Houmer 2.0

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kts jarrunestesäiliö mittariston suojamuovin alta, onko nestettä tarpeeksi. Juuri kuten Osko kertoi, ensin otetaan neste kytkimelle ja sitten vasta jarruille. Pieni vuoto järjestelmässä aiheuttaa ensin kytkimen toimimattomuuden.
Kokeile toimiiko kytkin useammalla pumppauksella.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja Osku »

Niin ja painotan vielä että vuoto voi olla myös jarruissa eli pelkkä kytkin linja ei välttämättä ole ongelma (tarkoittaa myös sitä että jarrut saattaa mennä ajossa joten pidä neste pinta ylhäällä kunnes vuoto korjattu). Veikkaan että myyjän korjaus oli lisätä nestettä säiliöön ja ilmata kytkin sylinteri. Eli vuotoa hän ei korjannut.
Jos sinulla on mahdollisuus mennä paikkaan jossa kuiva asvaltti ilma läiskia asetu sellaselle pidä jarrua ja kykintä pohjassa hetken aikaa ja katso sen jälkeen auton alle näkyiskö jossain tiputusta tämä kertoo heti paikan. Jos noin ei löytynyt niin sitten oletettavia paikkoja ovat kytkimen ja jarrujen työsylinterit sekä jarrujen ja kytkimien kumiletkut. Nuo tarkastaisin ensin, sen jälkeen katsosin pää sylintein käsikopelolla onko märkä, ja lopuksi metalliset putket auton alta. Kokemus sanoo että tuo on suurinpiirtein todenäköisyys järjestys.
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Säiliössä nesteet pysyy. Auton alla jarruletkut kuivat eikä mitään ylimääräisiä tippoja näkynyt autotallin lattialla. Käsikopelolla en löytänyt märkää polkimien yläpuolelta. Kytkin ottaa melkein pohjasta kiinni jo. Eli jotain varmaan sit sylintereissä. Mitä kaikkea pitää purkaa että pääsen järkevästi sylintereihin käsiksi?

Missä jarruneste jaetaan etu ja takajarruille? Ilmeisesti taakse menee vain yksi metalliputki mistä jaetaan jarruneste sitten molempiin takajarruihin?
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Tossa vielä turbosta kuva. Vähän vuotaa. Onneks en oo vielä madaltanut joten auton alle mahtuu kömpimään.
Liitteet
WP_20160521_011.jpg
WP_20160521_011.jpg (1.58 MiB) Katsottu 8530 kertaa
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kuullostaa siltä että kytkinpääsylinteri on sökö, falskaa varmaan männästä ohi takasin säiliöön. Jos jokin muu paikka vuotais ne nesteet katoaisi. Sylinteri löytyy rattitangon juuresta saa ähelettyä irti ilman mega operaatiota, kannattaa huomioida että nesteet valahtaa ulos ellei esim. lytistä syöttö putkea. Kannattaa suojata lattia siltä kohtaa ja ottaa kippo viereen niin voi sen sylinterin tyrkätä sinne kun on saanut irti ja voi kopata siihen myös isommat valumat.
Tässä kuva laitteesta:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... linder-rod

Kone on kyllä niin kuivan näkönen muuten että kyllä se mitä toi kone vuotaa tulee tosta turbosta, mutta ei siitäkään paljon kun ympärys noin kuiva eli siis toden näköisesti siis putki tiivis ja tavara tulee pakoputken päästä rundeilla tai sitten vaan vuoto tosi pientä vielä.
Jos metsästät öljyvuota katso vielä koneen toinen puoli ja varsinkin suodatimenjalan ympärys että sieltä ei vuoda, valuu yleensä öljypohjan kylkeä pitkin alas öljy tulpan suuntaan, toinen tarkistettava kohta on hihnapään stefa, sitä ei kuvasta näe vaihdelaatikon pää vaikuttaa kuivalta koska jos ne on yhtä kuiva kun tämä puoli Ja öljy pilkkuja on silti takalaudassa niin ei se paljon muukaan voi olla kun toi turbo. Eli siinä tapauksessa imu putken päätä irti niin pääsee vähän kokeilemaan turbon välyksiä ja saa myös tuntuman siitä että paljon sitä öljyä vuotaa siihen suuntaan. Voi myös vähän kokeilla kuinka rasvanen on pako putken pään sisäpinta eli meneekö ne öljyt rööriä pitkin ulos. Jos takalaudassa ei öljy pilkkuja ja pakokaasut ei haise öljylle ja ole sinisiä niin vuoto on niin pientä että ei haittaa.
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Eli jos järjestelmä ei vuoda (ehkä) mistään, niin todennäköisin vika on kytkinsylinteri. Jos kytkinsylinterin yms putket ilmaa, niin siitä ei pitäisi olla mitään hyötyä.
Saisiko ilmaamisella siis varmistettua että kytkinsylinteri on sökö? Löytyiskö tähän hommaan apuja vai onko siihen jotkut yksinkertaiset ohjeet?

Jos edellä mainitusta ei ole mitään hyötyä, niin sitten pitää vaan tilata uusi sylinteri ja toivoa parasta että vika on siinä.

Koneesta sen verran että tossa toinen kuva vähän taaempaa. Putken toiseen päähän öljyä kertyy enemmän. Tähän sainkin jo Konstalta vikamääritteen. Putket irti ja välyksen tarkastus, niinkuin Osku kirjoittikin.
Liitteet
WP_20160521_007.jpg
WP_20160521_007.jpg (1.48 MiB) Katsottu 8431 kertaa
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kampuran hihnapään stefa näyttäisi vuotavan, tarkistele vielä tarkemmin. Voi nimittäin olla myös se imusarjan korkki jos turbo pukkaa paljon öljyä joutuu noille huudeille.
Turbo puskee öljyä ulos vuotaa mistä helpointen pääsee eli tällä kertaa tuosta pakoputken vaimentajan saumasta.

Jos pääsylinteri on rikki ilmaaminen ei auta. Jos ilmaat sylinterin ja vika säilyy sen on oltava periaatteessa joko Pääsylinterissä vivustoissa tai asetelmassa/painelaakerissa (tai vuoto putkissa/letkuissa).
Näistä en pidä asetelmaa ja painelaakeria kovinkaan todenäköisenä, koska ne yleensä pitää aika mekkalaa hajotessaan.
Joten jäljelle jää vivustot joista vaihdelaatikon pää on niin järeaä että ainoa ongelma minulla on ollut kytkin työsylintein laturia vasten olavan korvakkeen väsymis murtuma. Pääsylinterin päässä voi joskus mennä vivusto rikki mutta se selviää samalla kun irotat sen sylinterin, minulla on mennyt yhdestä autosta silmukka mihin tuo pääsylinterin säätötanko menee kiinni.
Ja kyllä ilmaammisella saa varmistettua työsylinterin toimivuuden koska se ei rakenteensa ansiosta voi vuotaa ulos muuta kuin letkuistaan ja varrestaan eli jos varsi on kuiva varren tiivisteet kunnossa ja jos se toimii niin että se irrottaa ja pysyy irti vaikka pitää kytkimen hetken aikaa pohjassa niin sitten se on jees koska myös männän tiivisteet on kunnossa.
Voit kokeilla myös seuraavia asioita kartoittaaksesi vikaa:
1: Paina kytkin nopeasti pohjaan ja ole heti valmis vaihtamaan, se voi olla että se vaihde menee sisään jos et pidä kytkintä kauan pohjassa ennen kuin vaihdat eli se ei ehdi vuotaa ohi kovin pitkään (siis vähän kuin huono pyörän pumppu nopeus auttaa jos ohivuotoa.
2: voit Pumpata ripeasti hetken poljinta ja sitten jättää sen pohjaan. pitää hetken pohjassa jos tämä auttaa niin järjestelmässä on ilmaa, koska silloin ehdit nopeilla puppauksilla painamaan ilman kasaan ja jos työsylinteri tai pääsylinteri tai niiden välinen letkutus ei vuoda kytkimen pitäisi pysyä auki vaikka mailman tappiin jos pidät tämän jälkeen kytkintä vain pohjassa jos ei niin jokin vuotaa ohi.
Mutta voihan ton ilmatakkin niin selviää myös.
3: Voit vääntää työsylinterin alla olevaa vipua alas ääri asentoon jollain keinoilla esim kiristys liina ja kokeilla menevätkö vaihteet silloin päälle auton ollessa käynissä, jos menevät asetelma ja painelaakeri ovat ehjiä (älä ylitä järkevää kytkimen liikerataa, että et hajota sitä asetelmaa tällä kokeilulla).
4: Käsikopelolla voi tarkistaa sen vivuston silmukat ja muut siitä polkimesta ja valolla myös kurkkia. Näkee myös jos vuotaa.

Onhan muuten nesteet ylä merkissä? jos vuoto on kytkin linjassa se vuotaa vain kytkimen imu putken tasalle eli vuoto lakkaa kun kytkin sutii tyhjää.

Kytkin sylinterin ilamsu on tehtävissä monella tapaan, mutta mielestäni paras tulos tulee kaikissa imauksissa kun ottaa kaverin avuksi ja ja toinen menee polkimia polkemaan ja toinen ilmaus nipan luokse. Sitten vaan sopiva lenkki kiinni nippaan letku mielellään myös ja purkkiin letkun pää on hyvä pitää neseen sisällä niin toimii ventiilinä, mutta kahden ihmisen kanssa ei vältämätön. Sen jälkeen ensin hytti mies pumppaa hetken ja jättää polkimen pohjaan ja huutaa paine, sen jälkeen nippa mies avaa venntiilin ja kun suhahdus tai neste on ruiskahtanut purkiin vetää nipan kiinni ja huuta tämän jälkeen kiinni, tämän jälkeen poljin mies tarkistaa tarvitseeko lisätä nestettä ja lisää jos tarve, ja tämän jälkeen aloittaa taas pumpaamisen ja huutaa lopksi paine kun pitää poljinta pohjassa. Nippa mies arvioi koska ei tule enään mitään ilmakuplia nipasta/letkusta ja sen jälkeen kokeilette sylinterin toimivuutta. Ton voi tehdä hätätapauksessa myös pelkästään purkilla ja letkulla käyttäen sitä nestettä takaisku ventiilinä, mutta sinne jää helposti hieman ilmaa koska se imee sitä takasin nipan varresta hieman (riipu kierteen väljyydestä. Toinen on tietenkin jos on korjaamotason alipaine pumppu ja antaa sen raksuttaa niin sillä saa kyllä yksin ilmattua hyvin (harvalla on).

Jos ilmaaminen auttoi järjestelmään tulee ilmaa jostain, yleensä siksi että pääsylinteri imasee säiliöstä tyhjää, eli neste pinta on lian alhaalla. Letku tai sylinteri vuodot yleensä taas syy lianalhaiseen nestepintaan.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kaikkiin muihin Osku tuossa taisi jo ohjetta kirjoittaakin. Etu- ja takajarrulinjat lähtevät pääsylinteriltä, kummassakin T-haara akselien kohdalla. Takajarrulinja menee jarrutusvoiman säätimen kautta, joka sijaitsee apparin puolella edessä palkin sisäpuolella. (löytyy vararengaskotelon kautta)
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Kiitos vastauksista ja ohjeista. Eiköhän noilla pitäis selvitä. Jos ei selvii niin houkuttelen Oskun tänne kaljapalkalla. :D
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Kyl se sylinterin yläpää oli aika kostea mutta en tiedä on vaan rasvaa vai siitä vuotaa. Liitteenä kuva. Perkele kun kävi kutsu kotiin enkä ehtinyt näprätä tota yläpäästä irti.
Liitteet
WP_20160523_003.jpg
WP_20160523_003.jpg (1.92 MiB) Katsottu 8332 kertaa
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ylä silmukassa kuulu olla vaseliinia, joten vielä emme tiedä vuotaako ohi vai ei. Mutta näyttäis siltä että sylinterin varsi ei ole vuotanut koska jos olisi sitä nestettä olisi valunut sylinteri rungolekkin. Se tarkoittaa sitä että sylinteri ei hukkaa nesteitä mutta se voi silti vuotaa ohi ja olla toimimaton.
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Jes. Tämäkin ehkä selvisi. Vuoto löytyi kuin löytyikin auton alta. Melko vähän kytkinletkun liitin vuotaa mutta varmaan riittävästi.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jos 2WD:ssä kytkin putki vuotaa tankin kohdalta, saattaa pieni vuoto pysyä pitkään piilossa, kun tankin päällä on varmasti moskaa johon se neste voi imeytyä. Nimim yhdestä 2WD:stä vuotopaikkaa etsinyt.
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Päivitetääs vähän tätäkin hommaa. Kytkimen putki vaihdettiin kokonaan. Jollain ihme muoviputki-metalliputki virityksellä kesti melkein puoli vuotta, mutta sitten rupes falskaamaan liikaa. Nyt vaihdettu kupariputkeen ja loppu kaikki ongelmat kuin seinään.

Alla vähän maalauskuvia. En maalannut kovin pikkutarkasti mutta ihan hyvä muutos mielestäni. Vielä vähän arvon noiden peltivanteiden maalaamista. Ei se noinkaan ole hyvä mutta en oo varma kannattaako noita mustiksi maalata.
Nyt on ehkä noin 3000km takana ajoa (kauppakassille) vuoden alusta ja seuraavia mekaanisia vaivoja on tullut eteen:
-Käynnistyy välillä huonosti ja välillä hyvin
-savupilvi startin jälkeen. Toinen foorumilainen epäili turbon tiivisteitä, asialle pitäisi tehdä jotain
-öljyvalo vilkkuu kun ei moottori käy tyhjäkäynnillä, jossain joku vuotaa en tiedä mikä
-Taka-akseli on ruvennut klappaamaan. Renkaat pultit ei oo löysät. Jos ottaa takarenkaasta kiinni ja heiluttaa niin tuntee ihan selvän kolinan. Missäköhän vika ja miten akuutti? Tuntuu siltä että renkaan pultit olisi löysällä mutta kun ei.
-Takatilalle pitäis keksiä jotain hauskaa. Sohva, sauna, palju, itkk-katolle, tms. Sohvan puolikas nyt varmaan aluksi. Löytyisköhän mistään cad-kuvia autosta?
Liitteet
20160808_174551.jpg
20160808_174551.jpg (3.05 MiB) Katsottu 6739 kertaa
20160808_173023.jpg
20160808_173023.jpg (2.53 MiB) Katsottu 6739 kertaa
20160808_173019.jpg
20160808_173019.jpg (3.25 MiB) Katsottu 6739 kertaa
20160807_145028.jpg
20160807_145028.jpg (1.24 MiB) Katsottu 6739 kertaa
20160807_104119.jpg
20160807_104119.jpg (3.18 MiB) Katsottu 6739 kertaa
20160805_213345.jpg
20160805_213345.jpg (1.67 MiB) Katsottu 6739 kertaa
20160805_155855.jpg
20160805_155855.jpg (2.09 MiB) Katsottu 6739 kertaa
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Tölkki ollut kovassa ajossa eikä mitään ihmeempiä oo tullut vastaan, paitsi:
- Tosi huonon starttaamisen takia tuli vaihdettu akku ja hehkut. Hehkujen kanssa askarterlu vaatii kyllä lehmän hermoja. Sitten kun tulpat, työkalut ja tulppien pään mutterit on tarpeeksi monta kertaa tiputtanut koneen sisään, niin malttia rupee löytymään. Ihme ja kumma vaihto oli kuitenkin mahdollista ihan perustyökaluilla vaikka 8mm ja 12mm räikkä magneettipäällä olis ollut todella kiva lisä
- Alatukivarsien reiät alkaa huolestuttamaan. Kertokaas mielipiteenne miten huonossa jamassa noi on! Katsastusmies varmaan kertoo ens kuun puolella että ne pitää vaihtaa. Eli ehjiä pitäis alkaa metsästämään + ihminen kuka ne vaihtaisi. Molemmilla puolilla sama tilanne
-lisäksi kone vuotaa vieläkin öljyä, mutta ei oo kerennyt tehdä kesällä asian eteen mitään. Talven tullessa muu harrastaminen vähentyy sen verran että voi keskittyä taas tähän ajoneuvoon. Koneswappi kiinnostaisi kovasti, mutta sen kyllä joku muu saisi tehdä. Lisäksi en tiedä miten toi 4-lovinen laatikko tykkäis 1.9 koneesta. Kai tolla kannattaa ajella niin kauan ennenkuin jotain hajoaa ja sitten murehtia asiaa uudestaan. Veneen vetohommissa vois tehokkaammasta koneesta olla hyötyä, mutta yhtä huonosti se jää rantaan edelleen jumiin kun ei oo neliveto (mikä kiinnostaa myös).

Sähköinen ohjaustehostin on kans haaveissa, mutta yks asia nyt kerrallaan.
Liitteet
20161024_235412.jpg
20161024_235412.jpg (1.09 MiB) Katsottu 5604 kertaa
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Täällä foorumilla on jossain kuva Tölkistä, jossa takatukivarsi petti. Hiekkapuhallus ja korjaushitsaus ennen katsastusta.
Se 2WD:n nelilovinen kestää ihan samalla tavalla kuin viisilovinen tai noi syncrojen laatikot. Käyttövirheellä saat varmasti rikki, mutta ei pitäisi ehjän laatikon hajota pelkästään sen isolohkodieselin takia.

Moottorissa ventiilikopan tiiviste, öljynpaineanturit, öljynsuodattimen jalka ja jakopään stefat taitavat olla yleisimmät näkyvää vuotoa aiheuttavat.

Se taka-akselin välysksen aiheuttaa laakeri ja laakerien välissä oleva holkki, myös väljäksi kulunut laakeripesä aiheuttaa välystä. Napamutteria voi koittaa kiristää, sillä tosin ei samaa vaikutusta kuin kartiorullalaakereiden kanssa.
Laakerien vaihto siis edessä. Vaihda väliholkki kanssa.

Kuva
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Joo sen kuvan muistan nähneeni joskus eikä kiinnosta tilanne että joutuu ite toteamaan saman tien päällä.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Kirjoitellaan tänne vähän kuulumisia. Katsuri sanoi että ei jatkoon.
Uusittavaa siis tukivarsi kuskin puolelle, takajarruputket, jarrukilvet, tuulilasi ja sit vielä pitäisi hitsailla runkoa.
Järkeilin tossa vähän aikaa että mitä tekis tän kanssa ja päädyin siihen että harrastetaan sitten oikeen kunnolla, eikä ruveta vaihtamaan autoa kun vähän tulee remppaa. :D

Nyt on auto pukeilla pienessä autotallissa. Kun auto seisoo normaalisti tassuillaan, auton katon ja tallin katon väliin jää noin 30cm toisesta päästä. Toisessa päässä on iv-putket, joten siellä nousee vähemmän. :D Takapään kanssa äherretty ahtaassa ja pimeessä tilassa siten että jarrut on osittain purettu. Uudet kilkkeet hankittu lukuunottamatta sitä joustavaa jarruputken pätkää tukivarren nivelen kohdalla. Vaihdan oikealle puolelle kilven ja jarrusylinterin samalla. Toisen puolen saa hoitaa sama tyyppi joka vaihtaa tukivarren.

Hitsari tiedossa. Tukivarren vaihtaja tiedossa. Tuulilasin vaihtaja tiedossa.

Tän lisäksi pitäis tuulettimen fööni vaihtaa, kun pitää niin kovaa meteliä. Sen nyt pystyy vielä tehdä itse. Lisäksi vissiin pitää tutustua mekaniikkaan sen verran että ainakin turbon meinasin irrottaa ja muutenkin ihmetellä mistä koneen öljyvuodot on peräisin. Niitä tässä ketjussa ihmettelinkin jo aikaisemmin. Jos koneen rassaamisesta ei tuu mitään, niin sitten pyydän apuja korjaamisessa tai swapissa.

Lista on kohtuullinen tämmöseen halpaan, mutta ei tässä talvella oo muutakaan tekemistä, koska ulkona on kylmää ja pimeetä.

Liitteeksi vielä piristävä kuva. :D
Liitteet
ajokielto.jpg
ajokielto.jpg (253.17 KiB) Katsottu 4756 kertaa
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Suomalaista sisua parhaimmillaan! Ei muuta kuin tsemppiä!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Houmer 2.0

Viesti Kirjoittaja dmn »

Joo tuulilasin vaihtoa kaipaakin :-)
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin