1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
En ummarra mikähän idea tuossa on. Eikös samat kamat ja enemmänkin saisi mahtumaan katolle?Hanttapuli kirjoitti:Tuosta vvilllelle näppärä pikku kärry:
https://www.youtube.com/watch?v=RIV3RIvNgYw
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Helpottaako se nostokaton käyttöä kun ei ole kamaa katolla?vville kirjoitti:En ummarra mikähän idea tuossa on. Eikös samat kamat ja enemmänkin saisi mahtumaan katolle?Hanttapuli kirjoitti:Tuosta vvilllelle näppärä pikku kärry:
https://www.youtube.com/watch?v=RIV3RIvNgYw
Tai sitten saa toisen samanlaisen setin katolle = tuplamäärä kamaa mukaan.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Taas on hommat edistynyt. Eilen tuli hommattu suksiboksi katolle ja raadosta tuli karavaananaanariauto, Tänään säädettiin aurauskulmat ammattilaisen toimesta. Heittoa oli edessä 14mm verran, joten ei ole ihme että vuoden ikäiset etuwänkkerit on aikasta kuluneet. Eipä ole raato aiemmin näin suoraan kulkenut.
Mutta voihan pylly mikä katsastus, paperit oli tärkeät, mutta vasemmassa yläpallonivelessä ja molemmissa takapäänlaakereissa klappia. No josko tuolla yhden Norjan reissun heittää.
Mutta voihan pylly mikä katsastus, paperit oli tärkeät, mutta vasemmassa yläpallonivelessä ja molemmissa takapäänlaakereissa klappia. No josko tuolla yhden Norjan reissun heittää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Juuri katsastetun auton reissuvaraosalistalle pitänee siis hankkia vielä pari takapyörän laakeria ja yläpallonivel. Josko joku paja matkan varrella tai esim. Karesuvannossa tuttu tölkkikorjaamo Kotavuopio ehtisi laakerit vaihtaa
Mullahan ei ole kiire ensimmäiseen 1,5 viikkoon kun matkaseurana on vain koira, kunhan vain pääsisi matkaan ensi tiistaina.
Vaihdoin vakuutuksen Iffiin ja luovuin autoliiton vakuutuksesta. Toisin kuin Popissa Iffillä ei hinausvakuutuksen kohdalla ollut ikärajaa auton suhteen ja If oli tälläkertaa muutenkin edukkaampi.
Onko laakereiden laaduissa muuten suuria eroja, vai tohtiiko nuo kaikki tilata sokkona fixukselta maanantaiksi? Motonetissa oli eioota ainakin laakereiden osalta.
Mukana tulee työkalujen ja vararenkaan lisäksi uusi paisari, ehjä varavetoakseli taakse, letkuja, klemmareita, sähkövermeitä ym. Mitähän muuta kannattaisi ottaa?
Mullahan ei ole kiire ensimmäiseen 1,5 viikkoon kun matkaseurana on vain koira, kunhan vain pääsisi matkaan ensi tiistaina.
Vaihdoin vakuutuksen Iffiin ja luovuin autoliiton vakuutuksesta. Toisin kuin Popissa Iffillä ei hinausvakuutuksen kohdalla ollut ikärajaa auton suhteen ja If oli tälläkertaa muutenkin edukkaampi.
Onko laakereiden laaduissa muuten suuria eroja, vai tohtiiko nuo kaikki tilata sokkona fixukselta maanantaiksi? Motonetissa oli eioota ainakin laakereiden osalta.
Mukana tulee työkalujen ja vararenkaan lisäksi uusi paisari, ehjä varavetoakseli taakse, letkuja, klemmareita, sähkövermeitä ym. Mitähän muuta kannattaisi ottaa?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Fixuksesta kun pyydät laadukkaan version, niin uskaltaa ostaa.
Niihin yläpallon pultteihin kannattaa suihkia jotain irrottavaa / liuottavaa ajoissa, jos ei ole ihan hiljattain ollut auki.
Niihin yläpallon pultteihin kannattaa suihkia jotain irrottavaa / liuottavaa ajoissa, jos ei ole ihan hiljattain ollut auki.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
JEP, suihkuttelin jo eilen kaikki irroitettavat läpi. Pitääpä katsoa lämpiön klapit, josko sieltä irtoaisi toimivat laakerit pesineen varaosiksi.AT5nok kirjoitti:Fixuksesta kun pyydät laadukkaan version, niin uskaltaa ostaa.
Niihin yläpallon pultteihin kannattaa suihkia jotain irrottavaa / liuottavaa ajoissa, jos ei ole ihan hiljattain ollut auki.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Helpottaa se vaihtamista, jos on toiset pesät valmiina uusilla laakereilla. Itselle tarkoitus tehdä sellainen paketti valmiiksi kyytiin. Tähän asti on mukana kulkenut käytetty pesä / laakerit. Sieltä puuttui vaan väliholkki, eli ei sillä olisi mitään tehnytkään.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Nonniin, hommat edistyy. Tulipa sovittua kaupat hyväkuntoisesta pesäparista jossa klapittomat laakerit valmiiksi sisällä. Poimin ne matkaan Kouvolan seudulta.
Oulusta voisin tilata Lemförderin yläpallonivelen ja poimia senkin matkalla.
Berndt Jägeriltä saisi SKF laakerisetin holkkeineen
http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/radlage ... teller-skf
Tölkkikaupastakin näyttää löytyvän holkkeja ja laakereita, valmistajasta ei vain taida olla tietoa. Laakerit tuntuu olevan tölkissä melko kuluvaa settiä tai ainakin sen verran tiuhaan omiin tölkkeihin on niitä vaihdettu. Mieluusti sitten laadukkaat kuin joka vuosi uudet.
Sitten jos Raato vain suo ja aikaa löytyy asentajalla jossain päin Pohjoista niin voisin kannattaa paikallista toimintaa ja asennuttaa uusvanhat rojut paikoilleen. Varuiksi pitää kuitenkin hommata mukaan 46mm hylsy ja jatkovarsi, jos pitää perustaa asennusleiri johonkin tienvarteen. Onpas helppoa tämä tölkillä matkailu
Oulusta voisin tilata Lemförderin yläpallonivelen ja poimia senkin matkalla.
Berndt Jägeriltä saisi SKF laakerisetin holkkeineen
http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/radlage ... teller-skf
Tölkkikaupastakin näyttää löytyvän holkkeja ja laakereita, valmistajasta ei vain taida olla tietoa. Laakerit tuntuu olevan tölkissä melko kuluvaa settiä tai ainakin sen verran tiuhaan omiin tölkkeihin on niitä vaihdettu. Mieluusti sitten laadukkaat kuin joka vuosi uudet.
Sitten jos Raato vain suo ja aikaa löytyy asentajalla jossain päin Pohjoista niin voisin kannattaa paikallista toimintaa ja asennuttaa uusvanhat rojut paikoilleen. Varuiksi pitää kuitenkin hommata mukaan 46mm hylsy ja jatkovarsi, jos pitää perustaa asennusleiri johonkin tienvarteen. Onpas helppoa tämä tölkillä matkailu
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
3/4" vääntiöllä olevia jatkovarsia löytyy Herttoniemestä Kivilinnan työkalukaupasta. 1/2" tuuman vääntiöllä olevat kannattaa jättää kauppaan, niillä ei saa aikaan muuta kuin vitutusta, kun kumminkin hajoavat.
Biltemasta sai aikanaan 3/4" vääntiölle tarkoitetun 46mm hylsyn alle kympillä.
Biltemasta sai aikanaan 3/4" vääntiölle tarkoitetun 46mm hylsyn alle kympillä.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Nyt mennään! Mukana työkaluja ja varaosia ainakin 100 kiloa. Joten mitään ei pitäisi sattua Takana 400km ja parit väliuinnit. Jyväskylän pohjoispuolelta pitäisi löytää villi leiriytymispaikka.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
moro.meikäläinen on maastossa varmaan viikon verran tuolla ruotsin puolella muonion korkeuksilla tunnin ajomatkan päässä suomen rajasta jos tulee akuuttia tilannetta,21.7. on aikomus lähteä menemään pohjoista kohti Leppoista lomailua sinulle sinne käsivarren kalavesille
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Kiitosta! Toivottavasti onnistuu tällä kertaa ilman tuen tarvetta. Luulen että Käsvarsi jää tällä kertaa kokematta. Luulen että kalastetaan koiran ja koneongen kanssa lähinnä kissakaloja Norjan puolella. Ruotsi ei tälläkertaa ole sallittu kun matkakumppanilla ei ole ekinokokkijutut kunnossaberetta kirjoitti:moro.meikäläinen on maastossa varmaan viikon verran tuolla ruotsin puolella muonion korkeuksilla tunnin ajomatkan päässä suomen rajasta jos tulee akuuttia tilannetta,21.7. on aikomus lähteä menemään pohjoista kohti Leppoista lomailua sinulle sinne käsivarren kalavesille
800 km takana, Hailuotoon pistettiin leiri tällä kertaa. Kalajoella oli ruuhkaa :/
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Kyllä koira pääsee ruotsiin, samoin kun norjaan. Mutta kun palaat Suomeen, niin pitää koiralle käydä antamassa eläinlääkärillä ekinokokkklääke(matolääke). Onnistu ainakin meillä ruotsissa helposti ja makso noin 40€, kun ei ollut itsellä lääke vaan tuli sieltä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
juu, mutta Norjaan koira ei tartte viime perjantaina eläinlääkäriltä saadun tiedon mukaan muuta kuin "passin" ja perusrokotukset. Ruotsi vaatii sen ekinokokin.TT| kirjoitti:Kyllä koira pääsee ruotsiin, samoin kun norjaan. Mutta kun palaat Suomeen, niin pitää koiralle käydä antamassa eläinlääkärillä ekinokokkklääke(matolääke). Onnistu ainakin meillä ruotsissa helposti ja makso noin 40€, kun ei ollut itsellä lääke vaan tuli sieltä.
Turhia madotuksiakaan tuo evidensia ei suosi, vaan uloste on tutkittu rokotusten yhteydessä.
Eli eiköhän meille Norja riitä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Melkoista tavaamista vaati, mutta niin näköjään on. Norja ja Suomi on tuosta ekinokokista vapaita ja niiden välillä voi koirat matkata ilman lääkitystä. Mutta tosiaan Suomi on se joka vaatii noilta "riskialueilta" palatessa 1-5vrk ennen annetun matolääkkeen. Ruotsissa tuo meni niin että ELL katsoi kun minä syötin koiralle lääkkeet ja löi passiin leiman.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Verhot jäi kiiruksen takia taas asentamatta mutta onneksi löytyi pirteä pyyhe ikkunaan. Kyllä nyt kelpaa pää tyynyssä pötkötellen pyöriäisiä katsella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Just torstaina palattiin RoadTripiltä (14-21.7.2016) eli 3966 km tuli matkaa taivallettua
Ja itsekin menin / tulin suoraan Norjaan / Suomeen,kun riittää että koiralla passi ja rokotukset kunnossa. Ensin ajattelin Ruåttin kautta, mutta tosiaan olisi vaatinut tuon ekinokokkilääkityksen.
Ja reitti oli kutakuinkin tämä
Ja itsekin menin / tulin suoraan Norjaan / Suomeen,kun riittää että koiralla passi ja rokotukset kunnossa. Ensin ajattelin Ruåttin kautta, mutta tosiaan olisi vaatinut tuon ekinokokkilääkityksen.
Ja reitti oli kutakuinkin tämä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Toinen vaihtoehto tuohon ekinokokki-lääkitykseen on kaks peräkkäin ( muistaakseni 3 päivän välein) otettua kuuria. Tämän jälkeen lääkitys on voimassa 28 vrk. Kolmas lääkitys tulee antaa koiralle vielä ennen tuon 28 päivän täyttymistä. Tuntuu typerältä jutulta mutta jos tuo ekinokokki leviää tännekin niin eipä ole hyvä ollenkaan
Ainahan voi tietenkin spekuloida että liikkuuhan ne villieläimet Torniojoesta yli kesä-talvet.....
Ainahan voi tietenkin spekuloida että liikkuuhan ne villieläimet Torniojoesta yli kesä-talvet.....
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Nyt löytyi varsin rauhaisa leiripaikka Börselvin ja Kjaesin välimaastosta, ei naapureita näkyvissä . Tosin maisematkaan ei ole niin jylhät, mutta huomattavasti käytännöllisemmät koiran kanssa liikkua.
Lakselvin seudulla oli huomattavasti enemmän turistia. Onneksi kelikin myös jäähtyi, tosin kohta taitaa alkaa sateet. Mutta täällä ja tällä kelillä kelpaa treenailla koiran hallintaa kera porojen. Paljon on vielä meillä oppimista, läheskään joka paikassa en uskalla kaveria vielä vapaana pitää , mutta kovasti tehdään töitä sen päämäärän eteen. Raato on toiminut kiukuttelematta, liekö tajunnut että yhteinen taival on tässä jos tämän reissun mokaa.
Lakselvin seudulla oli huomattavasti enemmän turistia. Onneksi kelikin myös jäähtyi, tosin kohta taitaa alkaa sateet. Mutta täällä ja tällä kelillä kelpaa treenailla koiran hallintaa kera porojen. Paljon on vielä meillä oppimista, läheskään joka paikassa en uskalla kaveria vielä vapaana pitää , mutta kovasti tehdään töitä sen päämäärän eteen. Raato on toiminut kiukuttelematta, liekö tajunnut että yhteinen taival on tässä jos tämän reissun mokaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.