Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Re: Syncro safari 1# 16.6 Mäntsälä
Insat on kyllä melko hauskoja kun ilmoitettu koko heittää ihan pirusti...
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncro safari 1# 16.6 Mäntsälä
Onko kellään hajua, onko noi suhteessa saman kokoiset kuin 235/75R15 Saharat?TT| kirjoitti:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98121
siitäpä jollekin vielä vakiohkoon syncroon sopivat renkaat, että pitää vähän paremmin.
Uudet Dakarit 370/sarja
Re: Syncro safari 1# 16.6 Mäntsälä
Kysäse myyjältä korkeus. Jotenkin olisi semmonen hytinä että eivät olisi ihan niin korkeat, ja ainakin kapeammat kun Eicca_:n 235/75R15 rinkulat.T3Syncro kirjoitti:Onko kellään hajua, onko noi suhteessa saman kokoiset kuin 235/75R15 Saharat?TT| kirjoitti:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98121
siitäpä jollekin vielä vakiohkoon syncroon sopivat renkaat, että pitää vähän paremmin.
Uudet Dakarit 370/sarja
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncro safari 1# 16.6 Mäntsälä
Normi 235/75R15 ja 205R16 ovat lähes millilleen saman korkuiset, Insojen kohdalla ei siihen uskalla luottaa mutta jos ovat suhteessa saman kokoiset eli yhtä paljon ylisuuret, niin pitäisi mahtua pyörimään pienellä rälläköinnillä ja koropaloilla.
Tosin kun kaupasta saa 10 € kalliimmalla uudet joissa on takuu ja kuluttajasuoja, niin minä en ainakaan käytettyjä pinnoitettuja renkaita ostaisi, varsinkaan kun käyttöhistoriasta on tietona vain myynti-ilmoitus käyttäjältä, joka ei ole offipalstalle kirjoittanut mitään muuta.
Minäkö muka vainoharhainen
Tosin kun kaupasta saa 10 € kalliimmalla uudet joissa on takuu ja kuluttajasuoja, niin minä en ainakaan käytettyjä pinnoitettuja renkaita ostaisi, varsinkaan kun käyttöhistoriasta on tietona vain myynti-ilmoitus käyttäjältä, joka ei ole offipalstalle kirjoittanut mitään muuta.
Minäkö muka vainoharhainen
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncro safari 1# 16.6 Mäntsälä
Korjahuolto.com ilmoittaa 205/80R16 Dakarin korkeudeksi 721,5 mm.TT| kirjoitti:Kysäse myyjältä korkeus. Jotenkin olisi semmonen hytinä että eivät olisi ihan niin korkeat, ja ainakin kapeammat kun Eicca_:n 235/75R15 rinkulat.
Sama firma kertoo 235/75R15 Saharan korkeudeksi 753 mm ja 205/80R16 Saharan korkeudeksi 751 mm
Mitähän sitten mahtaa todelliset korkeudet?hege lahtarifoorumilla kirjoitti:Nokian renkaat antaa 205R16 talvirenkaalle 736mm halkaisijan.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
245/75R16 renkaat menee myös 14" Syncroon 7x16 ET33 vanteella. Edessä on kaarien alareunoista avarrettu hieman ja takaa siloteltu tukivarren kynkkä tasaiseksi. Doppeli on vakiokorkeudella. Tiukin paikka edelleen takatukivarsi, muuten hyvin tilaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 6
- Liittynyt: 12.06.2012 00:35
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Meneehän nelitoistaseen syncroon 33-12.5 15 munkitkin pikku "viilauksella". Heikki S. voi varmaan laittaa linkin? Eikä raavi kiinni kun ääriolosuhteissa .
