Roiala kirjoitti:Hihnan noin yleensä ei pitäisi ääntää ja hyvin todennäköistä että kyseessä ei ole hihnan liiallinen kireys vaan jonkun apulaitteen tai esim hihnan kiristimen (jos siinä kuten joissain VW:issä on erillinen sellainen) laakerin ääni.
dmn kirjoitti:Ääni kyllä apulaitehihnan laakerille / laakereille. Niitä harvemmin vaihdetaan samalla pieteetillä kuin jakohihnoja.
TT| kirjoitti:Tarkoitatko että pumpun hihna ääntää? Itse jakohihna on siellä moniurahihnan puolella.
Mara kirjoitti:Mistä pumpusta tässä nyt oikein puhutaan?
Syöttöpumppu on 2.5TDi:ssä ihan samalla tavalla kuin 2.4:ssa, eli pyöritetään koneen toisessa päässä olevalla hammashihnalla.
Tehostimenpumppu on moniurahihnalla ja vesipumppu jakohihnalla.
Mara kirjoitti:Muistaakseni Ina:n nimellä myyty sarja on mulla nyt käytössä. Samaa tasoa ne mahtaa olla Gatesit ja muut mitä täällä myydään. Halvinta nyt ei yleensäkään kannata ostaa, etenkään vesipumpusta puhuessa. Sen verran kriittinen on näissä hihnapolitiikka muutenkin, että mitä laadukkaampi sen parempi.
Mara kirjoitti:Joko nykii, vai äänteleekö vasta? Kun remmit on jo noin vanhat ja jo ajettukin yli puolet vaihtovälistä, veikkaan, että pumpunremmi on jo venähtänyt sen verran, että kiristin ja samalla ajoitus pitäisi säätää.
Itse kyllä suosittelen kaikkien hammashihnojen ja rullien vaihtoa jo tuossa iässä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa