TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Eli siis en löytänyt kyseisestä aiheesta faktaa haulla, niin jos se sitten kerättäisiin tähän?
Kiinteä vauhtis, 228mm levylle
-Löytyy mm. kyseisten moottoreiden perästä: 1Z, AHU, 9A, KR, PG, AEP, ABV, ABF (mk3, passat, corrado yms. 66kw tdi, g60)
-037 105 273 C (muita?)
-Sorvauksen startti kehän vierestä min.3mm lastu eli kokonais halkaisiasta 6mm. Monesti sorvattu startti kehän pohjan kanssa tasan. Vauhtipyörän koneen puolen otsapinnasta kannattaa myös sorvata n.2-4mm lastu että ei hankaa välipeltiin.
Asetelma, vauhtikseen sopiva
-VAG numero: 044 141 025 (muita?)
-SRE 883082 999645
Levy, wasserboxer
-VAG numero: 025 141 031 DX (KX)
-SRE 881861 999783 (orgaaninen)
-SRE 881864 999706 (sinter)
Myös mahdollista käyttää ei wbx levyä, vaatii laatikoon uuden akselin (eri boori)
Korjatkaa jos on väärää tietoa, ja jos sattuu olemaan muita osanumeroita tiedossa niin kertokaa ihmeessä niin voi päivittää ne tuohon
E: Pari muutosta, ei mitään radikaalia
Kiinteä vauhtis, 228mm levylle
-Löytyy mm. kyseisten moottoreiden perästä: 1Z, AHU, 9A, KR, PG, AEP, ABV, ABF (mk3, passat, corrado yms. 66kw tdi, g60)
-037 105 273 C (muita?)
-Sorvauksen startti kehän vierestä min.3mm lastu eli kokonais halkaisiasta 6mm. Monesti sorvattu startti kehän pohjan kanssa tasan. Vauhtipyörän koneen puolen otsapinnasta kannattaa myös sorvata n.2-4mm lastu että ei hankaa välipeltiin.
Asetelma, vauhtikseen sopiva
-VAG numero: 044 141 025 (muita?)
-SRE 883082 999645
Levy, wasserboxer
-VAG numero: 025 141 031 DX (KX)
-SRE 881861 999783 (orgaaninen)
-SRE 881864 999706 (sinter)
Myös mahdollista käyttää ei wbx levyä, vaatii laatikoon uuden akselin (eri boori)
Korjatkaa jos on väärää tietoa, ja jos sattuu olemaan muita osanumeroita tiedossa niin kertokaa ihmeessä niin voi päivittää ne tuohon
E: Pari muutosta, ei mitään radikaalia
Viimeksi muokannut hege, 05.03.2013 13:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Muokattu vauhtipyörän sorvaus tietoja
Syy: Muokattu vauhtipyörän sorvaus tietoja
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
mitä muuta tähän tarvitsee, voiko käyttää 1,6 sen vauhtipyörän pultteja? silmälaakeri vissiin pitää hommata ,käykö 1,6:n laakeri, vissiin vaihdekepin säädöt menee uusiksi jos lootan irroittaa? mitä vielä tulisi mieleen..
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Silmälaakeri pysyy siellä kampuranpäässä, eli ei pitäis vaatia lisäämistä, jos ei ole tölkitettävä kone. Vauhtipyörän pultit taitaa olla kaikissa samat, asetelman pulteista en ole varma, pitää tarkistaa. Ja sama tölkin silmälaakeri käy myös 1.9TDI koneeseen. Ei kai ne kepin säädöt paljoa muutu, vielä jos muistaa katsoa että missä kohtaa se laatikon puoleinen kiinnike oli. Siinähän on vaan hienosäätö.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Asetelman pultit on eri jx vs tdi.
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Sanokaas viisaammat paljonko pitää olla jerkkua että JX kytkin korkkaa, Miten paljon kestää sitten laatikko jos kytkin ei enään ole sulakkeena.
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Ainakin suht vakion AHU:n väännön kestää hyvin, eli olisiko 250NM jonkinlainen raja. Yleensähän ne luistaa, koska öljyä vuotaa koneesta tai laatikosta levylle. Lisää kestoa saa tietysti vaihtamalla kytkinosia rajumpiin.Osku kirjoitti:Sanokaas viisaammat paljonko pitää olla jerkkua että JX kytkin korkkaa, Miten paljon kestää sitten laatikko jos kytkin ei enään ole sulakkeena.
