VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
lauri a.
AktiVWisti
Viestit: 138
Liittynyt: 21.04.2015 20:40

VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Moro

Kuva

Kuva

Kuva
2014 tuli ostettua kaverilta tuommoinen nelivetotölkki jolla on sittemmin tullut rullattua useampi kymppitonni. Takatilaan rakentelin heti alussa nukkumispaikan ja vaihtelin alle 15" All Terrainit Mersun peltivanteilla. Autolla on heitetty useampi reissu joista on matkailupuolella tarinaa. Mittarissa on tällä hetkellä 330tkm ja moottori alkoi jo jonkun aikaa sitten osoittaa väsymisen merkkejä mm. normaalia reilumman öljynkulutuksen myötä. Muutakin remonttitarvetta alkoi samalla kertyä. Erilaisten vaihtoehtojen arpomisen seurauksena tuli viime kesänä haettua Lehtimäen suunnilta tuommoinen Seat Cordoban ahu 1,9tdi moottori jota tuli valmisteltua kaikessa rauhassa tallin nurkassa.
Kuva

Heti aluks vapautin moottorin ylimääräisestä sähköromusta ja apulaitteista:
Kuva
Kuva

Olen itse allerginen elektroniikalle joten luonnollinen valinta oli pitäytyä perinteisessä mekaanisessa Boschin jakajapumpussa tdi:n vakio sähköohjatun jakajapumpun sijaan. Sopiva suoraruiskumoottorin pumppu löytyi Land Roverista ebayn kautta, bonuksena tässä sai vakiopumppua isomman nestepään. Samaa reittiä ostin pumppuun sopivan 1,9sdi:stä peräisin olevan säädettävän hihnapyörän, Lantikan pumpussa kun ei ole säätömahdollisuuttaa pumppua kääntämällä.
Kuva

Kuva

Kuva
Lantikan pumppu ja volkkarin orkkis sähköohjattu vierekkäin vertailun vuox. Nuo suutinputkien lähdöt vaihdon päittäin niin suutinputket sopi suoraan.

Moottorin kulutusosista vesipumppu, jakohihna, kampuran ja apuakselin tiivisteet ja kaikki letkulähdöt menivät uusiksi koska vituttaa vaihtaa noita kahden euron letkulähtöjä tienpäällä. Vesipumpun letkulähdönhän joutuu muutenkin vaihtamaan jx malliseksi. Koitan listailla jossain vaiheessa osanumerot joita käytin.
Kuva

Kuva

Kuva

Pumpun kannakeraudan reikää joutuu suurentamaan että uus pumppu mahtuu paikalleen. Koneistamo nosti kädet pystyyn joten jouduin ite vinguttelemaan röörin isommaksi, myös jakopään taustapellistä:
Kuva

Kuva

Kuva

Tuossa säädettävässä hihnapyörässä ei ole ollenkaan kiilauraa joten hain pumpun suurin piirtein kohdalleen vanhalla hihnapyörällä ja vaihdoin sen jälkeen säädettävän hihnapyörän paikoilleen. Tarkemman ajoituksen tein mittakellolla.
Kuva

Kuva

Tölkistä porsi vielä ohjaustehostimen letkut syksyllä joten löin auton seisontaan ja pesin moottoritilan jo valmiiksi tekniikanvaihtoa varten
Kuva

Kuva
Tölkki joulutunnelmissa :lol:

Turboks hommasin uuden ahu:n orkkisturbon. Tämä taas vaatii pakosarjan puoleisen moottorituen uusiks rakentamisen. Joten ensin rakentelin tölkin orkkis moottoritukea käyttäen jigin uuden tuen tekoa varten:
Kuva

Sit moottoritukea hahmottelemaan:
Kuva

Kuva

Kuva

Vauhtipyörän päähän vaihdoin jx moottorista tiivisterungon uudella tiivistellä. Koneen ja lootan väliin tilasin laiskuuttani Brickwerksiltä valmiin pellin. Vauhtipyöräks tutulla reseptillä tdi vauhtipyörä ja asetelma wbx:n 228mm kytkinlevyllä, tdi:n levy kun ei sovi vaihteiston kytkinakselin booreihin. JX:n silmälaakerin lisäsin kampuran päähän:
Kuva

Kuva
Asetelmasta tapit veke:
Kuva

Kuva

Kuva
Öljynpaluu tuli rälläköityä ja hitsailtua kasaan käyttäen tdi paluuta, muutamaa välinippaa ja tallilta löytynyttä teflonletkua

Viime syksyn Norjan reissulla kuskinpenkki yritti tehdä selvän mun perseestä joten penkit tuli päivitettyä tämän palstan kautta Tampereelta löytyneillä käsinojallisilla penkeillä:
Kuva

Kuva
Näkee niitä tölkkejä ulkomaillakin ;)
lauri a.
AktiVWisti
Viestit: 138
Liittynyt: 21.04.2015 20:40

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Lopulta viime perjantaina oli aika repiä tuo vanha mylly pois moottoritilasta joten löin auton pukeille:
Kuva

Apurunko ja suojapellit pois tieltä, umpiruostuneen pakoputken vetelin suosiolla rälläkällä palasiksi
Kuva

Sit vaan norsu kii, pultit auki ja moottorin lasku lattialle. Tuota vaneria pitkin oli nätti kiskoa mylly pois auton alta
Kuva

Kuva

Vanhasta moottorista joutui vaihtamaan öljypohjan ja öljypumpun imukärsän tdi:hin
Kuva

Kuva

Painelaakeri ja kytkinakselin tiiviste vaihtuivat samalla uusiin
Kuva

Sit vaan tdi kohti takaluukkua, ensin alakautta hollille ja nosturilla paikalleen. Hemulle erityiskiitokset asennusavusta! 8-)
Kuva

Kuva

Kuva
...ja siellä lepää

En malttanut olla harrastamatta pientä tarratuninkia :lol:
Kuva

Tehtäväähän tuossa vielä piisaa, ainakin: apulaitteet, cooleri, polttoaine- ja vesiletkut, ilmanputsari ja pakoputkisto. Näistä lisää sitten kun kerkee työhommilta taas puuhastelemaan.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Loistava meininki! Mikä se pelti oli lootan väliin minkä tilasit? Mullahan jäi vauhtipyörä paljaaksi osittain, kun ei ollut sopivia. Nyt on millistä alumiinia palanen hankittuna ja siitä ois tarkoitus värkätä vähän lisäsuojaksi.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
lauri a.
AktiVWisti
Viestit: 138
Liittynyt: 21.04.2015 20:40

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Hanttapuli kirjoitti:Loistava meininki! Mikä se pelti oli lootan väliin minkä tilasit? Mullahan jäi vauhtipyörä paljaaksi osittain, kun ei ollut sopivia. Nyt on millistä alumiinia palanen hankittuna ja siitä ois tarkoitus värkätä vähän lisäsuojaksi.
Tommoinen 2-osainen välipelti, tilasin yhdessä starttiadapterin kanssa:
https://www.brickwerks.co.uk/t3-parts/t ... 3-tdi.html

Pelti oli sen verran suolaisen hintainen että oli pakko kopioida se pahville että voi joskus leikata ite toisen :roll:
Mutta päädyin tuohon ihan ajansäästösyistä, tuo oli nätti vaan heittää tuonne väliin ennen kasausta kun ei tarvinnut ruveta säveltämään peltiä kun tuntuu usein olevan aika kortilla noiden asennusten suhteen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ok kiitos! Ja kirosana vie mulla on jäänyt tämmöinen huomaamatta ihan täysin. Enpä kyllä Bernd Jägerinkään TDI-konversiopalikoita pahemmin kattellut mitä hällä on tarjolla. No sen startttiadapterin tilasin, mutta tuo peltihomma yllätti täysin. Pitää itse pärjätä sillä, että leikkaa sopivat palat ostamastani alumiinilevystä. Oliko muuten tuossa sun pellissä mitään muotoa pakotettuna vai onko se ihan sileä?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
lauri a.
AktiVWisti
Viestit: 138
Liittynyt: 21.04.2015 20:40

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Hanttapuli kirjoitti:Ok kiitos! Ja kirosana vie mulla on jäänyt tämmöinen huomaamatta ihan täysin. Enpä kyllä Bernd Jägerinkään TDI-konversiopalikoita pahemmin kattellut mitä hällä on tarjolla. No sen startttiadapterin tilasin, mutta tuo peltihomma yllätti täysin. Pitää itse pärjätä sillä, että leikkaa sopivat palat ostamastani alumiinilevystä. Oliko muuten tuossa sun pellissä mitään muotoa pakotettuna vai onko se ihan sileä?
Ihan sileä on. Eipä se mitään haittaa vaikka tuo peltiviritelmä ei aivan tiivis olisikaan, ajattelin vaan josko tuo pitäisi isoimmat paskat pois kytkinkopasta.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

lauri a. kirjoitti:
Hanttapuli kirjoitti:Ok kiitos! Ja kirosana vie mulla on jäänyt tämmöinen huomaamatta ihan täysin. Enpä kyllä Bernd Jägerinkään TDI-konversiopalikoita pahemmin kattellut mitä hällä on tarjolla. No sen startttiadapterin tilasin, mutta tuo peltihomma yllätti täysin. Pitää itse pärjätä sillä, että leikkaa sopivat palat ostamastani alumiinilevystä. Oliko muuten tuossa sun pellissä mitään muotoa pakotettuna vai onko se ihan sileä?
Ihan sileä on. Eipä se mitään haittaa vaikka tuo peltiviritelmä ei aivan tiivis olisikaan, ajattelin vaan josko tuo pitäisi isoimmat paskat pois kytkinkopasta.
Hyvä tietää kiitos taas! Perimätiedon mukaan se ei haittaa vaikka vauhtipyörä vilkkuu paljaana. Vaikkei ole omakohtaista kokemusta, niin jo ajatuskin hirvittää. Eli koitan kuitenkin tilkitä sitä jotenkin vaikka teinkin sen virheen, että liitin jo paketin yhteen ja kone on autossa kiinni.

Minä muuten jätin ne paineasetelman piikit paikalleen, mutta hakkasin ne vähän sisäänpäin. Saapa nähdä miten raapivat.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Apis
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 48
Liittynyt: 25.03.2013 14:36
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja Apis »

Mielenkiinnolla seurailen tätä, itselläni on kokolailla samanlainen muutostyö tehtynä omaan autooni. Mihin kohtaan merkkasitte vauhtipyörän ajoitusmerkin ja millä konstilla varmistitte että se tuli oikeaan paikkaan? itsellä on vain maalimerkki kytkinkopan päällä olevasta reiästä, mutta rekisi vielä mieli varmistaa että se on varmasti kohdallaan.
Syncro Caravelle 1.9 mTdi -86
Finncat -84
Pyrkija Cross -66
lauri a.
AktiVWisti
Viestit: 138
Liittynyt: 21.04.2015 20:40

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Moro

Ei mulla ole vielä sen paremmin ajoitusmerkkiä muutakun vakio merkki kampuran hihnapyörässä ja jakohihnan suojakotelossa, käytin niitä. Tietty vois laittaa vauhtikseenkin vaikka maalitussilla jonkun merkin ykk kohdalle.

Jos todellisen ykk:n haluaa tarkistaa sylinterikansi paikallaan niin siihen ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä suuttimen tai hehkun reikään sopiva työkalu, esim. pultti tai tanko johon mäntä törmää. Työkalu kierretään paikalleen suuttimenreikään, sit konetta pyöritetään niin kauan että mäntä törmää siihen. Kohta merkataan vauhtipyörään. Tämän jälkeen konetta pyöritetään vastapäivään (työkalu tässä vaiheessa pois reiästä ettei se murjo venttiilejä ja takas paikalleen samaan asentoon taas lähempänä) niin kauan että mäntä törmää taas pulttiin. Tämäkin kohta merkataan vauhtipyörään. Todellinen ykk on näiden merkkien puolivälissä. Tämä tapa on tietysti hiukan vaivalloinen tölkissä jos merkin haluaa vauhtikseen enkä nähnyt muutenkaan tarvetta moiselle kun ei tässä haeta mitään huipputehoja. Sierran nokkaa ajoittaessa tein joskus työkalun vanhasta sytytystulpasta hakkaamalla elektrodin ja posliinieristeet pois keskeltä ja kiristämällä pultin niiden tilalle. Astelevy on tietty hyvä apu noissa hommissa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hyvin dokumentoitu projekti, toivottavasti pääset jatkamaan piakkoin ja pääsee tölkki takas ajoon!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tarkasta dokumentoinnista on iloa ja apua uusille swappaajille.

