-Pastorin tölkit-
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Onkohan ne ihan tarraa vai mitä materiaalia? Omat Ilmavoimien aikaiset tarrat rapsuttelin ihan omilla kynsillä ja partaterällä. Lisäksi lämmittelin niitä kuumailmapuhaltimella.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Kuumailmapuhaltimella lämmittää hiukan, ja sit kiskoo irti esim. mattopuukon terällä avittamalla. Liimajämiä oon ite hingannut pois esim. dieselin jäänestolla. Toki siihen hommaan löytyy virallisiakin tarranpoistoaineita.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Okei, kokeilen noita keinoja. Nyt kun muistelen saattaa itselläkin olla yksi purkki jotain tommosta spräytä, mutta se on vuosia vanhaa. Kapiinin puhallin ei tuntunut heräävän henkiin, vaihtelen ekana releen ja sulakkeen, mutta jos nämä ei auta miten tarkistaa puhaltimen toimivuus? Takapuhaltimen kytkin oli hieman nirso, mutta se pelasi kyllä.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Justiisa saunakaljan ottaneena hoksasin että Lazarus eli Lasse on mun neljäs Transportteri vuoden sisään Jos siis lasketaan se yks elinluovuttaja. Eipä oo mitään muita merkkejä ja malleja ollu näin montaa vaikka parikytä autoa ollukkin.. Noh piämmä peukkuja että tuo wbx olis jossain kuosissa ens viikolla...
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Hakuyritys yksi epäonnistui. Syynä mahtava tuuri akkukaapelien kanssa. Ensin otin mukaan omani, vuosia vanhat..aikamme räplättyämme totesimme että ne vaan ei toimi. Halpahallista uudet tilalle ja paketin kun aukasin niin meni plus napa poikki juuresta... takuuseen uudet tilalle. Sillä tölsä lähti käyntiin mutta lämmettyään (sammutin välissä) ei enään millään, akkukaapelit olivat jo tulikuumat ja kaverilla alkoi emäntä soitella perään niin siirto siirtyy.
Pari asiaa jotka vaivaa:
-se saatanan öp summeri huutaa edelleen,kai se kone olisi leikannut kun 15min käytettiin.
-savuttaa kylmänä enemmän kuin rock-konserteissa käytettävät savukoneet, tosin tankissa on vanhat lörsät
-moottorin tyhjäkäynti on 2000rpm vähintään..
-lämpötilamittari ei pelaa
Vinkkejä otetaan vastaan asap!!! Koska yritän huomenna uudestaan.
Ps. KUSKIN SÄHKÖPEILI TOIMI!!
Pari asiaa jotka vaivaa:
-se saatanan öp summeri huutaa edelleen,kai se kone olisi leikannut kun 15min käytettiin.
-savuttaa kylmänä enemmän kuin rock-konserteissa käytettävät savukoneet, tosin tankissa on vanhat lörsät
-moottorin tyhjäkäynti on 2000rpm vähintään..
-lämpötilamittari ei pelaa
Vinkkejä otetaan vastaan asap!!! Koska yritän huomenna uudestaan.
Ps. KUSKIN SÄHKÖPEILI TOIMI!!
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
En tiedä WBX summerista mutta Kiiseli tölkeissä homa pelaa niin että on kaksi anturaa öp:lle ja toinen hoitaa valoa löytyypi kannen päästä ja toinen hoitaa summeria kun kiekat ylittää määrätyn rajan. jos sen anturan joka hoitaa summeria johdon jättää irti pärähtää hälytys heti kun kiekat nousee yli rajaarvon. Olettaisin että WBX on samanlaisilla sähköillä mutta tietoa tämä ei ole.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Tarkasta mittariston moninapainen liitin.
Jos on varmasti anturivika, summeri lopettaa rääkymisen, kun ottaa laturin W liittimestä piuhan irti (kierroslukutieto mittaristolle)
Jos on varmasti anturivika, summeri lopettaa rääkymisen, kun ottaa laturin W liittimestä piuhan irti (kierroslukutieto mittaristolle)
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Lasarus liikahti sen 30km ilman mitään vikinöitä. Kylmänä savuttaa niin jeesuksen hirveästi mutta savu kuulemma loppui parin km ajon jälkeen. Summeri piipasi koko matkan eikä mikään muukaan viisari värähdellyt, epäilisim että mittaristo paskama? Kun ei bensa, lämpö eikä ööpee kerta pelaa, muiataakseni siinä ekassa tölkissä öp valo korjaantui vaihtamalla koko mittaristo. Poaitiivisena asiana todettakoon että tölsä ei äännellyt mitenkään poikkeavasti, moottori piti kaikki litkut sisällä ja glykolikin pysyi kauniin kirkkaana.
