Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Tuon auton kohdalla ymmärrän hinnan moninkertaistumisen siihen nähden, mitä se maksoi silloin kun porukalla kilpaa soiteltiin sitä myyneeseen autoliikkeeseen.
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Lisää perusteita hinnannousulle; vaihdettu kolkotteleva vasen takavetoakseli hyväkuntoiseen käytettyyn, -myös vasemmalta puolelta olevaan jottei kiertymäsuunta vaihdu ja katkaise akselia ennenaikaisesti, sekä saatu ajettua pikkaisen reilu 500km, joista 2/3 toimivalla ahtopaineen säädöllä. Matkat olleet maksimissaan n. 20 km, kulutuslaskelman mukaan löpöä menee n. 9,5 litraa / 100km. Ajot siis olleet lyhyitä mutta kiivaita kun on ahtopaineen käyttäytymistä koeteltu Oletuksena on että varsinainen kulutus asettuu alle 9 litraa / 100km.
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.01.2015 23:27
- Paikkakunta: Tampere
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Ostin perusteet hinnannousulle ja auto tuli kaupanpäälle, Beast muutti siis tänään Lempäälästä Pirkkalaan. Tällä samaisella päivämäärällä, allekirjoittaneella on jo Volkkareita enemmän kuin Fordeja (2 vs 3)..
Saas nähdä mitä Pedon kanssa keksitään..Jotain visioita takaraivossa jo tuikkii.. Ensimmäisenä koitetaan saada tuoretta leimaa, sitten varmaan pikkuisen pitäisi tutustua ruostekorjausten ihmeelliseen maailmaan..
Saas nähdä mitä Pedon kanssa keksitään..Jotain visioita takaraivossa jo tuikkii.. Ensimmäisenä koitetaan saada tuoretta leimaa, sitten varmaan pikkuisen pitäisi tutustua ruostekorjausten ihmeelliseen maailmaan..
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Hyvähyvä! onneksi olkoon ja otan osaa
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Kovaa ajoa vaan sitten
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Hyvä, että Biisti pysyy perheessä!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Onnittelut uudelle omistajalle... Simo ja Beast ovat foorumin kiertopalkintoja
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.01.2015 23:27
- Paikkakunta: Tampere
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Tulihan se talvi tänne Hämeeseenkin, päästettiin Peto luontoon ja se tykkäs! Ja kuljettajakin tykkäs.. Myös pari venähtänyttä naamaa oli kyydissä, kun esittelin, miten tommonen tupaöljy-Tölkki hyökkää.. Vähän paremmin tuo vastaa kaasuun, kuin tuo mun Hilkkani, 1.9 kaasari WBX.. Decoupler on hieno keksintö, lukot myös..alla olevat renkaat on kamalat, mutta uudet General Grabber AT2:t ovat jo matkalla. Eipä noistakaan varmaan kunnon talvirenkaiksi ole,mutta eiköhän niillä tuoreeltaan talven pärjää.
Ensimmäisenä pajotuksen kohteena onkin nyt sitten näköjään startti. Se on tehnyt temput jo kahdesti. Eilen päästiin pois puistosta mäkistartilla, tänään pienellä startin koputtelulla.. Pientä verenpainetta jo nostatti, eilen oltiin keskellä korpea, kännykkämastotkin oli jo pimeinä ja sitämyötä kentät myös, kun alueella oli ollut sähköt poikki pitkään.. Startti alkaa temppuilla, kun kone on oikein kunnolla kuuma. Kylmästä starttaa ok, laiskasti kylläkin, samoin "normaali" ajon jälkeen, lämpöisenä.
Mitäs suosittelette? JX startti (mistä, motonet, tmv?), tuolla pienellä modauksella? Vai mikä tämä TDi startti, adapterilla, oikein on... Ihan uusi juttu mulle...?
Ensimmäisenä pajotuksen kohteena onkin nyt sitten näköjään startti. Se on tehnyt temput jo kahdesti. Eilen päästiin pois puistosta mäkistartilla, tänään pienellä startin koputtelulla.. Pientä verenpainetta jo nostatti, eilen oltiin keskellä korpea, kännykkämastotkin oli jo pimeinä ja sitämyötä kentät myös, kun alueella oli ollut sähköt poikki pitkään.. Startti alkaa temppuilla, kun kone on oikein kunnolla kuuma. Kylmästä starttaa ok, laiskasti kylläkin, samoin "normaali" ajon jälkeen, lämpöisenä.
Mitäs suosittelette? JX startti (mistä, motonet, tmv?), tuolla pienellä modauksella? Vai mikä tämä TDi startti, adapterilla, oikein on... Ihan uusi juttu mulle...?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.01.2015 23:27
- Paikkakunta: Tampere
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Päivitelläänpäs Pedon kuulumisia. Temppuillut startti vaihdettiin uuteen JX starttiin. Starttimurheet jäivät historiaan, paljon iloisemmin jaksaa pyörittää nyt kuin vanhalla startilla. Katsastuksessa tuli korjauskehotus (taas... )takapyörän laakerista. Varmaan menee napa vaihtoon, sitten joskus kun nyt joutaa... Ja löytää navan.
Alla pyörii uudet, mustat ja pyöreet, General Grabber AT2, 235/75/15. Ihan mukavasti noilla pärjäsi talven, ei moittimista. Vanteiksi hommasin "Niemisen valimot" eli Meisselin kaivonkansi vanteet. ET30, reiät suurennettu. Näyttävät luonnossa vähän paremmilta kuin kuvissa.. Ehkä..?!
Mitäs muuta... Toimimattomaksi luultu radio korjattu painamalla AM/FM-näppäintä.
Kivaa on ollut, hyvin on pelannut, paljon ajettu hyötyä ja hurua. Pannaan nyt vielä pari kuvaa, talven seikkailuista!
Alla pyörii uudet, mustat ja pyöreet, General Grabber AT2, 235/75/15. Ihan mukavasti noilla pärjäsi talven, ei moittimista. Vanteiksi hommasin "Niemisen valimot" eli Meisselin kaivonkansi vanteet. ET30, reiät suurennettu. Näyttävät luonnossa vähän paremmilta kuin kuvissa.. Ehkä..?!
Mitäs muuta... Toimimattomaksi luultu radio korjattu painamalla AM/FM-näppäintä.
Kivaa on ollut, hyvin on pelannut, paljon ajettu hyötyä ja hurua. Pannaan nyt vielä pari kuvaa, talven seikkailuista!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Mahtavia kuvia! Radiojuttu Onneksi en ole minä ainoa joka tekee tämmöisiä korjauksia.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Onpas mukava nähdä että Beast päässyt takaisin liikenteeseen ja oikeaan syncroilukäyttöön. Hyvällehän se näytti livenäkin Nuo renkaat on olleet kuluneinakin yllättävän hyvät talvikumit.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.01.2015 23:27
- Paikkakunta: Tampere
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Kiitos kiitos! Vaikka eihän noin kauniista autosta saa huonoja kuvia..
Juu, kyllä noi radiokorjaushommat ja vastaavat, ovat meikäläisen tietotaitojen äärirajoilla..
