2wd Caravelle sukubussi

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
make
AktiVWisti
Viestit: 117
Liittynyt: 26.02.2012 09:10
Paikkakunta: iisalmi

Re: 2wd Caravelle sukubussi

Viesti Kirjoittaja make »

Siitähän joutais myydä ne 16" amg:t poes poekkeen,suattasin ostoo??????
larppa
Vasta alkaja
Viestit: 28
Liittynyt: 31.12.2013 01:04
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 2wd Caravelle sukubussi

Viesti Kirjoittaja larppa »

No nyt se myrkyn lykkäs. Piti siirtää pois ladosta ja käymään lähti, kun vaan sai riittävästi virtaa. Edellinen ulkoilutus oli joskus viime suvena.

Alkuunsa käynnistysyritysten lomassa kytkinpoljin toimi normaalisti. Sitten poljin muuttui täysin kovaksi, ei painunut yhtään. Sain koneen käyntiin, mutta poljin pysyi kovana. Vaihdekaavio toimii, mutta kytkin ei ota kiinni, eli levyt jäivät auki asentoon. Kytkimen työsylinterin ilmausruuvin sain auki ja nestettä tuli ulos, kun kytkintä painoi. Ilmausruuvin ollessa auki tuntui poljin taas liikkuvan normaalisti. Eli mistä ratkoa vikaa? Onko sökönä tuo kytkimen päässä oleva työsylinteri, vai jotain kytkimen sisällä olevia osia?

Nyt tarvis jeesiä, että tuon sai siirrettyä pois tieltä. Toinen ongelma on aina seisomaan jätettäessä jumiutuvat takajarrut. Niitä kun ei saa auki ajamalla, vaan pelkästään koneella vääntämällä vastaan. Ja takarenkaat lukossa sitä on paha lähteä siirtämään.

Tämän hyvillä papereilla (2+6 henkilön paku) olevan projektin saa myös hakea pois varsin kohtuullista korvausta vastaan. Pellit on kovat etulokareiden ja astinlautojen ympäristössä. Pientä pintaruostetta toki löytyy monesta paikasta. Tarjota saa mitä tahansa.
T3 Caravelle 1,6 td 2wd -89, 8 hlö paku
larppa
Vasta alkaja
Viestit: 28
Liittynyt: 31.12.2013 01:04
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 2wd Caravelle sukubussi

Viesti Kirjoittaja larppa »

Nyt se olis sitten virallisesti myynnissäkin.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/7979613
T3 Caravelle 1,6 td 2wd -89, 8 hlö paku
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 2wd Caravelle sukubussi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Takajarrut aukeaa yleensä, kun niitä kolauttaa lekalla. Tölkin vanne kestää paukuttaa.
Joskus varaosa-autoissa ollut samaa vikaa, mutta kaikki on muuttuneet rullaaviksi.

Kun kytkintä painaa, yrittääkö työsylinteri tulla yhtään ulos? Ilmausruuvista tulee tietysti neste läpi, jos sitä avaat ja silloin poljin pääsee painumaan.
Väkisin ei kannata polkea, pullauttaa vaan letkun irti jostain.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1983
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 2wd Caravelle sukubussi

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kullostaa siltä että paine laakeir on jumissa auki asenossa, eli ne vähät tai olemattomat rasvat jota siinä ollut on kadonnu, tämä siis jos nyt auto jäi vapaalle ja poljin on jäykkä. Eli työ sylinteri on painanut paine laakerin niin syvälle kun menee ja se on hirttänyt sinne, eli kytkin on jumissa aukiasenossa. Hyvä kysymys on miten saa irti. voi yrittää vähän vivusta avittaa takasin päin tai jumpata ja koputella hieman vasaralla (siis varovasti) jos vaikka irtois. Voi myös kasutella hieman ja antaa auton raksuttaa tyhjäkäyntiä hetken jos vaikka auttas (muista jättää auto vapaalle koska sittenkun se sieltä irtoa se iske kytkimen pääle ja jos vaihde silmässä se sitten ampuu tiehensä. Itse tiedän että näin voi käydä tosin ei ole itselle käynyt vielä koskaan. Toinen vaihtoehto tietenkin on että koko asetelma petti mutta tähän en usko koska se menee yleensä valoissa kun paine laakeri on hirttänyt kiinni ja sorvannut itsenä asetelman läpi. Kun kerran seisoessa tuli niin kyllä se varmaan on toi. Työsylinterin mäntäkin voi takkuilla ja silloin pitäs mennä irottamalla työsylinteri takasin päälle kytkin. Jos näin niin uutta työsylinteriä kehiin.
Avatar
dmn
Moderaattori
Viestit: 3122
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 2wd Caravelle sukubussi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Työsylinteriin kertynyt ruostetta johon sitten mäntä napannut kiinni olis mun veikkaus..
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin