Dieselin alipainejärjestelmän tavallisimmat vuotopaikat?
Dieselin alipainejärjestelmän tavallisimmat vuotopaikat?
Onko kellään heittää apteekin hyllyltä kommenttia siitä, että mistä kannattaa dieseltölkin (syncro) alipainevuotoja yleensä haeskella? Autossa pysyy jarrupoljin joutokäynnillä kivikovana, mutta noin 2500-3000 rpm:llä alipainetta riittää lukoille ja jarrutehostajalle. Vanhalla alipainepumpulla ei letku pumpusta irroitettuna tuntunut sormeen mitään imua joutokäynnillä, eikä liittimen viereen viety talouspaperin palanenkaan näyttänyt lepattavan vaikka vein ihan huulille siihen pumpun venttiilille. Vaihdoin jo uuden (pakasta vedetty uusi osa) pumpunkin, mutta siinä näyttää olevan sama ominaisuus. Sen tiedän, että edellisen omistajana aikana tästä oli hajonnut jarrupääsylinteri ja nestettä oli päätynyt alustasta löytyvään alipainesäiliöön asti tehostajan kautta. Tehostin on tuolloin vaihdettu toiseen vanhaan yksilöön.
Re: Dieselin alipainejärjestelmän tavallisimmat vuotopaikat?
Minulla oli se säiliö halki. Lisäksi vuotoa on ollut lukojen napeissa nyt ainakin.
Re: Dieselin alipainejärjestelmän tavallisimmat vuotopaikat?
ja se säiliöön menevä metalliputkikin saattaa olla ihan ruostunut puhki.. siinä on kyllä varaa työntää muistaakseni syvemmälle niin että tiivistyy taas paremmin.
Esim. Biltemasta alipainemittari on hyvä apu ja sopivasti ja vaikka kojelaudan alta linjastostoja ihmettelemällä vuotopaikka löytyy helposti (vaan ei aina nopeasti )...
Esim. Biltemasta alipainemittari on hyvä apu ja sopivasti ja vaikka kojelaudan alta linjastostoja ihmettelemällä vuotopaikka löytyy helposti (vaan ei aina nopeasti )...
< 15kWh/100km
Re: Dieselin alipainejärjestelmän tavallisimmat vuotopaikat?
Se linjassa oleva venttiili voi myös olla jumissa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!