VW T3 syncro 1.9 TDI - GeländessturmVWohnwagen - Simo
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Tulkaa minun tölkkiin vertaamaan niin näyttää syncrot korkeilta
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Ostin tänään "uuden" 1Z asetelman p0werilta FFP:n kautta, jouset löytyy Hegeltä ja pyörännapa irtoaa toivottavasti TT:ltä... Syncro saattaa olla kohta taas "ehjä" korotettavaksi ja muuten viriteltäväksi
E: korjattu moottorikoodi 1Y -> 1Z
E: korjattu moottorikoodi 1Y -> 1Z
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
1Y? vai 1Z?
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Hyvä kun kertasit. Mä jo kokonaan unohdin ne jouset. Otan ne tänään mökiltä matkaan.T3Syncro kirjoitti:Ostin tänään "uuden" 1Z asetelman p0werilta FFP:n kautta, jouset löytyy Hegeltä ja pyörännapa irtoaa toivottavasti TT:ltä... Syncro saattaa olla kohta taas "ehjä" korotettavaksi ja muuten viriteltäväksi
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Iski "ahneus", piti vaihtaa vain toinen pyörän laakeri mutta samalla vaihdoin jarrukengät molemmin puolin. Oikean puolen työsylinten kun joutui irrottamaan, niin laitoin siihen uuden. Molemmilla puolilla oli käsijarruvivut totaalisen jumissa, ilmankos ei ole käsijarru oikein toiminut.
Laakerin vaihto meni muuten ihan hyvin, mutta nyt pultti kiristyy mielestäni liian helposti. Ensin sai seistä metrisen varren päällä ja just ja just kiristyi. Sitten hain piiitkän putken ja varovasti väänsin lisää... toivottavasti ei mennyt kierre????
Pitää varoiksi hommata "uusi" napatappi ja mutteri
Syncron jarrut ja pyörän laakerit ovat ilmeisesti heikommat kuin 2WD:n koska noin ruostuvat. Ei minun Das Kesätölkissä ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa.
Laakerin vaihto meni muuten ihan hyvin, mutta nyt pultti kiristyy mielestäni liian helposti. Ensin sai seistä metrisen varren päällä ja just ja just kiristyi. Sitten hain piiitkän putken ja varovasti väänsin lisää... toivottavasti ei mennyt kierre????
Pitää varoiksi hommata "uusi" napatappi ja mutteri
Syncron jarrut ja pyörän laakerit ovat ilmeisesti heikommat kuin 2WD:n koska noin ruostuvat. Ei minun Das Kesätölkissä ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa.
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Mitäs kahlailet kaikissa kuralävissä, Kesätölkillä sentään kuljetaan sivistyneesti valtion tarjoamia valtateitä pitkin
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Tuli nyt mieleen että monesti nähnyt laitettavan rasvanipan takapyöränlaakereiden pesään. Varmaan juuri tämän takia.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Mietin tänään rasvanippojen laittamista kaikkiin mahdollisiin kuluviin osiin, kun rasvasin vas puoleisen yläpallonivelen, siihen on joku moisen ruuvannut.hege kirjoitti:Tuli nyt mieleen että monesti nähnyt laitettavan rasvanipan takapyöränlaakereiden pesään. Varmaan juuri tämän takia.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Se on tuon vetävän etuakselin syy. Ostin auton aikanaan, että pääsen kelillä kuin kelillä siihen Hattulantien ja Merventien risteyksessä olevaan keltaiseen taloon, mutta nyt kun siellä tulee käytyä harvemmin, olen löytänyt monia haastavia paikkoja, joihin on kiva ainakin yrittää päästävesku kirjoitti:Mitäs kahlailet kaikissa kuralävissä, Kesätölkillä sentään kuljetaan sivistyneesti valtion tarjoamia valtateitä pitkin
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Tuo rasvanippajuttu olisi varmaan rautaa monessa kohdassa. Saisikohan sillä ylätukivarreen puslat kestävimmiksi ja äänettömiksi? Laitto olisi ainakin helppoa. Pyöränlaakerit ovat ilmeisen arkoja "kuralävissä kahlailulle". Omasta peräkärrystä meni laakerit kesässä, kun hankin veneen, jota piti muutaman kerran uittaa luiskalta Vanajaan. Ne olivat juuri samanlaisia, kuin T3Syncron kuvissa. Saisikohan pyöränlaakereita suljettuina (tuskin).
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Ajattelin Syncro Safarin jälkeen avata vasemman puoleisen navankin ja vaihtaa laakerin, todennäköisesti siellä on samalla tavalla koskeusvaurioita.
Ilmeisesti jarrujen ja laakerien puhdistus / uudelleen rasvaaminen olisi hyvä tehdä välillä, ainakin jos Tölkissä on vetävä etuakseli...
Ilmeisesti jarrujen ja laakerien puhdistus / uudelleen rasvaaminen olisi hyvä tehdä välillä, ainakin jos Tölkissä on vetävä etuakseli...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Kävin tänään Herttoniemen VW-liikkeessä kysymässä napamutteria. Sanoivat ettei ole enää saatavana, mutta Tervakoskella on kuulemma joku lahtaamo, josta niitä voisi löytyä... taidan laittaa käytetyn tähän hätään, katsotaan mitä autosta on viikonlopun jälkeen jäljellä ja tehdään sitten isompi ostoslista
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Vurressa olisi ollut kaksi kappaletta uusia muovipusseissaan.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
1Z 1Y:n kytkimellä tuskin on mitään käyttöarvoaEicca_ kirjoitti:1Y? vai 1Z?
Hitto kun olisin tiennyt, niin olisin poikennut Mäkissähege kirjoitti:Vurressa olisi ollut kaksi kappaletta uusia muovipusseissaan.
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Muista ottaa kytkin osat mukaan lauantaiksi niin pääsen mittaamaan...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Toivottavasti ne tulee siihen mennessä. Pakettiseurannan mukaan ei ole lähtenyt vielä edes liikkeelle, paketti on kuitenkin rekisteröity jo 9.6. Vaajakoskella.Eicca_ kirjoitti:Muista ottaa kytkin osat mukaan lauantaiksi niin pääsen mittaamaan...
Koitan pe viimeistään pakata auton...
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Kusti polkee siis hitaasti....
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Laitoin myyjälle kyselyn lähettämisestä.
Hain alapään tiivistesarjan ja uudet öljyt, jos saisi öljyvuodon tilkittyä ensiviikolla.
Hegen varaosavalikoimasta löytyi taakse napamutteri, niin uskalsin avata vanhan. Kierre oli rikki sekä akselista että mutterista. Uusi mutteri ensin väärin päin ja sitten oikein päin, tuntui kiristyvän eli eiköhän sillä aja kunnes saa uuden akselin tyngän.
Hain alapään tiivistesarjan ja uudet öljyt, jos saisi öljyvuodon tilkittyä ensiviikolla.
Hegen varaosavalikoimasta löytyi taakse napamutteri, niin uskalsin avata vanhan. Kierre oli rikki sekä akselista että mutterista. Uusi mutteri ensin väärin päin ja sitten oikein päin, tuntui kiristyvän eli eiköhän sillä aja kunnes saa uuden akselin tyngän.
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Ja uutta älä sitten väännä ihan apinan raivolla...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Kierre on jo pilalla, kiristin varovasti ja vaihdoin vahvemman sokan. Pitää tilata muttereita lisää Lahtareilta tai Hot Carsilta, vai tuleeko jollain mieleen joku paikka mistä niitä saisi PK-seudulla?Eicca_ kirjoitti:Ja uutta älä sitten väännä ihan apinan raivolla...