Hyötyautojen kulutuslukuja
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Onko toi kuinka paljon kaupunki ajoa noin suunnilleen?
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Varmaan 5-10%. Mahdollisuuksien mukaan mä ajan joka paikkaan tölkillä, mutta kyllähän noista kilsoista pääosa on tullut välillä Lahti-Espoo, aika monta kertaa saa käydä kaupassa tai asioilla kaupungilla, että kuittaantuu edes yksi työmatka.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Nyt ku näitä lukuja kattelee ja vertailee keskivertoon mitä tolla wbx:llä pääsee... oikeen alakaa itkettään..
Hulluna tölökkeihin.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Sen takia mä olenkin valinnut sen vaihtoehdon, että itken vaan kerran vuodessa kun se 900€:n verolappu tulee, enkä joka tankillisella.Pastori kirjoitti:Nyt ku näitä lukuja kattelee ja vertailee keskivertoon mitä tolla wbx:llä pääsee... oikeen alakaa itkettään..
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Sitten on vielä semmottinen vaihtoehto että ajelee 8hlön dieselmatkailutölkillä ja makselee vain ~400€ verran veroja ja käyttömaksuja. Tehoa ja ennenkaikkea vääntöä rutkasti enempi kuin weebeeäksässä, kulutus alle puolet kaupunnissa.DJSigma kirjoitti:Sen takia mä olenkin valinnut sen vaihtoehdon, että itken vaan kerran vuodessa kun se 900€:n verolappu tulee, enkä joka tankillisella.Pastori kirjoitti:Nyt ku näitä lukuja kattelee ja vertailee keskivertoon mitä tolla wbx:llä pääsee... oikeen alakaa itkettään..
Semmoinen on raato, silloin kun se toimii
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Lukemia viime syksyltä. (VT23 /Var-Jkylä-Var/ 260km)
Caravelle Syncro 2.1 WBX DJ - 9,6 l/100km - GPS-nopeus 90km/h.
- keskimmäinen penkkirivi poistettu
- 3 hlö. kyydissä ilman matkatavaroita
- 205/14" renkaat
Caravelle Syncro 2.1 WBX DJ - 9,6 l/100km - GPS-nopeus 90km/h.
- keskimmäinen penkkirivi poistettu
- 3 hlö. kyydissä ilman matkatavaroita
- 205/14" renkaat
T4 Multivan Atlantis 2.5 TDI AHY -99
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Tommonen kympin alapuolelle olis ihan messevä jos pääsee. Onko tohon ruiskuun olemassa mitään ECUboksipäivityksiä millä voisi ehkä koittaa petrata polttoainetaloutta?
Hulluna tölökkeihin.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Alle kympin pääsin minäkin maantiellä ja vielä 235/75/15 renkailla, tosin ilman kardaania. Vauhdin kanssa sai olla tarkkana, eli alle 90km/h, mieluummin lähempänä 80 km/h.Pastori kirjoitti:Tommonen kympin alapuolelle olis ihan messevä jos pääsee. Onko tohon ruiskuun olemassa mitään ECUboksipäivityksiä millä voisi ehkä koittaa petrata polttoainetaloutta?
Ei dj wbx ole kohtuuton kuluttaja kun sillä ajaa lämpöisenä tasaista rauhallista alle 90kmh maantieajoa. Kaupungissa lyhyttä pätkää ajellen kulutus pompsahtaa helposti +20l lukemiin. Ja toki se vie reippaammassa maantiejossa sen ~13- 14l, nämä omia dj kokemuksia. Kaasutin wbx vie toki enempi ainakin tehtaan mukaan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Jooh mutta aika paljon saat ajaa että tulee säästöä http://www.gowesty.com/tech-article-details.php?id=149Pastori kirjoitti:Tommonen kympin alapuolelle olis ihan messevä jos pääsee. Onko tohon ruiskuun olemassa mitään ECUboksipäivityksiä millä voisi ehkä koittaa petrata polttoainetaloutta?
Home is where you park it.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Vähän kyllä veikkaan että WBX DJ:n kulutus voi jopa nousta jos siihen asentaa nykyaikaisemman ruiskun, ellei sitten tosi tarkkaan hio sytytys yms taulukoita. Ai miksikö, no siksi että nykyaikaiset ruiskut säätää lambda-anturilla seossuhteen stoikiometriseksi (kattia varten), mikä ei välttämättä ole sama suhde millä saavutetaan paras taloudellisuus. Tietysti DJ herkkä sen suhteen väärille säädöille, kun ei osaa itse kalibroida itseään takas kartalle.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Tässä on odotettu, että Rompe kertoisi Junnu paloauton lukemia Hestec päivityksen jälkeen. Jos oikein muistan niin 129 hv / 210 Nm ja jossain taisi kirjoitella kulutuksestakin.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Hellurei.
Juu tosiaan Junnuun tuli Hestec-ruiskusysteemit kaikkineen, samoin kaikki sähkövehkeet uusittiin.
Voimaa ja vääntöö tuli TODELLA PALJON lisää.
Kulutuslukemat tuntui putoavan aikalailla, tarkkaa arvioo en oo tästä viä tehny.
Juu tosiaan Junnuun tuli Hestec-ruiskusysteemit kaikkineen, samoin kaikki sähkövehkeet uusittiin.
Voimaa ja vääntöö tuli TODELLA PALJON lisää.
Kulutuslukemat tuntui putoavan aikalailla, tarkkaa arvioo en oo tästä viä tehny.
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Ihan hyvät lukemat vakio DJ(?) koneesta! Jos tuo on MV kone, niin entistä enempi huuli pyöreänä täällä..Rompe kirjoitti:Hellurei.