Mitä paikkoja/asioita kannattaaisi nyt tarkastaa?
Seuraavat viat hoksattu ja näihin inffoa siis tarve: yllämainittu mittarihomma, lämppärin puhaltimen säädin ei pelaa mutta puhallin tuntuu olevan melkolailla täysillä (lämmintä tulee myös), vaoheloota oli pikkusen märän oloinen kardaanin päästä, keskuslukko on jumissa, kumpikaan etuovi ei aukea, keksin lisää kun muistan mutta näihin otetaan apuja vastaan.
Ohessa kuvia. Huomatkaa keskeneräinen vesisäiliösydeemi ja kaasulämmitin
Mitä paikkoja/asioita kannattaaisi nyt tarkastaa?
Seuraavat viat hoksattu ja näihin inffoa siis tarve: yllämainittu mittarihomma, lämppärin puhaltimen säädin ei pelaa mutta puhallin tuntuu olevan melkolailla täysillä (lämmintä tulee myös), vaoheloota oli pikkusen märän oloinen kardaanin päästä, keskuslukko on jumissa, kumpikaan etuovi ei aukea, keksin lisää kun muistan mutta näihin otetaan apuja vastaan.
Ohessa kuvia. Huomatkaa keskeneräinen vesisäiliösydeemi ja kaasulämmitin
- Liitteet
-
- tmp_19344-20160402_132134-590457959.jpg (1.45 MiB) Katsottu 6780 kertaa
-
- tmp_19344-20160402_1320501263112870.jpg (2.16 MiB) Katsottu 6780 kertaa
-
- tmp_19344-20160402_1310511161172225.jpg (1.79 MiB) Katsottu 6780 kertaa
-
- tmp_19344-20160402_143532-1373414032.jpg (2.81 MiB) Katsottu 6780 kertaa
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Koko mittaristo jos on pimeenä niin siellä on varmaan se koko johtonippu irti liittimestä, aika paska säkä saa käydä että olis niin paljon mittaristosta ihan hajonnut, ellei sitten ole kärähtänyt koko "piirilevy".
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Johtonippu oli kyllä tiukasti kiinni. Kokeillaan toisella mittarilla, eräällä foorumin jäsenellä on tiettävästi tarjota tilalle toista Nyt tosiaan nuo hommat pois alta, sitten parit paikat ja hitonmoista hiomista ja maalaus. Sen jälkeen ne 15" renkaat, sitten vois koittaa perehtyä tohon kaasuhässäkkään, miten sen sais pelaamaan. Pitää aina kerätä semmonen infopaketti ennenku lähtee värkkään, kun auto on 130km päässä niin ei viittis mennä vaan munia puhalteleen eikä se Heebokaan varmaan jaksa koko ajan vastailla mun puheluihin
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Nyt olisi alustava tallipaikka saatu, siellä sitten alakaapi armoton hinkkaaminen Josko tämän viikon aikana kävisi kattomassa tuota että mitä sille voisi tehdä. En nyt tiä mitä kannattaisi tarkistaa mutta tsekkaan nyt vetarit ja nivelet ainakin ja etuperän ja lootan ulkoisesti. Uskaltaakohan 13+ vuotta vanhoilla perä/vaihdeöljyillä ajaa 130km?
Hulluna tölökkeihin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Uskaltaa, kunhan öljyä on tarpeeksi.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Kysytään nyt tyhmiä lisää, onko lootasta/etuperästä mahdollista tarkistaa öljyn määrää jollain konstilla? Mitä isot pojat kylillä puhuneet niin ei ainakaan passaisi lisäillä jos on väärää merkkiä/viskositeettia jne.
Jos nyt hypoteettisesti oletetaan että mittaristo ei olekaan paskana, onko bensatankin koho paha homma vaihtaa?
Jos nyt hypoteettisesti oletetaan että mittaristo ei olekaan paskana, onko bensatankin koho paha homma vaihtaa?
Hulluna tölökkeihin.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Eipä taida olla muuta konstia kuin ujuttaa jotain narua tms täyttöreiästä. Jos näyttää heti kastuvan, niin tilanne ok. Mikäli narua menee senttitolkulla eikä kastu millään, niin sitten huonompi homma. Sitten proppu auki ja loputkin ulos ja uutta sisään.
Tankin anturin olen irrottanut vain irtonaisesta tankista. OPT316 tais vaihtaa sen paikallaan olleesta ja ei ilmeisesti ollut pahakaan homma. Toki ne pultit voi olla melko maatuneet. Minulta löytyy kyllä ehjä setti siihen anturin ympärille mikäli vanha särkyy. Ja se koko kohokin.
