-67 Typ2 katsastuskunnostusta

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

-67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Aloitetaanpas nyt tästäkin projektista topicci kun tuli projektille ikää 18v tänä vuonna. Jos vaikka nyt tänä kesänä pääsis ajelemaan, muutahan tämä ei periaattessa tarvii kun käyttää määräaikaiskatsastuksessa :) Viimeksi autolla ajettu vuonna 1997, ostin auton tottakai heti kun oli kortti taskussa ja hinnankin voi paljastaa, olikohan se 6900mk. Kesän päätettyä todettiin helmojen kunto niin huonoksi ettei katsastukseen ollut asiaa, ja talvellahan auto oli sisältä purettu jo atomeiksi ja peltityöt yritetty aloittaa, mutta oikeastaan tähän pisteeseen auto sitten jäikin 18v ajaksi.

Kuva

Pohja kävi hiekkapuhalluksessa, joten nyt on mukava jatkaa hitsailua ja näkee heti misssä on uutta peltiä / palkkia kaipaavaa kohtaa. Valitettavasti alihankkijat eivät ole vielä saanut pokattuja pellinpaloja toimitettua ja muotopellitkin on vielä matkalla englannista, niin päätiin aloittaa korjaamalla uudestaan 18v sitten tehdyn pikapaikkauksen eteen, koska tuntui tuo millin pelti vähän ohkaiselta eteen, ja eipä se loppujen lopuksi ollut kauhean hyvin kiinni. Joten tähän tulee uusi kotelorakenne + A-tolppien alaosat 2mm-3mm pellistä.

Kuva

Katsotaan vielä kuinka pahasti lähtee käsistä projekti, matkailusisusta + ikkunat olis tarkoitus taakse lisätä, mutta madaltaa en ajatellut.. toki sekin vähän pyöri jo mielessä :-)
< 15kWh/100km
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

No jo on valmiin näköinen projekti! Sulla on sitten useampikin harvinaisuus tallissa :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jeps :) Museovehjettä tästä ei tehdä, vaan sellainen peli että voi vaikka ympäri vuoden ajella huoletta. Vuonna 1997 tää oli ihan toivoton työmaa, mutta nyt nykymittapuulla junisaihioita katsellen täähän on ihan loistavassa kunnossa :)
< 15kWh/100km
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Se on aina plussaa, kun ei tartte nostaa projektia suosta!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Upeeta, mahtavaa! Hatunnosto siitä ettet madalla :) Mitä suunnitelmia konepuolelle?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Konesuunnitelmia on sen verran että pitäis löytää käyntikuntoinen kone jostain :) Tähän kunnostamani kone on ollu veljen 181:ssä käytössä jo 10v, en varmaan sitä käy enää takas hakemassa takaisin... Ehkä alkuun joku vakio käytetty kone jos sopivasti tulee eteen. Jossain kohtaa on kyllä mielessä rakentaa ruiskun kera vähän piristelty 1.6l kone, mutta ei mitään huimaa, koska tuo takajousitus asettaa kyllä rajat ajo-ominaisuuksille vauhdikkaammassa käytössä :)
< 15kWh/100km
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Fuchsit ja tonttiin!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Hieno Auto isolla Aalla!!!
Onko tuo eka kuva missä ajat otettu silloin kun ostit auton?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jeps, kuva on vuodelta 1997 ja menossa ollaan itseasiassa Beach Party vw-tapahtumaan.. Hiukset on siitä vuodesta lyhentyny varmaan toista metriä :-O
< 15kWh/100km
UITTO-
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 83
Liittynyt: 26.04.2014 23:58

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja UITTO- »

Itelle tuli hallille just 60 junis työn alle. Saa pari kuukautta tehä pellihommia. Lattiat purkuun, alaosan hiekkapuhallus ja siitä parsimaan kasaan päin takasin, palkit, pohja, helmat, kori, ja viimesenä vaihetaan koko katto ja siihen istutetaan tommonen rättikatto viel sitte. Kivvaa...

https://www.facebook.com/antti.hirvensa ... 392&type=1

Tuolla vähä kuvia matkan varrella jos kinostaa :) Tosiaan vasta pari päivää kerenny tahimaan ton kanssa, hidasta on ku yrittää olla rikkomatta ylimääräsiä...
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Juu tuo ehjän säilyttäminen aina haastavaa, nytkin oli pakko vetää ehjä keulapelti 6cm auki alasauman yläpuolelta että sai etupalkiston korjattua, se kun on siellä ikävästi sen sisällä osittain ja siinä on lisäksi sellanen tuplapellitys osan matkaa, joka oli aika rapsakka. No eiköhän tuohon saa suorasta pellistä korjauspalan tehtyä kivasti.