Kampiakaselin YKK näkee, kun ottaa apulaitehihnapyörät irti. Itselleni tein sen mukaan hihnapyöriin ja koteloon YKK merkin
Kuva

Laita varaosanrot myös tuonne: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =42&t=1721
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja Osku »

ATsnokin kuvan tavalla itsekin viimeksi laitoin kun syksyllä konetta vaihtelin. Eihän tuota remmiä kumminkaan yhtä hammasta tarkemin saa asennettua ja pumppu säädetään kumminkinn heittokellolla tai softalla, koneesta riippuen. Suosittelen kuitenkin vetämään maali merkin ton pultin kohdalla olevaan hampaaseen tai vauhtipyörään, on jakis remppa helpompi tehdä jatkossa, meinaan toi on aika tiiraamista jos orgis vaimenin pönttö paikallaan ja yrittää löytää sitä linjaa. Ainakin jos on caravelle missä kaikki pellit peräpääsä orgikset (eli hitsamalla kiinni).
lauri a.
AktiVWisti
Viestit: 138
Liittynyt: 21.04.2015 20:40

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Niinhän se kävi että savut saatiin tästäkin rojektista lauantaina. Kytkin vesiletkut paikoilleen, Motonetistä hommattu uus tdi startti adapterilaipalla paikoilleen ja piuhat siihen kii. Ruiskutuspumpun sammutinsolenodiin orkkis piuha, sit jx vakio polttoaineputket banjoilla ruiskutuspumppuun (huomaa että pumpussa paluuputken banjopultti pitää olla kuristettua mallia jossa on vaan pienenpieni reikä jotta pumpulla pysyy oikea siirtopaine), uus polttoaineputsari ainetta täyteen ja eikun suutinputket löysälle ja konetta startilla pyörähtelemään. Kohtahan aine alkoi jo tulla suuttimelle, ei muutakun putket kireälle ja sehän hörähti käymään! 8-) Helpotus oli tässä vaiheessa suuri, kun sen paremmin koneen kuin pumpunkaan toiminnasta ei ollut mitään takeita. Lupaavalta vaikutti myös moottorin terhakka käynnistyvyys jo ilman hehkujakin sekä hyvä kaasuun vastaavuus. Jx:ää pois purkaessa huomasin että akusta meni maadoituspiuha ainoastaan moottoriin, lisäsin nyt tähän kokoonpanoon myös maadoituspiuhan koneen ja korin välille. Auton valot jne on aina himmentyneet selvästi laskettaessa kierrokset tyhjäkäynnille, johon osasyynä on varmasti myös ollut heikkotehoinen jx laturi joka pääsee tämän päivityksen yhteydessä eläkkeelle.

Vielä olis tekemättä ainakin seuraavaa:
- Ohjaustehostimen pumppu ja laturi remmeineen paikoilleen, tehostimeen uudet letkut hajoinneiden tilalle
- Pakoputkisto
- Cooleri ja ahtoputket
- Ilmanputsari
- Tdi hehkureleen kytkentä (onko tälle releelle orkkis ahussa jonkinlaista lämpöanturia?). Jos jollakulla on kaaviota tuon releen kytkennästä niin olisin kiitollinen, vaikka ei tuo nyt kovin monimutkaiselta vaikuttanut....muistaakseni 3 johtoa sekä hehkujen virtapiuha joka kulkee releen läpi

Tämänkin auton suhteen on visioitu taas kesälle kaikenlaista reissuntynkää joten täytyis jaksaa nyt painaa tuota aina kun duuneilta ja muulta ohjelmalta ehtii. Silminnäkijähavaintojen mukaan naapureidenkin tölkkitalleilla Kaltsila Customssilla (mm. Hemu) on tehty kaikenlaista luomistyötä tölkkien suhteen talven aikana, toivottavasti sieltäkin saadaan kuulla jossain vaiheessa jotain :mrgreen:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja TT| »

TDI hehkureleen ohjaaminen jollain lämpöanturilla voi olla vaikeaa, sitä kun ohjaa alunperin ecu. JX releen voisi saada toimimaan lämpötila-anturin ylimääräisillä nastoilla, tosin ei tuolle koneelle oikein. Tdi konetta kun ei tarvitse hehkuttaa yhtä paljon kun jx.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

TT| kirjoitti:TDI hehkureleen ohjaaminen jollain lämpöanturilla voi olla vaikeaa, sitä kun ohjaa alunperin ecu. JX releen voisi saada toimimaan lämpötila-anturin ylimääräisillä nastoilla, tosin ei tuolle koneelle oikein. Tdi konetta kun ei tarvitse hehkuttaa yhtä paljon kun jx.
Hommasin eilen Motonetista JX:n releen ja se ois tarkoitus jossain vaiheessa yhdistää TDI:n anturiin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Naapurissa paineita koota tölkkejä :D
Ainakin caravelle saanut jo uutta tukivartta alleen... Paineilma pysynyt toistaiseksi ilmajousien ulkopuolella.

Nätistihän tuo tdi tuntui raksuttavan ;) pieni kateus iski sitä kuunnellessa...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

70A tehorele ja painonappi kojelautaan, hintaa noin 10 - 15 €
Voi hehkuttaa silloin kun lämpömittari näyttää alle 0 astetta.
lauri a.
AktiVWisti
Viestit: 138
Liittynyt: 21.04.2015 20:40

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Tätäkin rojektia kötöstelty välillä eteenpäin.

Aika oli tehnyt selvän ohjaustehostimen putkista. Paineputki hajosi loppukesästä joten purin vanhat lahot putket pois ja löin tilalle ebaystä tilaamani hydrauliletkut. Noita olisi tietysti saanut Suomestakin mutta ajattelin säästää aikaa ja hermoja kun ei tarvi arpoa letkujen pituuksia ja päitä eikä kuunnella paikallisen hydrauliikkaliikkeen viisasteluja.
Kuva

Vanha pakoputkistokin oli tosiaan tiensä päässä ja lensi romuläjään. Mulla on tässä tdi turbo ja pakosarja joten jx putkisto ei sovi suoraan, mutta siitä oli helppo muokata sopiva. Löysin kohtuuhintaisen putkiston, vaihdoin turbon laipan erilaiseen ja lyhentelin/sovitin putkistoa muutenkin. Orkkis takapöntön klemmariliittimen rälläköin pois ja laitoin tilalle Bilteman v-pantaliitoksen niin ei tarvi tapella vuotavan liitoksen kanssa ja takapönttö on helppo irrottaa huoltotoimenpiteitä varten:
Kuva
Hahmottelua:
Kuva

Takapöntön kuskin puoleista kiinnikettä joutui pikkasen modaamaan ja hitsaamaan sille paikan tuohon ite tehtyyn koneenkannakkeeseen
Kuva

Tuosta tuli lopulta hyvin simppeli ja lyhyt putkisto
Kuva

Kuva

Pohjapanssarin päältä ravin varmaan pari kiloa tuollaista öljynsekaista paskaa pois niin sai laitella senkin paikalleen
Kuva
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jousto olis ollu helppo laittaa tuohon saumaan, auttaa paljon putken kestävyyteen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
lauri a.
AktiVWisti
Viestit: 138
Liittynyt: 21.04.2015 20:40

Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Vähäistä vapaa-aikaa oon koittanu keskittää tähän projektiin että sais sen kesäks ajoon....laturi ja ohjaustehostin löysivät paikkansa, molemmat lopulta orkkis ahu kamaa eli vesipumppu ja laturi moniurahihnalla ja tehostin kiilahihnalla. Ohjaustehostimen telinettä joutui hiukan rälläköimään että se sopi paikoilleen tölkkimallin termarikopan kanssa:
Kuva

Kuva

Kuva
Turbon jäähdytyspuhallin (joka jopa toimi) sai lähtöpassit samoin kuin orkkis ilmanotto, ilmanputsarihommat kun joutuu kuitenkin tekemään uusiksi.

Eilen oli hiukan erilaista tölkkiohjelmaa ja rennompaa meinikiä kun hain tuon doppeliostoksen 10km päästä kotiin. Oli nätti kelikin niin mikäs siinä pöristellä kolmen tölkin letkalla eteenpäin pikkuteitä. Kuvasta kiitokset Hemulle!
Kuva
Vastaa Viestiin