Laulubussi "Caravelle"
Re: Laulubussi "Caravelle"
Vähään aikaan ei ole tätäkään päivitelty - tosin syystäkin. Motivaatio katosi osien myötä, väärää toisensa perään ja mikään osa ei saavu ajallaan
Nyt kuitenkin oikeat osat saatiin (Kiitos Aircooled!) ja heti mentiin asentamaan. Eli männänrenkaat paikoillaan ja tiivisteet laitettu sekä auton ainoa osa joka kiiltää niin on kiinni: kannet.
Uusi penkkikin on nyt tukevasti kiinni ja supparikotelo sen alla.
Nyt odotellaan ilmapussien saapumista vielä, eihän siinä vasta kuin 6kk ole mennyt... Pitäisi kai tässä kuussa nyt tulla vihdoin. Toivotaan, että saisi ton koneen kasaan ennen sitä.
Kyssäri: miten olette ilmannu jäähyjärjestelmän näissä koneissa? Ainakin kamaa sinne menee aivan sumeasti.
Katsotaan jos nyt huomenna pääsis laittelemaan jo kamoja kiinni ja voisi ruveta miettimään koneen irroittamista moottoripukista, että sais vaihdelaatikon kiinni.
Kyssäri 2: oletteko laittaneet kukaan vaihteenvälinlyhentäjää näihin? Onko sen arvoista siis.
Nyt kuitenkin oikeat osat saatiin (Kiitos Aircooled!) ja heti mentiin asentamaan. Eli männänrenkaat paikoillaan ja tiivisteet laitettu sekä auton ainoa osa joka kiiltää niin on kiinni: kannet.
Uusi penkkikin on nyt tukevasti kiinni ja supparikotelo sen alla.
Nyt odotellaan ilmapussien saapumista vielä, eihän siinä vasta kuin 6kk ole mennyt... Pitäisi kai tässä kuussa nyt tulla vihdoin. Toivotaan, että saisi ton koneen kasaan ennen sitä.
Kyssäri: miten olette ilmannu jäähyjärjestelmän näissä koneissa? Ainakin kamaa sinne menee aivan sumeasti.
Katsotaan jos nyt huomenna pääsis laittelemaan jo kamoja kiinni ja voisi ruveta miettimään koneen irroittamista moottoripukista, että sais vaihdelaatikon kiinni.
Kyssäri 2: oletteko laittaneet kukaan vaihteenvälinlyhentäjää näihin? Onko sen arvoista siis.
Re: Laulubussi "Caravelle"
Juu, tollaset 17 litraa... Ja ohjeita ilmaukseen löytyy täältä: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =12&t=1019Cuuca kirjoitti: Kyssäri: miten olette ilmannu jäähyjärjestelmän näissä koneissa? Ainakin kamaa sinne menee aivan sumeasti.
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Laulubussi "Caravelle"
Meikäläisen Tölkissä on tuollainen CSP:n setti:Kyssäri 2: oletteko laittaneet kukaan vaihteenvälinlyhentäjää näihin? Onko sen arvoista siis.
Koska voimalinja on vielä asentamatta, kokemuksia ei ole antaa kuin asennuksesta:
Ohjeiden mukaan asennus piti olla "plug and play" kaikkiin 4- ja 5-vaihteisiin Tölkkeihin. Sellainen se ei kuitenkaan ollut ainakaan 5-vaihteiseen:
Kuvassa näkyvän holkin sisähalkaisijaa piti porata milli tai kaksi isommaksi että sen sai pujotettua kepin mutkan yli.
Toinen muutos mikä keppi-asetelmaan piti tehdä oli peruutusvaihteen "ohjurikoukun" laskeminen alaspäin. Muuten pakki ei olisi mennyt päälle.
Toinen vaihtoehto olisi ollut jättää koukku kokonaan pois.
Samalla askartelin kotelon sisään tuollaisen "liukupalan" niin tuo vaalea haitarimuovi ei kulu puhki ainakaan niin nopeasti.
Re: Laulubussi "Caravelle"
Nyt on kone kasassa, mutta ei vielä kiinni autossa! Pikkuhiljaa homma etenee.
Re: Laulubussi "Caravelle"
Noniin! Jälleen romujen parissa tultu vietettyä tovi. Nyt on kone kiinni autossa! Tässä hieman matkanvarrelta kuvaa.
Saimme käsiimme myös ilmasatsin, mikä on mukavaa näin 5kk tai 6kk jälkeen .. Nyt pitäisi vaan enää asentaa ja kaikkea muuta mukavaa.
Hieman tutkailtuamme, tulimme siihen tulokseen, että vaikka tilasimme ns. "bolt-on" ilmajousituksen se oli kaikkea muuta kuin sitä. Etuiskarit pitää nyt siirtää pois tieltä.
Internetin mahtavassa maailmassa löysimme jonkunmoisen ajatuksen miten sen voisi tehdä. Tässä vielä kuvaa iskarin yläpään tuennasta:
Eli tuosta tulee pultti välistä ja siihen tulee siis venetrailerin iskari. Katsotaan mitä katsastusmies toteaa asiaan. Kantavuudet iskarilla riittää kyllä.
Tässä nyt laiteltiin tuo kone paikoilleen tosiaan, ja rupesimme kasaamaan sähköjä yms. Mitä nyt meiltä vielä siitä uupui. Aika lailla kaikki letkut ja sähköt löysivät paikkansa. Vielä yksi pieni kysymys foorumilaisille jotka näiden kanssa on tehnyt enemmän hommia, kuin minä:
Otin valokuvan käsikirjasta, jossa harmillisesti ei selitetty mihin tämä letku menee:
Se on tuossa ympyröitynä punaisella ympyrällä. Meneekö tuo letku suoraan siis toiselle kannelle? siihen vesilähtöön? Muuta järkevää paikkaa en saanut päähän hetken tutkailtuani.
Alkaa olemaan nyt jännän äärellä, varmaankin ensiviikolla voimme todeta, että jotain meni konerempassa pieleen, kun savu nousee.
Eikö se niin mene, että viritys on onnistunut jos tehohävikki on enemmänkuin 25%? (tässä tosin haetaan vain, että kone toimisi..)
Saimme käsiimme myös ilmasatsin, mikä on mukavaa näin 5kk tai 6kk jälkeen .. Nyt pitäisi vaan enää asentaa ja kaikkea muuta mukavaa.
Hieman tutkailtuamme, tulimme siihen tulokseen, että vaikka tilasimme ns. "bolt-on" ilmajousituksen se oli kaikkea muuta kuin sitä. Etuiskarit pitää nyt siirtää pois tieltä.
Internetin mahtavassa maailmassa löysimme jonkunmoisen ajatuksen miten sen voisi tehdä. Tässä vielä kuvaa iskarin yläpään tuennasta:
Eli tuosta tulee pultti välistä ja siihen tulee siis venetrailerin iskari. Katsotaan mitä katsastusmies toteaa asiaan. Kantavuudet iskarilla riittää kyllä.
Tässä nyt laiteltiin tuo kone paikoilleen tosiaan, ja rupesimme kasaamaan sähköjä yms. Mitä nyt meiltä vielä siitä uupui. Aika lailla kaikki letkut ja sähköt löysivät paikkansa. Vielä yksi pieni kysymys foorumilaisille jotka näiden kanssa on tehnyt enemmän hommia, kuin minä:
Otin valokuvan käsikirjasta, jossa harmillisesti ei selitetty mihin tämä letku menee:
Se on tuossa ympyröitynä punaisella ympyrällä. Meneekö tuo letku suoraan siis toiselle kannelle? siihen vesilähtöön? Muuta järkevää paikkaa en saanut päähän hetken tutkailtuani.
Alkaa olemaan nyt jännän äärellä, varmaankin ensiviikolla voimme todeta, että jotain meni konerempassa pieleen, kun savu nousee.
Eikö se niin mene, että viritys on onnistunut jos tehohävikki on enemmänkuin 25%? (tässä tosin haetaan vain, että kone toimisi..)
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Laulubussi "Caravelle"
Näyttää vähän siltä ohuelta putkelta mikä kiertää omassa kolossaan konehuoneen aukkoa ympäri. Omasta se on revitty dieselöinnin yhteydessä pois, niin ei voi luntata...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Laulubussi "Caravelle"
Moi!
Nyt oli eka viikonloppu, kun kokeiltiin käynnistystä. Ylläri, että ei lähtenyt käyntiin. Tai tavallaan lähti. Saatiin pilotilla käyntiin, mutta kävi vain parin hörähdyksen verran. Säädettiin venat 0.15 ja kokeiltiin, sama homma ei startannut. Päättelimme, että olisi mahdollisesti bensaongelma. Tulpat olivat aivan kuivat vaikka tuli sitä sahailtuakin. Kokeiltiin ottaa 1 letku irti koneen päältä missä on alipaine(?) kello josta ilmeisesti tulee paluu? Sieltä tuli mukavassa kaaressa bensaa. Onko ehdotuksia mistä ja mitä lähtisi tutkimaan?
