Vinkki: Jos startti pyörittää hitaasti ja tuntuu ettei akku (akut) latautudu pitkälläkään lenkillä, JA autossa on huoltovapaa akku (akut), kannattaa vaihtaa jännitteensäädin 14,0 V ---> 14,4 volttiseen. Omassa WBX DJ:ssä piti pari kertaa talvessa varmuuden vuoksi laittaa akut lataukseen ja silti jäi kerran heti ajon jälkeen starttaamatta. Nyt toimii!
Kuulemma 14 V ei riitä huoltovapaan akun latausjännitteeksi. Omassa autossa tieto tuntuu pitävän paikkansa.
Latausjännite korkeammaksi
Re: Latausjännite korkeammaksi
Fixus- liikkeestä, mutta eiköhän tuo löydy mistä varaosaliikkeestä vaan, ja ebaysta. Bosch käyttää merkintää 14V 4C 14,4 voltin säätimestä, tämä on hyvä itse tietää niin tulee oikea osa.
Re: Latausjännite korkeammaksi
Ja kannattaa muuten WBX:ssä mittailla muutenkin että ne kaikki sähköt löytää sinne akulle saakka (siis mitata jännite akun navoilta ja verrata sitä laturin jännitteesen).
Yksi ongelmakohta tuossa on se kun startilta haaroittuu siihen paksuun akun kaapeliin.
Yksi ongelmakohta tuossa on se kun startilta haaroittuu siihen paksuun akun kaapeliin.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Latausjännite korkeammaksi
Minulla on käynnistyksen jälkeen jännite hetken yli 14 V molemmissa akuissa, mutta aika pien putoo 13,6 - 13,8 V välille, jos ei ole paljoa kuormaa. Ajovalot ja puhallin päällä putoaa lähemmäksi 13 V.