Tankin anturin olen irrottanut vain irtonaisesta tankista. OPT316 tais vaihtaa sen paikallaan olleesta ja ei ilmeisesti ollut pahakaan homma. Toki ne pultit voi olla melko maatuneet. Minulta löytyy kyllä ehjä setti siihen anturin ympärille mikäli vanha särkyy. Ja se koko kohokin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Kuten Hanttapuli jo neuvoikin, laatikon ja etuperän kyljestä täyttöproppu auki. Öljyä pitäisi olla suurinpiirtein reiän alapinnan tasalle. Jos laatikon saumat ja akselien ympäristöt eivät ole kovin öljyiset, tuskin on kuivaksi vuotanut.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Pastori kirjoitti: Jos nyt hypoteettisesti oletetaan että mittaristo ei olekaan paskana, onko bensatankin koho paha homma vaihtaa?
Omaan Syncroon vaihdoin kohon viime kesänä paikallaan. Aikaa vievintä on vanhan kehän irrotus. Asensin rosteriset kaariraudat ja mutterit niin ei enää ruostu. Päälle vielä ruostesuojat, niin ei pääse likakaan kierteisiin. Kannattaa huomioida, jos autossa on bensalämppäri, niin hankkii sen lämppärin bensaletkun läpiviennin ennen kuin alkaa ahertaa.
Ja kaariraudoista sen verran, jos tarvikeraudat laittaa, että kannattaa sovitella ennen asennusta anturin reikiin, omassa ainakin piti sovitella. Huomasin sitten vasta kun sisäpuolen raudat olivat paikallaan, jolloin oli aloitettava alusta. Oli olevinaan niin yksinkertinen homma, ettei etukäteen kannattanut testata. Helpompaa oli sormet tankin sisällä sovitella sopimatonta.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Ompa veemäisessä paikassa tuo tankki.. no kävin liitäntöjä putsaamassa, niin tankilta kuin moottorin alla olevaa lämppärianturia (öljykelloa vissiin kuitenkin..) ja testasin kahella mittaristolla muttei viisarit värähä.. oisko ne molemmat sittr vaan paskana? Noh tulipahan käytyä ajelemassa pikkusen tossa meiän mettätiellä ja hyvin menee Paikallistin myös alipainevuodon siitä pohjassa olevasta pallerohässäkästä, se pitää korjata..
- Liitteet
-
- tmp_20059-20160410_094957-1992707675.jpg (3.05 MiB) Katsottu 6463 kertaa
Viimeksi muokannut Pastori, 11.04.2016 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Sen huomasin kanssa, kun rassasin ecun sitä isoa liitintä ja putsailin muutenkin paikkoja niin se tyhjäkäynti laski, mutta kylmänä se on kovinkin epätasainen ja sammuu herkästi. Myöskin savuttaa kylmänä edelleen, tosin siellä on tankissa niitä vanhoja bensoja vielä. Isännän kanssa koitettiin tuota sivutelttaa saada kasattua mutta eihän siitä tullut lasta eikä paskaa ilman ohjeita. Jotenkin epäloogisen muotosia läystäkkeitä, se iso sivupala oli noin 1,5 m molemmille sivuille liian pitkä... yhdessä irtopalassa luki että Solifer 1-2 trio mutta tiiä sitten onko koko paketti samaa paskaa.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Montako lämpöanturia DJ:ssä oikeen on? Kahta eriä löytyy justkamperssilta plus tuo liitin
http://www.justkampers.com/catalog/prod ... egory/297/
http://www.justkampers.com/vw-t25-parts ... 3-all.html
http://www.justkampers.com/vw-t25-parts ... -1992.html
http://www.justkampers.com/catalog/prod ... egory/297/
http://www.justkampers.com/vw-t25-parts ... 3-all.html
http://www.justkampers.com/vw-t25-parts ... -1992.html
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Mulla on tainnut aina olla tuollainen kierteellä oleva (syncro) DJ:ssä, jos oikein muistan. Tuo ilman kierrettävä oleva laitetaan paikalleen o-renkaan ja sokan kanssa.
Mutta itseasiassa DJ:ssä on kyllä kaksi lämpöanturia, tuo sininen ruiskulle ja toinen sitten mittaristolle (muistaakseni yksinastainen liitin vain).
Mutta itseasiassa DJ:ssä on kyllä kaksi lämpöanturia, tuo sininen ruiskulle ja toinen sitten mittaristolle (muistaakseni yksinastainen liitin vain).
< 15kWh/100km