Ja motivaatio on korkealla, ekat korjauspalat hitsattu jo paikelleen ja elämä hymyilee kuin vuonna -97 :)

Rättikatto olis juu kiva, mutta toisaalta kun autoa säilyttää kuitenkin 24/7 ulkona, niin osaa aivan eritavalla arvostaa tiivistä umpikattoa :)
< 15kWh/100km
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

No eiköhän tuohon saa suorasta pellistä korjauspalan tehtyä kivasti.
Valmiitkaan eivät ole järjettömän hintaisia. Näitä osia ovat juniksenpaikkaajat kehuneet:

Autocraft
Wolfsburgwest
Klassicfab

Meikäläiseltäkin löytyy 10 vuotta sitten talteen otettu -66 umppari. Edelleen aloittamista vaille valmis projekti, ei vaan mukamas ole ollut aikaa sille.
Tämän vuoden aikana on kuitenkin tapahtunut sellaista liikkeitä ja mielessä pyörinyt ajatuksia, että tänä vuonna junalle saattaisi jopa tapahtuakin jotain... :o
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Mullakin on -65 umppari ollut Lordin euroviisuvoitosta asti odottamassa vuoroaan...
Koskahan sille olis aikaa / motivaatiota.

Virtaselta Vesilahdesta löytyy hyviä korjauspeltejä, ajattelin omaan projektiin niitä hankkia sitten joku päivä kun saan aikaiseksi :lol: .
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Justkampersilta tilailin helmapellit, taisivat olla toivottavasti autocraftin peltejä. Oisin ottanu autocraftilta suoraan, mutta sen verran hidas palvelu rahtihinnan laskemisessa että olin jk:n pojat jo ehtineet postittaakin paketin, kun ac:ltä tulu vastaus.

Eipä ne pellit sinänsä pahan hintaisia ole, mutta äkkiä satasista muodostuu tonni ja vähän enemmänkin jos liikaa innostuu. Etupää tosiaan tulee tarkoituksella vähän vahvemmasta tavarasta kuin origgis palkit..
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Taas oli vapaa-ilta, ja kuskin puolen etuosa rupee hahmottumaan:

Kuva

Ja teinpäs vielä myöhäispallis tyylisen lisätuen runkopalkkiin, ja A-pilarin väliin, siltä varalta jos joku innostuu joskus päin ajamaan ...

Kuva
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kuva

Kuskin lattia ja astinlauta & muu etunurkkaus valmis. Etuakselisto otettu pois ja todettu täysin terveeksi, ja kuten myöskin runkopalkin kiinnityskohtien takaa.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tulet tällä kesän safarille näyttämään miten 2wd menee? :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Hienoa työtä taas kerran, mutta eipä tuosta tallista muuta ole tullut aikaisemminkaan...
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Hienosta en tiedä.. Ei tätä nyt museoon saada (onneksi!). Katselin jo syncron voimansiirtoakin sillä silmällä että kyllähän sen tuonne saisi kun haluaisi, mutta taitaa vaan vaatia poikkeuslupaa vetävän akselin lisääminen..

Parin viikon huilimisen jälkeen auton ensimmäiset 50cm apukuskin lattiaa vaille valmis. Alihankkijalta ei oo vielä kuulunut pokattuja pellinpaloja runkopalkkien korjaukseen, pitää yrittää jostain löytyää niitä, se kun on seuraava urakka.

Kuva

Pintapeltejä varten tulikin jo vähän erikoisempaa lankaa miggiin ja argon pullo kaveriksi, saas nähdä miten käy!
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Arkeologiset kaivaukset jatkuu, palkisto täynnä vanhaa vaantiepölyä, tätä tulee nenästäkin päivän päätteeksi kun auton alla laikkailee. Laiskoja olleet vanhat kyläsepät kun ovat vaan kylmästi pistäneet uutta peltiä päälle, eikä oo vanhoja muhjuja poistettu alta.

Kuva

Mutta rupee kohta olemaan työvoitto etupäästä:

Kuva

Etupäähän pintapellit meni näppärästi kaarijuottamalla CuSi3 -langalla, samaa kokeilen käyttää muihikin pintapelteihin. Tulee tasaista saumaa ilman huokosia, pienellä lämmöntuotolla ja vieläpä vahvempaa kuin mig-sauma, ainut miinuspuoli on langan hinta ja tarve Argoniin suojakaasuna.
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin