1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
hupsista, dmn ehtikin jo vastata. kiitokset! Pitää hankkia lisää releitä varalle.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Ei auttanut releenvaihto, mutta heittämällä releen veks ja yhdistämällä virrat 87&87 ecu ja moottori ja obd pelittää normaalisti. Kysymys kuuluukin mihin ihmeeseen tuota 109 relettä edes tartten?
Jännite pysyy samana oli piuhat sitten yhdessä tai ei.
Jännite pysyy samana oli piuhat sitten yhdessä tai ei.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Tuolla vaan vähennetään kuormitusta 15 linjasta, joka kulkee virtalukon kautta ja samalla myös ehkäistään jännitehäviöitä ja häiriöiltä muilta 15 linjan virrankuluttajista, kun saadaan suoraan akulta 30 linjasta otettua releen yli suorempi reitti sähkölle koneeseen.
OBD:hen pitäisi kyllä päästä käsiksi ilman koko relettä (ellei OBD:n +12v linjaa ole otettu tuota releen "takaa").
OBD:hen pitäisi kyllä päästä käsiksi ilman koko relettä (ellei OBD:n +12v linjaa ole otettu tuota releen "takaa").
< 15kWh/100km
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Ihan varmistuksena että ostit marmorilta uuden 109 releen, etkä jotain yleismallista? Tuolla oletuksella sanoisin että siltä ohuelta herätepiuhalta puuttuu kontakti jostain kohtaa.
Jollain vwharrastajan tallista löytyneellä yleisreleellä, jossa juurikin oikean oloiset nasta, kokeillut pari kertaa eri autoja ja ei ole sähköä tullut. En jaksanut sen enempää perehtyä että mikä kytkennässä ei toimi tuolla releellä, mutta orggis 109 pelitti.
Jollain vwharrastajan tallista löytyneellä yleisreleellä, jossa juurikin oikean oloiset nasta, kokeillut pari kertaa eri autoja ja ei ole sähköä tullut. En jaksanut sen enempää perehtyä että mikä kytkennässä ei toimi tuolla releellä, mutta orggis 109 pelitti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Ihan uuden 109 releen ostin vw autosta, harmaa parannettu versio 26,90€, made in Portugal, ei mitään Saksan kuraaTT| kirjoitti:Ihan varmistuksena että ostit marmorilta uuden 109 releen, etkä jotain yleismallista? Tuolla oletuksella sanoisin että siltä ohuelta herätepiuhalta puuttuu kontakti jostain kohtaa.
Jollain vwharrastajan tallista löytyneellä yleisreleellä, jossa juurikin oikean oloiset nasta, kokeillut pari kertaa eri autoja ja ei ole sähköä tullut. En jaksanut sen enempää perehtyä että mikä kytkennässä ei toimi tuolla releellä, mutta orggis 109 pelitti.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Niin joo tuollainen yleimallin relehän onkin muuten varmaan 4 nastainen, jolloin kelalle pitää vetää hyppylanka 30 navasta napaan 86 (relay coil +).
< 15kWh/100km
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
pitäisikö releen 30 napaan tulla virta aina kun akku on ja virrat päällä?
t. nimimerkki vaihdetaanko Päijänteen juhannusristeily Tallinnan risteilyyn
t. nimimerkki vaihdetaanko Päijänteen juhannusristeily Tallinnan risteilyyn
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
30 = suoraan akulta plussa.
Tässä kätevä lunttilappu noihin maagisiin numerosarjoihin:
https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
Tässä kätevä lunttilappu noihin maagisiin numerosarjoihin:
https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
< 15kWh/100km
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Kiitos taas! Mainio lunttilappu. Nyt toimii taas Raadon 109, samalla selvisi että vanha 109 oli rikki, mutta piuhat sekaisin. Aamulla starttaa kumiveneretki Päijänteelle.dmn kirjoitti:30 = suoraan akulta plussa.
Tässä kätevä lunttilappu noihin maagisiin numerosarjoihin:
https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Raato on taas puksuttanut etdi vikatiloja ja pientä öljyvuotoa lukuunottamatta reilun 500km huoletta. Kulutus pyörii hieman 8 litran päällä, taajama-ajossa voisi jäädä allekin. Nykyiset pikkurenkaat ja vakiovaihteisto saa kulutuksen nousemaan matkaa tehdessä kohtuuttomiin ~10 litran lukemiin varsinkin jos vauhti nousee yli 90 kmh päälle. Tähän on tietty osasyynä kattoteline jossa vararengas, maastotunkki ja välillä kumpparikin. Haaveissa pyörii pidempi nelosvaihde. Nelivetoa on tarvinnut ehkä kaksi taikka kolme kertaa, todennäköisesti nuokin olisi mennyt pelkällä takavedolla.
Multivani vaikuttaa kyllä nimensä veroiselta . Juhannuksena kellotettiin kiirehtimättä noin ~8 min aika kumiveneellä rantautumisen ja raadolla matkaanlähdön välille. Tällävälin pakattiin auto 4 hlön vesikulkuneuvolla ja juhannuskamoilla. Tosin kumppari ja peräprutku meni sisään ja ja kamat takaloosteriin.
Vähän on alkanut mietityttämään parin reissun jälkeen tuo poptopin tarpeellisuus omassa käytössä, olisiko iso safariteline kuitenkin parempi. Leirintäalueita tulee vältettyä viimeiseen asti ja autossa tulee nukuttua vain väliaikaisesti matkaa tehdessä. Perillä nautitaan telttaelämästä. Tavaratilalle taas olisi paljolti käyttöä. Vaikka äärimmäisen hienohan nostokatto on ja varmasti teltta antaa nukkumiskäyttöön suuren lisän, verrattuna nykyiseen umpitölkkiin.
Multivani vaikuttaa kyllä nimensä veroiselta . Juhannuksena kellotettiin kiirehtimättä noin ~8 min aika kumiveneellä rantautumisen ja raadolla matkaanlähdön välille. Tällävälin pakattiin auto 4 hlön vesikulkuneuvolla ja juhannuskamoilla. Tosin kumppari ja peräprutku meni sisään ja ja kamat takaloosteriin.
Vähän on alkanut mietityttämään parin reissun jälkeen tuo poptopin tarpeellisuus omassa käytössä, olisiko iso safariteline kuitenkin parempi. Leirintäalueita tulee vältettyä viimeiseen asti ja autossa tulee nukuttua vain väliaikaisesti matkaa tehdessä. Perillä nautitaan telttaelämästä. Tavaratilalle taas olisi paljolti käyttöä. Vaikka äärimmäisen hienohan nostokatto on ja varmasti teltta antaa nukkumiskäyttöön suuren lisän, verrattuna nykyiseen umpitölkkiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Kyllähän siihen nostokaton päällekin saa aikamoisen tavarahelvetin laitettua. Ja siihenhän se auttaa että alhaalla voi tavarat lojua paikoillaan, kun makuutila on ylhäällä. Mutta valintojahan ne on, molemmilla on puolensa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Pääsi tänään testaamaan autoa ja täytyy sanoa että kyllä (e-)tdi on mukava. Polte alkaa työstää AFN:ää karmanin perään on raju
Todella upea auto!
Todella upea auto!
Home is where you park it.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Raadonpaskalla on nyt rullailtu reilu 10 tkm sitten aprillipäivän ensistartin. Tämän kesän ajot jäi hiukan suunniteltua vähäisemmäksi, kun sain karvaisen reissukaverin. Pohjoisessakin tuli käytyä vain kerran. Autossa taasen on tullut nukuttua melkoisen paljon koiruuden kanssa. Karavaanaararialueet vältettiin, peseytyminen hoitui meressä ja järvessä, eli harrastettiin pelkästään wildkämppinkiä
Brikettigrilli on ollut kovassa käytössä, hankintalistalle laitettiin lisäksi reilun kokoinen tarppi ja teleskooppijalat. Siitä voi sitten viritellä myös markiisin tölkkiin.
Huisin kätevä on tuo multivan sisusta, tavaratilaa pitää vain hankkia lisää. Suksiboksit/safaritelineet on mielessä ja vararengasteline. Poptoppi ei tunnu enää niinkään olennaiselta.
Seuraavana sitten vuorossa 3. öljynvaihto.
Brikettigrilli on ollut kovassa käytössä, hankintalistalle laitettiin lisäksi reilun kokoinen tarppi ja teleskooppijalat. Siitä voi sitten viritellä myös markiisin tölkkiin.
Huisin kätevä on tuo multivan sisusta, tavaratilaa pitää vain hankkia lisää. Suksiboksit/safaritelineet on mielessä ja vararengasteline. Poptoppi ei tunnu enää niinkään olennaiselta.
Seuraavana sitten vuorossa 3. öljynvaihto.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
HyVWä ettei mennut multsaripalikat hukkaan
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Kyllä yks alitehonen tdi aina janoisen wbx voittaa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Ville tuli ihan Lampaansyöjät mieleen tuosta sinun leiripaikasta
Kun sitä varapyörä telinettä alat hankkia niin ota yhteyttä, teetetään proto sinulle
Kun sitä varapyörä telinettä alat hankkia niin ota yhteyttä, teetetään proto sinulle
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Leiripaikka oli varsin rauhallinen ja ihana, tuossa oltiin yksi yö. Päivä vietettiin toisella hiekkakuopalla, missä oli vielä kirkasvetinen uimapaikka. Näistä hyviksi todetuista wildkämppinkipaikoista voisi kyllä koostaa jonkinmoisen ei yleisen listauksen.Neanterdaali kirjoitti:Ville tuli ihan Lampaansyöjät mieleen tuosta sinun leiripaikasta
Kun sitä varapyörä telinettä alat hankkia niin ota yhteyttä, teetetään proto sinulle
Varapyöräteline tulee varmaankin lähiaikoina ajankohtaiseksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Itse olen merkkaillut talteen hyvät wildcamping paikat pohjoisessa (Suomessa ja Norjassa) aina, kun on kohdalle sattunut... Ehkä näitä vois jossain vaiheessa johonkin suljettuun ryhmään uskaltaa jakaa
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Miten se tuo karvainen kaveri on sopeutunut reissuun mukaan?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Varsin mainiosti on sopeutunut, matkustaessa nukkuu tyytyväisenä häkissään ja yöt sängyssä. Auto onkin tähän mennessä ainoa paikka jossa viettänyt pidemmän aikaa (~2h) yksin.Neanterdaali kirjoitti:Miten se tuo karvainen kaveri on sopeutunut reissuun mukaan?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.