VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Nettisurffailua vapaapäivän iloksi, hakusessa ProjektZWO sumaripohjiin päiväajovalot, mutta eipä tunnu löytyvän kuin Terrawagen.com versio, joka maksaa melkein 300 $ postikuluineen.

Kuva

Ilmeisesti pitää sumaripohjiin koittaa sovitella jotain edullisempaa led päiväajovaloa
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

ATsnok kirjoitti:Kansi kävi Suomen virallisen Tölkkipitäjän / Etelä-Suomen parhaassa VW-kansiverstaassa huollettavana, nyt oon uutta ohjuria, katkennut hehku porattu siististi pois, jumissa olleet suuttimet saatu irti, taso tarkastettu / hiottu, seetit korjattu ja kanavat portattu hengittäviksi.

Suuttimet meni Hgin Dieseliin kärkien vaihtoon, uudet DSLA150P502 kärjet ja avautumispaineen säätö.
Mistä huomasit, että jotain on vialla kannessa? Omasta luovuttajasta pitäisi koneen irrota huomenna ja sehän menee sitten heti atomeiksi. Vaikka lyhyen koeajon perusteella vetoja oli aivan tarpeeksi, niin koneella on kuitenkin ajettu 400 tkm.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kansi meni pajalle, koska siihen katkesi yksi hehku ja suuttimet olivat niin kovaa kiinni, etten saanut niitä omin voimin irti.
(Meni taas sormi suuhun harrastaessa ;) )

Samalla katsoivat sitten muutkin kohdat ja vähän fiksailivat imu- ja pakokanavia, kun kuulivat että siihen on tulossa suurempireikäiset suutinkärjet


Kaikissa noissa on ohjurit tuossa vaiheessa väljät.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ok. Entäs apuakselin tasapainottaminen, hoonaus tms. mitä kaikkea sitä voisikaan tehdä?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minä en tehnyt alakerralle muuta kuin kiertokangen laakereiden vaihdon ja jakopäähän uusiminen sekä stefojen vaihtoa, tuskin olisin kannelle tehnyt mitään jos hehku ei olisi katkennut.

Kone oli kuitenkin useamman tuhat Km ajossa minulla ja TT|:llä ennen auton purkua, eikä edellinen omistajakaan kertonut siinä olleen mitään vikaa.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ok.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tähän tuli valmisteltua ja huollettua Simon vanha 5,43 vaihdelaatikko tänään

Kuva

- lukon herkistely
- alipainekellon vaihto
- kytkinkopan vaihto (Multivanin laatikosta)
- kytkinakselin stefan vaihto
- kytkinhaarukan herkistely
- työsylinteri jalustan putsaus ruosteesta
- katkenneen vetarin pultin poisto

Turbolle tuli tehtyä sama kuin Simon turbolle, eli öljyn painelaippan teko lattaraudasta sekä ebaytilaus paluulaipan ja 90-asteen kulman osalta.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

AHU irti pukista, kampiakselin stefan ja kauluksen vaihto, vauhtipyörän taakse tulevan pellin (JX) muokkaaminen TDI vauhtipyörällesopivaksi.

Ensi viikolla voisi sovittaa vauhtipyörän ja kytkimen paikalleen sekä liittää laatikon koneeseen.

Sitten paketti olisi ahdinta vaille valmis koekäyttöön


Kuva
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Eli meinaat uittaa ne yhtenä pakettina paikalleen?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hanttapuli kirjoitti:Eli meinaat uittaa ne yhtenä pakettina paikalleen?
Helpompi se niin on, jos molemmat vaihtaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Maassa on huomattavasti helpompi yhdistää kone ja laatikko. Yhtenä pakettina kun nostaa, niin se nousee suoraan paikalleen, ehkä pikkasen joutuu tunkilla avustamaan laatikon alta.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ok. Koitetaanpa muistaa tämä keväämmällä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Voit tulla harjoittelemaan tämän projektin kanssa :)
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Muuten mutta...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kone ja laatikko oli helppo liittää yhteen, kone kuormalavalla parin kakkosnelosen pätkän päälle ja sitten vaan nosti laatikon kiinni koneeseen, pari kehäpulttia sormilla kierteelle ja loput pultit avaimen kanssa kiinni.

Nyt paketti odottaa ahtimen öljynpaluun osia ja sitten kun ne saa joskus, niin Simon nykyisestä ahtimesta tähän tulevaan ahtimeen pakopesä ja jarkelta kauan sitten lunastettu samanlainen MB versio K24:sta Simoon.

Tänään pitäisi tehdä tilaus Tölkkikauppa.fi verkkokauppaan, joten jos joku haluaa jotain osia samassa paketissa pk-seudulle, niin puh, yv:llä tai fb:n kautta viestiä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Taas tuli päivä Dokattua, etuvetoakselit uusilla nivelillä (Roulex / Tölkkikauppa.fi) ja Simon vanha 5,43 etuperä paikalleen.
Eipä ole koskaan mennyt noin helposti paikalleen, asiaa tosin edesauttoi pari vuotta sitten tehty "vittuilunystyjen" poisto.

Kuva


Ärsyttävän matala tuo 14" vakioalusta pikkupyörillä, oli pakko nostaa auto ylös että mahduin alle työskentelemään.
Kuva

Ahtoasiat ei sujunutkuun ihan suunnitelmien mukaan, lopulta selvisi ettei VW ja MB versit KKK K24 ahtimesta ole keskenään yhteensopivia ilman lisämodausta, MB pakopuolen siipipyörä on pienempi kuin VW:n versiossa, joten VW pakopesällä ei MB ahdistin ahdista...

No taas uutta paluulaippaa tilaukseen, jos taas koittaisi sillä Garrettin T04:lla ainakin aluksi.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ahdinarpajaiset jatkuvat, VWiikonlopun talviajopäiviltä löytyi yksi uusi ehdokas, tällä kertaa KKK K24 VW-versiona.

Yön hiljaisina tunteina tilasin siihen AN10 kierrelähdöllä olevan öljynpaluun lähdön. Toivottavasti nyt on oikealla pulttijaolla.

Öljylähdön jatkoksi 45 asteen kulmaliitin
AN10 laippa.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Kyllä on tulossa hieno Doka!!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

En ole taas aikoihin ehtinyt tehdä mitään, kun ahdin asia ei ollutkaan niin bolt on kuin kuvittelin. Tänään tuli yksi kulmaliitin postissa, joten laippakin saattaa olla kohta perillä.

Jospa viimeistään ensikuun puolella saisi koneen paikalleen...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vaihteeksi taas Dokauspäivä. Ensin VWharrastajalta vaihtokaupalla saadun VW KKK K24:sen pesien kääntäminen Tölkkiin sopiviksi ja puuttuvan hukkaportin paineputken teko Multivanin k14 putkesta.
20150326_112438.jpg
Sinne se istui JX:n pakosarjalla, eBaysta ja Porvoon Mittaletkusta hankittujen öljynpaluuosien kanssa.
20150326_114607.jpg
Kone ja laatikko pumppukärryn kanssa auton alle
20150326_121000.jpg
20150326_121813.jpg
20150326_123815.jpg
20150326_144643.jpg
Auto ylös pukkien päälle (koukusta offitunkilla), kone ja laatikko alle, auto takaisin maahan, pummpukärryillä kuormalava niin ylös kuin nuosee, sitten hallitunkilla ensin toinen puoli paikalleen ja sitten toinen. Sen jälkeen hallitunkki laatikon keulaan ja se ylös. Kuormalava pois alta ja laatikon etupään pultit kiinni.
Vesi- ja polttoaineletkut on jo kiinni koneessa sekä laatikon piuhat ja letkut laatikossa.

Öljypohjaan ruuvaamani AN10/16mm adapteri sanoi NAKS
20150326_144643.jpg
20150326_153146.jpg
Jäi sitten laittamatta öljyt koneesee. Porvoon Mittaletkusta löytyi uusi ja sen sai takuuna, KIITOS sinne tuesta Tölkkiharrastukseen. Firmassa on oikeasti halu auttaa harrastajaa, suosittelen jos on hydrauliikkaosien tarvetta Porvoon suunnalla.
Kun en konetta saanut enempää valmiiksi, niin vaihdoin apparin etuoven. Viime keväänä purkamani CL:n etuovet on varattu tähän, takaluukku ja liukuovi löytyvät Elle-C:stä.
20150326_132343.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin