VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 26.12.2014 22:03

Nettisurffailua vapaapäivän iloksi, hakusessa ProjektZWO sumaripohjiin päiväajovalot, mutta eipä tunnu löytyvän kuin Terrawagen.com versio, joka maksaa melkein 300 $ postikuluineen.

Kuva

Ilmeisesti pitää sumaripohjiin koittaa sovitella jotain edullisempaa led päiväajovaloa
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 26.12.2014 23:15

ATsnok kirjoitti:Kansi kävi Suomen virallisen Tölkkipitäjän / Etelä-Suomen parhaassa VW-kansiverstaassa huollettavana, nyt oon uutta ohjuria, katkennut hehku porattu siististi pois, jumissa olleet suuttimet saatu irti, taso tarkastettu / hiottu, seetit korjattu ja kanavat portattu hengittäviksi.

Suuttimet meni Hgin Dieseliin kärkien vaihtoon, uudet DSLA150P502 kärjet ja avautumispaineen säätö.


Mistä huomasit, että jotain on vialla kannessa? Omasta luovuttajasta pitäisi koneen irrota huomenna ja sehän menee sitten heti atomeiksi. Vaikka lyhyen koeajon perusteella vetoja oli aivan tarpeeksi, niin koneella on kuitenkin ajettu 400 tkm.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2504
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 26.12.2014 23:39

Kansi meni pajalle, koska siihen katkesi yksi hehku ja suuttimet olivat niin kovaa kiinni, etten saanut niitä omin voimin irti.
(Meni taas sormi suuhun harrastaessa ;) )

Samalla katsoivat sitten muutkin kohdat ja vähän fiksailivat imu- ja pakokanavia, kun kuulivat että siihen on tulossa suurempireikäiset suutinkärjet


Kaikissa noissa on ohjurit tuossa vaiheessa väljät.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 26.12.2014 23:50

Ok. Entäs apuakselin tasapainottaminen, hoonaus tms. mitä kaikkea sitä voisikaan tehdä?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2504
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 27.12.2014 00:12

Minä en tehnyt alakerralle muuta kuin kiertokangen laakereiden vaihdon ja jakopäähän uusiminen sekä stefojen vaihtoa, tuskin olisin kannelle tehnyt mitään jos hehku ei olisi katkennut.

Kone oli kuitenkin useamman tuhat Km ajossa minulla ja TT|:llä ennen auton purkua, eikä edellinen omistajakaan kertonut siinä olleen mitään vikaa.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 27.12.2014 00:19

Ok.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2504
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 08.01.2015 23:26

Tähän tuli valmisteltua ja huollettua Simon vanha 5,43 vaihdelaatikko tänään

Kuva

- lukon herkistely
- alipainekellon vaihto
- kytkinkopan vaihto (Multivanin laatikosta)
- kytkinakselin stefan vaihto
- kytkinhaarukan herkistely
- työsylinteri jalustan putsaus ruosteesta
- katkenneen vetarin pultin poisto

Turbolle tuli tehtyä sama kuin Simon turbolle, eli öljyn painelaippan teko lattaraudasta sekä ebaytilaus paluulaipan ja 90-asteen kulman osalta.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 09.01.2015 18:54

AHU irti pukista, kampiakselin stefan ja kauluksen vaihto, vauhtipyörän taakse tulevan pellin (JX) muokkaaminen TDI vauhtipyörällesopivaksi.

Ensi viikolla voisi sovittaa vauhtipyörän ja kytkimen paikalleen sekä liittää laatikon koneeseen.

Sitten paketti olisi ahdinta vaille valmis koekäyttöön


Kuva
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 09.01.2015 20:08

Eli meinaat uittaa ne yhtenä pakettina paikalleen?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2504
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja TT| » 09.01.2015 20:45

Hanttapuli kirjoitti:Eli meinaat uittaa ne yhtenä pakettina paikalleen?

Helpompi se niin on, jos molemmat vaihtaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6469
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 09.01.2015 20:47

Maassa on huomattavasti helpompi yhdistää kone ja laatikko. Yhtenä pakettina kun nostaa, niin se nousee suoraan paikalleen, ehkä pikkasen joutuu tunkilla avustamaan laatikon alta.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 09.01.2015 21:22

Ok. Koitetaanpa muistaa tämä keväämmällä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2504
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 09.01.2015 21:26

Voit tulla harjoittelemaan tämän projektin kanssa :)
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 09.01.2015 22:12

Muuten mutta...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2504
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 12.01.2015 19:03

Kone ja laatikko oli helppo liittää yhteen, kone kuormalavalla parin kakkosnelosen pätkän päälle ja sitten vaan nosti laatikon kiinni koneeseen, pari kehäpulttia sormilla kierteelle ja loput pultit avaimen kanssa kiinni.

Nyt paketti odottaa ahtimen öljynpaluun osia ja sitten kun ne saa joskus, niin Simon nykyisestä ahtimesta tähän tulevaan ahtimeen pakopesä ja jarkelta kauan sitten lunastettu samanlainen MB versio K24:sta Simoon.

Tänään pitäisi tehdä tilaus Tölkkikauppa.fi verkkokauppaan, joten jos joku haluaa jotain osia samassa paketissa pk-seudulle, niin puh, yv:llä tai fb:n kautta viestiä.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 02.02.2015 20:00

Taas tuli päivä Dokattua, etuvetoakselit uusilla nivelillä (Roulex / Tölkkikauppa.fi) ja Simon vanha 5,43 etuperä paikalleen.
Eipä ole koskaan mennyt noin helposti paikalleen, asiaa tosin edesauttoi pari vuotta sitten tehty "vittuilunystyjen" poisto.

Kuva


Ärsyttävän matala tuo 14" vakioalusta pikkupyörillä, oli pakko nostaa auto ylös että mahduin alle työskentelemään.
Kuva

Ahtoasiat ei sujunutkuun ihan suunnitelmien mukaan, lopulta selvisi ettei VW ja MB versit KKK K24 ahtimesta ole keskenään yhteensopivia ilman lisämodausta, MB pakopuolen siipipyörä on pienempi kuin VW:n versiossa, joten VW pakopesällä ei MB ahdistin ahdista...

No taas uutta paluulaippaa tilaukseen, jos taas koittaisi sillä Garrettin T04:lla ainakin aluksi.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 16.02.2015 17:31

Ahdinarpajaiset jatkuvat, VWiikonlopun talviajopäiviltä löytyi yksi uusi ehdokas, tällä kertaa KKK K24 VW-versiona.

Yön hiljaisina tunteina tilasin siihen AN10 kierrelähdöllä olevan öljynpaluun lähdön. Toivottavasti nyt on oikealla pulttijaolla.

Öljylähdön jatkoksi 45 asteen kulmaliitin

AN10 laippa.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 02.03.2015 18:56

Kyllä on tulossa hieno Doka!!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
 
Viestit: 503
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 02.03.2015 22:19

En ole taas aikoihin ehtinyt tehdä mitään, kun ahdin asia ei ollutkaan niin bolt on kuin kuvittelin. Tänään tuli yksi kulmaliitin postissa, joten laippakin saattaa olla kohta perillä.

Jospa viimeistään ensikuun puolella saisi koneen paikalleen...
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti

ViestiKirjoittaja AT5nok » 26.03.2015 21:46

Vaihteeksi taas Dokauspäivä. Ensin VWharrastajalta vaihtokaupalla saadun VW KKK K24:sen pesien kääntäminen Tölkkiin sopiviksi ja puuttuvan hukkaportin paineputken teko Multivanin k14 putkesta.

20150326_112438.jpg


Sinne se istui JX:n pakosarjalla, eBaysta ja Porvoon Mittaletkusta hankittujen öljynpaluuosien kanssa.

20150326_114607.jpg


Kone ja laatikko pumppukärryn kanssa auton alle

20150326_121000.jpg

20150326_121813.jpg

20150326_123815.jpg

20150326_144643.jpg


Auto ylös pukkien päälle (koukusta offitunkilla), kone ja laatikko alle, auto takaisin maahan, pummpukärryillä kuormalava niin ylös kuin nuosee, sitten hallitunkilla ensin toinen puoli paikalleen ja sitten toinen. Sen jälkeen hallitunkki laatikon keulaan ja se ylös. Kuormalava pois alta ja laatikon etupään pultit kiinni.
Vesi- ja polttoaineletkut on jo kiinni koneessa sekä laatikon piuhat ja letkut laatikossa.

Öljypohjaan ruuvaamani AN10/16mm adapteri sanoi NAKS
20150326_144643.jpg

20150326_153146.jpg

Jäi sitten laittamatta öljyt koneesee. Porvoon Mittaletkusta löytyi uusi ja sen sai takuuna, KIITOS sinne tuesta Tölkkiharrastukseen. Firmassa on oikeasti halu auttaa harrastajaa, suosittelen jos on hydrauliikkaosien tarvetta Porvoon suunnalla.
Kun en konetta saanut enempää valmiiksi, niin vaihdoin apparin etuoven. Viime keväänä purkamani CL:n etuovet on varattu tähän, takaluukku ja liukuovi löytyvät Elle-C:stä.
20150326_132343.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7451
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

EdellinenSeuraava

Paluu Käyttäjien autot - Cars of the users

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa