Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Kilikalia kerran pari vuodessa, niin pysyy siistinä
Kysyit aikaisemmin vaihdelaatikkoöljyn vaihtamisesta. Kannattaa lukea t3 tekniikkaosiosta aiheeseen liittyvää, löytyy faktaa öljyistä ja muistaakseni oli juttua vaihtovälistäkin.
VW:n kanta taitaa olla kaikkien osalta, ettei öljyä tarvitse vaihtaa. Öljy on kuitenkin niin halpaa, että jos sen vaihdolla voi koneen tai voimansiirron ikää pidentää, ei siinä kannata säästää.
Kysyit aikaisemmin vaihdelaatikkoöljyn vaihtamisesta. Kannattaa lukea t3 tekniikkaosiosta aiheeseen liittyvää, löytyy faktaa öljyistä ja muistaakseni oli juttua vaihtovälistäkin.
VW:n kanta taitaa olla kaikkien osalta, ettei öljyä tarvitse vaihtaa. Öljy on kuitenkin niin halpaa, että jos sen vaihdolla voi koneen tai voimansiirron ikää pidentää, ei siinä kannata säästää.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Joo mäkin olen ymmärtänyt ettei sitä "tartte" vaihtaa mutta mielestäni se voisi olla paikoillaan kun ikää autoilla alkaa olemaan.ATsnok kirjoitti:Kilikalia kerran pari vuodessa, niin pysyy siistinä
Kysyit aikaisemmin vaihdelaatikkoöljyn vaihtamisesta. Kannattaa lukea t3 tekniikkaosiosta aiheeseen liittyvää, löytyy faktaa öljyistä ja muistaakseni oli juttua vaihtovälistäkin.
VW:n kanta taitaa olla kaikkien osalta, ettei öljyä tarvitse vaihtaa. Öljy on kuitenkin niin halpaa, että jos sen vaihdolla voi koneen tai voimansiirron ikää pidentää, ei siinä kannata säästää.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Nyt on renkaat vaihdettu. Alla siis mersun peltivanteet jotka puolihuolimattomasti restauroin ja päällä BFG Long Trail AT 215/75/15". Hieman noita paineita mietin kun renkaan kyljessä lukee että max 2.4bar ja painoa kuitenkin tötteröllä on. Toki ne on 100T luokituksella mutta kuitenkin...
Uuden karhea 14" rengassarja vanteineen menee tuonne varaosamyyntiosastolle, ostakaa pois ->
Uuden karhea 14" rengassarja vanteineen menee tuonne varaosamyyntiosastolle, ostakaa pois ->
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Pikkusen kuulostaa oudolle tuo max paine, kun nuissa isommissa BFG kumeissa se on ollu jotain 5bar luokkaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Kävin äsken säätelemässä auton vaihdekeppiä. Magee on.
En saanut vaihteistoa pelaamaan. Ykkönen hyppii yhä pois ja ykkösvaihteella voimansiirrosta kuuluu outoa ääntä. Ääntä ei enää erota muilla vaihteilla, kakkoselle kun vaihtaa niin se vaimenee olemattomiin.
BFG sivuston mukaan maksimipaine olisi 44 PSI (1584LBS), joka on 3 bar. Katsoin speksit 100T painoluokituksen Long trailista koossa 215/75R15
Linkki: http://www.bfgoodrichtires.com/tire-sel ... #techspecs
En saanut vaihteistoa pelaamaan. Ykkönen hyppii yhä pois ja ykkösvaihteella voimansiirrosta kuuluu outoa ääntä. Ääntä ei enää erota muilla vaihteilla, kakkoselle kun vaihtaa niin se vaimenee olemattomiin.
BFG sivuston mukaan maksimipaine olisi 44 PSI (1584LBS), joka on 3 bar. Katsoin speksit 100T painoluokituksen Long trailista koossa 215/75R15
Linkki: http://www.bfgoodrichtires.com/tire-sel ... #techspecs
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Kiitos todella paljon avusta, laatikko toimii nyt muuten paremmin kuitenkin. Se outo ääni johtui vaan resonoinnista kun pakosarja ottaa moottorin korvakkeeseen välillä.hege kirjoitti:Kävin äsken säätelemässä auton vaihdekeppiä. Magee on.
En saanut vaihteistoa pelaamaan. Ykkönen hyppii yhä pois ja ykkösvaihteella voimansiirrosta kuuluu outoa ääntä. Ääntä ei enää erota muilla vaihteilla, kakkoselle kun vaihtaa niin se vaimenee olemattomiin.
BFG sivuston mukaan maksimipaine olisi 44 PSI (1584LBS), joka on 3 bar. Katsoin speksit 100T painoluokituksen Long trailista koossa 215/75R15
Linkki: http://www.bfgoodrichtires.com/tire-sel ... #techspecs
Vielä vaihdan ne litkut sinne joskus. Tässä ihan kuva mitä renkaan kyljessä lukee.
Viimeksi muokannut rahi, 14.08.2015 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Mä tarttisin nyt taas hieman apua hieman tuon kanssa. Se käy joskus heikosti kun kylmänä starttaa, ehkä jopa kolmella ja sitten se käynti on hieman rikkoinaista tai epätasaista tyhjäkäynnillä tai hieman korkealla. En viitsi mihkään pajalle viedä jotka ei tunne näiden sielunelämää joten mielelläni maksan vaikka jollekin foorumilaiselle joka voisi jeesata tän kanssa.
En usko että mistään isosta jutusta on kyse kun auto kulkee mielestäni hyvin ja kulutus on ollut 11-12.5l/100km.
En usko että mistään isosta jutusta on kyse kun auto kulkee mielestäni hyvin ja kulutus on ollut 11-12.5l/100km.
Viimeksi muokannut rahi, 14.08.2015 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
mulla toi ratkes vaihtamalla temp ii sensorin.
helppo homma tehdä ite ja kuvallisiakin ohjeita löytyy googlesta. Uusi osa maksaa 9€ motonetistä.
helppo homma tehdä ite ja kuvallisiakin ohjeita löytyy googlesta. Uusi osa maksaa 9€ motonetistä.
Home is where you park it.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Ohessa hieman näkyy miten se käy.
https://www.dropbox.com/s/c2690i9ffx5ql ... 2.mp4?dl=0
Jos se temp2 äkäilee niin eikös sen pitäisi näkyä mittaristossa? sen verran se hassuttelee että kylmänä viisaria ei näy ollenkaan ja käyntilämpöisenä hieman ylipuolen välin, siinä ledissa kiinni.
https://www.dropbox.com/s/c2690i9ffx5ql ... 2.mp4?dl=0
Jos se temp2 äkäilee niin eikös sen pitäisi näkyä mittaristossa? sen verran se hassuttelee että kylmänä viisaria ei näy ollenkaan ja käyntilämpöisenä hieman ylipuolen välin, siinä ledissa kiinni.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Eri sensori mittaristolle ja moottori ohjaukselle
Tosin vierekkäin...
Tosin vierekkäin...
Home is where you park it.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Kiitos Dmn avusta. Eli otettiin lambdan/piggyback boxi pois tilapäisesti kuvioista ja aavistus säädettiin sytkää niin nyt käy paremmin. Vielä pitää jossain vaiheessa tarkistaa miten se sytkä on. Temp2 anturi oli kunnossa kuten muutkin anturit.
Viimeksi muokannut rahi, 14.08.2015 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Ja epämääräisen kahinan ja kolinan syykin paikallistui, eikä ollut onneksi vaihteistossa!
Mukava kyllä oli ajella WBX:llä vaihteeksi, onhan tuo kuitenkin 4 sylinteristä dieseliä astetta sivistyneempi! Kylläpä taas alkoi multivan kuumottaa itseäänkin, varsinkin nostokattoisena
Ja ne jotka sattuu törmäämään tuohon jälkiasenteiseen DJ:n lambda-boksiin, niin toiminta perustuu vain ja ainoastaan ylimääräiseen boksin omaan lisäilmaventtiliin -- ilmeisesti tuon kanssa on tarkoitus asettaa ruisku hieman rikkaalle, jolloin tämä lisäboksi hakee lambdan kanssa seokset kohdalle ylimääräistä ilmaa annostelemalla, tosin tosin tästä seuraa se että orggis tyhjäkäynnin säätöpiiri hieman taistelee tuosta boksia vastaan ja päin vastoin josta seuraa vähän vaivaanloisen kuuloinen tyhjäkäynti. Ja varsinainen säätöikkuna jää mun mielestä kyllä tuolla systeemillä varsin marginaaliseksi, ehkä tuo riittää juuri ja juuri siihen että saadaan ilman kuormaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla seokset kohdalleen, mutta veikkaampa että suuremmilla kuormilla ei.
Mukava kyllä oli ajella WBX:llä vaihteeksi, onhan tuo kuitenkin 4 sylinteristä dieseliä astetta sivistyneempi! Kylläpä taas alkoi multivan kuumottaa itseäänkin, varsinkin nostokattoisena
Ja ne jotka sattuu törmäämään tuohon jälkiasenteiseen DJ:n lambda-boksiin, niin toiminta perustuu vain ja ainoastaan ylimääräiseen boksin omaan lisäilmaventtiliin -- ilmeisesti tuon kanssa on tarkoitus asettaa ruisku hieman rikkaalle, jolloin tämä lisäboksi hakee lambdan kanssa seokset kohdalle ylimääräistä ilmaa annostelemalla, tosin tosin tästä seuraa se että orggis tyhjäkäynnin säätöpiiri hieman taistelee tuosta boksia vastaan ja päin vastoin josta seuraa vähän vaivaanloisen kuuloinen tyhjäkäynti. Ja varsinainen säätöikkuna jää mun mielestä kyllä tuolla systeemillä varsin marginaaliseksi, ehkä tuo riittää juuri ja juuri siihen että saadaan ilman kuormaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla seokset kohdalleen, mutta veikkaampa että suuremmilla kuormilla ei.
< 15kWh/100km
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Mahtava homma! nyt vaan nauttimaan!
Home is where you park it.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Tietyistä isoista perhesyistä joutunen luopumaan Daddystä. Harmittaa ihan vitusti mutta pitää priorisoida asioita, en voi lähteä tässä erittelemään syitä, harrastukseen palataan heti kun on mahdollista. Eli oisko kiinnostusta täällä ostajille? http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =10&t=2938
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Oijoirahi kirjoitti:Tietyistä isoista perhesyistä joutunen luopumaan Daddystä. Harmittaa ihan vitusti mutta pitää priorisoida asioita, en voi lähteä tässä erittelemään syitä, harrastukseen palataan heti kun on mahdollista. Eli oisko kiinnostusta täällä ostajille? http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =10&t=2938
Jos ei ole ihan paniikki päästä eroon, niin pistä pari tonnia lisää hintaa, nyt kuulostaa liian halvalta. Ostaisin kiljuen jos ei olisi omaan multivaniin uponnut kaikki rahnulit.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Joo kiitos "tuesta". Tässä on pari ostajaa jonossa mutta mitään konkreettista ei ole vielä sovittu. Itsekin mietin että meneekö liian halvalla mutta mielestäni tuo hinta on ok ottaen huomioon pikku puutteet mitä autossa on.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Minusta tuo on edullinen hinta projektista, olettaen että kori on hyvässä kunnossa. Jos auto olisi kaikenpuolin priima, niin sittenhän hinnan pitäisi olla tuplat. Ei ole mikään ihme että ostajia on jonossa. Suurempi ihme on ettei kukaan ole tuota vielä lunastanut.rahi kirjoitti:Joo kiitos "tuesta". Tässä on pari ostajaa jonossa mutta mitään konkreettista ei ole vielä sovittu. Itsekin mietin että meneekö liian halvalla mutta mielestäni tuo hinta on ok ottaen huomioon pikku puutteet mitä autossa on.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
jooh nopeesti kymppi tai kaks lisää hintaan ja ilmoitus jenkki markkinoille. Siellä menee priimat satasella ja huonotkin reilulla parilla kympillä.
Tosin ton kun myyt niin seuraava on aika kiven takana löytää.... noita ei monta vuodessa liiku euroopassa
Tosin ton kun myyt niin seuraava on aika kiven takana löytää.... noita ei monta vuodessa liiku euroopassa
Home is where you park it.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Ei-harrastajille haittaa hieman tuo ykkösen pumppaaminen. En tiedä kuinka iso juttu olisi saada se kuntoon.
Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa
Veikkailen hatusta hintojarahi kirjoitti:Ei-harrastajille haittaa hieman tuo ykkösen pumppaaminen. En tiedä kuinka iso juttu olisi saada se kuntoon.
Jostain ehjä arpakuntoinen laatikko 500€ + asennustyöt. Nykyisen laatikon kunnostus tonnin enempi. Entisenä weebeeäks-setänä Itse siirtäisin autoon koko voimansiirron ja dieselmoottorin jostain toimivasta syncrosta . Samalla tulisi takalukko, hitaampi G ja kenties decouplerikin. Taitaa olla kyllä asuntoakin parempi sijoitus pitää tuo itselläsi ja huolehtia ettei se mätäne.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.