Sain mä sentään ton startin vaihdettua, ihan ite! Muisti palailee pätkittäin, meinaan ei sekään homma ihan kommelluksitta mennyt. Hain uuden startin ja kävin vwharrastajan pajalla teettämässä starttiin, vaadittavat metallityöt. Harri laittoi startin sisään paperitollon, ettei metalliputua mene ihan joka paikkaan. Muistutti mua vielä lähtiessä, että ota sitten se paperitollo pois sieltä.. Meinasin jo sanoa, että vaikka mä aika palikka olenkin, en minäkään noin tyhmä ole... No, kuinkas sitten kävikään... Pääsin kotiin ja ryntäsin äkkiä sovittamaan starttia paikoilleen. Meinasi olla vähän ahdasta, eikä sopivaa lähestymiskulmaa meinannut löytyä millään! Yhtäkkiä startti holahti paikoilleen, ei muuta kun äkkiä pultit kiinni! Sitten laitoin jo sähköjohdotkin kiinni ja lähdin hakemaan virta-avainta. Autolle palatessa, kun otin taskusta nenäliinan, muistin sitten, että enpä ottanut sitä paperitolloa sieltä koskaan pois! Kaksi sanaa tehdystä työstä: UUSIKS MENI! Olis kai se paperi sinne hienontunut, mutta ihan parantaakseni muistiani, harjoittelin hommaa uudestaan. Ilo ei ollut kovin pitkä, kun sain startin taas paikoilleen, nimittäin avaimesta kun käänsi, ei tapahtunut mitään! Harrin avustuksella vika keksittiin ja virtalukon pohja meni vielä vaihtoon.
Ettei vaan liian ruusuista kuvaa tulisi harrastuksesta kenellekään, laitetaan vielä yksi kuva. On sitä kerran menty perse edelläkin, isomman reppuselässä! Syy matkan katkeamiseen oli se ehkä kaikkein perinteisin: löpö loppu! Täytyy muuten suositella tuota autoliiton Plus-jäsenyyttä, 105€/vuosi ja noi hinaus- matkanjatkamispalvelut sisältyy hintaan! Tölkkikuskin paras kaveri?
Juu, kyllä noi radiokorjaushommat ja vastaavat, ovat meikäläisen tietotaitojen äärirajoilla..
Sain mä sentään ton startin vaihdettua, ihan ite! Muisti palailee pätkittäin, meinaan ei sekään homma ihan kommelluksitta mennyt. Hain uuden startin ja kävin vwharrastajan pajalla teettämässä starttiin, vaadittavat metallityöt. Harri laittoi startin sisään paperitollon, ettei metalliputua mene ihan joka paikkaan. Muistutti mua vielä lähtiessä, että ota sitten se paperitollo pois sieltä.. Meinasin jo sanoa, että vaikka mä aika palikka olenkin, en minäkään noin tyhmä ole... No, kuinkas sitten kävikään... Pääsin kotiin ja ryntäsin äkkiä sovittamaan starttia paikoilleen. Meinasi olla vähän ahdasta, eikä sopivaa lähestymiskulmaa meinannut löytyä millään! Yhtäkkiä startti holahti paikoilleen, ei muuta kun äkkiä pultit kiinni! Sitten laitoin jo sähköjohdotkin kiinni ja lähdin hakemaan virta-avainta. Autolle palatessa, kun otin taskusta nenäliinan, muistin sitten, että enpä ottanut sitä paperitolloa sieltä koskaan pois! Kaksi sanaa tehdystä työstä: UUSIKS MENI! Olis kai se paperi sinne hienontunut, mutta ihan parantaakseni muistiani, harjoittelin hommaa uudestaan. Ilo ei ollut kovin pitkä, kun sain startin taas paikoilleen, nimittäin avaimesta kun käänsi, ei tapahtunut mitään! Harrin avustuksella vika keksittiin ja virtalukon pohja meni vielä vaihtoon.
Ettei vaan liian ruusuista kuvaa tulisi harrastuksesta kenellekään, laitetaan vielä yksi kuva. On sitä kerran menty perse edelläkin, isomman reppuselässä! Syy matkan katkeamiseen oli se ehkä kaikkein perinteisin: löpö loppu! Täytyy muuten suositella tuota autoliiton Plus-jäsenyyttä, 105€/vuosi ja noi hinaus- matkanjatkamispalvelut sisältyy hintaan! Tölkkikuskin paras kaveri?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Tölkki käyttiksenä = AL +jäsenyys hanskalokerossa
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Allekirjoitan.AT5nok kirjoitti:Tölkki käyttiksenä = AL +jäsenyys hanskalokerossa
Neljällä soitolla on vuosimaksut tienattu takaisin moneksi vuodeksi eteenpäin...