ja tehokkain syncro ei kuulosta kovinkaan tehokkaalta 2.5 TDI moottorilta. Outoa kyllä että tehot laskee t4:sen kohdalla kun tehokkain tölkkisyncrokin oli tuota tehokkaampi. Olin tuommoista koeajamassa ja kovasti ostamassa mutta voimansiirto oli äänekkään oloinen ja tuommoista mulle kerrottiin. Hylkäsin sitten kyseisen multivanin.
Tiedä sitten näistä...
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja dmn »

Sininen I-mallissa (88hp) on se heikompi laatikko (jossa pakki perinteisesti ykkösen vieressä) ei liene edes syncrona saanut.

Syncroissa ilmeisesti konetehot 75kW:tä ilmoitettua isommat, saattaa löytyä kaiketi jopa VNT-ahdinta jne.
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Viimeisissä syncroissa oli käsittääkseni 150 hv version ahdin ja välijäähdytin.

102 hv on ainoa TDI jota sai syncroon, tehoa oli papereissa se 102 hv. Käytännössä miellyttävämpi ajaa kuin esim 2.5 TDI PD T5, jossa vääntökäyrä nousee jyrkästi, eli kun kierrokset putoavat max vääntöalueen alapuolelle "vahingossa", niin kone sammuu. Työkaluina ollut noita T4:sia ja T5:sia aika monta, jos itselle pitäisi niistä valita, olisi se T4 2.5 TDI.

T4 TDI:t olivat 88 hv, 102 hv ja 150 hv. Tehokkaimpia ei varmaan ole paljoa tuotu maahan, eräällä poliisilaitoksella Kehä3 sisäpuolella niitä oli jokunen.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja selvesa »

AT5nok kirjoitti:Viimeisissä syncroissa oli käsittääkseni 150 hv version ahdin ja välijäähdytin.
Jep viimeisimmät syncrot ennen T5:n tuloa kasattiin noilla 150 heppasen hiluilla, muuttuva siipinen ahdin ja välijäähy edessä. Eli oli jotakuinkin 130 heppaa vaikka papereissa 102 hv 8-)
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja vville »

No johan olivat kaikki syncro teeneloset sitten melkomoisia mopedeja ja ilmeisesti muutenkin pelkkään katukäyttöön. T5 kohdalla tämä tehonpuute on sitten imeisesti korjattu, mutta maasto-ominaisuuksia ei. Olisikohan tämä minun lähde tai minä sekoittanut tuon heikon laatikon tuohon etuveto 65kW versioon...
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja Roiala »

sitä kuusvitosta ainakin monissa paikoissa on kehoitettu välttämään juuri laatikon takia...
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja selvesa »

65 kW:n laatikko sama kuin turbottoman 2.4Deen eli siksi varmaan pitäisi välttää kun turbo koneessa väännöt varmaan kuitenkin jokseenkin kovemmat (itsekin vältellyt) ja oiskohan särkymisen syy kun jaksaa jyrätä pienemmillä kierroksilla ja isommalla vaihteella .... mutta saahan sen minkä vain särki vääränlaisella käytöllä ;)
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

vville kirjoitti:No johan olivat kaikki syncro teeneloset sitten melkomoisia mopedeja ja ilmeisesti muutenkin pelkkään katukäyttöön. T5 kohdalla tämä tehonpuute on sitten imeisesti korjattu, mutta maasto-ominaisuuksia ei. Olisikohan tämä minun lähde tai minä sekoittanut tuon heikon laatikon tuohon etuveto 65kW versioon...
102 hv on todennäköisesti joku verotuksellinen raja jossain, koska sama lukema oli 1980 luvulla LT:n 2.4TD:ssä.
Todellisuudessa noissa 2.5 TDI / 102 hv on varmaan ollut enemän tehoa, koska muissakin konsernilaisissa on ollut samaa vikaa.
Omat kokemukset T4&T5 korisista 2.4D, 102 hv 2.5 TDI, 134 hv TDI ja 140 hv TDI.
Tuo 102 hv T4 kelaa motarilla lähes saman huippunopeuden, mitä noi uudemmat 134 ja 140 hv T5:set, mutta ei sammu liikkeellelähdettäessä, sen nokka-akseli kestää vähän tyhjäkäyntiäkin.

Koneena huomattavasti harrastajaystävällisempi kuin seuraavan korimallin PD / CR koneet. Suuttimet ja softapäivitys, niin ei ole enään niin mopo.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja Pastori »

http://www.carandclassic.co.uk/car/C763637

Hinta kohillaan! :shock: :shock: Kyllähän nyt kuka tahansa järkevä maksaa 40.000€ tölkistä :lol: :lol: :lol: :lol:
Hulluna tölökkeihin.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re%3a+2.+Erikoiset+myyt%c3%a4v%c3%a4t+T%c3%b6lkit+ja+muut+VW

Viesti Kirjoittaja Joker »

Kannattaa joskus hauskuuttaa itseään ja selata graigslistiä, gowestiä ja sambaa ja ihmetellä paljon omasta dollareita saisi jos roudaisi uudelle mantereelle.Siellä on kauppaa tehnyt lähelle 100kilodollaria pyynnillä erikoisvarusteilla varustellut syncrowestyt. Lienee tuokin ko. tapaus saanut hinnoittelupohjan globaaleilta markkinoilta.

Pakko oli muokata viestiä kun ei saanut selvää. Ääkköset oli miten sattuu -vildur
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
Viestit: 297
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8264390

Menikö tämä jollekkin harrastajalle?
T5 4Motion -08
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

No johan tuolla vois lähteä viinaralliin täältä kauempaakin:

http://m.autoscout24.de/angebote/volksw ... -292789855

Volkswagen T5 Multivan T5 TH2RS Power Bus, Porsche 996 GT 2 -koneella, 638 hv...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja vville »

Hanttapuli kirjoitti:No johan tuolla vois lähteä viinaralliin täältä kauempaakin:

http://m.autoscout24.de/angebote/volksw ... -292789855

Volkswagen T5 Multivan T5 TH2RS Power Bus, Porsche 996 GT 2 -koneella, 638 hv...
Tuo nyt ei ole mikään hyötyajoneuvo eikä myöskään tölkki.
Tämä sen sijaan on tölkki ja transportteri sekä samalla harvinainen pakettiauto bensamoottorilla.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8289152
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

vville kirjoitti:Tämä sen sijaan on tölkki ja transportteri sekä samalla harvinainen pakettiauto bensamoottorilla.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8289152
Hinta kohdallaan :D
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
Viestit: 347
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Perniö

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja Caravellix »

Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Kattava ja monipuolinen esittely autosta on kyllä :lol:
Liitteet
image.png
image.png (2.17 MiB) Katsottu 11965 kertaa
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
Viestit: 297
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

T5 4Motion -08
Wutec
Vasta alkaja
Viestit: 20
Liittynyt: 10.08.2016 22:39

Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot

Viesti Kirjoittaja Wutec »

Broadspeed kirjoitti:Suht siistin oloinen tölkki

http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8299580
Löytyy omistuksestani, edellinen omistaja myös foorumilla. Tehtävääkin on ja varmasti kuvissa näyttää paremmalta kuin luonnossa. Paljon kuitenkin hyvää osaa valmiina; itsellä oli suunnitelmissa tekniikan vaihto, pientä peltityötä ja maalia niin kelpaisi lipua pitkin bulevardeja jatkossakin. Millään ei tekisi mieli luopua muttei toisaalta jättää seisomaankaan mutta ei vaan tunnu kroppa kestävän edelleenkään touhuilua moottoripyöräonnettomuuden vammojen jäljiltä. Tämän rakentelun piti olla terapiaa mutta enemmänkin vituttaa oma kykenemättömyys :lol:
Lukittu