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
fvwa:n foorumille linkki, saattaa vaatia tunnukset, että näkee. En äkkisestään löytänyt omista jemmoista kuvaa ko. laitteesta noilla mörkörenkailla
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Ei näy.... Ja pikku viilauksella ei mene
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Kuva näkyy kun ensin käy kirjautumassa pölhölään. 33" koko on itselläkin haaveena. Roiskeläpät näyttää pysyneen takana paikoillaan ja vähemmän tota on viilattu etukaarista kuin Vurrea.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Näyttää lähteneen tunnuksetkin jonnekin bittitaivaaseen Onko tuolla joku hyvinkin lyhyt aika, jona lähtee jos ei käytä? Vieläkö tuo kääntyykin johonkin noilla renkailla?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Ei kai ne tunnukset vanhaks mene?! Laitapa postia ylläpidolle, niin hommat selviää.TT| kirjoitti:Näyttää lähteneen tunnuksetkin jonnekin bittitaivaaseen Onko tuolla joku hyvinkin lyhyt aika, jona lähtee jos ei käytä? Vieläkö tuo kääntyykin johonkin noilla renkailla?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Paljastakaas nyt mitä taikoja tuohon on tehty, ja miten paljon etuset kääntyy?matti räisänen kirjoitti:Meneehän nelitoistaseen syncroon 33-12.5 15 munkitkin pikku "viilauksella". Heikki S. voi varmaan laittaa linkin? Eikä raavi kiinni kun ääriolosuhteissa .
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 6
- Liittynyt: 12.06.2012 00:35
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Ei siinä taikuutta tarvinnu, rälläkkä ja kemppi riitti. 60mm. Korotus, takatukivarresta reilu siivu pois ja kunnon vahvistus. Edessä tunkinkorvakosta siivu pois ja vasaralla peltiä taaksepäin. Etukaaren takaosa irti ja siirto taemmas. Etukaaren etuosasta siivu pois. Vanteenkeskiöt irti ja siirto noin 30mm. ET nyt noin 7. Ohjaus ihan tapissa pikkasen hipsii kiinni lokarin takareunaan, muuten voi maastossakin huoletta ajella. Täyspintaset renkaat ei kyllä kärsi olla. Nyt onnistu kuvan laittokin.
- Liitteet
-
- DSC_4948.JPG (352.24 KiB) Katsottu 9129 kertaa
-
- DSC_4944.JPG (369.29 KiB) Katsottu 9129 kertaa
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Pikku viilaus on melko suhteellinen käsitematti räisänen kirjoitti:Ei siinä taikuutta tarvinnu, rälläkkä ja kemppi riitti. 60mm. Korotus, takatukivarresta reilu siivu pois ja kunnon vahvistus. Edessä tunkinkorvakosta siivu pois ja vasaralla peltiä taaksepäin. Etukaaren takaosa irti ja siirto taemmas. Etukaaren etuosasta siivu pois. Vanteenkeskiöt irti ja siirto noin 30mm. ET nyt noin 7. Ohjaus ihan tapissa pikkasen hipsii kiinni lokarin takareunaan, muuten voi maastossakin huoletta ajella. Täyspintaset renkaat ei kyllä kärsi olla. Nyt onnistu kuvan laittokin.
Mitäs tossa on etunavan ja kaaren välissä mittaa? entä paljon on maasta ovenkahvan lukonreikään matkaa? Mittaappa mikä on renkaan todellinen halkaisia..
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
UN/ECE Regulation no.54 (lopussa tuumakokoisten renkaiden halkaisijoita)
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 054r2e.pdf
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 054r2e.pdf
< 15kWh/100km
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Toi ihan jees mutta mua kiinnostaakin todellinen halkaisia ei mikään mikä se on laskureiden mukaan...dmn kirjoitti:UN/ECE Regulation no.54 (lopussa tuumakokoisten renkaiden halkaisijoita)
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 054r2e.pdf
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Millä perillä tuo 33" syncro on, että meneekö geellä kovaakin haipakkaa? Ja jos nuo on vielä otteessa, niin yhä enemmän kiinnostaa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Kulkee G:llä 1000rpm 42km/hTT| kirjoitti:Millä perillä tuo 33" syncro on, että meneekö geellä kovaakin haipakkaa? Ja jos nuo on vielä otteessa, niin yhä enemmän kiinnostaa
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Tosi hyvä. Eicca ei varmaan lukenut tuota dokumenttia läpi, eikä sun viestiäkään. Pitää verrata STRO taulukkoon kunhan kerkeää, vai onko joku muu jo kerennyt vertailemaan? Todennäköisesti ovat samat.dmn kirjoitti:UN/ECE Regulation no.54 (lopussa tuumakokoisten renkaiden halkaisijoita)
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 054r2e.pdf
Tölkkifoorumi on kiva paikka.