Juu tosiaan Junnuun tuli Hestec-ruiskusysteemit kaikkineen, samoin kaikki sähkövehkeet uusittiin.
Voimaa ja vääntöö tuli TODELLA PALJON lisää.
Kulutuslukemat tuntui putoavan aikalailla, tarkkaa arvioo en oo tästä viä tehny.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Sponsored By Harinen, hieno kädenojennus Hariselta palokuntanuorille
Vakiona 112 hv kone Junnussa, joten eiköhän se ole DJ.
Vakiona 112 hv kone Junnussa, joten eiköhän se ole DJ.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Hurjat on kyllä lukemat, me ei saatu noin suuria tehoja 1.9 TDIstä edes isommalla ahtimella ja nestevälijäähyllä.AT5nok kirjoitti:Tässä on odotettu, että Rompe kertoisi Junnu paloauton lukemia Hestec päivityksen jälkeen. Jos oikein muistan niin 129 hv / 210 Nm ja jossain taisi kirjoitella kulutuksestakin.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Nyt alko muakin kiinnostamaan tuo Hestek..?? Minkälaisista hinnoista puhutaan tämän kanssa?
Hulluna tölökkeihin.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Hansulle tuli nyt dokumentoitua vähän kulutuksiakin. BIF-reissun jälkeen ei muistanut heti käydä tankkaamassa, mutta eilen sain lirutettua tankin täyteen 551km meni 7,8 l/100km kulutuksella. Norjan 4800km reissulla pyöri kulutukset samoissa luvuissa, yksi tankillinen tuli ajeltua pienempiä teitä hiljempaa niin tipahti 6,7 ja jos ajelee 90-100km/h matkavauhteja niin kirii yli 8 lukemiin.
Autohan on tehtaan korkeakattonen 16" Syncro Multivan sisustalla ja nämä ajot täydessä matkailulastissa 225/75-16 AT renkailla, 1.9TDI AHU hyvällä turbolla ja suuttimilla, 5,43 perät, de-coupler ja dieselin 0,78 nelonen toistaiseksi.
Autohan on tehtaan korkeakattonen 16" Syncro Multivan sisustalla ja nämä ajot täydessä matkailulastissa 225/75-16 AT renkailla, 1.9TDI AHU hyvällä turbolla ja suuttimilla, 5,43 perät, de-coupler ja dieselin 0,78 nelonen toistaiseksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Aikalailla identtiset kokemukset kulutuksista Raadon 6800km Norjan reissusta. Vuoriston pikkuteillä kulutus putosi alle 7l ja maantiellä max 90kmh matkavauhdilla nousi 8 luokkaan (ei kiisselillä ja omilla välityksillä korvat kestä kovempaa wbx tyyppistä vauhtia)TT| kirjoitti:Hansulle tuli nyt dokumentoitua vähän kulutuksiakin. BIF-reissun jälkeen ei muistanut heti käydä tankkaamassa, mutta eilen sain lirutettua tankin täyteen 551km meni 7,8 l/100km kulutuksella. Norjan 4800km reissulla pyöri kulutukset samoissa luvuissa, yksi tankillinen tuli ajeltua pienempiä teitä hiljempaa niin tipahti 6,7 ja jos ajelee 90-100km/h matkavauhteja niin kirii yli 8 lukemiin.
Autohan on tehtaan korkeakattonen 16" Syncro Multivan sisustalla ja nämä ajot täydessä matkailulastissa 225/75-16 AT renkailla, 1.9TDI AHU hyvällä turbolla ja suuttimilla, 5,43 perät, de-coupler ja dieselin 0,78 nelonen toistaiseksi.
1.9 TDI AHU, 5.43, decoupler, 235/75/15 renkaat, boksi ja vararengas katolla sekä isompi turpo ja suhuttimet
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
Nyt kertynyt kokemuksia Hansulla trailerin vedosta. Noin 1600kg trailerilla, T4 kyydissä ja painavammalla trailerilla golf3 kuormana vajaa 500km ja kulutukseksi jäi 9,25 vaikka yritin tilkkiä tankin aivan täyteen, edellisen tankkauksen jätin yhteen naksuun. Että virhemarginaali pid olla alaspäin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.02.2017 18:42
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hyötyautojen kulutuslukuja
2,1 wbx dj, nappularenkaat 14" ja katolla tyhjät kattokaiteet.
Syncro kyseessä ja kardaani paikallaan.
Matka 214,5km tankilta tankille, Oulu - Kuusamo. (Gps)
Polttoaineena V -power nitro+.
Matkanopeus 85km/h. (Gps)
Ylämäkiin vauhtia ja alamäet moottorijarruttaen, kunhan kiihdytetty edullisesti tuohon 85km/h.
1 kuljettaja (läski) ja tavaraa 200kg osina.
Tankkaus suoritettu samaan silmämääräiseen kohtaan, piripintaan.
Kulutus 9,54 litraa 100km.
Eihän tää nyt niin pahasti syö, jos malttaa körryytellä.
Syncro kyseessä ja kardaani paikallaan.
Matka 214,5km tankilta tankille, Oulu - Kuusamo. (Gps)
Polttoaineena V -power nitro+.
Matkanopeus 85km/h. (Gps)
Ylämäkiin vauhtia ja alamäet moottorijarruttaen, kunhan kiihdytetty edullisesti tuohon 85km/h.
1 kuljettaja (läski) ja tavaraa 200kg osina.
Tankkaus suoritettu samaan silmämääräiseen kohtaan, piripintaan.
Kulutus 9,54 litraa 100km.
Eihän tää nyt niin pahasti syö, jos malttaa körryytellä.
- Liitteet
-
- IMG_20170815_150238_01.jpg (1.24 MiB) Katsottu 17475 kertaa