Laatikon kesto onkin sitten monimutkaisempi juttu, kunnossa oleva laatikko varmasti kestää varsin hyvin, takavetona varsinkin. Yleensä nämä 20+ vuotta vanhat laatikot vaan on jo kuluneita useammasta kohdasta ja akselit pääsee liikkumaan jne.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Niin itsekin päättelin öljyn olevan monelle ongelman. Itsellä tulee nyt hieman piristetty ALH eli jotain 130-160 kaakki . Laatikko on vanha mutta ei kovin väljä ja stefat niin koneesta kuin laatikosta vaihdettu eli ei öljy vuotoja. Mietin vain juuri nyt että pitäisikö kytkin vaihtaa isommaksi JX vakio versiosta. Itse en möyri kovinkaan paljon mudassa mutta vedän nyyttiä silloin tällöin kilometrejä tulee vanhaksi autoksi paljon (20-30 tkm)ja auto on syncro. Mulla on ALH Ibizan asetelma ja vauhtipyörä sekä JX Tölkin Asetelma ja vauhtipyörä. Eli jos ymmärsin oikein homma olisi vain lastu pois senjälkeen WBX 228 levy ja seatin asetelma tai sitten JX vauhtipyörä ja vakio romut. Sulake puoli ja kulutuskesto vain mietitytti kummalla tulee luotettavampi.Kustannus ero on aika pieni.
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
ALH vauhtipyörä on melko varmasti kaksoismassa? Sorvausta ei tarvita kunhan käyttää TDI-starttia tai pyyhkäsee JX startista vähän nokkaa. Samoilla tehoilla on AHU:n vakioasetelma+wbx levy pitänyt hyvin, trailerilla auto perässä myöskin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Ei ole on ihan perus teräs pyörä se on mun auton takakontissa just nyt.
Eli meinaat että seatin vauhti pyörä ja asetelma ja WBX levy. Luulen että sorvaan kumminkin niin käy sitten molemmat startit suoraan. Miksi muuten porukat haluaa uudemman startin onko vanhoissa joku ongelma johon en ole törmännyt vai loppuuko jerkku vai mistä kenkä puristaa?
Katselin että oltiin tosi onnelisia kun jostain sai adaptereita ja sai vihdoin uudemman startin.
Eli meinaat että seatin vauhti pyörä ja asetelma ja WBX levy. Luulen että sorvaan kumminkin niin käy sitten molemmat startit suoraan. Miksi muuten porukat haluaa uudemman startin onko vanhoissa joku ongelma johon en ole törmännyt vai loppuuko jerkku vai mistä kenkä puristaa?
Katselin että oltiin tosi onnelisia kun jostain sai adaptereita ja sai vihdoin uudemman startin.
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Vielä kytkimeen miten on jotkuthan laittaa TDin akseleita tonne laatikkoon jotta saa TDi levynkin paikalleen (järeemmät jouset ja muutenkin vahvempi), onko toi WBX ratkasu hyvä mihin teholukemiin/vääntölukemiin asti? Eli pohjaako jouset ja hakkaa laatikon paskaks vai korkkaako kehältä vai kaikki edellämainitut?
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Ei ole toistaiseksi ollut ongelmia wbx levyn kanssa nuilla arviolta reilun 300NM väännöillä. En uskoisi että se levy siellä mitään ongelmia aiheuttaa, on tuota samaa tainnut jotkut käyttää myös SRE-asetelman kanssa reilusti kovemmillakin väännöillä.Osku kirjoitti:Vielä kytkimeen miten on jotkuthan laittaa TDin akseleita tonne laatikkoon jotta saa TDi levynkin paikalleen (järeemmät jouset ja muutenkin vahvempi), onko toi WBX ratkasu hyvä mihin teholukemiin/vääntölukemiin asti? Eli pohjaako jouset ja hakkaa laatikon paskaks vai korkkaako kehältä vai kaikki edellämainitut?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Paljonkos tuommoisessa +300nm TDIssä on heposia? Raadon dynopaperi näyttää 121 heposella vaatimatonta 249nm vääntöä. Tosin siltikin meni vaihteistosta pääakseli poikki. Kytkin piti kyllä.TT| kirjoitti:Ei ole toistaiseksi ollut ongelmia wbx levyn kanssa nuilla arviolta reilun 300NM väännöillä. En uskoisi että se levy siellä mitään ongelmia aiheuttaa, on tuota samaa tainnut jotkut käyttää myös SRE-asetelman kanssa reilusti kovemmillakin väännöillä.Osku kirjoitti:Vielä kytkimeen miten on jotkuthan laittaa TDin akseleita tonne laatikkoon jotta saa TDi levynkin paikalleen (järeemmät jouset ja muutenkin vahvempi), onko toi WBX ratkasu hyvä mihin teholukemiin/vääntölukemiin asti? Eli pohjaako jouset ja hakkaa laatikon paskaks vai korkkaako kehältä vai kaikki edellämainitut?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Aloitinpa kytkimen kasauksen ja se tyssäsä heti alkuun. Eli vauhtipyörä on tehty yllä olevan ohjeen mukaan ja tasapainotettu. JX koneen väli pelti on keltapassivoitu ja kirkas lakattu. Ja per... nehän osuu toisiinsa. eli löytyykö toista väli peltiä joka sopii suoraan vai olisiko toi jx pelti pitäny leikellä ja hitsailla ennen pinta käsittelyjä jos näin on niin sattuisko jollain oleen toista JX välipeltiä, kun tän nyt valmiiks tehdyn ja pintakäsitellyn vois heittää sivuun museo peliä varten. Ei tekis mieli silputa tätä enää tässä vaiheessa, ei myöskään tekis mieli maksaa toista 100 euron sorvaus ja tasapainotus laskua.
Niin siis ongelma on että vauhtipyörästä otettu vain muutama milli (3mm) ja olisi pitänyt otta paljon enemmän(ehkä 8-12) että ei osuis pellin pahkaan.
Niin siis ongelma on että vauhtipyörästä otettu vain muutama milli (3mm) ja olisi pitänyt otta paljon enemmän(ehkä 8-12) että ei osuis pellin pahkaan.
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Ite leikkelin JX pellin kuvan mukaisesti ja vielä vasaralla paukuttelin ulokkeen ulkoreunasta tasaiseksi.
Nyt mahtuu ilman vauhtipyörän takapinnan sorvausta.
Nyt mahtuu ilman vauhtipyörän takapinnan sorvausta.
- Liitteet
-
- 20160416_202813.jpg (1.95 MiB) Katsottu 35675 kertaa
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Tdi orggispelti (3 osanen hässäkkä) sopii kans kohtuullisesti. Tai sitten uus pelti valmiina tai itse muotoillen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Joo kuten sanoin jos tää muotoilu proggis pitää tehdä niin tarviin uuden aihion eli jos jollain roikku nurkissa JX pelti voisin leipoa siitä sen. Se TDI:n oma on kyllä aika kaukana helpommin leivon JX pellistä ja tulee siistimpi. Harmi että en tiennyt aikasemmin. Kuten sanoin nykynen on todella viimeistellyn näkönen ja lakattu joten ei viittis hajottaa käytän sen mualle, eli tarjotkaa ihmiset peltiä jos jollain on Lahden lähistöllä nyt kolmen päivän sisään tulen hakee ja myöhemmin sitten Helsingin päästä vois onnistuu Jostain PK alueelta.
Mitä muuten tarkoitit uusi pelti valmiina tarjooko joku tiilitehdas tähän osaa joka sopii suoraan?
Mitä muuten tarkoitit uusi pelti valmiina tarjooko joku tiilitehdas tähän osaa joka sopii suoraan?
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Juu löytyy valmiina saksasta ainakin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Joo OK löyty, se mitä ne myy on suora pellinpala, varmaan ajaa asian, mutta jos kumminkin sitten teen siitä JX pellistä sopii sitten nätimmin. Eli löytyykö keltään aihiota. Hyvä ois jos suurinpiirtein suora eikä kauheen pahasti kuopille ruostunut.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Ostoilmoittelu saattaisi olla tehokkaampaa foorumin "toriosiossa"Osku kirjoitti:Joo OK löyty, se mitä ne myy on suora pellinpala, varmaan ajaa asian, mutta jos kumminkin sitten teen siitä JX pellistä sopii sitten nätimmin. Eli löytyykö keltään aihiota. Hyvä ois jos suurinpiirtein suora eikä kauheen pahasti kuopille ruostunut.