Olin tuommoista 75kW syncroa ostamassa ja selvitystyön yhteydessä mulle kerrottin että näissä heikommissa 2.5tdi moottoreissa on myös heikompi vaihdelaatikko.AT5nok kirjoitti:vville kirjoitti:Tää nyt ei ole hyötyneuvo vaan alle 500tkm ajetti multivan syncro ilmeisesti heikommalla 75 kW moottorin vaihdelaatikolla. http://www.nettiauto.com/volkswagen/multivan/8256278
Mitä tarkoittaa:ilmeisesti heikommalla 75 kW moottorin vaihdelaatikolla?
75KW taitaa olla yleisin 2.5 TDI versio T4:ssa
2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Mutta eikös tuo ole tehokkain mitä on saanut syncrona ja etuvetoisenakin suomeen tuoduista (virallisesti kai näin) se tehokkaampi 2,5tdi?
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Minähän en tiedä näistä mitään, mutta että jotta tuota minulle kerrottiin että tuossa 75kW vahvuisessa olisi heikompi vaihdelaatikko. 75kW ja tehokkain syncro ei kuulosta kovinkaan tehokkaalta 2.5 TDI moottorilta. Outoa kyllä että tehot laskee t4:sen kohdalla kun tehokkain tölkkisyncrokin oli tuota tehokkaampi. Olin tuommoista koeajamassa ja kovasti ostamassa mutta voimansiirto oli äänekkään oloinen ja tuommoista mulle kerrottiin. Hylkäsin sitten kyseisen multivanin.Roiala kirjoitti:Mutta eikös tuo ole tehokkain mitä on saanut syncrona ja etuvetoisenakin suomeen tuoduista (virallisesti kai näin) se tehokkaampi 2,5tdi?
Tiedä sitten näistä...
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Sininen I-mallissa (88hp) on se heikompi laatikko (jossa pakki perinteisesti ykkösen vieressä) ei liene edes syncrona saanut.
Syncroissa ilmeisesti konetehot 75kW:tä ilmoitettua isommat, saattaa löytyä kaiketi jopa VNT-ahdinta jne.
Syncroissa ilmeisesti konetehot 75kW:tä ilmoitettua isommat, saattaa löytyä kaiketi jopa VNT-ahdinta jne.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Viimeisissä syncroissa oli käsittääkseni 150 hv version ahdin ja välijäähdytin.
102 hv on ainoa TDI jota sai syncroon, tehoa oli papereissa se 102 hv. Käytännössä miellyttävämpi ajaa kuin esim 2.5 TDI PD T5, jossa vääntökäyrä nousee jyrkästi, eli kun kierrokset putoavat max vääntöalueen alapuolelle "vahingossa", niin kone sammuu. Työkaluina ollut noita T4:sia ja T5:sia aika monta, jos itselle pitäisi niistä valita, olisi se T4 2.5 TDI.
T4 TDI:t olivat 88 hv, 102 hv ja 150 hv. Tehokkaimpia ei varmaan ole paljoa tuotu maahan, eräällä poliisilaitoksella Kehä3 sisäpuolella niitä oli jokunen.
102 hv on ainoa TDI jota sai syncroon, tehoa oli papereissa se 102 hv. Käytännössä miellyttävämpi ajaa kuin esim 2.5 TDI PD T5, jossa vääntökäyrä nousee jyrkästi, eli kun kierrokset putoavat max vääntöalueen alapuolelle "vahingossa", niin kone sammuu. Työkaluina ollut noita T4:sia ja T5:sia aika monta, jos itselle pitäisi niistä valita, olisi se T4 2.5 TDI.
T4 TDI:t olivat 88 hv, 102 hv ja 150 hv. Tehokkaimpia ei varmaan ole paljoa tuotu maahan, eräällä poliisilaitoksella Kehä3 sisäpuolella niitä oli jokunen.
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Jep viimeisimmät syncrot ennen T5:n tuloa kasattiin noilla 150 heppasen hiluilla, muuttuva siipinen ahdin ja välijäähy edessä. Eli oli jotakuinkin 130 heppaa vaikka papereissa 102 hvAT5nok kirjoitti:Viimeisissä syncroissa oli käsittääkseni 150 hv version ahdin ja välijäähdytin.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
No johan olivat kaikki syncro teeneloset sitten melkomoisia mopedeja ja ilmeisesti muutenkin pelkkään katukäyttöön. T5 kohdalla tämä tehonpuute on sitten imeisesti korjattu, mutta maasto-ominaisuuksia ei. Olisikohan tämä minun lähde tai minä sekoittanut tuon heikon laatikon tuohon etuveto 65kW versioon...
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
sitä kuusvitosta ainakin monissa paikoissa on kehoitettu välttämään juuri laatikon takia...
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
65 kW:n laatikko sama kuin turbottoman 2.4Deen eli siksi varmaan pitäisi välttää kun turbo koneessa väännöt varmaan kuitenkin jokseenkin kovemmat (itsekin vältellyt) ja oiskohan särkymisen syy kun jaksaa jyrätä pienemmillä kierroksilla ja isommalla vaihteella .... mutta saahan sen minkä vain särki vääränlaisella käytöllä
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
102 hv on todennäköisesti joku verotuksellinen raja jossain, koska sama lukema oli 1980 luvulla LT:n 2.4TD:ssä.vville kirjoitti:No johan olivat kaikki syncro teeneloset sitten melkomoisia mopedeja ja ilmeisesti muutenkin pelkkään katukäyttöön. T5 kohdalla tämä tehonpuute on sitten imeisesti korjattu, mutta maasto-ominaisuuksia ei. Olisikohan tämä minun lähde tai minä sekoittanut tuon heikon laatikon tuohon etuveto 65kW versioon...
Todellisuudessa noissa 2.5 TDI / 102 hv on varmaan ollut enemän tehoa, koska muissakin konsernilaisissa on ollut samaa vikaa.
Omat kokemukset T4&T5 korisista 2.4D, 102 hv 2.5 TDI, 134 hv TDI ja 140 hv TDI.
Tuo 102 hv T4 kelaa motarilla lähes saman huippunopeuden, mitä noi uudemmat 134 ja 140 hv T5:set, mutta ei sammu liikkeellelähdettäessä, sen nokka-akseli kestää vähän tyhjäkäyntiäkin.
Koneena huomattavasti harrastajaystävällisempi kuin seuraavan korimallin PD / CR koneet. Suuttimet ja softapäivitys, niin ei ole enään niin mopo.
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
http://www.carandclassic.co.uk/car/C763637
Hinta kohillaan! Kyllähän nyt kuka tahansa järkevä maksaa 40.000€ tölkistä
Hinta kohillaan! Kyllähän nyt kuka tahansa järkevä maksaa 40.000€ tölkistä
Hulluna tölökkeihin.
Re%3a+2.+Erikoiset+myyt%c3%a4v%c3%a4t+T%c3%b6lkit+ja+muut+VW
Kannattaa joskus hauskuuttaa itseään ja selata graigslistiä, gowestiä ja sambaa ja ihmetellä paljon omasta dollareita saisi jos roudaisi uudelle mantereelle.Siellä on kauppaa tehnyt lähelle 100kilodollaria pyynnillä erikoisvarusteilla varustellut syncrowestyt. Lienee tuokin ko. tapaus saanut hinnoittelupohjan globaaleilta markkinoilta.
Pakko oli muokata viestiä kun ei saanut selvää. Ääkköset oli miten sattuu -vildur
Pakko oli muokata viestiä kun ei saanut selvää. Ääkköset oli miten sattuu -vildur
- Broadspeed
- AktiVWisti
- Viestit: 297
- Liittynyt: 27.03.2013 09:54
- Paikkakunta: Masku
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
T5 4Motion -08
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2627
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
No johan tuolla vois lähteä viinaralliin täältä kauempaakin:
http://m.autoscout24.de/angebote/volksw ... -292789855
Volkswagen T5 Multivan T5 TH2RS Power Bus, Porsche 996 GT 2 -koneella, 638 hv...
http://m.autoscout24.de/angebote/volksw ... -292789855
Volkswagen T5 Multivan T5 TH2RS Power Bus, Porsche 996 GT 2 -koneella, 638 hv...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Tuo nyt ei ole mikään hyötyajoneuvo eikä myöskään tölkki.Hanttapuli kirjoitti:No johan tuolla vois lähteä viinaralliin täältä kauempaakin:
http://m.autoscout24.de/angebote/volksw ... -292789855
Volkswagen T5 Multivan T5 TH2RS Power Bus, Porsche 996 GT 2 -koneella, 638 hv...
Tämä sen sijaan on tölkki ja transportteri sekä samalla harvinainen pakettiauto bensamoottorilla.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8289152
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Hinta kohdallaanvville kirjoitti:Tämä sen sijaan on tölkki ja transportteri sekä samalla harvinainen pakettiauto bensamoottorilla.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8289152
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Kattava ja monipuolinen esittely autosta on kylläCaravellix kirjoitti:Huutakee! http://www.huuto.net/kohteet/vw-transpo ... ref=hm_vah
- Liitteet
-
- image.png (2.17 MiB) Katsottu 13513 kertaa
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
- Broadspeed
- AktiVWisti
- Viestit: 297
- Liittynyt: 27.03.2013 09:54
- Paikkakunta: Masku
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
T5 4Motion -08
Re: 2. Erikoiset myytävät Tölkit ja muut VW hyötyajoneuvot
Löytyy omistuksestani, edellinen omistaja myös foorumilla. Tehtävääkin on ja varmasti kuvissa näyttää paremmalta kuin luonnossa. Paljon kuitenkin hyvää osaa valmiina; itsellä oli suunnitelmissa tekniikan vaihto, pientä peltityötä ja maalia niin kelpaisi lipua pitkin bulevardeja jatkossakin. Millään ei tekisi mieli luopua muttei toisaalta jättää seisomaankaan mutta ei vaan tunnu kroppa kestävän edelleenkään touhuilua moottoripyöräonnettomuuden vammojen jäljiltä. Tämän rakentelun piti olla terapiaa mutta enemmänkin vituttaa oma kykenemättömyysBroadspeed kirjoitti:Suht siistin oloinen tölkki
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8299580