- sulakkeet katsottu, kaikki ok.
- venat säädetty 0.15
- käytetty pilottia
- sytkäpiuhat katsottu että toimii ja tulee kipinä
- lisämaadoitusta on kokeiltu
Kaikki ehdotukset otetaan huomioon!
Nyt oli eka viikonloppu, kun kokeiltiin käynnistystä. Ylläri, että ei lähtenyt käyntiin. Tai tavallaan lähti. Saatiin pilotilla käyntiin, mutta kävi vain parin hörähdyksen verran. Säädettiin venat 0.15 ja kokeiltiin, sama homma ei startannut. Päättelimme, että olisi mahdollisesti bensaongelma. Tulpat olivat aivan kuivat vaikka tuli sitä sahailtuakin. Kokeiltiin ottaa 1 letku irti koneen päältä missä on alipaine(?) kello josta ilmeisesti tulee paluu? Sieltä tuli mukavassa kaaressa bensaa. Onko ehdotuksia mistä ja mitä lähtisi tutkimaan?
- sulakkeet katsottu, kaikki ok.
- venat säädetty 0.15
- käytetty pilottia
- sytkäpiuhat katsottu että toimii ja tulee kipinä
- lisämaadoitusta on kokeiltu
Kaikki ehdotukset otetaan huomioon!
Re: Laulubussi "Caravelle"
Venttiileissä varmaan oikea säätö on keinuvipu kiinni venttiiliin ja 1/4 - 1/2 kierrosta kiristystä, koska hydrauliset nostajat. Mutta tämä ei nyt käyntiin lähdön este ollut..
Jos ECU saa virtaa niin varmaan surisuttaa pumppua noin 1sek ajan kun laittaa virrat päälle. Jos tekee tämän mutta ei ruiskuta, niin mahtaisiko kierrostieto puuttua ja sehän tulee jakalta, joten sitä tutkinlinjaa lähtisin seuraamaan.
Jos ECU saa virtaa niin varmaan surisuttaa pumppua noin 1sek ajan kun laittaa virrat päälle. Jos tekee tämän mutta ei ruiskuta, niin mahtaisiko kierrostieto puuttua ja sehän tulee jakalta, joten sitä tutkinlinjaa lähtisin seuraamaan.
< 15kWh/100km
Re: Laulubussi "Caravelle"
Jep! Pumppu surisi, kun käänsi avaimesta starttivirtaa!
Re: Laulubussi "Caravelle"
dmn kirjoitti:Venttiileissä varmaan oikea säätö on keinuvipu kiinni venttiiliin ja 1/4 - 1/2 kierrosta kiristystä, koska hydrauliset nostajat. Mutta tämä ei nyt käyntiin lähdön este ollut..
Jos ECU saa virtaa niin varmaan surisuttaa pumppua noin 1sek ajan kun laittaa virrat päälle. Jos tekee tämän mutta ei ruiskuta, niin mahtaisiko kierrostieto puuttua ja sehän tulee jakalta, joten sitä tutkinlinjaa lähtisin seuraamaan.
Hep! Siellähän vika oli. Ilmeisesti oli hallin maapiuha huonosti. Tärähti palmun alta käyntiin heti..
Seuraava ongelma on, että tuntuu ettei vesi kierrä. Eli jotenki perää ylös ja ilmausta tekemään! Varmaankin anturi pitää vaihtaa, kun näyttelee omiaan kokoajan..
Re: Laulubussi "Caravelle"
Kierroksia koneeseen vaan tarpeeksi niin ilmauskin onnistuu kivasti.
< 15kWh/100km
Re: Laulubussi "Caravelle"
Pitkään aikaan ei ole tultu tätäkään päivitettyä mutta nyt tuli uutta virtaa taas!
Kiitoksia kaikille jotka jaksoivat neuvoa eri asioiden suhteen meitä sillä eilen pääsimme yöllä taas tukkimaan autolla liikennettä!
Tuossa nyt miltä näyttää hetken aikaa, sillä halusimme auton vain liikkeelle. Pitää nyt mehut sisällä ja puhaltaa hieman lämmintä!
Eli ilmaus onnistui kohtalaisesti siis. Pientä ongelmaa oli kyllä meillä käynnin suhteen sillä rupesi tiputtamaan pyttyjä pois pelistä, mutta vaihtamalla kaksi tulpanjohto niin ongelma katosi. Samalla säädimme venttiilit sekä sytkän. Oli hieman aikaisella, joka aiheutti paukkumista.
Ehditty jo sotkea hieman, mutta tuollainen on nyt matkustustila. Eli penkit ovat ford transitin ilmeisimmin uusimmasta (?) mallista. 3 ja 4 istuttavat.
Vahvareille keksimme tuollaisen paikan, materiaalina toimi muovivaneri jonka pinnoitimme mattamustalla tarralla. Asennuksesta tuli tähänastisista mielestäni parhain!
Vielä olisi hieman tehtävää, mutta eiköhän nämä vehkeet ole aina ikuisuusprojekteja.
-MN
Kiitoksia kaikille jotka jaksoivat neuvoa eri asioiden suhteen meitä sillä eilen pääsimme yöllä taas tukkimaan autolla liikennettä!
Tuossa nyt miltä näyttää hetken aikaa, sillä halusimme auton vain liikkeelle. Pitää nyt mehut sisällä ja puhaltaa hieman lämmintä!
Eli ilmaus onnistui kohtalaisesti siis. Pientä ongelmaa oli kyllä meillä käynnin suhteen sillä rupesi tiputtamaan pyttyjä pois pelistä, mutta vaihtamalla kaksi tulpanjohto niin ongelma katosi. Samalla säädimme venttiilit sekä sytkän. Oli hieman aikaisella, joka aiheutti paukkumista.
Ehditty jo sotkea hieman, mutta tuollainen on nyt matkustustila. Eli penkit ovat ford transitin ilmeisimmin uusimmasta (?) mallista. 3 ja 4 istuttavat.
Vahvareille keksimme tuollaisen paikan, materiaalina toimi muovivaneri jonka pinnoitimme mattamustalla tarralla. Asennuksesta tuli tähänastisista mielestäni parhain!
Vielä olisi hieman tehtävää, mutta eiköhän nämä vehkeet ole aina ikuisuusprojekteja.
-MN
Re: Laulubussi "Caravelle"
Noniin! Kylmät kelit tuli ja auto ajettiin piiloon pakkasta. Alkaa taas uudet päivitykset autoon!
Näin ekaksi ryhdyimme asentamaan autoon ilmajousitusta.
Tuossa paikoillaan ensimmäinen takapussi. Asennus oli melko kivuton, kun tiesi vähän mitä oli tekemässä. Ensimmäisenä tosin lähti mäkkylään vanhan jousen pidike ulokkeet, tai mitä ne nyt nimeltään onkaan. Oli muuten aika heikossa hapessa muutenkin.
Sähköt oli suht simppeli kunhan tajusi kaavio merkinnät.. Parin eri kaavion, virvoitusjuomien ja manauksien jälkeen kuitenkin saimme ne tehtyä! Aikaa tähän ehkä meni 5 tuntia jos oikein valehtelen.
Tässä hieman "stance" kuvaa.
Vielä muutoksena tulee olemaan 19" matalaprofiilikumit kestävyysluokaltaan 96.
Mitä yritämme autolle tällä seisonta kerralla tehdä?
- Levyjarrut taakse
- ilmajousitus kuntoon
- parit pistokkeet matkustamo tilaan, että voi ladata puhelimen?
- ledivaloja
- mahdollisesti jotain muuta todella kehittävää ja tarpeellista..
Näin ekaksi ryhdyimme asentamaan autoon ilmajousitusta.
Tuossa paikoillaan ensimmäinen takapussi. Asennus oli melko kivuton, kun tiesi vähän mitä oli tekemässä. Ensimmäisenä tosin lähti mäkkylään vanhan jousen pidike ulokkeet, tai mitä ne nyt nimeltään onkaan. Oli muuten aika heikossa hapessa muutenkin.
Sähköt oli suht simppeli kunhan tajusi kaavio merkinnät.. Parin eri kaavion, virvoitusjuomien ja manauksien jälkeen kuitenkin saimme ne tehtyä! Aikaa tähän ehkä meni 5 tuntia jos oikein valehtelen.
Tässä hieman "stance" kuvaa.
Vielä muutoksena tulee olemaan 19" matalaprofiilikumit kestävyysluokaltaan 96.
Mitä yritämme autolle tällä seisonta kerralla tehdä?
- Levyjarrut taakse
- ilmajousitus kuntoon
- parit pistokkeet matkustamo tilaan, että voi ladata puhelimen?
- ledivaloja
- mahdollisesti jotain muuta todella kehittävää ja tarpeellista..